Nieuwe gaming pc

R@ndom

Active member
Ben er al meer dan een paar jaar niet meer mee bezig maar zou zeer binnenkort een nieuwe gaming pc willen (laten)samenstellen.

Graag jullie advies aub…budget 2500 tot max 3000€ , geen scherm of boxen nodig, wel nieuwe (gaming)muis en (gaming)keyboard.
voorkeur gaat naar Intel en Nvidia en Asus maar surprise me .….
Als ik niet aan het gamen ben heb ik graag een stille pc , ik over clock wel eens om te kijken wat er kan maar de pc draait meestal niet over clocked
 
Ik zou dan met die wensen zoiets kiezen.


Doordat die case van die geluidsdempende matten heeft is die vrij stil als je dat wenst.

Muis en kb zijn persoonlijke keuzes, dus heb gewoon een goede combo gekozen. Kan je altijd naar wens aanpassen.

Met deze PC zal je zeker heel lang toekomen en heb je ook nog eens de mogelijkheid om te overklokken.
 
Voorkeur is Intel, maar ook het vermelden waard is dat de AMD 5800X3D op dit moment echt een zeer goede deal is (prijsdaling).

Als je wat kan besparen op CPU en moederbord, kan je misschien voor een betere GPU gaan, want uiteindelijk is dat toch de belangrijkste component voor games. De RTX 4080 is op dit moment verkrijgbaar voor 1469 euro MSRP bij LDLC:


AMD brengt volgende maand (midden december) zijn nieuwe videokaarten uit en de verwachting (hoop) is dat dit een prijsdaling tot gevolg zal hebben op het algemeen aanbod in de GPU-markt, dus het kan de moeite zijn om nog een maandje te wachten... Hun vlaggenschip gaat "slechts" 1000 euro kosten en moet concurreren met de RTX 4080.

Edit: had uw desire voor overclocking even over het hoofd gezien. Daarvoor is de 5800X3D wel minder interessant.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan