Aankoop HP Omen desktop

skypulse

Well-known member
Hey allen!

Via mijn partner's werk kan ik voor de helft van de prijs een nieuwe HP Omen desktop kopen. Ik prefereer een eigen build, maar met zoveel korting leek het me toch interessant om deze piste te bewandelen.
Het zou voor mij gaan tussen de 'HP OMEN GT22-0299NB' en de 'HP OMEN GT21-0960nd'.

Deze eerste heeft volgende specs en zou ik voor 1400 euro kunnen krijgen:
TypeGaming desktop
RAM-geheugen32 GB DDR4
Opslagcapaciteit1.5 TB SSD
Processor typeAMD Ryzen 7-5800x
Kloksnelheid processor3.8 GHz (4.7 GHz Turbo)
Processor kernenOcta Core (8)
Grafische kaartNvidia GeForce RTX 3070
Grafisch geheugen8 GB DDR6


De tweede heeft volgende specs en zou ik voor 1300 euro kunnen krijgen:

TypeGaming desktop
RAM-geheugen32 GB DDR4
Opslagcapaciteit2 TB SSD
Processor typeAMD Ryzen 9-5900X
Kloksnelheid processor3.7 GHz (4.8 GHz Turbo)
Processor kernenDodeca Core (12)
Grafische kaartAMD Radeon RX6700 XT
Grafisch geheugen12 GB DDR6

Ook kan ik eventueel als derde optie volgende kopen, voor 1800 euro. Daar zou ik dan wel een maand of 3 langer op moeten wachten.

TypeGaming desktop
RAM-geheugen64 GB DDR4
Opslagcapaciteit1.5 TB SSD
Processor typeAMD Ryzen 7-5800X
Kloksnelheid processor3.8 GHz (4.7 GHz Turbo)
Processor kernenOcta Core (8)
Grafische kaartNvidia GeForce RTX 3080
Grafisch geheugen10 GB DDR6

Het RAM-geheugen ligt bij allen zeer hoog, maar ben dan ook een fervent Cities Skylines-speler en ben ook tussendoor bezig met videomontage en animatie.
Iemand enig idee wat ik best zou doen? Met welke build zou ik de best mogelijk performance kunnen halen? Waarschijnlijk met de derde, maar ben vooral benieuwd naar een vergelijking van de eerste 2. Ik zou vooral willen gamen in 1440p, of 4k als het kan :) liefst toch 60fps bij wat moderne games (Cyberpunk/RDR 2/...). Gebruik zelf een LG C2 als monitor, die gaat tot 120Hz.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Uw prijzen zijn waarschijnlijk met brutoloon dan? Want voor die specs vind ik die prijzen helemaal niet goedkoop. Steek je zelf voor dat geld ook in elkaar :)

Vermits je spreekt over 1440p of 4k lijkt me de eerste build al af te vallen. Met 8GB VRAM ga je het niet lang meer rekken.
6700XT is blijkbaar een goede 1440p kaart, voor 4k is die niet gemaakt. Anno 2023 zou ik die nemen boven de 3070.
Maar natuurlijk is uw 3de build de beste keuze, zeker als het voor brutoloon is :) Daar kan je 4K mee spelen en dan is het die paar maanden wel waard.
 
Ondanks de "korting" zit je nog steeds boven de retail prijs van megekko als je daar een pc zou bouwen met exact dezelfde onderdelen.
Dit.

Waarschijnlijk komen die HP's ook nog met een deel bloatware dat je mag verwijderen. Voor die prijzen kom je beter uit met een eigen build. Toch zeker op die laatste build, die is echt overpriced. En als je het zelf bouwt heb je daar tenminste nog genot van en weet je wat er in de pc zit.
 
Dit.

Waarschijnlijk komen die HP's ook nog met een deel bloatware dat je mag verwijderen. Voor die prijzen kom je beter uit met een eigen build. Toch zeker op die laatste build, die is echt overpriced. En als je het zelf bouwt heb je daar tenminste nog genot van en weet je wat er in de pc zit.
das zeker niet de helft van de prijs, want voor 2500 zit je op am5 met een 4070ti
Uw prijzen zijn waarschijnlijk met brutoloon dan? Want voor die specs vind ik die prijzen helemaal niet goedkoop. Steek je zelf voor dat geld ook in elkaar :)

Vermits je spreekt over 1440p of 4k lijkt me de eerste build al af te vallen. Met 8GB VRAM ga je het niet lang meer rekken.
6700XT is blijkbaar een goede 1440p kaart, voor 4k is die niet gemaakt. Anno 2023 zou ik die nemen boven de 3070.
Maar natuurlijk is uw 3de build de beste keuze, zeker als het voor brutoloon is :) Daar kan je 4K mee spelen en dan is het die paar maanden wel waard.

Ondanks de "korting" zit je nog steeds boven de retail prijs van megekko als je daar een pc zou bouwen met exact dezelfde onderdelen.

Bedankt voor ieders input. Had al jaren niet meer gekeken naar de prijzen van de onderdelen van eigen builds. Aangenaam verrast wel op dat vlak. Blij dat ik hier nu een duidelijker zicht op heb. Zeker voer om over na te denken.

Na nader inzien toch nog eens een prijsupdate, de deelfactor was niet juist :')
De eerste build zou komen op 1230 euro, de 2de build op 1140 euro en de laatste op 1460 euro. Dit is een nettobedrag.

Maakt dat de derde optie toch wat beter nu? Alleszins terechte opmerking over de prijzen, ik twijfel er nu eerder aan om toch net iets meer door te sparen en voor een eigen build te gaan :D
 
aangezien je op een 4k scherm speelt zou je best een goeie 4k kaart kopen, minimum een 4070.

afhankelijk van je budget een 5800x3d op am4 platform of 7800x3d op am5 platform
 
Laatst bewerkt:
Het beste aan een custom build is dat je zelf weet wat er effectief inzit. Merendeel van de tijd, bij zo'n pre-built, is dat je niet weet welke voeding er in zit. Bij zo'n systemen zit er meestal maar een simpele voeding in die net genoeg is (om toch wat geld te besparen). Ook heb je dan een case dat jij zelf wil en niet zo'n OEM case van die fabrikant, die 9 van de 10 slechte airflow heeft.
 
Terug
Bovenaan