Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan, het is al een jaar geleden dus misschien wissel ik het omHier was dat ook tss 18m en 2j, ik dacht net dat dat niet uitzonderlijk was voor die leeftijd.![]()
Dat kan, het is al een jaar geleden dus misschien wissel ik het om

Heh ik heb iets gelijkaardigs aan de hand de laatste maanden. Alleen ben ik niet echt 'verlamd' zoals sommige hier postten. Bij mij gebeurt het ook meestal net na het in slaap vallen. Bv. als ik slaap van 22-6 dan heb ik er last van tussen 22-1u. Het vaakst halfuur tot uur erna soms zelfs meer dan 1x.Sorry, het Nederlandse woord ontsnapt mij maar mijn zoon heeft last van night terrors/sleep paralysis. Het gevoel van wakker zijn en ‘iets’ schrikwekkend in de kamer maar niet in staat zijn wakker te worden (en dat in een loop van denken ‘ik ben opgestaan’ ‘nee, ik lig nog in bed’ met datzelfde angstgevoel). Ik heb dat ook, ik weet dat het vaak voorkomt maar ik weet niet wat er aan te doen, laat staan voor een kind van elf. Is er iemand met ervaring of tips?
Kind heeft er idd een heel stressvolle maand opzitten. We staan onderhand bij vier psychologen op een wachtlijst, maar voor deze zomer zal het niet meer zijn. Normaal zal hij wel beter slapen omdat zijn broertje nu bij hem in de kamer mag. Maar bij mij ook dat gevoel van ‘ik ben niet alleen’, heel eng.Heh ik heb iets gelijkaardigs aan de hand de laatste maanden. Alleen ben ik niet echt 'verlamd' zoals sommige hier postten. Bij mij gebeurt het ook meestal net na het in slaap vallen. Bv. als ik slaap van 22-6 dan heb ik er last van tussen 22-1u. Het vaakst halfuur tot uur erna soms zelfs meer dan 1x.
Ik "droom" dat ik in mijn slaapkamer in bed lig en dan gebeurt er altijd iets eng met een object, insect/spin/andere of iets eng. Dan kruipt er iets naast mij of op de muur of is er iets in de kamer waardoor ik wakker schrik en de eerste minuut niet echt volledig wakker ben. Het is ook meestal rond mijn hoofd of net naast mijn hoofd/bovenlichaam. Maar voor mij voelt het net voor het wakker worden meer aan als een droom die zich enkel afspeelt in mijn slaapkamer. 1 keer werd ik wakker en sprong ik uit bed en stond ik ineens aan het uiteinde van men bed. En dan ineens het besef van "wat doe ik hier" en "dat was niet echt". Meestal schrik ik wakker en sla ik het deken van me af en zit ik recht of spring ik uit mijn bed er naast.
Heel erg vreemd en eng op die moment. Er is een periode geweest ik denk 1,5 à 3 maand terug dat het heel erg vaak was. Momenteel is het de laatste 2-3 weken vrij rustig en gebeurt het nog zelden (hout vasthouden). Maar ik denk dat het heel erg te maken heeft met mijn mentale toestand. Ik voelde me vrij shitty die periode en dat was precies een trigger. De laatste weken voel ik me op bepaalde vlakken iets beter/rustiger en nu is het ook verminderd. Vroeger nooit last van gehad.
Heh ik heb iets gelijkaardigs aan de hand de laatste maanden. Alleen ben ik niet echt 'verlamd' zoals sommige hier postten. Bij mij gebeurt het ook meestal net na het in slaap vallen. Bv. als ik slaap van 22-6 dan heb ik er last van tussen 22-1u. Het vaakst halfuur tot uur erna soms zelfs meer dan 1x.
Ik "droom" dat ik in mijn slaapkamer in bed lig en dan gebeurt er altijd iets eng met een object, insect/spin/andere of iets eng. Dan kruipt er iets naast mij of op de muur of is er iets in de kamer waardoor ik wakker schrik en de eerste minuut niet echt volledig wakker ben. Het is ook meestal rond mijn hoofd of net naast mijn hoofd/bovenlichaam. Maar voor mij voelt het net voor het wakker worden meer aan als een droom die zich enkel afspeelt in mijn slaapkamer. 1 keer werd ik wakker en sprong ik uit bed en stond ik ineens aan het uiteinde van men bed. En dan ineens het besef van "wat doe ik hier" en "dat was niet echt". Meestal schrik ik wakker en sla ik het deken van me af en zit ik recht of spring ik uit mijn bed er naast.
Heel erg vreemd en eng op die moment. Er is een periode geweest ik denk 1,5 à 3 maand terug dat het heel erg vaak was. Momenteel is het de laatste 2-3 weken vrij rustig en gebeurt het nog zelden (hout vasthouden). Maar ik denk dat het heel erg te maken heeft met mijn mentale toestand. Ik voelde me vrij shitty die periode en dat was precies een trigger. De laatste weken voel ik me op bepaalde vlakken iets beter/rustiger en nu is het ook verminderd. Vroeger nooit last van gehad.
Kind heeft er idd een heel stressvolle maand opzitten. We staan onderhand bij vier psychologen op een wachtlijst, maar voor deze zomer zal het niet meer zijn. Normaal zal hij wel beter slapen omdat zijn broertje nu bij hem in de kamer mag. Maar bij mij ook dat gevoel van ‘ik ben niet alleen’, heel eng.
.Haha nee dat neem ik niet. Op dat vlak is er niks veranderd.Spinnen over her hoofdkussen. Snachts het licht aansteken en rechtstaan in bed. Sochtends van niets weten.
Heb dit een periode gehad en dat was te wijten aan het feit dat ik inderal (=beta blockers) nam als medicatie tegen migraine. Ik nam dit voor het slapen gaan en dat was duidelijk de boosdoener.
Wou even delen. Je weet maar nooit?
Dan heb je de incubus/succubus gezien. Ik heb daar als kind ook vaak last van gehad, zoals ik eerder in dit topic (alweer twee jaar terug) schreef. Als ik op mijn rug lig overkomt het me nog af en toe, maar weet me tijdig om te draaien. De "dreiging" die stilaan opkomt is ronduit beangstigend, maar het is tegelijk fascinerend genoeg om het soms op te zoeken.Gisteren nog eens last gehad van slaapverlamming, was jaren geleden en was superhard vergeten hoe angstaanjagend dat is.
De gordijnen in mijn slaapkamer gingen vanzelf open en dicht en ook de slaapkamerdeur was continu open en toe aan't klappen. Ik begin mij half te realiseren dat er geesten aan't werk zijn en begin heftig rond te kijken en ik wil het uitschreeuwen, maar er komt totaal geen geluid en kan me compleet niet bewegen. En dan zie ik plots een gedaante van een kind dat horrorgewijs naar mij grijnst met een blik van "ik doe dit allemaal en jij kan helemaal niets doen".
Nadien dan toch wakker geraakt met een hartslag in overdrive. Heeft toch wel even geduurd vooraleer ik me terug ontspannen kon neerleggen.
Bij mij is dit the grudge. Een spook dat mij al jaren achtervolgt. En toch 1x om de zoveel jaren nog eens een verschijning maakt.Dan heb je de incubus/succubus gezien. Ik heb daar als kind ook vaak last van gehad, zoals ik eerder in dit topic (alweer twee jaar terug) schreef. Als ik op mijn rug lig overkomt het me nog af en toe, maar weet me tijdig om te draaien. De "dreiging" die stilaan opkomt is ronduit beangstigend, maar het is tegelijk fascinerend genoeg om het soms op te zoeken.
Het idee dat je onder dreiging staat - die terwijl je rationeel nadenkt niét bestaat - en tegelijk verlamd bent zodat je volkomen weerloos bent is ronduit huiveringwekkend.