Album of the week My Morning Jacket - It still moves

Z vond ik wat minder, daar gaan ze al iets meer de standaard 2000s rock kant op..

Hier heb je idd nog die folk en country toets die ik altijd kan smaken. Er is 1 nummer dat hier een buildup met synthesizer maakt, en dat vind ik een beetje teveel stijlbreuk met de rest. Da's overduidelijk een handjes-in-de-lucht moment, maar het ligt er wat te dik op. Doe gewoon rustig en gezapig jongens, da's waarom we komen!
 
En Crack-Up, maar dat is hier ook een aotw geweest.

Edit: ik zie in het topic dat je het ging beluisteren op 25 november. :unsure:
Crack up is ook geweldig maar misschien iets moeilijker dan HB? Maar ik denk ook dat als je eentje goed vindt, de andere ook zouden moeten bevallen.
 
Het klinkt te gezapig om te blijven boeien. En zo'n lange duur doet er ook niet goed aan. Ik had het iets meer 'alternative rock/Afrekening' verwacht. Misschien dat de latere platen meer die richting uitgaan? Fleet Foxes dig ik wel, na meerdere luisterbeurten en op een geschikt moment. Dus misschien moet ik ze nog niet opgeven.
 
@PBR Streetgang en @shiftyke Hoe staan jullie dan bv. tegenover Fleet Foxes? En dan bedoel ik niet de Mykonos toestanden maar de bredere discografie?

Ik kan deze echt diggen, zal hier nog wel opstaan!
Tgoh … ik heb meestal weinig met bands zoals Fleet Foxes, vanaf het te ‘indie’ wordt haak ik meestal af. Ik vind ze niet perse slecht en Crack Up is echt een puik album maar ik merk voor mezelf op dat zowel FF en gelijkaardige bands amper de revue passeren.
 
Het klinkt te gezapig om te blijven boeien. En zo'n lange duur doet er ook niet goed aan. Ik had het iets meer 'alternative rock/Afrekening' verwacht. Misschien dat de latere platen meer die richting uitgaan? Fleet Foxes dig ik wel, na meerdere luisterbeurten en op een geschikt moment. Dus misschien moet ik ze nog niet opgeven.
Voor mij hetzelfde eigenlijk, ik vond het iets te flauw. Fleet Foxes vond ik eerst ook niet zo boeiend maar in de juiste stemming is dat inderdaad wel een schot in de roos.
 
Ik heb het nu verschillende keren opgezet maar het blijft niet hangen. Er is niks verkeerd mee, aangenaam genoeg om naar te luisteren en het heeft hier ook al een keer in de achtergrond gespeeld met vrienden op bezoek. Het is alleen niet iets dat ik snel actief nog eens ga opzoeken en met volle aandacht ga beluisteren.
 
Het is hier al een paar keer vermeld: iets te lang, gezapig, beetje te flauw.

I know: het klinkt meteen als een pak kritiek en het komt wat harder aan dan bedoeld. De eerste helft van het album vind ik echt wel goed.
Niet elk nummer is even goed maar er zit in quasi elk nummer wel één of meerdere dingen die m'n aandacht trekken, goed klinken en naar meer vragen.

De solol in Mahgeeta, de piano en de blazers rond het 4 minute mark op Dancefloors, Masterplan dat in het algemeen wat zwaarder klinkt, de solo in One Big Holiday, de bluesy intro en climax in Run Thru. Die laatste is trouwens mijn favoriet nummer van het album: daar zit zo veel in; die ga ik nog een paar keer herbeluisteren. Golden en I will sing you songs zijn wat standaard en passeren onder de radar maar op zich is dat niet zo erg.
Jammer genoeg bolt het album wat uit na Run Thru; die laatste 4 nummers slepen zich imo wat voort. En dat maakt het complete album een miss voor me.

Ik ben wel benieuwd naar meer werk van de band. Want zoals ik zei: er zitten echt goeie dingen en de zang is ook héél sterk bij momenten (viel me vooral op in Dancefloors). De band staat dus op mijn radar en ik heb één heel goed nummer ontdekt. All in all niet zo slecht ondanks mijn openingsparagraaf.
 
Laatst bewerkt:
Aangename muziek die gemakkelijk luistert. Enige minpunt voor mij was de speelduur. Na 45 minuten afklokken zou het album imo sterker maken (less is more). Alleszins, goeie keuze.
 
Ik kende deze band niet, absoluut nog nooit van gehoord.

Typisch zo een plaat waar ik niet precies kan verwoorden wat ik er nu eigenlijk van vind.
De productie is duidelijk goed, de muziek steekt goed in elkaar en inderdaad de gitaarsolo's zijn bij momenten zeer genietbaar.
Ondanks dat alles moet ik toch tot de conclusie komen dat ik het niet snel opnieuw zou opzetten. Het klinkt al bij al wat té braaf misschien, té afgeborsteld om me echt te kunnen grijpen bij mijn nekvel. Ik zou daarbij ook willen zeggen: té Amerikaans, maar geen idee of dat op iets slaat.

Ik kan me wel inbeelden dat dit zo een band is die live veel meer energie uitstraalt, dan dat ze doet in de studio.

Op deze plaat vond ik Mahgeetah veruit het beste nummer. Misschien hielp het niet voor mij om alle nummers er na af te meten op dat eerste nummer, maar ach. Zeker genietbaar, als het op staat zal ik het zeker niet snel afzetten, maar spontaan draaien? Nee dat niet, sorry.

Desalniettemin toch hartelijk dank voor deze kennismaking, Wilto!
 
Ik heb deze een paar keer opgezet doorheen de week, maar ik moet concluderen dat het totaal mijn meug niet is. Ik ga hier jammer genoeg niet veel over kunnen schrijven.
Er is niet iets dat mij doet viben, en ik vind het redelijk 'generische muziek'. Een probleem dat ik wel vaker heb met "rock". Het is een beetje levensloos, en mist gewoon iets van emotie voor mij.

Ik kan er muzikaal weinig op aanmerken. Zit eigenlijk technisch gezien nog goed in elkaar, en qua composities zeker geen slecht werk how.

Ik vind de procuctie op zich ook een beetje emotieloos/levensloos.

Als ik dit live zou zien, met een goede performance erbij zou dit denk ik voor mij persoonlijk al een geweldig verschil maken.

//edit: album art vergete, Polle Polle Polle toch.

Maar die is wel echt top :)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan