Party/Festival Naar welke festivals ga jij? (2022)

Ook voor mij eerste keer PKP.
Wel alleen maar morgen.
Fleddy Melculy als ik op tijd ben.
Nothing But Thieves
While She Sleeps,Cypress Hill,Slipknot en Clawfinger (toen ik gisteren naar line-up keek was ik aangenaam verrast,is dat een last-minute addition geweest ?) zou mijn planning moeten zijn.
Gelukkig is de backyard vrij dicht bij de main stage want als WSS stopt begint Cypress Hill,dus verlies ik normaal niet al teveel tijd.
 
Ook voor mij eerste keer PKP.
Wel alleen maar morgen.
Fleddy Melculy als ik op tijd ben.
Nothing But Thieves
While She Sleeps,Cypress Hill,Slipknot en Clawfinger (toen ik gisteren naar line-up keek was ik aangenaam verrast,is dat een last-minute addition geweest ?) zou mijn planning moeten zijn.
Gelukkig is de backyard vrij dicht bij de main stage want als WSS stopt begint Cypress Hill,dus verlies ik normaal niet al teveel tijd.
Ik zou ook nog gaan kijken naar Goldband mocht ik er zijn.
 
Als jullie naar een festival gaan, maken jullie dan ook op voorhand een playlist ervan met de nummers die de bands meestal live brengen? Of ben ik alleen daarin? 😁

In elk geval, als het interessant zou zijn, ik maak zo verschillende playlists van allerlei festivals, in BE en buitenland, met een lichte voorkeur voor punk, metal en hc.

Tis via Spotify alleen

Ik heb ook een IG waar ik op post welke festivalplaylists ik heb gemaakt en waarop iedereen mij kan volgen voor requests.

Ik kan nog wel tips gebruiken btw, dus laat maar iets weten.
 
Als jullie naar een festival gaan, maken jullie dan ook op voorhand een playlist ervan met de nummers die de bands meestal live brengen? Of ben ik alleen daarin? 😁

In elk geval, als het interessant zou zijn, ik maak zo verschillende playlists van allerlei festivals, in BE en buitenland, met een lichte voorkeur voor punk, metal en hc.

Tis via Spotify alleen

Ik heb ook een IG waar ik op post welke festivalplaylists ik heb gemaakt en waarop iedereen mij kan volgen voor requests.

Ik kan nog wel tips gebruiken btw, dus laat maar iets weten.
Voor de Metal festivals die ik bezoek maak ik een playlist van alle bands (3 nummers per band).

Op basis daarvan maak ik mijn programma op en dan maak ik een playlist van alle nummers die ze wellicht zullen spelen van alle bands die ik wil zien.
 
Als jullie naar een festival gaan, maken jullie dan ook op voorhand een playlist ervan met de nummers die de bands meestal live brengen? Of ben ik alleen daarin? 😁

In elk geval, als het interessant zou zijn, ik maak zo verschillende playlists van allerlei festivals, in BE en buitenland, met een lichte voorkeur voor punk, metal en hc.

Tis via Spotify alleen

Ik heb ook een IG waar ik op post welke festivalplaylists ik heb gemaakt en waarop iedereen mij kan volgen voor requests.

Ik kan nog wel tips gebruiken btw, dus laat maar iets weten.

Heb ooit met hetzelfde gedacht gezeten maar er nooit niet aan begonnen,vond het net iets te tijdverslindend (alle research etc...,ja ik ken setlists.fm)
Alvast tonnen respect,maar hoe kom je al aan playlists van 2023 ?
 
Heb ooit met hetzelfde gedacht gezeten maar er nooit niet aan begonnen,vond het net iets te tijdverslindend (alle research etc...,ja ik ken setlists.fm)
Alvast tonnen respect,maar hoe kom je al aan playlists van 2023 ?
Instagram, andere websites,...
Sommige bands spelen jaren dezelfde nummers, tot ze een nieuwe cd releasen.
Ik controleer al die playlists en artiesten op regelmatige basis om de 'setlists' actueel te houden.
 
Heb rap ens door uw pkp list gescrolld.
Setlist van Slipknot klopt niet,was die van hun Amerikaanse tour,wel opgemerkt dat je die al op 6 juni heb toegevoegd.

BTW:
Dagje PKp gisteren.
Te laat voor Fleddy Melculy,op openbaar vervoer moet je ook al niet rekenen dus om op tijd te zijn.
Maar bon,rond 12h gearriveerd.
De nodige zaken gedaan,polsbandje en drankvouchers gaan halen.
Security check,amper fouillage tegenwoordig,valt me wel op.

Eerst eens op verkenning geweest welk podia waar stond,iets gaan halen om te eten/drinken met Goldband als achtergrond muziek.
Kunnen mijn aandacht niet echt trekken,dan maar naar de Marquee voor Glints.
Vond het wel ok,kende wel een paar nummers,Lemonade dingkse, en dan en paar van zijn nieuwste.
Ga er meer van horen.

Dan kameraden tegengekomen,wat aan de babbel geraakt en niet echt optreden opgepikt ergens (klein beetje van Selah Sue),maar er was ook niet echt iets wat me interesseerde.

Uiteindelijk toch eens gaan checken wat de fuzz rond die Boiler Room altijd is,Ogenn die slet aan't afsluiten was,Klaps groot stuk meegenomen.
Kon me ook wel bekoren.

Rond 16h30 terug richting main stage voor Nothing but Thieves,ineens tijd genomen om bij te tanken.
Vond het niet slecht maar kreeg er ook geen wow gevoel bij,sober optreden.

Terug naar de boiler dan maar,laatste stukje van Dana Montana opgepikt.
Was weinig volk in de tent vond ik,maar stilaan begon het vol te lopen voor Gabber Eleganza.
Beetje hardcore kan ook geen kwaad.
Opvallend veel mensen gezien met t-shirt van Metal/rock (Slipknot,Metallica,Motorhead) bands die mee aan't hakken waren.
Omgekeerd appreciatie vinden is moeilijker,ene gabber zal niet rap uit de bol gaan op metal- of rockmuziek.

Ook tijdig vertrokken om While She Sleeps mee te pakken,herkansing nadat ik ze had gemist op GMM.
Heb nog niet gecheckt of het dezelfde playlist als op GMM was,maar het was dik in orde als de akoustiek in de backyard beter zou zijn.

Direct erna naar Main Stage gegaan voor Cypress Hill.
Die DJ dacht ff dat hij op graspop was,daar zou die set op meer succes gekend hebben,die snotapen op PKP zijn veel te jong voor die muziek.
Opvallend was het ontbreken van Sen Dog,toch een gemis vind ik persoonlijk al was de performance helemaal niet slecht.
Sen brengt toch nog dat extraatje denk ik.

Toen begon het miljaar toch te druppelen zeker,had toch een poncho bij dus ik ben op mijn plaats kunnen blijven staan in afwachting van Slipknot.Enfin toch ff weg geweest voor drank te gaan halen.
Show was weer top,maar vind Corey toch wel irriteren met dat verplicht geslijm.
Vond ook wel dat de instrumenten te vaak boven zijn stem uittorenden.
Nog iets wat ik persoonlijk spijtig vind is dat Snuff & The Devil in I niet gespeeld werden.
Vooral het verwijderen van Snuff vind ik zonde (al klint dat akoetisch beter),was once in a lifetime geweest denk ik.

Bus vertrok pas om 2h30 dus nog tijd om Clawfinger van mijn watchlist te schrappen in de backyard.
Wel hetzelfde probleem als bij WSS (mindere akoestiek) maar bon ik heb er toch van genoten ondanks de technische problemen op't einde van de set.
Nigger zullen ze wel niet meer spelen in deze tijden, i guess.

Al bij al vind het zeker voor herhaling vatbaar als ze artiesten boeken die me boeien,leuke sfeer ondanks de vele jeugd.
Op Werchter was het precies kleutertuin.
Vond ook de omkadering beter dan op RW.
Snap niet waarom RW als het beste Belgische Festival aanzien wordt,vind het toch enorm overhyped.
 
Heb rap ens door uw pkp list gescrolld.
Setlist van Slipknot klopt niet,was die van hun Amerikaanse tour,wel opgemerkt dat je die al op 6 juni heb toegevoegd.
Klopt, die heb ik niet geupdate omdat er pas sinds de dag ervoor ofzo twee volgers waren. Staan ook nog enkele bands in die hebben afgezegd en er ontbreken er nog wat.
Had een massa tijd in die playlist gestoken en geen kat dat die gevolgd heeft... Dus ook niet meer bijgehouden. De daysplits had ik ook gemaakt, die zijn reeds verwijderd. 0 volgers 🤷

Ah btw, die kloppen ook niet altijd 100%, dat zal ik ook niet zeggen. Meestal zijn ze wel voor 80% accuraat. Dus al je 16 van de 20 nummers kunt meekwelen, das al goed 😁
 
Was weinig volk in de tent vond ik,maar stilaan begon het vol te lopen voor Gabber Eleganza.
Beetje hardcore kan ook geen kwaad.
Opvallend veel mensen gezien met t-shirt van Metal/rock (Slipknot,Metallica,Motorhead) bands die mee aan't hakken waren.
Omgekeerd appreciatie vinden is moeilijker,ene gabber zal niet rap uit de bol gaan op metal- of rockmuziek.
Direct erna naar Main Stage gegaan voor Cypress Hill.
Die DJ dacht ff dat hij op graspop was,daar zou die set op meer succes gekend hebben,die snotapen op PKP zijn veel te jong voor die muziek.
En dat is nu is exact de reden dat ik niet ben gegaan: publiek dat geen band heeft met slipknot en die geen besef heeft van wat voor legendes Corey en co wel niet zijn. Tis daar een ganse dag hip hop en dance (ze zeggen zelf meer die kaart te willen trekken, op hun site kan je ook zien hoeveel artiesten er per genre zijn en die cijfers zeggen dat ook) maar dan wel Slipknot als headliner? Op een festival dat nota bene voor de gitaren maar een ander festivalleke 4 dagen op voorhand heeft gepland? En dan toch geen headliners binnen de hip hop en dance vinden en daar dan wel Tame Impala, Slipknot en de Artic Monkeys inschakelen? Trek de lijn door of trek geen lijn.

En ja tuurlijk kennen die snotapen die muziek niet maar moet die dj dan mensen opwarmen voor slipknot met 'gangnam style' en 'lekker met de meiden'?
Al bij al vind het zeker voor herhaling vatbaar als ze artiesten boeken die me boeien,leuke sfeer ondanks de vele jeugd.
Op Werchter was het precies kleutertuin.
Vond ook de omkadering beter dan op RW.
Snap niet waarom RW als het beste Belgische Festival aanzien wordt,vind het toch enorm overhyped.
Heeft deels te maken met dat het waarschijnlijk 1 van de oudste festivals is maar die hebben tenminste een diversere line up gehad dit jaar. Ja er waren best veel gitaren maar er was gerust ook hip hop, elektro,... . De voor ieder wat wils factor lijkt mij wat groter al is het ook wel het festival waar mensen heen trekken om er te zijn ongeacht de line up, dat is inderdaad wel jammer.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, die heb ik niet geupdate omdat er pas sinds de dag ervoor ofzo twee volgers waren. Staan ook nog enkele bands in die hebben afgezegd en er ontbreken er nog wat.
Had een massa tijd in die playlist gestoken en geen kat dat die gevolgd heeft... Dus ook niet meer bijgehouden. De daysplits had ik ook gemaakt, die zijn reeds verwijderd. 0 volgers 🤷

Ah btw, die kloppen ook niet altijd 100%, dat zal ik ook niet zeggen. Meestal zijn ze wel voor 80% accuraat. Dus al je 16 van de 20 nummers kunt meekwelen, das al goed 😁

Over die volgers moet je je niet druk maken hoor.
Ik heb zelf ook 0 volgers van mijn metal playlist.
Al kan ik wel begrijpen dat je meer appreciatie wilt voor de effort die je er in steekt.

Is het niet makkelijker om na het evenement de playlist te maken?
Dan is de research toch al makkelijker en dan kan het wel eens accurater zijn.
Als het de bedoeling is om op onderweg naar het evenement al eens gebruik te maken van die playlist,moet je er echt wel dagelijks mee bezig zijn,de optredens van shows kort ervoor al volgen etc..
 
En dat is nu is exact de reden dat ik niet ben gegaan: publiek dat geen band heeft met slipknot en die geen besef heeft van wat voor legendes Corey en co wel niet zijn. Tis daar een ganse dag hip hop en dance (ze zeggen zelf meer die kaart te willen trekken, op hun site kan je ook zien hoeveel artiesten er per genre zijn en die cijfers zeggen dat ook) maar dan wel Slipknot als headliner? Op een festival dat nota bene voor de gitaren maar een ander festivalleke 4 dagen op voorhand heeft gepland? En dan toch geen headliners binnen de hip hop en dance vinden en daar dan wel Tame Impala, Slipknot en de Artic Monkeys inschakelen? Trek de lijn door of trek geen lijn.

En ja tuurlijk kennen die snotapen die muziek niet maar moet die dj dan mensen opwarmen voor slipknot met 'gangnam style' en 'lekker met de meiden'?

Heeft deels te maken met dat het waarschijnlijk 1 van de oudste festivals is maar die hebben tenminste een diversere line up gehad dit jaar. Ja er waren best veel gitaren maar er was gerust ook hip hop, elektro,... . De voor ieder wat wils factor lijkt mij wat groter al is het ook wel het festival waar mensen heen trekken om er te zijn ongeacht de line up, dat is inderdaad wel jammer.

Lol,neen maar het zal wel meer meeval gekregen hebben denk ik en vrees ik zo.
Hij begon met War Pigs,draaide vooral zo van die rock en metalclassics.
Walk van Pantera ook bvb,had graag interactie met het publiek maar dat kent het grootste deel van het PKP volk niet.
Op GMM zit toch een deel van de wei mee te kwelen.

Ik hoop wel dat Metal een plaatsje blijft krijgen op PKP,denk toch dat het geslaagd was met de backyard (klein stage) dat toch volk trok.
En als ze dan ene kunnen strikken als headliner al is het toch altijd interessant voor de diversiteit.
Je moet natuurlijk wel beetje openminded zijn,je moet andere genres wel eens de kans geven om u te overtuigen en niet alleen maar specifiek op ene muzikale tak blijven hangen.Dat kan door op festivals verschillende genres te mixen,wat Werchter wel goed doet.
PKP wilt zich manifesteren als hiphop en dance festival (helaas serveert RW dat ook en is het moeilijk om uit de schaduw daarvan te treden),maar rock krijgt er toch ook wel altijd plaatsje,hopelijk blijft de organisatie dat behouden.
Ik probeer ook wel eens naar andere genres te luisteren zoals hiphop en Techno/EDM,etc..
Maar toch betrap ik me erop dat mijn aandacht dan sneller verslapt dan bij rock/metal.

Waar ik dan wel heel veel moeite heb om naar te luisteren zijn Arcade Fire,Vampire Weekend en The War on Drugs bvb.
Als die ergens op een festival headlinen waar ik ben,zoek ik wel iets anders (om te ontdekken)
Dat die zoveel succes hebben blows my mind,so boring as f*ck.
En dan staat TWOD nog eens zo hoog in de tijdloze. :sarcastic:🤦‍♂️
🤮
 
Ik hoop wel dat Metal een plaatsje blijft krijgen op PKP,denk toch dat het geslaagd was met de backyard (klein stage) dat toch volk trok.
En als ze dan ene kunnen strikken als headliner al is het toch altijd interessant voor de diversiteit.
Je moet natuurlijk wel beetje openminded zijn,je moet andere genres wel eens de kans geven om u te overtuigen en niet alleen maar specifiek op ene muzikale tak blijven hangen.Dat kan door op festivals verschillende genres te mixen,wat Werchter wel goed doet.
PKP wilt zich manifesteren als hiphop en dance festival (helaas serveert RW dat ook en is het moeilijk om uit de schaduw daarvan te treden),maar rock krijgt er toch ook wel altijd plaatsje,hopelijk blijft de organisatie dat behouden.
Ik probeer ook wel eens naar andere genres te luisteren zoals hiphop en Techno/EDM,etc..
Maar toch betrap ik me erop dat mijn aandacht dan sneller verslapt dan bij rock/metal.
Bwa ik denk wel dat er genoeg tijd zit tussen RW en PKP om beide zich te laten manifesteren. RW trekt geen genre kaart natuurlijk en geeft u meer de kans om te ontdekken. Ik heb is voor de zondag gekeken naar de line up van PKP: 7 rock acts tegenover 24 electro, das toch echt wel weinig.

En ja tuurlijk moet je openminded zijn, ik ben ook 40 minuten Stikstof gaan meepikken op RW en moet ook wel zeggen dat het goed was, heb er daarna niet meer naar geluisterd maar het was wel goed. Maar ook daar he: in u post zegt ge zelf de metalheads mee te zien hakken maar dat van het omgekeerde niet echt sprake is. En dat is het jammere. Laat ons dan hopen dat er dan toch een paar PKP gangers hun aha erlebenis hadden vrijdagavond en dat de tickets volgend jaar voor Alcatraz zullen zijn
 
Over die volgers moet je je niet druk maken hoor.
Ik heb zelf ook 0 volgers van mijn metal playlist.
Al kan ik wel begrijpen dat je meer appreciatie wilt voor de effort die je er in steekt.

Is het niet makkelijker om na het evenement de playlist te maken?
Dan is de research toch al makkelijker en dan kan het wel eens accurater zijn.
Als het de bedoeling is om op onderweg naar het evenement al eens gebruik te maken van die playlist,moet je er echt wel dagelijks mee bezig zijn,de optredens van shows kort ervoor al volgen etc..
Het is de bedoeling dat je de songteksten vanbuiten kunt leren en kunt meezingen/brullen op de wei. Bands spelen jaren dezelfde nummers live. Voor sommige is het evident, zoals een Wait and Bleed bij Slipknot of een Breaking the Law bij Judas Priest. Bij andere bands is het niet altijd simpel. Veel vind je op setlist.fm maar veel ook niet.

Die kleinere bands contacteer ik met de vraag welke songs ze altijd of bijna altijd live brengen. Soms krijg ik volledige setlists terug, soms enkele nummers, soms niets. Als ik niets krijg, zet ik de top-5 van Spotify erin, gegarandeerd dat ze deze spelen, of toch enkele ervan.

Ik controleer de playlists tweewekelijks. Ik check op nieuwe albums en singles maar ook op algemene setlists, of ze wat anders live brengen of niet. De kleinere bands contacteer ik opnieuw als ze nieuw materiaal hebben. Zo heb ik bv Manchester Punk Fest in april 2023, met veel lokale bands. Die hebben praktisch allemaal geantwoord. Sommige zeiden ook dat ze tussen nu en dan wel nieuw materiaal gingen uitbrengen en dat tegen dan nog kon veranderen. Dus ook met hen afgesproken dat ik ze terug contacteer dan, of andersom.
 
Gisteren naar Metal Méan geweest, de laatste editie van dit kleine festival. De line-up was meer dan degelijk, met een pak bands die weinig of nooit te zien zijn in België.
Uitschieters waren vooral de oudjes, Demolition Hammer en Dark Angel. Geen nieuw materiaal meer uitgebracht sinds begin jaren 90 maar klassiekers als Burning of Sodom deden mijn hartslag in overdrive gaan. Vorige week Dave Lombardo, gisteren Gene Hoglan, beter wordt het niet qua metaldrummers.
Ook Nunslaughter, Mortuary Drape en Carnation waren entertainend.
 
Gisteren een dagje Pukkelpop gedaan en het volgende gezien:
  • Tom Misch: kende ik nog niet, was een fijne ontdekking;​
  • Joost: speciaal, maar wel een leuk optreden;​
  • Oscar and the Wolf;​
  • Kölsch: het beste wat ik die dag heb gezien;​
  • Arctic Monkeys: was best een saai optreden. Wij zijn dan ook iets na 12 uur vertrokken (om de grote massa ook wat voor te zijn).​
Door het optreden van Kölsch heb ik wel interesse gekregen om volgend jaar een dag naar Tomorrowland te gaan, maar zijn die tickets echt zo moeilijk verkrijgbaar als iedereen zegt?
 
Lol,neen maar het zal wel meer meeval gekregen hebben denk ik en vrees ik zo.
Hij begon met War Pigs,draaide vooral zo van die rock en metalclassics.
Walk van Pantera ook bvb,had graag interactie met het publiek maar dat kent het grootste deel van het PKP volk niet.
Op GMM zit toch een deel van de wei mee te kwelen.

Ik hoop wel dat Metal een plaatsje blijft krijgen op PKP,denk toch dat het geslaagd was met de backyard (klein stage) dat toch volk trok.
En als ze dan ene kunnen strikken als headliner al is het toch altijd interessant voor de diversiteit.
Je moet natuurlijk wel beetje openminded zijn,je moet andere genres wel eens de kans geven om u te overtuigen en niet alleen maar specifiek op ene muzikale tak blijven hangen.Dat kan door op festivals verschillende genres te mixen,wat Werchter wel goed doet.
PKP wilt zich manifesteren als hiphop en dance festival (helaas serveert RW dat ook en is het moeilijk om uit de schaduw daarvan te treden),maar rock krijgt er toch ook wel altijd plaatsje,hopelijk blijft de organisatie dat behouden.
Ik probeer ook wel eens naar andere genres te luisteren zoals hiphop en Techno/EDM,etc..
Maar toch betrap ik me erop dat mijn aandacht dan sneller verslapt dan bij rock/metal.

Waar ik dan wel heel veel moeite heb om naar te luisteren zijn Arcade Fire,Vampire Weekend en The War on Drugs bvb.
Als die ergens op een festival headlinen waar ik ben,zoek ik wel iets anders (om te ontdekken)
Dat die zoveel succes hebben blows my mind,so boring as f*ck.
En dan staat TWOD nog eens zo hoog in de tijdloze. :sarcastic:🤦‍♂️
🤮
Pukkelpop heeft een traditie om gitaar en metalbands te boeken toch? Tool heeft er nog als headliner gestaan (en ervoor Nine Inch Nails), Neurosis, Meshuggah, ... De focus ligt minder op rockmuziek dan vroeger omdat het muzieklandschap ook evolueert, nu is er een grotere focus op hiphop en elektronische muziek maar je had toch ook heel wat goede gitaarbands op het programma? Dat je meer houdt van metal is je goed recht maar omdat een lineup of een ecclectischer aanbod je ding niet is is het festival toch niet minder... Er zijn genoeg rock en metalfestivals om op los te gaan.

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield wie ben jij om te oordelen over fans die voor een podium staan om een band te zien op basis van hun kennis over die band? Of waarom ze naar een festival gaan? Iedereen heeft recht op zijn eigen muziekbeleving en er is voor elke band een tijd waarop ze enkel zullen spelen voor fans of plots voor een massa staan met fans en mensen die op den bots eens komen zien. Niemand heeft meer recht op de muziek dan een ander.

En over openmindedness van metalheads moet je niet beweren dat metalheads meer openstaan voor andere genres. Dat hangt af van persoon tot persoon, genre doet er niet toe. Het enige verschil is dat je de metalheads er kan uithalen als ze op een gabberfeest zijn omdat ze lang haar hebben. :unsure: (is een mopje, pak me hier niet op)
 
Gisteren een dagje Pukkelpop gedaan en het volgende gezien:
  • Tom Misch: kende ik nog niet, was een fijne ontdekking;​
  • Joost: speciaal, maar wel een leuk optreden;​
  • Oscar and the Wolf;​
  • Kölsch: het beste wat ik die dag heb gezien;​
  • Arctic Monkeys: was best een saai optreden. Wij zijn dan ook iets na 12 uur vertrokken (om de grote massa ook wat voor te zijn).​
Door het optreden van Kölsch heb ik wel interesse gekregen om volgend jaar een dag naar Tomorrowland te gaan, maar zijn die tickets echt zo moeilijk verkrijgbaar als iedereen zegt?
Expres geen mening over Oscar gegeven? 😛
 
Pukkelpop heeft een traditie om gitaar en metalbands te boeken toch? Tool heeft er nog als headliner gestaan (en ervoor Nine Inch Nails), Neurosis, Meshuggah, ... De focus ligt minder op rockmuziek dan vroeger omdat het muzieklandschap ook evolueert, nu is er een grotere focus op hiphop en elektronische muziek maar je had toch ook heel wat goede gitaarbands op het programma? Dat je meer houdt van metal is je goed recht maar omdat een lineup of een ecclectischer aanbod je ding niet is is het festival toch niet minder... Er zijn genoeg rock en metalfestivals om op los te gaan.

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield wie ben jij om te oordelen over fans die voor een podium staan om een band te zien op basis van hun kennis over die band? Of waarom ze naar een festival gaan? Iedereen heeft recht op zijn eigen muziekbeleving en er is voor elke band een tijd waarop ze enkel zullen spelen voor fans of plots voor een massa staan met fans en mensen die op den bots eens komen zien. Niemand heeft meer recht op de muziek dan een ander.

En over openmindedness van metalheads moet je niet beweren dat metalheads meer openstaan voor andere genres. Dat hangt af van persoon tot persoon, genre doet er niet toe. Het enige verschil is dat je de metalheads er kan uithalen als ze op een gabberfeest zijn omdat ze lang haar hebben. :unsure: (is een mopje, pak me hier niet op)
Mijn post schiet misschien wat teveel opt publiek nu ik het herlees daar sla ik gerust mea culpa. Ik heb eigenlijk meer een probleem met de organisatie: dat ze de kaart van hip hop en dance trekken is echt geen probleem voor mij dat ze maar doen. Maar ik vind het dan wel gewoon raar dat je voor u headliners dan Tame Impala (rock) Slipknot (metal) en Arctic Monkeys (rock) gaat boeken want zoals ik al eerder zei: trek de lijn door of trek ze niet.

Dus eerst kies je de kaart van hip hop en dance (mag allemaal er is voor alles een publiek) maar als puntje bij paaltje komt ga je wel een beroep doen op artiesten in dat genre als headliner (de naam die het meeste publiek moet trekken denk ik dan) en ga je dan de rest van de gitaarbands die je kan boeken op 1 dag proppen (Hear Hear) op een festival 4 dagen ervoor waarvoor de mainstage openstellen te veel moeite was?

Als jij 10 jaar een broodjeszaak hebt en beslist om meer en meer vegetarische en minder en minder broodjes met vlees op de menu gaat zetten maar dan wel vooral reclame gaat maken voor u americain is er toch ook ergens een contradictie?
 
Mijn post schiet misschien wat teveel opt publiek nu ik het herlees daar sla ik gerust mea culpa. Ik heb eigenlijk meer een probleem met de organisatie: dat ze de kaart van hip hop en dance trekken is echt geen probleem voor mij dat ze maar doen. Maar ik vind het dan wel gewoon raar dat je voor u headliners dan Tame Impala (rock) Slipknot (metal) en Arctic Monkeys (rock) gaat boeken want zoals ik al eerder zei: trek de lijn door of trek ze niet.

Dus eerst kies je de kaart van hip hop en dance (mag allemaal er is voor alles een publiek) maar als puntje bij paaltje komt ga je wel een beroep doen op artiesten in dat genre als headliner (de naam die het meeste publiek moet trekken denk ik dan) en ga je dan de rest van de gitaarbands die je kan boeken op 1 dag proppen (Hear Hear) op een festival 4 dagen ervoor waarvoor de mainstage openstellen te veel moeite was?

Als jij 10 jaar een broodjeszaak hebt en beslist om meer en meer vegetarische en minder en minder broodjes met vlees op de menu gaat zetten maar dan wel vooral reclame gaat maken voor u americain is er toch ook ergens een contradictie?
Pukkelpop is traditiegewijs wel een festival dat alles door elkaar programmeert. Ik weet nog dat ze ooit Bloc Party - Sigur Ros - Soulwax Nite Versions hadden aan de main stage. Of N*E*R*D* en erna Arctic Monkeys. Of Blink 182, Placebo en Iron Maiden. Of Snow Patrol en The Prodigy. Of Dua Lipa en The War On Drugs. Of Imagine Dragons en erna Kendrick Lamar. I mean... They kinda suck at straight programming. Maar dat maakt het voor een publiek zonder oogkleppen wel een leuk festival, je kan van metal naar elektronica of hiphop gaan zonder een beetje moeite te doen.

Pukkelpop is al bijna 20 jaar zo breed aan het programmeren. Al veel langer dan bv. Rock Werchter. Hiphop en elektronica hebben altijd een deel uitgemaakt van de lineup. De namen zijn nu iets talrijker en staan wat groter omdat het een pak populairder is geworden bij het grote publiek.

Ik ga persoonlijk liever naar een festival dat zo breed gaat (bv. Primavera, Le Guess Who, Down The Rabbit Hole/BKS) dan iets exclusief op 1 genre (sorry Roadburn, I'll love you 4ever).
 
Terug
Bovenaan