NFL Fantasy Football

movie-one-eternity-later.gif

Schermafbeelding-2025-09-16-120454.png

Mathematisch kan het nog voor allebei!

Ja die defense is iets rot inderdaad. Mijn tegenstander haalt 26, terwijl ze ‘maar’ winnen met 27-22, maar wel pick 6. Lions winnen 52-21 en halen maar 16 punten. Het gaat dus inderdaad vooral over return yards en points.
Kvind persoonlijk dat die return yards wel iets te veel opwegen tegenover de ecvte prestatie. Als ge zo gedomineerd wordt verdient ge eigenlijk geen 16 punten haha

Kvind persoonlijk dat die return yards wel iets te veel opwegen tegenover de ecvte prestatie. Als ge zo gedomineerd wordt verdient ge eigenlijk geen 16 punten haha
hmm, op zich is dat wel. Maar dat zijn de standaard regels van de NFL Fantasy.
Het is inderdaad wel niet geheel correct dat je op -7 punten komt als je 35 punten toelaat en 500y, om dan 70 yards terug te lopen om op 0 te staan.
Eigenlijk hoort kickoff ook niet echt bij DEF. Ik kan het wel uitzetten, maar dan gaan de scoren van de vorige twee weken misschien wel drastisch veranderen.

hmm, op zich is dat wel. Maar dat zijn de standaard regels van de NFL Fantasy.
Het is inderdaad wel niet geheel correct dat je op -7 punten komt als je 35 punten toelaat en 500y, om dan 70 yards terug te lopen om op 0 te staan.
Eigenlijk hoort kickoff ook niet echt bij DEF. Ik kan het wel uitzetten, maar dan gaan de scoren van de vorige twee weken misschien wel drastisch veranderen.
Da's kickoff return yards ook? Want dit jaar wordt alles gereturnd met die nieuwe regels. Kzou wel de records houden hoe ze nu zijn (kunde da handmatig aanpassen als commish?) Maar dat wel uitzetten vanaf nu als iedereen akkoord is

Volgens chatgpt:

In de NFL Fantasy app (zowel de officiële NFL Fantasy als bijvoorbeeld ESPN/Yahoo) werkt het zo:

Regelwijzigingen tijdens het seizoen (bijvoorbeeld scoring settings aanpassen of rosterposities veranderen) worden niet met terugwerkende kracht toegepast.

Dat betekent dat de scores van de al gespeelde weken (Week 1 en Week 2 in jouw voorbeeld) gewoon blijven zoals ze waren.

De nieuwe instellingen gelden pas vanaf de eerstvolgende speelweek (dus vanaf Week 3).

👉 Kortom: je hoeft je geen zorgen te maken dat eerdere matchups opnieuw worden berekend of dat standings veranderen. Alles blijft staan zoals het was, en de wijziging gaat vanaf de volgende week in.

Op zich wel iets voor te zeggen om kick returns niet te laten meetellen. Maar het is natuurlijk Defense én Special Teams. DST. Alleen zijn het telkens wel monsterscores nu :D Ik stem mee met de meerderheid, geen grote voorkeur.

Die special teams was vroeger toch altijd om de punt of kickoff return TDs te scoren en niet de yards. Of ze hebben de standaard aangepast. Nu lijkt de special teams meer punten te scoren dan de defense (en eigenlijk ook meer dan de top offensive spelers), terwijl het een veel kleiner onderdeel is.

Op zich is het weleens leuk, maar het lijkt me vrij ongebruikelijk en maakt wel dat er enorme schommelingen kunnen zitten die veel moeilijker te voorspellen zijn. Kans zit er wel in dat zowat elke DST evenveel "meer punten" scoort en dat dus iedereen "ongeveer" dezelfde boost krijgt. Maar bvb een kickoff return TD is nu niet slechts zes punten, wat al mooi is, maar bvb 15 punten. Dat is wel een heel stevige (en vrij random) boost. Dat is misschien de grootste reden om het aan te passen.

141 punten halen, een straat lengte voor op de 3de hoogste score van de week maar toch verliezen. This game…
Werd inderdaad nog heel close pff 😅 had alle 50+ punten nodig van de vikings D om u af te houden. Van mij mogen de return yards toch ook aangepast worden, kvibd ze net iets te zwaar doorwegen

Terug
Bovenaan