Party/Festival Naar welke festivals ga jij? (2022)

Door het optreden van Kölsch heb ik wel interesse gekregen om volgend jaar een dag naar Tomorrowland te gaan, maar zijn die tickets echt zo moeilijk verkrijgbaar als iedereen zegt?
Ik zou nu precies niet speciaal naar Tomorrowland gaan voor Kölsch. Hij speelt daar ocharme een set van een uur. Daar komt hij IMO totaal niet tot zijn recht. Dat is typisch iemand die graag lange sets speelt en dat ook echt goed kan. Heb hem recent nog gezien in Extrema Outdoor waar hij 3u speelde, en dat begint al. Organizeert normaalgezien ook minstens 1x per jaar iets in Antwerpen waar hij een all night long set doet en hij dus 8-10u speelt. Als je zijn genre graag hoort, echt een aanrader. Komt geloof ik ook naar Extrema Noir (indoor in december ergens).
 
Pukkelpop heeft een traditie om gitaar en metalbands te boeken toch? Tool heeft er nog als headliner gestaan (en ervoor Nine Inch Nails), Neurosis, Meshuggah, ... De focus ligt minder op rockmuziek dan vroeger omdat het muzieklandschap ook evolueert, nu is er een grotere focus op hiphop en elektronische muziek maar je had toch ook heel wat goede gitaarbands op het programma? Dat je meer houdt van metal is je goed recht maar omdat een lineup of een ecclectischer aanbod je ding niet is is het festival toch niet minder... Er zijn genoeg rock en metalfestivals om op los te gaan.

En over openmindedness van metalheads moet je niet beweren dat metalheads meer openstaan voor andere genres. Dat hangt af van persoon tot persoon, genre doet er niet toe. Het enige verschil is dat je de metalheads er kan uithalen als ze op een gabberfeest zijn omdat ze lang haar hebben. :unsure: (is een mopje, pak me hier niet op)
Metallica heeft er ook ooit gestaan, i know.
Weet niet of je mijn verslagje hebt gelezen,maar daar uit ik toch totaal geen negatieve kritiek op PKP.
Ik vond het zelfs een zeer aangename ervaring en voor herhaling vatbaar.
Ik heb verschillende zaken proberen zien.
Glints,Boiler Room een paar uurtjes doorgebracht,Nothing But Thieves,While She Sleeps, Cypress Hill,Slipknot en Clawfinger.
Natuurlijk moet er wel iets te zien zijn wat me interesseert hé,ik ga geen +100 of +250 euro betalen voor een (combi)ticket waar er me amper iets boeit.


Ik hoop gewoon dat ze iedere editie een metal (sub) headliner proberen te strikken zonder dat het een echt metalfestival moet worden.
Realistisch ? I don't know.
Het kan werken,want denk dat deze editie uitstekend voorbeeld was.


Openmindedness (natuurlijk hangt dat van persoon tot persoon af) van metalheads blijf ik bij mijn standpunt,kennissen waarvan ik weet dat ze graag naar metal luisteren kunnen ook wel eens opduiken op een techno of hiphop feestje.
Mensen waarvan ik weet dat ze graag pop, hip hop, electronica (EDM,Techno,Drum N Bass,Hardcore,etcc...) weigeren vaak om tien seconden naar metal te luisteren en maken het genre vaak belachelijk.

Waarom?
Vaak hoor ik als excuus het cliché dat ze er niks van verstaan,tja als dat het enige is wat je kan inbrengen.:sarcastic:
Weet niet of jij al constructieve antwoorden hebt gekregen,maar ik toch zelden.
Laatst zijn een meisje tegen mij waar ik Slipknot aan liet horen dat ze er moeilijk op kan bewegen/dansen.
Wel dat vind ik al een iets beter geargumenteerd antwoord dan dat cliché.
Ik heb ook ooit als antwoord gekregen dat er geen melodie in zit.
Dacht juist dat metal er om bekend stond voor melodieuze klanken,veel ritmewisselingen,etc...

Metal is wel niet het meest toegankelijke genre,daarvoor heb je een bepaalde mindset voor nodig.

Ook iets wat ik wil toegeven is dat er ook veel metalheads zijn die enkel maar naar metal luisteren.
Iets wat ik ook wel betreur hoor.

BTW:Ik heb ook geen lang haar hoor,mijn coupe zit dichter bij dat van ene gabber dan dat van een metalhead.


Edit:Op GMM schalde voor Gloryhammer Tom Jones door de boxen,er waren toch redelijk wat mensen aan't meezingen.
Zelfs op de Backstreet Boys werd er luidkeels meegebruld.
Laat nu fans van die muziek ene metalclassic horen en ze weten niet wat hun overkomt.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij dat de zaken zo veranderd zijn, hebt ge op PKP toch de Club, Marquee en Skate Stage /Shelter die allen vrij rock, indie, punk en metal focused zijn. Da's nu toch al niet mis? PKP is meer dan de Boiler Room en Dance Hall he.
 
Skate Stage/Shelter zouden er al een paar edities niet meer geweest zijn.
Nu is er met de backyard blijkbaar terug een gelijkaardige stage.
Lees tot nu toe veel positieve dingen erover.
Heb er 2 performances gezien (WSS en Clawfinger),vond alleen dat het geluid er beter kon.

Boiler heb ik al zoveel over gehoord dat ik er enorm naar benieuwd was.
Ik kan niet echt een groot oordeel vellen,maar vond het er ook wel tof.

PKP biedt vaak net zoals RW een heel divers programma aan.
 
D
Tenzij dat de zaken zo veranderd zijn, hebt ge op PKP toch de Club, Marquee en Skate Stage /Shelter die allen vrij rock, indie, punk en metal focused zijn. Da's nu toch al niet mis? PKP is meer dan de Boiler Room en Dance Hall he.
De skate stage was al weg van voor de shelter is weggewaaid daar lang geleden :unsure:

Edit: hmm, dat was de chateau. Ik kan al die namen echt niet meer onthouden.
 
Laatst bewerkt:
En over openmindedness van metalheads moet je niet beweren dat metalheads meer openstaan voor andere genres. Dat hangt af van persoon tot persoon, genre doet er niet toe. Het enige verschil is dat je de metalheads er kan uithalen als ze op een gabberfeest zijn omdat ze lang haar hebben. :unsure: (is een mopje, pak me hier niet op)
Klopt 100%
Ik ken genoeg metalheads die enkel en alleen metal luisteren net zoals ik er ken die op graspop rondlopen met een shirt van de Wu Tang Clan.
Ik ben enkele jaren geleden op vrijdag naar een grindcore show geweest, op zaterdag naar TW Classic voor Guns n Roses en op zondag naar Awakenings. Maar dat is niet iedereen gegeven en so be it. Als je u op 1 genre focust ga je daar meer in ontdekken, als je naar meerdere zaken luistert ga je een bredere kennis op doen. To each his own he.

En pukkelpop is idd al sinds mensenheugenis een festival dat bands boekt die populair zijn bij de "jeugd", los van eender wel genre. Dat elektro en hiphop nu populairder zijn zie je aan de laatste affiches maar voor hetzelfde geld is er binnen 3 jaar een garagerock revival en staan er daar 25 bands van geboekt. Tis dat ik bijna geen volk meer vind om mee te gaan want ik heb me daar ook altijd geamuseerd. Mijn laatste keer daar zag ik The Offspring en Linkin Park, maar ben ik ook tussen de bakvissen gaan staan voor Ellie Goulding, ben ik los gegaan op Major Lazer en tot een kot in de nacht gaan dansen in de Boiler op een techno DJ waar ik nog nooit van gehoord had. Keiplezant!
 
Klopt 100%
Ik ken genoeg metalheads die enkel en alleen metal luisteren net zoals ik er ken die op graspop rondlopen met een shirt van de Wu Tang Clan.
Ik ben enkele jaren geleden op vrijdag naar een grindcore show geweest, op zaterdag naar TW Classic voor Guns n Roses en op zondag naar Awakenings. Maar dat is niet iedereen gegeven en so be it. Als je u op 1 genre focust ga je daar meer in ontdekken, als je naar meerdere zaken luistert ga je een bredere kennis op doen. To each his own he.

En pukkelpop is idd al sinds mensenheugenis een festival dat bands boekt die populair zijn bij de "jeugd", los van eender wel genre. Dat elektro en hiphop nu populairder zijn zie je aan de laatste affiches maar voor hetzelfde geld is er binnen 3 jaar een garagerock revival en staan er daar 25 bands van geboekt. Tis dat ik bijna geen volk meer vind om mee te gaan want ik heb me daar ook altijd geamuseerd. Mijn laatste keer daar zag ik The Offspring en Linkin Park, maar ben ik ook tussen de bakvissen gaan staan voor Ellie Goulding, ben ik los gegaan op Major Lazer en tot een kot in de nacht gaan dansen in de Boiler op een techno DJ waar ik nog nooit van gehoord had. Keiplezant!
Als je alleen al maar kijkt naar bepaalde metalheads die zwaar neerkijken op nu-metal.. Wat een gezeik je kan horen/lezen over wat nu 'echte' metal is.. Ik vind bijvoorbeeld die crossovers in genres zalig. Perturbator was bijvoorbeeld zalig op graspop. Als het uw ding niet is zijn er voldoende andere optredens die je kan zien.

Misschien is het generatie gebonden? Als ik in mijn metalvriendengroep kijk zie ik veel gelijkaardige profielen: voorkeur voor metal maar kunnen zich amuseren op elk genre (zelfs Dieter Koblenz werd gesmaakt op graspop).

Ik heb ooit enorm genoten van Pink op RW toen ze net voor Rammstein moest optreden. Vond de beleving van het publiek toen ook wel beter bij Pink.

Enigste spijtige aan een band als slipknot op PKP is dat ik sowieso al meerdere optredens/festivals doe en ik het puur als kost niet kan opbrengen om nog een ticket te kopen voor een PKP of RW bijvoorbeeld. Keuze die ik dan maak. Ik snap ook dat die bands daar willen spelen om nieuwe zieltjes te winnen.
 
Als je alleen al maar kijkt naar bepaalde metalheads die zwaar neerkijken op nu-metal.. Wat een gezeik je kan horen/lezen over wat nu 'echte' metal is.. Ik vind bijvoorbeeld die crossovers in genres zalig. Perturbator was bijvoorbeeld zalig op graspop. Als het uw ding niet is zijn er voldoende andere optredens die je kan zien.

Misschien is het generatie gebonden? Als ik in mijn metalvriendengroep kijk zie ik veel gelijkaardige profielen: voorkeur voor metal maar kunnen zich amuseren op elk genre (zelfs Dieter Koblenz werd gesmaakt op graspop).

Ik heb ooit enorm genoten van Pink op RW toen ze net voor Rammstein moest optreden. Vond de beleving van het publiek toen ook wel beter bij Pink.

Enigste spijtige aan een band als slipknot op PKP is dat ik sowieso al meerdere optredens/festivals doe en ik het puur als kost niet kan opbrengen om nog een ticket te kopen voor een PKP of RW bijvoorbeeld. Keuze die ik dan maak. Ik snap ook dat die bands daar willen spelen om nieuwe zieltjes te winnen.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit begrepen. Ieder jaar hetzelfde. Op Alcatraz enkele jaren terug begon er een random oudere vent te klagen tegen mij aan de bar dat Limp Bizkit op niets trekt en niet thuishoort op Alcatraz. Op Graspop 2009 tijdens Slipknot weigerde er een kerel te gaan zitten tijdens Spit It Out omdat hij 'tegen' nu-metal was.

Op Alcatraz is ieder jaar een bende aanwezig, enkele jaren ouder als mij, waarvan ik sommigen ken. Enkelen daarvan kijken ook zwaar neer op nu-metal en consoorten. Enkel de metal van hun generatie telt. Die staan ook continu den boel af te breken en met een lang gezicht de shows te kijken.

Electric Callboy dit jaar hetzelfde. 'De mix van genres die die mannen brengen trekt op niks, hoort hier niet thuis'.

GA DAN NIET KIJKEN.

In de laatste 2 weken ging dat van Electric Callboy, Cannibal Corpse, Slipknot naar George Ezra, Sean Paul, The opposites, Bring Me The Horizon, enkele techno dj's tot Tame Impala. Maar op geen enkel moment stond ik mij daar aan te stellen omdat het mijn genre niet is. Blijf dan weg.

Bij Joost gingen de tieners los uit hun dak terwijl ik zoiets had van: wtf is dat allemaal. Elk z'n ding.

Ik ging vroeger veel naar Footworxx in Oostende. M'n ouders zullen destijds ook gedacht hebben: wat een kutmuziek is dat. :laugh:
 
Echt he. Op de zaterdag van Werchter van 2017 had ik een gesprek met volk dat gewoon continu vooraan aan de main stond. Op vrijdag was daar een in mijn ogen geweldig optreden van Radiohead. Die mensen begonnen dat compleet af te breken met argumenten die neerkwamen op 'eigenlijk vinden we die muziek gewoon niet goed' (ze stonden front-row 🤦‍♂️) en zeiden dan dat er zaterdag tenminste wel goeie bands kwamen (o.a. SOAD, Linkin Park, ...).

Werchter doet vaak wel veel meer dan PKP zijn best om elke dag een lijn de line-up te krijgen. Koop dan een ticket voor de ene dag die je ze aanspreekt en blijf de rest van de dagen thuis.
 
Misschien is het generatie gebonden? Als ik in mijn metalvriendengroep kijk zie ik veel gelijkaardige profielen: voorkeur voor metal maar kunnen zich amuseren op elk genre (zelfs Dieter Koblenz werd gesmaakt op graspop).
Ik hoor/lees vaak dat de huidige generatie jongeren heel openminded is qua genres. Het zal volgens mij een ingesteldheid zijn van de persoon. Dat zie je bij de genretopics op het forum ook, sommige mensen geraken niet verder dan het metaltopic, andere vind je overal.

Ik kan voor mezelf moeilijk voorstellen hoe het loopt bij ouder worden naar openmindedness toe. Ik heb een enorme drang naar het ontdekken van nieuwe muziek in alle genres. Veel mensen haken af en blijven plakken bij de muziek uit hun jeugd (en hun nieuwe albums) en wat classics. Tijdsgebrek? Andere interesses? Stopt de creatieve geest deels met werken?
 
Ik hoor/lees vaak dat de huidige generatie jongeren heel openminded is qua genres. Het zal volgens mij een ingesteldheid zijn van de persoon. Dat zie je bij de genretopics op het forum ook, sommige mensen geraken niet verder dan het metaltopic, andere vind je overal.

Ik kan voor mezelf moeilijk voorstellen hoe het loopt bij ouder worden naar openmindedness toe. Ik heb een enorme drang naar het ontdekken van nieuwe muziek in alle genres. Veel mensen haken af en blijven plakken bij de muziek uit hun jeugd (en hun nieuwe albums) en wat classics. Tijdsgebrek? Andere interesses? Stopt de creatieve geest deels met werken?
Ben je nog aan een ticket voor Idles geraakt?
 
Als Metallica speelt op Werchter, moet ge de ganse dag ook niet vooraan proberen te geraken voor een ander optreden ...

Verdomd kutvolkje!
:angry::angry::angry:
 
Wie wil er nu tout court vanvoor gaan staan bij eender welk optreden. Eerste dranghekken naast de PA is typisch where it's at.

Ik hoor/lees vaak dat de huidige generatie jongeren heel openminded is qua genres. Het zal volgens mij een ingesteldheid zijn van de persoon. Dat zie je bij de genretopics op het forum ook, sommige mensen geraken niet verder dan het metaltopic, andere vind je overal.

Ik kan voor mezelf moeilijk voorstellen hoe het loopt bij ouder worden naar openmindedness toe. Ik heb een enorme drang naar het ontdekken van nieuwe muziek in alle genres. Veel mensen haken af en blijven plakken bij de muziek uit hun jeugd (en hun nieuwe albums) en wat classics. Tijdsgebrek? Andere interesses? Stopt de creatieve geest deels met werken?
Grappig, doet me denken aan dit stukje dat ik recent heb zien passeren :

 
Wie wil er nu tout court vanvoor gaan staan bij eender welk optreden. Eerste dranghekken naast de PA is typisch where it's at.


Grappig, doet me denken aan dit stukje dat ik recent heb zien passeren :

Ik heb die ook gelezen maar ik weet niet meer van waar het komt. :D
 
Als Metallica speelt op Werchter, moet ge de ganse dag ook niet vooraan proberen te geraken voor een ander optreden ...

Verdomd kutvolkje!
:angry::angry::angry:
Das volk dat ik ook nooit heb gesnapt, gun ander mensen toch ook die plaats voor hun favoriete artiest. Op RW werd het nog eens extra funny met Bazart. Die zanger durft al is ne fan op de eerste rij te knuffelen nu werd dat een Metallica fan op de eerste rij. Lewis Capaldi kon er nog mopjes tegen maken.

+: bij Metallica lopen ze altijd rond, tenzij ge vooral naar Lars wilt kijken lijkt helemaal vanvoor mij totaal geen goeie plaats
 
Ik heb die ook gelezen maar ik weet niet meer van waar het komt. :D


Ik heb die ook gelezen maar ik weet niet meer van waar het komt. :D
Ik zie het ook wel hoor: van mijn echt vaste kern vrienden kan ik de 'echte muzieknerds' nog maar op 1 hand tellen. En 2 ervan doen (modern) klassiek en eentje luistert naar zaken als dit:


... dus de overlap is er niet altijd :p

(dat laatste album kan misschien wel wat metalheads hier bekoren, zware black/death met Kenny G op sax! 😁 )
 
Terug
Bovenaan