Nightdive Studios brengt dit jaar Turok 3: Shadow of Oblivion naar moderne platformen!

Af en toe verrassen sommige ontwikkelaars ons met een aangename aankondiging, vooral wanneer een groter evenement (zoals pakweg Gamescom) voor een paar dagen de deuren open doet. Nightdive Studios – wie bijna twee weken geleden ook Quake II onder handen nam – zorgde voor één van zulke verrassingen, want ze kondigden plotseling een remaster van Turok 3: Shadow of Oblivion aan! Hiermee voltooit men eindelijk de originele trilogie die op de Nintendo 64 begon, iets wat velen wegens praktische complicaties niet voor mogelijk hielden. Dit derde deel ontving destijds namelijk nooit een pc-port, in tegenstelling tot diens voorgangers, en de oorspronkelijke rechthebbende eigenaars verloren ook de source code van het spel. Desondanks zulke tegenslagen zal deze game dit jaar (vanaf 14 november) alsnog een weg banen naar hedendaagse hardware, met name Xbox One, Xbox Series S | X, pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en PlayStation 5.

Net als de vorige projecten van Nightdive Studios maakt deze aangepaste versie van Turok 3 gebruik van de KEX Engine. Dit houdt in dat de ontwikkelaars verscheidene features kunnen implementeren, gaande van technische nieuwigheden tot Quality-of-Life tweaks. Zo kan de game nu 120 frames per seconde en een 4K-resolutie aan, terwijl je ook visuele verfraaiingen zoals anti-aliasing, bloom, ambient occlusion, dynamische schaduwen en motion blur kunt toepassen. De omgevingen, de karakters en de wapens worden eveneens opgepoetst met mooiere textures en verbeterde modellen, hoewel deze trouw zullen blijven aan de esthetische stijl van weleer. Optionele gyro-besturing zal eveneens aanwezig zijn voor relevante controllers en de remaster zal daarbovenop over achievements beschikken. Wil je sommige van deze beloftes in beweging zien, dan hoef je enkel op het onderstaande filmpje te klikken:

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan