Nieuwe Desktop

Arades

Active member
Ik wil terug overschakelen naar een desktop en meer bepaald naar Micro ATX.

Ik heb de laatste jaren altijd laptops gebruikt om te gamen maar ik zou graag naar een 1440p systeem willen gaan dat ook future proof is voor toch een aantal jaren. Mijn huidige laptop is nog zeker goed maar deze zou ik dan willen verkopen om mijn nieuwe systeem te sponseren.

Ik heb een build gemaakt maar ik ben niet 100% zeker dat dit allemaal klopt en of ik mss voor minder € andere dingen kan doen. Ik heb ook bewust voor intel gekozen want ik heb altijd intel gehad van processor maar als jullie AMD beter vinden dan sta ik daar zeker voor open. Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Budget is max €3k met scherm en keyboard erbij.

 
Ziet er op zich wel goed uit. Enige reden waarom je zo'n dure AIO kiest?

Die Silverstone voeding heeft geen 12VPWR connector. Die moet je dan ook wel veranderen (zie screenshot).

CPU aangepast naat een KF (mits er geen gewone F en non-K CPU bestaat). De onboard GPU heb je niet zo zeer nodig, dus hoef je er ook niet voor te betalen als je die nooit gaat gebruiken, imho.

De SSD is PCIe 3.0. Voor €10 meer heb 1 die dubbel zo snel is. Heb die zelf ook maar dan de 512GB versie als bootschijf en ben er heel content van.

AIO veranderd naar een goedkopere die ook heel goed is.

GPU aangepast naar een goedkopere versie.

Case aangepast naar een betere, kwalitatievere case.

Mobo ook aangepast naar een goedkopere versie.

Met al die aanpassingen scheelt het €300 in prijs.

 
Ik heb mijn build een beetje omgegooid al ben ik niet zeker over alles. Ik had in de week een review gezien over de Jonsbo D41 en was meteen weg vd case met scherm en mesh. Ik heb ook 2 verschillende CPU koelers staan hieronder want ik weet niet welke vd 2 beste te nemen. Ik wil wel graag zo goed mogelijke koeling maar ook niet dat ze over mijn Ram geheugen gaan hangen. Ik kan niet meteen vinden of dit het geval gaat zijn met de AK620 of niet.
 
Ik heb mijn build een beetje omgegooid al ben ik niet zeker over alles. Ik had in de week een review gezien over de Jonsbo D41 en was meteen weg vd case met scherm en mesh. Ik heb ook 2 verschillende CPU koelers staan hieronder want ik weet niet welke vd 2 beste te nemen. Ik wil wel graag zo goed mogelijke koeling maar ook niet dat ze over mijn Ram geheugen gaan hangen. Ik kan niet meteen vinden of dit het geval gaat zijn met de AK620 of niet.
Die AK620 zal wel over de RAM hangen. Dat is meestal zo met dikke koelers en 2 fans.

Wat in dit geval effectief zo zal zijn.

 
Waarom geen miniITX?

Met m'n big tower die vroeger op de vloer stond scheelt het toch wat plaats met m'n nieuwe set-up die achter m'n monitor staat. Lichtjes duurder maar de spacesaving waard.
 
Waarom geen miniITX?

Met m'n big tower die vroeger op de vloer stond scheelt het toch wat plaats met m'n nieuwe set-up die achter m'n monitor staat. Lichtjes duurder maar de spacesaving waard.
Hangt vooral af hoeveel plaats je op je bureau hebt. Ik heb een 34" Ultrawide en men case staat ernaast plat tegen de muur, past net 😄.
Zo heb ik ervoor altijd plaats als ik eens een PC bouw en die moet installeren.

Ik zet nooit mijn PC op de grond.
 
Waarom geen miniITX?

Met m'n big tower die vroeger op de vloer stond scheelt het toch wat plaats met m'n nieuwe set-up die achter m'n monitor staat. Lichtjes duurder maar de spacesaving waard.
Zo groot is de D41 niet in vergelijking met andere cases. Je hebt ook nog de Jonsbo D31, die is dan 4,4cm minder hoog en geschikt voor Micro ATX. En ik heb plaats dus voor mij kan het. Enige nadeel dat ik heb is dat ik de case als ik die rechts van mij wil zetten ik die in de lengte ga moeten zetten. Ik was eerst van plan om Mini ITX of een inverted build te doen maar vind dat ik teveel compromissen moet maken. En ik zou nooit een PC op de grond zetten. Zeker hier niet met onze hond.
 
Terug
Bovenaan