Nieuwe tv box Telenet.

Ivan4you

Active member
Telenet rolt sinds Januari een nieuwe tv box uit bij nieuwe tv klanten.Het is een ip-box,dus tv over het internet.
Ik vraag mij af of je hiermee ook kunt zappen zoals nu is bij de huidige tv boxen?

 
Telenet rolt sinds Januari een nieuwe tv box uit bij nieuwe tv klanten.Het is een ip-box,dus tv over het internet.
Ik vraag mij af of je hiermee ook kunt zappen zoals nu is bij de huidige tv boxen?

Hoe bedoel je of je kan zappen?
De TV box werkt gewoon zoals elke andere TV box, alleen gaat alles over IP, je hebt dus geen COAX aansluiting meer nodig.
 
Heb hem hier nu al 3 maanden en toch niet zo super. Zou liever het oude bakje hebben. Soms degradeert de beeldkwaliteit voor even en ik heb een irritant probleem waar als ik alles afsluiten (tv afzetten en dan gaat ook Telenet box uit) de tv de volgende keer als ik hem aanzet de audio output veranderd naar de tv speakers. Moet dan altijd manueel terug geluid over HDMI e-arc sturen voor naar men Sonos, maar dan kan ik het geluid niet meer controleren met mijn remote. Had ik nooit voor met de oude box.

Voor de rest is het exact dezelfde UI als de oude box.
 
Hier heben ze die ook al enkele keren aangeboden, per mail en per post. Nog nooit op ingegaan omdat ik vrees dat ik snel over de limiet van mijn basic internet ga zitten. Ik vind namelijk nergens terug of deze box bij terugkijken van programma's of opgenomen programma's uit 'de cloud' via 'het internet' gaan of niet. En als ik maar 120gb (of 150?) per maand heb, ga ik daar snel aanzitten denk ik.
 
Hier heben ze die ook al enkele keren aangeboden, per mail en per post. Nog nooit op ingegaan omdat ik vrees dat ik snel over de limiet van mijn basic internet ga zitten. Ik vind namelijk nergens terug of deze box bij terugkijken van programma's of opgenomen programma's uit 'de cloud' via 'het internet' gaan of niet. En als ik maar 120gb (of 150?) per maand heb, ga ik daar snel aanzitten denk ik.
Opnames tellen niet mee voor je datalimiet. Alleen streamingsdiensten..
 
Amai 120 - 150 GB download limiet, bestaan er effectief nog abonnementen met zulke lage limiet voor vast Internet? :laugh:
Flashback naar pakweg 15 a 20 jaar geleden. Die data van TV opnames gaat uiteraard niet meetellen, streaming van een Netflix etc. wel.

Telenet zal die IPTV boxen (digitale televisie langs Internet) quasi verplicht moeten pushen zodat ze binnen enige tijd hun DVB-C (digitale televisie langs de coax) signaal kunnen uitschakelen. Komt daarmee een pak bandbreedte vrij die ze absoluut nodig hebben voor hun Internet om de concurrentie met fiber min of meer aan te kunnen. Op lange termijn die switch naar IPTV box blijven uitstellen zal dus niet lukken. Om dezelfde reden is analoge TV en radio al een tijd geleden van de kabel verdwenen.

Anderzijds, anno 2024 mis je niet veel meer als cordcutter. De grote zenders hebben hun gratis apps op Android TV (e.g. Nvidia Shield, geintegreerd in sommige merken smart TV, of desnoods een goedkope mediabox) of casten vanaf de smartphone. Misschien nog nodig voor betaalzenders als de voetbal maar verder is er echt maar weinig meerwaarde meer over om de maandelijkse kostprijs van een TV abonnement te rechtvaardigen.
 
Hier heben ze die ook al enkele keren aangeboden, per mail en per post. Nog nooit op ingegaan omdat ik vrees dat ik snel over de limiet van mijn basic internet ga zitten. Ik vind namelijk nergens terug of deze box bij terugkijken van programma's of opgenomen programma's uit 'de cloud' via 'het internet' gaan of niet. En als ik maar 120gb (of 150?) per maand heb, ga ik daar snel aanzitten denk ik.
Hoe kom je daar in godsnaam mee toe in 2024? Ik haal hier elke maand 750GB en ik zit hier nu niet elke dag weet ni wat te downloaden..
 
Ik heb enkel Disney+, klassieke tv-box waar we en de kinderen eigenlijk altijd gewoon tv op kijken. Half/half thuiswerk, geen gaming 😬
 
Hoe kom je daar in godsnaam mee toe in 2024? Ik haal hier elke maand 750GB en ik zit hier nu niet elke dag weet ni wat te downloaden..
Ik kijk ook gewoon via de kabel en stream dus niks en dan zit ik max maar op een verbruik van 50 Gb en af en toe game ik wel eens online maar echt downloaden doe ik ook niet meer …..dus ik denk dat je veel streamt dan want ik zou niet weten hoe je daar dan aangeraakt .

Als ik nu overstap naar de nieuwe boxen moet ik al mijn boxen vervangen dacht ik en je kan ze blijkbaar niet aankopen maar je moet ze huren aan €11 per stuk ….ik betaal nu €8 voor de recorder en de rest is aangekocht …dus overstappen is enkel voor telenet gunstig …

Moest ik voordelig kunnen aankopen zou ik het misschien overwegen maar nu blijft alles gewoon bij het oude .

Ben eens gaan kijken op de website en blijkbaar kan ik deze als oude klant nu nog niet krijgen ook al zou ik willen .
jaja, waar is den tijd dat je als klant bij telenet nog behandeld werd als een koning en geen melkkoe . ;)
 
Laatst bewerkt:
Amai 120 - 150 GB download limiet, bestaan er effectief nog abonnementen met zulke lage limiet voor vast Internet? :laugh:

Reden waarom ik er ben weggegaan. Heel frustrerend. Dat abo dient enkel om klanten te sturen naar het duurdere All Internet dat significant duurder is. Ik heb dat even gedaan, maar voor mij was die snelheid pure overkill.
 
Terug
Bovenaan