NFL: Verwachtingen 2023 - Een terugblik

Het nieuwe seizoen van de NFL is weer in aantocht. Maar voor we overgaan tot de voorspellingen van dit jaar, is het maar zo eerlijk dat we die van vorig jaar ook even bekijken. Zo kunnen we de volgende ook beter naar waarde schatten.

Ik laat me voor het eerste deel van de voorspellingen altijd bijstaan door een formule, die van de Pythagoriaanse Verwachting. Kort uitgelegd is dat het aantal wins dat een team zou moeten hebben op basis van zijn Points For en Points Against. Ligt dit lager dan je eigenlijke wintotaal, dan heb je ondergepresteerd. Ligt dit hoger, dan heb je overgepresteerd en zul je waarschijnlijk – als alle andere factoren gelijk blijven – terugvallen in het volgende jaar. In spoiler vind je de uitkomst voor vorig jaar.
1659442092917-png.11934

De Colts zijn echt wel spectaculair ontploft.


Ik had m'n voorspellingen onderverdeeld in drie stukjes, dus dat doe ik nu ook opnieuw.

Veilige zone:

Bills, Colts, Bengals en Cowboys. Die bleken allemaal te kloppen, behalve de Colts, die echt spectaculair ontploft zijn. Het blijft er natuurlijk wel in zitten (spoiler voor dit jaar), zeker door hun nieuwe quarterback. Maar ik denk dat de meesten het wel zagen als een gemiste kans. De rest is ver doorgegaan, maar dat was uiteraard geen schok.

Uitschieters:

Dit is altijd het plezante stuk. Dit jaar vooral omdat eigenlijk alle voorspellingen opnieuw zijn uitgekomen. Seahawks en Lions zijn omhooggeschoten, ondanks mijn persoonlijke kanttekening (“Ik zie Goff niet plots verbeteren" 😬 ). De Patriots zijn de enige waar het goed misging. Niet alleen in de organisatie, maar ook in mijn voorspelling. Mac Jones was zogenaamd een veilige keuze, maar dat is er niet van gekomen. Langs de andere kant had de formule wel alle zakkers voorspeld: Raiders, Packers, Rams, Buccaneers. Brady heeft me daar een handje geholpen met zijn pensioen, maar de andere teams waren toch ook soms trendy picks om verder door te stoten.

Dit jaar een veel beter parcours voor de bold predictions.

De gevarenzone:

Dit zijn de bold predictions. Heel veel minder gesteund op de formule en veel meer op mijn idee. En dit jaar een veel beter parcours dan vorige keer!
  • Jaguars doen direct mee voor de knikkers: KLOPT
  • Dolphins verdwijnen van het toneel: FOUT (gelukkig!)
  • Russell Wilson en de Broncos wordt geen succesverhaal: KLOPT (en hoe)
  • Winston geen starting QB voor de Saints tegen week 4: KLOPT (min of meer)
  • Giants met de first round pick: FOUT
Hoe zat het met jullie bold predictions? Allemaal pal erop? Lelijke uitschuivers?
 
Terug
Bovenaan