Nvidia 30-series Launch

Hopelijk werkt die hashrate limiter deze keer deftig en begaan ze niet weer een miskleun waardoor die te omzeilen valt. 't zou dan helemaal schoon zijn als ze opeens met een overaanbod zitten dat ze niet verkocht krijgen aan hun scalpersprijzen.
 
Zou alleszins echt smerig zijn moesten ze reeds betaalde orders van maanden geleden aan "normale" prijzen gaan annuleren om ze aan de huidige marktprijzen gewoon aan te bieden.

Gerucht is al even dat Nvidia samen met de launch van de RTX 3070 ti en 3080 ti ook nieuwe SKUs voor de huidige RTX 3000 modellen zou uitbrengen met hashrate limiter (of toch een nieuwe poging tot *kuch* RTX 3060 *kuch*). Ik zie het nog gebeuren dat er een pak bestellingen zullen geannuleerd worden onder het motto dat de bestelde EAN / SKU niet meer leverbaar is.

De AIB's hebben daar Nvidia niet voor nodig, MSI heeft al zoiets geflikt met de 3080 Gaming X Trio. Er zullen er nog volgen.
 
Overaanbod zie ik de komende maanden helemaal niet gebeuren. Mining zal zeker wel meespelen in de verhoogde vraag naar GPU's maar het is nu niet alsof dat plots de enige oorzaak is. Of het zou moeten zijn dat Ethereum plots waardeloos wordt of niet meer te minen is, waardoor veel mining GPUs ineens op de 2dehands markt komen. Ethereum 2.0 met PoS staat gepland eind dit jaar maar kan even goed uitgesteld worden. Trouwens, de RTX 3060 (ti) zijn betere kaarten dan de RTX 3080 om het efficiëntst mee te minen.

Andere high-end/gaming componenten zoals de Ryzen 5900x en PS5 zijn na verschillende maanden nog steeds niet vlot te verkrijgen of nog aan verhoogde prijzen. Er is gewoon een algemene schaarste waarbij het einde nog steeds niet direct in zicht is. Maak je dus geen illusies dat je binnenkort een 3080 zou kunnen kopen aan de launch prijs.
 
Misschien sta je vooraan in de rij en ben je 1 van de eerste die het krijgt als ze binnen zijn? Of ze sturen mails uit in groepen en kan het zijn dat je pas later een mail krijgt? Of megekko heeft mij gewoon in het zak gezet kan ook 😂
Plaats 87 van de 102. Enige mails die ik krijg is de wekelijkse update dat het product niet kan geleverd worden :)
 
Valt misschien nog mee als deze keer effectief die hashrate limiter niet te omzeilen valt en de kaarten niet gekocht worden om mee te minen. Scalping blijft een andere zaak natuurlijk.

Ben benieuwd tegen welke prijzen ze die 3080 Ti gaan uitbrengen en welke prijs/prestaties dat oplevert. Het performance gat tussen de 3080 en de 3090 is slechts een 10 - 15% dus om daar dan nog een kaart tussen te steken :unsure:. Zie enkel een meerwaarde in die geheugen upgrade naar 12GB en dezelfde memory bus breedte als de 3090, maar de vraag is dan tegen welke meerprijs...

Vooral benieuwd naar de 3070 Ti omdat ze daar nu ook veel snellere GDDR6X in zouden steken. Het performance gat tussen de 3080 en 3070 is vrij ruim waardoor het uitbrengen van de 3070 Ti effectief steek houdt. Zeker ook omdat deze kaart in verhouding nog relatief betaalbaar zou moeten worden voor gamers (scalping tarieven niet meegerekend).
 
Is er eigenlijk mogelijkheid om rechtstreeks bij Nvidia kaarten te kopen? Want als die kaarten klaar staan voor pre-sale spring ik daar direct op :D
 
Is er eigenlijk mogelijkheid om rechtstreeks bij Nvidia kaarten te kopen? Want als die kaarten klaar staan voor pre-sale spring ik daar direct op :D
Denk dat wel ja, da zijn de 'founders edition's bvb.
Maar om die te pakken te krijgen zonder bot.. mm :D
 
Is er eigenlijk mogelijkheid om rechtstreeks bij Nvidia kaarten te kopen? Want als die kaarten klaar staan voor pre-sale spring ik daar direct op :D

LDLC voor Founders Edition kaarten aan Founders Edition prijzen.

Je zal wel alert moeten zijn.
 
Denk dat wel ja, da zijn de 'founders edition's bvb.
Maar om die te pakken te krijgen zonder bot.. mm :D

Die worden niet echt gebot, ironisch genoeg is het nog niet zo lastig om een FE vast te krijgen INDIEN (en enkel indien) je veel tijd achter je PC doorbrengt en je alert bent.

Veel moeilijker om een deftig kaartje van MSI of ASUS vast te krijgen aan redelijke prijzen (pakweg < 1200 voor een 3080 bedoel ik dan) omdat die tegenwoordig nog in nauwelijks deftige hoeveelheden droppen en heel zwaar gebot worden.
 
Waar is de tijd dat ik 800 euro betaalde voor een 8800Ultra ( tpen een monsterkaart) en iedereen me zot verklaarde... Ik zie nu prijzen voor GPU's die duurder zijn dan mijn laatste build....
 
ja ik zou gemakkelijk zo een kaart kunnen kopen op de zaak van 2.5k, maar uit principe wil ik da nie doen. Prijzen zijn gewoon belachelijk zot.
 
Waar is de tijd dat ik 800 euro betaalde voor een 8800Ultra ( tpen een monsterkaart) en iedereen me zot verklaarde... Ik zie nu prijzen voor GPU's die duurder zijn dan mijn laatste build....

Ik zag hier onlangs dat een founders edition van de 1070 voor 400 € de deur uit is gegaan... Ik heb zelf nog iets van 400 € betaald voor een KFA2 1070 en dat is al 5 jaar geleden ondertussen. Ik wacht wel tot dat de markt hersteld is :unsure:
 
Dacht niet ooit een high/top-end gaming graka te zien voor 3k+ maar toch op caseking : https://www.caseking.de/asus-geforc...atexk-lkqosKgNtK9WsslQV9o-Xfc828y_6QwPsrdhHmH

Dees is nu al jaar van "tzal binnen een paar maand wel beteren" en dagelijks 20x allerhande sites af te schuimen en scalpers en miners vervloeken. Ben het zat. En natuurlijk die "ik had nooit mijn oude graka mogen wegdoen". Heb voor heel die shitshow mijne 1070 voor maar 10€ verlies (€160) verkocht na 6 maand gebruik en dacht dat ik de deal van de eeuw had gedaan omdat hardware rapper in prijs zakt dan eender wat ... boy was i wrong.

Heb dan zelf op launch van de 6700xt eentje in mijn karretje kunnen steken maar bij betaling op blanco scherm beland. Site ging plat constant van de refreshes. Frustraties alom in deze tijden. tijdje daarvoor op 2dehands mij domweg laten oplichten voor €100 voor een graka (ben nochtans secuur op da vlak maar toch dom geweest door de druk van snel snel te willen handelen).

Ben een paar jaar uit de pc scene geweest en laatste 2 jaar terug wat begonnen (occasie hardware van 1-2 gens geleden maar alé) maar holy fuck tis echt tijd dat ik heel den boel terug links laat liggen en iets anders zoek.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan