Muzieknieuws

Gdvr op canvas een onverwachte reportage over Sinead maar heb alleen het laatste deel gezien (20’)

Was dit al lang bezig? Staat niet op de programmatie. Komt dit nog eens terug op canvas?

*edit: gewoon terugspoelen en naar The Wicker Man kijken dus 👍

Mooie docu. En ja, zeer jammer hoezeer het met haar bergaf gegaan is, want potverdomme de wereld kan wel wat Sineads gebruiken.
Meer punk dan al die domme punkbands uit de jaren 90 samen.
 
Die heeft dus 18 jaar TROY nergens gezongen, behalve op de Night op de Proms in 2008 nog eens sinds 1990

 
Ik vind het wel eigenaardig dat net 6 dagen geleden de volledige 2 eerste albums van Sinead op Youtube zijn gepost, op het officieel Youtube kanaal van Sinead... Had ze nog grootste plannen?
 

😳😟
 
Gdvr op canvas een onverwachte reportage over Sinead maar heb alleen het laatste deel gezien (20’)

Was dit al lang bezig? Staat niet op de programmatie. Komt dit nog eens terug op canvas?

*edit: gewoon terugspoelen en naar The Wicker Man kijken dus 👍
Vorige week op vakantie in Ierland, onder meer mijn verjaardag gevierd in de Bad Ass bar in Dublin. Dan het nieuws dat ze gestorven was.
En begin deze week bij terugkomst via VRT Max de docu gezien over haar, wat een vrouw. En blijkt dat haar 1e echte optreden net in die Bad Ass bar was. Zot.
 
In 2009 heb ik Tom Pintens solo op Dranouter aan het werk gezien.
Dan heb ik hem gehoord via Zita Swoon. Daarna zag ik hem nog bij andere bezettingen.
Hij leek me altijd zo aanwezig.
Ik wist reeds dat Tom Pintens ongeneeslijk ziek was, ik had z'n werk vorige maand nog eens opgezocht. Maar ik had niet gedacht dat het zo snel ging gaan.
 
Laatst bewerkt:

Wat waren ze goed toen in deze bezetting, nav het 'A band in a box' concept.
Ik heb ze toen gezien in de Vooruit, in 2005. Weergaloos concert (met Stef Camil die tijdens een erg rustige passage met de hals van zijn gitaar tegen de micro mepte en daarop de slappe lach kreeg).
 
 
Ik heb ze toen gezien in de Vooruit, in 2005. Weergaloos concert (met Stef Camil die tijdens een erg rustige passage met de hals van zijn gitaar tegen de micro mepte en daarop de slappe lach kreeg).
Ik herinner mij bij dat concert in de Vooruit (waarschijnlijk hebben ze er toen meerdere keren gespeeld met die tour) dat er twee in het publiek in de clinch vlogen opeens.
Stef Kamil moest even stoppen en wist niet goed wat er gebeurde...
Niet te geloven dat dit al 18 jaar geleden is! 😳
 
Na 20 jaar lo-fi magie stopt Urfaust er helaas mee, dus ook geen liveoptredens meer. Ik heb het geluk gehad ze een handvol keer te zien, onder andere een intens ritueel in een WOII-bunker in Aachen, een schijtezatte vertoning in Aarschot en een gewoon steengoed optreden in Antwerpen. Mocht ik een soundtrack van mijn leven samenstellen horen die twee snuiters daar toch wel bij.

 
Na 20 jaar lo-fi magie stopt Urfaust er helaas mee, dus ook geen liveoptredens meer. Ik heb het geluk gehad ze een handvol keer te zien, onder andere een intens ritueel in een WOII-bunker in Aachen, een schijtezatte vertoning in Aarschot en een gewoon steengoed optreden in Antwerpen. Mocht ik een soundtrack van mijn leven samenstellen horen die twee snuiters daar toch wel bij.

Geen afscheidstour? :unsure:
 
Terug
Bovenaan