Ik volg jullie allebei absoluut niet. Dat je nu een platform van 10 of 10000000 gebruikers hebt. Ik snap dat er bij de ene veel meer macht zit, maar de insteek blijft het zelfde... Nergens worden jullie verplicht deze platformen te kiezen. Facebook of Twitter komt niet aan uw bed met een revolver tegen u hoofd staan dwingen een account te maken. Jullie kiezen een voor een VRIJWILLIG om dat platform te gebruiken.
Dat de gevolgen desastreus kunnen zijn is niet de schuld van het platform, maar van de gebruiker. Als ik morgen een platform open waar erop beweert wordt dat verse kippenpoten malen in uw mayonaise kanker kan voorkomen dan mag dat absoluut geen enkel verschil in regulering vormen wanneer ik nu 10 of 10.000 leden heb. Vanaf je dat wel vindt mag je mij is uitleggen vanwaar je de grens gaat trekken??
Ze zeggen dat een land de president krijgt dat het verdient, wel mss is dat ook gewoon de harde waarheid voor platformen als Twitter en Facebook.
Maar het punt klopt toch dat we in het "echte leven" de invloed zien van social media? Onder andere het verspreiden van dubieuze claims (recent bv. anti-vaccinzaken, de populariteit van ivermectine, samenzweringen).

Simpel gezegd is ons brein gewoon niet opgewassen tegen de algoritmes van zo'n facebook, waar wordt getracked hoe lang we naar iets staren of waar we op klikken, en er zo continue voor positieve feedback wordt gezorgd door content aan te bieden die we "leuk" vinden. De gebruiker wordt een slaaf van het platform. Zo raken mensen in een soort echokamer terecht op vele vlakken, wat zich ook gaat vertalen in polarisatie in de echte wereld. Ik ben er van overtuigd dat in een wereld zonder social media die stereotype links/rechts tegenstelling uit de VS bijvoorbeeld veel minder zou spelen op dit forum (en dus bijgevolg in dit land).

Zelfs als je je dan afzijdig houdt, en geen social media consumeert (of social media jou laat consumeren), ga je zo de gevolgen merken. Dusja, dan simpelweg zeggen dat mensen krijgen wat ze verdienen, wanneer social media gewoon elke vorm van tegenstelling sterker maakt en katalyseert, vind ik niet correct. Eerlijk, we hebben volgens mij gewoon iets geschapen waarvan we (misschien, hopelijk) ooit gaan beseffen dat het een vergissing was.
 
Ze zeggen dat een land de president krijgt dat het verdient, wel mss is dat ook gewoon de harde waarheid voor platformen als Twitter en Facebook.
Dat is een heel erg cynische uitspraak uiteraard. Platformen als Twitter en Facebook opereren ook over meerdere landen heen, en zijn dus op dat vlak ook erg machtig.

En dan? Sinds wanneer wordt de verantwoordelijkheid bij het bedrijf en niet de gebruiker gelegd? Als ik een Toyota koop en die auto gebruik om misdaden te plegen is dat toch aan mij en niet Toyota? Toyota moet gewoon zien dat ze een veilige wagen maken voor het gebruik waarvoor het dient. Namelijk van plaats A naar plaats B geraken op veilige manier. Twitter en Facebook zijn platformen waar je uw mening kan op uiten en hun inkomsten zijn zeer duidelijk advertensies plaatsen met uw data als verkoopsargument. Welke mening of onzin jij op hun platform wil spuiten is niet aan hun om te reguleren, tenzij het tegen de wet ingaat, net zoals Toyota ook geen wagens mag maken waar messen uitsteken.

Je stelt nu een voorbeeld van waar het heel obvious zou moeten zijn, maar als er herhaaldelijk wapengebruik is in de Verenigde Staten en veel frequenter dan hier, dan kan dat ook te maken hebben met dat de regelgeving van wapens niet streng genoeg is. En sociale media zijn een nieuw iets, iets nieuws die blijft evolueren en waar de maatschappij zich nog niet volledig heeft aan kunnen aanpassen, omdat het voor het welzijn van de mensheid op zijn minst voor heel wat uitdagingen zorgt. Algemeen geweten dat veelvuldig gebruik van sociale media, zeker beoordelingsplatformen als instagram voor mentale gezondheidsproblemen kan zorgen (door het willen vergelijken). Je kan wel zeggen: "het is een vrijwillige keuze om je aan te melden daarvoor". Maar waarom is het dan geen vrije keuze voor een tienjarige om een joint te roken bijvoorbeeld, terwijl goed geweten is dat beiden schade kunnen berokken (of ook niet als je er goed en verstandig mee kan omgaan, en die tienjarige die een joint rookt kan gematigd omgaan met druggebruik natuurlijk). Waar het bij sociale media aan ontbreekt is een internationaal kader van richtlijnen en wetgeving waarin men moet opereren.
 
En goed dat je er dan zelf niet voor kiest om er deel v. uit te maken, maar als je de onwaarheden niet kan herkennen dan wordt het moeilijk en gaan grotere lagen van uw bevolking in dingen geloven die actief destructief zijn voor het welzijn van een maatschappij. Het is zo dat mensen gebrainwashed worden door vanalles en nog wat (Qanon theorie enzovoort). En de onwaarheden herkennen is niet altijd zo simpel. Fake nieuws kan je beetje vergelijken met phishing, soms is het obvious maar soms is het echt een zeer goede, overtuigende en doordachte poging maar wel doelbewust om foutieve informatie te verspreiden (sommigen zullen gewoon foutieve informatie verspreiden zonder dat doel te hebben maar omdat ze niet beter weten). Daar is uiteindelijk ook geen controle meer op.
Dit is toch gewoon complete waanzin??? Ik ben van mening dat je mensen kan waarschuwen, maar niet reguleren. Dan pak je een bepaalde vrijheid af en dat zijn gevaarlijke precedenten die je gaat creëren op die manier.Je ouders/maatschappij kunnen wel zeggen "pas op, het vuur is warm", maar de verantwoordelijkheid ligt toch bij u verdorie. Als jij wil voelen, dan is dat u goed recht. Want opnieuw, waar trek je de grens? Wie gaat die grens bepalen? Zeer angstige wereld om in te leven als je daar naartoe wilt gaan.

Phishing en andere wanpraktijken zijn degoutant en ook illegaal, dus dat kan/mag je hier niet vergelijken.
 
Nergens worden jullie verplicht deze platformen te kiezen. Facebook of Twitter komt niet aan uw bed met een revolver tegen u hoofd staan dwingen een account te maken. Jullie kiezen een voor een VRIJWILLIG om dat platform te gebruiken.
Snap jij het nu echt niet? Ik kies er inderdaad VRIJWILLIG (ik zit niet op Twitter, maar goed) voor om die platformen te gebruiken, ik kies er echter niet VRIJWILLIG voor om bijvoorbeeld met een Russische marionet als premier te zitten als gevolg van een catastrofale misinformatiecampagne.

Social media in deze vorm (waar dus heel de wereld op zit) is een compleet nieuw gegeven. Nogal logisch dat daar geen echte harde wetten voor zijn, maar dat wil zeker niet zeggen dat die er niet moeten komen. Jij schermt hier met 'ja maar phishing is illegaal,' maar ook dat was ooit een nieuw gegeven hoor. Of denk je dat electronische fraude al sinds 1830 in het wetboek staat?

Jij kijkt gewoon echt met een enorm kortzichtige blik naar dit soort zaken, en zoals @Sylverscythe zegt moet je dan ook nog eens rekening houden met het feit dat die algoritmes echokamers maken waarin echt niet enkel domme marginalen in een web van zever en misinformatie verzeild raken.

Als ik een Toyota koop en die auto gebruik om misdaden te plegen is dat toch aan mij en niet Toyota? Toyota moet gewoon zien dat ze een veilige wagen maken voor het gebruik waarvoor het dient. Namelijk van plaats A naar plaats B geraken op veilige manier.
Je geeft hier eigenlijk het perfecte voorbeeld van wat er bedoeld wordt. Wie beslist wanneer die wagen veilig is? Juist ja, andere instanties. Het is niet aan Toyota om te zeggen 'het is veilig jongens, rijden maar!' Als die een wagen op de markt willen brengen die een rijdende doodskist is zonder gordels dan mag die niet verkocht worden.

En als je het dan nog verder wilt trekken: je kan dan zeggen 'wat kan mij het schelen dat iemand zich de dood inrijdt door zo'n doodskist te kopen, hij/zij kiest daar VRIJWILLIG voor!' tot er zo eens mij overhoop rijdt omdat de remmen niet fatsoenlijk werkten. Geen probleem dan zeker want ja, hij heeft er VRIJWILLIG voor gekozen om met die wagen te rijden, Toyota stond niet met een revolver aan zijn bed hem te dwingen. Wetten en regulaties zijn er ook om mensen te beschermen tegen de dwalingen van derden.

Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is.

Misinformatie kan wel degelijk zo gevaarlijk zijn als slecht gebouwde wagens, of batterijen van telefoons die ontploffen, of bouwvallige krotten die toch nog verhuurd of verkocht worden, of ...
 
Dit is toch gewoon complete waanzin??? Ik ben van mening dat je mensen kan waarschuwen, maar niet reguleren. Dan pak je een bepaalde vrijheid af en dat zijn gevaarlijke precedenten die je gaat creëren op die manier.Je ouders/maatschappij kunnen wel zeggen "pas op, het vuur is warm", maar de verantwoordelijkheid ligt toch bij u verdorie. Als jij wil voelen, dan is dat u goed recht. Want opnieuw, waar trek je de grens? Wie gaat die grens bepalen? Zeer angstige wereld om in te leven als je daar naartoe wilt gaan.

Phishing en andere wanpraktijken zijn degoutant en ook illegaal, dus dat kan/mag je hier niet vergelijken.
Als mensen door sociale media bijvoorbeeld gaan beginnen geloven dat volledige bevolkingsgroepen uitgemoord moeten worden, dan is dat niet zo onschuldig dat het lijkt. Als een brand uitbreekt, is het misschien ook uw verantwoordelijkheid, maar het huis van de buren kan mee afbranden, ook al zijn ze niet in fout. Ook al maak je geen deel uit van sociale media, onrechtstreeks wordt je er wel door beïnvloed.

Op dit moment wordt die grens bepaald door de sociale media zelf, en gezien zij een organisatie zijn die "maximale winst" wel kan gebruiken en hun eigen belangen hebben, de welke weet ik niet, maar althans niet de onze (data en gegevens doorverkopen aan derden is er een van, het zijn bedrijven, ze moeten overleven en de winst/invloed/macht is heilig). Op een gegeven moment kan het zijn dat platform en overheid in elkaar in conflict komen, en dan binnen x aantal jaar zal het nog af te wachten zijn wie meer te zeggen heeft. Wie zal dan bepalen wat wij moeten denken en waarin wij in moeten geloven. Vorig jaar heeft men Trump - als president - van sociale media gebannen. Ik ga me niet uitspreken over de beslissing, maar gewoon een wake up call over de macht die men begint verkrijgen. Als je je dan afvraagt: "waarom koopt Musk twitter", hier is uw antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Maar het punt klopt toch dat we in het "echte leven" de invloed zien van social media? Onder andere het verspreiden van dubieuze claims (recent bv. anti-vaccinzaken, de populariteit van ivermectine, samenzweringen).

Simpel gezegd is ons brein gewoon niet opgewassen tegen de algoritmes van zo'n facebook, waar wordt getracked hoe lang we naar iets staren of waar we op klikken, en er zo continue voor positieve feedback wordt gezorgd door content aan te bieden die we "leuk" vinden. De gebruiker wordt een slaaf van het platform. Zo raken mensen in een soort echokamer terecht op vele vlakken, wat zich ook gaat vertalen in polarisatie in de echte wereld. Ik ben er van overtuigd dat in een wereld zonder social media die stereotype links/rechts tegenstelling uit de VS bijvoorbeeld veel minder zou spelen op dit forum (en dus bijgevolg in dit land).

Zelfs als je je dan afzijdig houdt, en geen social media consumeert (of social media jou laat consumeren), ga je zo de gevolgen merken. Dusja, dan simpelweg zeggen dat mensen krijgen wat ze verdienen, wanneer social media gewoon elke vorm van tegenstelling sterker maakt en katalyseert, vind ik niet correct. Eerlijk, we hebben volgens mij gewoon iets geschapen waarvan we (misschien, hopelijk) ooit gaan beseffen dat het een vergissing was.

Dat ik de gevolgen heb gemerkt van de Sheeple tijdens corona is waar, maar waar ga je dan de grens trekken? Ik ben het met u eens dat die anti-vaxers echt complete randdebielen zijn, maar ik zou hun nooit het recht willen afnemen om hun mening te verkondigen. Dan is het maar aan de regering/politiek om een wet te maken die het niet dragen van mondmaskers bv strafbaar maakt.
Wil jij uw mondmasker niet aandoen, goed, maar dan zijn er beperkingen op zaken zoals in een winkel binnen mogen, of gaan eten op resto enz...

Maar waarom is het dan geen vrije keuze voor een tienjarige om een joint te roken bijvoorbeeld, terwijl goed geweten is dat beiden schade kunnen berokken (of ook niet als je er goed en verstandig mee kan omgaan, en die tienjarige die een joint rookt kan gematigd omgaan met druggebruik natuurlijk). Waar het bij sociale media aan ontbreekt is een internationaal kader van richtlijnen en wetgeving waarin men moet opereren.
Omdat we dit in een wet hebben gegoten, net zoals ik geen 200 km/u in bebouwde kom mag knallen met mijn wagen.
 
Dat ik de gevolgen heb gemerkt van de Sheeple tijdens corona is waar, maar waar ga je dan de grens trekken? Ik ben het met u eens dat die anti-vaxers echt complete randdebielen zijn, maar ik zou hun nooit het recht willen afnemen om hun mening te verkondigen. Dan is het maar aan de regering/politiek om een wet te maken die het niet dragen van mondmaskers bv strafbaar maakt.
Wil jij uw mondmasker niet aandoen, goed, maar dan zijn er beperkingen op zaken zoals in een winkel binnen mogen, of gaan eten op resto enz...
De ideale oplossing lijkt me om effectief een wet stemmen die dat soort algoritmes gewoon verbiedt of zwaar inperkt, maar vermits die centraal zijn om een bedrijf zoals facebook (Meta) te doen draaien vrees ik dat we daar ver vanaf zijn. De minder ideale oplossing om dan tenminste content te verbieden die onomstotelijk verkeerd is (met alle discussies daarrond) is dan beter dan niets volgens mij.
 
Omdat we dit in een wet hebben gegoten, net zoals ik geen 200 km/u in bebouwde kom mag knallen met mijn wagen.
Dat is geen antwoord. Kun je perfect als "complete waanzin" beschouwen waarbij een bepaalde vrijheid wordt afgepakt. Ik ben akkoord dat het schadelijk is voor minderjarigen om dat soort middelen te gebruiken verder, maar ik vind de kwestie niet zo anders dan "de vrijheden geassocieerd gaande met sociale media" die jij verdedigt. En hier counter je me met: "het ene is een wet en het andere is niet". Er moet ooit een aanleiding zijn om iets tot een wet te bepalen. De wapenwetgeving hier is een stuk strenger en wat hier in wetten staat, is dat bijvoorbeeld op veel minder zaken in de VS.
 
Dat ik de gevolgen heb gemerkt van de Sheeple tijdens corona is waar, maar waar ga je dan de grens trekken? Ik ben het met u eens dat die anti-vaxers echt complete randdebielen zijn, maar ik zou hun nooit het recht willen afnemen om hun mening te verkondigen. Dan is het maar aan de regering/politiek om een wet te maken die het niet dragen van mondmaskers bv strafbaar maakt.
Wil jij uw mondmasker niet aandoen, goed, maar dan zijn er beperkingen op zaken zoals in een winkel binnen mogen, of gaan eten op resto enz...
Mensen moeten vrij zijn om te zeggen wat ze willen maar bedrijven die de verspreiding van zulke ideeën faciliteren mogen wel streng aangepakt worden wat mij betreft. In klaslokalen gaan we ook uit van een centraal leerplan om vaardigheden en kennis over te brengen die wij als samenleving belangrijk achten. Waarom zouden we dan wel toelaten dat Facebook en andere social media via allerlei algoritmes mensen in een rabbit hole van anti-wetenschappelijk discours, racisme en samenzweringstheorieën storten? Dat is eveneens een gigantisch gevaar voor onze democratie.
 
Dat is geen antwoord. Kun je perfect als "complete waanzin" beschouwen waarbij een bepaalde vrijheid wordt afgepakt. Ik ben akkoord dat het schadelijk is voor minderjarigen om dat soort middelen te gebruiken verder, maar ik vind de kwestie niet zo anders dan "de vrijheden geassocieerd gaande met sociale media" die jij verdedigt. En hier counter je me met: "het ene is een wet en het andere is niet". Er moet ooit een aanleiding zijn om iets tot een wet te bepalen. De wapenwetgeving hier is een stuk strenger en wat hier in wetten staat, is dat bijvoorbeeld op veel minder zaken in de VS.
Kijk, ofwel reguleren we die bedrijven, of we geven onze kinderen in de maatschappij de tools en informatie om zelf hun weg hierin te vinden.
Ik denk gewoon dat het reguleren van die bedrijven enorm moeilijk gaat worden. Want opnieuw... waar trek je de grens, wat voor u de grens is is niet voor mij de grens en omgekeerd. Je kan dit terug leiden naar het Will Smith debakkel. Sommige mensen staan in het kamp dat Chris zijn muil moet houden over Jada, andere zijn voorstander van het alles mogen zeggen.
Imo is het makkelijker zo weinig mogelijk reguleren en uw kindertjes leren dat het vuur warm is ipv het vuur niet warmer te laten worden dan 40 graden. Hoe gaan we onze patatjes gekookt krijgen?

Ik trek het misschien in het belachelijke, maar zolang je bijna alle verantwoordelijkheid bij de platformen gaat leggen krijg je imo een zeer gevaarlijke wereld waar de kans bestaat dat we naar een wereld als China gaan. China is een mooi voorbeeld waar alles gereguleerd wordt door wetten en politiek, geef mij dan maar 100 keer het open, gat-achterlijk, hier kan alles Twitter van het Westen en hopende op een goed onderwijs/oudertjes die leren dat Twitter niet de waarheid altijd is.

Waar ik mij wel in kan vinden is een soort systeem waar bv bronnen geverifieerd zijn/worden om het de kijker makkelijker te maken, maar dan is de discussie weer wie die bronnen mogen zijn en hoe je gaat bepalen dat zij de waarheid en goede voornemens in pacht hebben.
 
Kijk, ofwel reguleren we die bedrijven, of we geven onze kinderen in de maatschappij de tools en informatie om zelf hun weg hierin te vinden.
Ik denk gewoon dat het reguleren van die bedrijven enorm moeilijk gaat worden.
Why not both?

Overigens wordt er al ingezet op kritisch met informatie omgaan, maar het is een utopie dat iedereen hier ooit in gaat slagen, dat wordt dus moeilijker dan bedrijven reguleren denk ik.
 
Mensen moeten vrij zijn om te zeggen wat ze willen maar bedrijven die de verspreiding van zulke ideeën faciliteren mogen wel streng aangepakt worden wat mij betreft. In klaslokalen gaan we ook uit van een centraal leerplan om vaardigheden en kennis over te brengen die wij als samenleving belangrijk achten. Waarom zouden we dan wel toelaten dat Facebook en andere social media via allerlei algoritmes mensen in een rabbit hole van anti-wetenschappelijk discours, racisme en samenzweringstheorieën storten? Dat is eveneens een gigantisch gevaar voor onze democratie.

Omdat we klaslokalen als maatschappij betalen. Belastingsgeld =/= vrijwilligheid.

Als ik als mens vrij moet zijn om te zeggen wat ik wil, wat als we met 10 mensen samen komen om die mening te verkondigen? Nog altijd legaal? Wat als we met 100 zijn? Wat als we met 1000 zijn en een website opstarten?
Wat als we een chatkanaal openen op discord? Een whatsapp groep???
Wat als ik Quiter lanceer, mijn eigen app met mijn eigen 1000 mensen die willen quiten met Twitter?

Ik blijf mij gewoon de vraag stellen hoe jullie die regulering zien, want jullie willen allemaal regulering, maar blijkbaar kan geen enkele hier een grens trekken. Wat ik ook niet verwacht omdat het volgens mij onmogelijk is.
 
Why not both?

Overigens wordt er al ingezet op kritisch met informatie omgaan, maar het is een utopie dat iedereen hier ooit in gaat slagen, dat wordt dus moeilijker dan bedrijven reguleren denk ik.
Goed, I'll bite.

Hoe ga jij die bedrijven reguleren? Wat is de grens? Wat mag, wanneer mag iets niet? Mag ik van mening zijn dat ik Islam, net zoals het Christelijk geloof beide gat-achterlijk vind? Want alleen al deze mening is voor ongeveer een miljard mensen strafbaar.
 
Goed, I'll bite.

Hoe ga jij die bedrijven reguleren? Wat is de grens? Wat mag, wanneer mag iets niet? Mag ik van mening zijn dat ik Islam, net zoals het Christelijk geloof beide gat-achterlijk vind? Want alleen al deze mening is voor ongeveer een miljard mensen strafbaar.
Exact dezelfde vragen kan je je stellen bij "we geven onze kinderen in de maatschappij de tools en informatie om zelf hun weg hierin te vinden" hoor, of denk je dat een conservatieve aanhanger van Opus Dei en een overjaarse hippie dezelfde klemtonen gaan leggen? Ook:
De ideale oplossing lijkt me om effectief een wet stemmen die dat soort algoritmes gewoon verbiedt of zwaar inperkt, maar vermits die centraal zijn om een bedrijf zoals facebook (Meta) te doen draaien vrees ik dat we daar ver vanaf zijn. De minder ideale oplossing om dan tenminste content te verbieden die onomstotelijk verkeerd is (met alle discussies daarrond) is dan beter dan niets volgens mij.
En verder moet je niet bijten hoor :unsure:
 
Dat verhaal begint absurd te worden.


Musk krijgt sponsoring van een Saoedische prins , Binance en een Qatarese overheidsinvesteringsfonds.

Als je Twitter nu al haatte, dan denk ik dat het ergste nog moet komen :D.
Het is toch een prive bedrijf? Die entiteiten kopen wat aandeeltjes/PE of krijgen ze in ruil. Hoogstwss ook een zitje in de raad van bestuur en dan vlot twitter gebruiken om de zaken te manipuleren en berichtgevingen te sturen.
Zeg eens... wat is er nu feitelijk veranderd tov vroeger? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal begint absurd te worden.


Musk krijgt sponsoring van een Saoedische prins , Binance en een Qatarese overheidsinvesteringsfonds.

Als je Twitter nu al haatte, dan denk ik dat het ergste nog moet komen :D.

Helaas zitten de saudi's overal in de tech industrie hoor. Hun oliecentjes worden vakkundig gebruikt als venture capital en nobody gives a fuck. :headshake:
 

koopt hij het nu of niet? Of was het gewoon wat high stake gambling om twitter in een slecht daglicht te plaatsen?

Twitter staat voor een moeilijke keuze. Als ze toegeven (indien realiteit) dat het aantal artificieel omhoog gepompt is heeft dit als gevolg een goedkopere prijs voor twitter. Echter mogen ze dan wat rechtszaken verwachten wegens fraude van shareholders en advertisers.

Of wil Elon gewoon vanonder de deal?
 
Laatst bewerkt:

koopt hij het nu of niet? Of was het gewoon wat high stake gambling om twitter in een slecht daglicht te plaatsen?

Twitter staat voor een moeilijke keuze. Als ze toegeven (indien realiteit) dat het aantal artificieel omhoog gepompt is heeft dit als gevolg een goedkopere prijs voor twitter. Echter mogen ze dan wat rechtszaken verwachten wegens fraude van shareholders en advertisers.

Of wil Elon gewoon vanonder de deal?
High stake gambling met heel veel effort dan. Hij heeft namelijk banken en investeerders moeten overtuigen om hem miljarden te lenen.
 
Elon Musk is een narcistische kleuter en charlatan, maar tegelijk een succesvolle innovator in elektrische auto's en ruimtevaart (via oa. heel veel overheidssubsidies + het talent om een bepaalde groep retailbeleggers te overtuigen hem miljarden dollars ter beschikking te stellen aan ludieke waarderingen, waardoor hij de beste ingenieurs kan betalen).
Mensen hebben soms moeite om te aanvaarden dat beide eigenschappen tegelijkertijd waar kunnen zijn :)

Als hij Twitter wil kopen, is hij in semi-charlatan modus.
Het is zijn speeltje waarmee hij deels zijn retailbelegger schare aan zich heeft gebonden.
En het zou hem grote politieke clout geven.
Iets wat je zelfs als miljardair normaal gezien niet zomaar kan kopen (zie Bloomberg).

Zijn berichten over de bots zijn quatsch. Hij klaagt er immers al veel langer over, en vermeldde het zelfs expliciet toen hij het bod deed.
Hij zei ook letterlijk dat hij geen due diligence wilde doen en zich enkel baseerde op publiek beschikbare info.
Er is dus 0,0 veranderd sinds zijn bod.

Er zit geen clausule in zijn bod dat hij eronderuit kan bij dergelijke "verrassingen".
Hij geeft ook geen enkel bewijs dat er meer zouden zijn dan verwacht.
Toen de CEO de methodologie uitlegde (die volledig plausibel leek), reageerde Musk met het kaka-emoticon.
Leuk voor zijn schare retailbeleggers die zoiets hilarisch vindt uiteraard, maar nogmaals: het is een charlatan.

En charlatans/narcisten liegen continu en vinden dat de regels niet voor hen gelden.
Zoals Matt Levine mooi zegt "An agreement with Elon Musk is worthless, as Twitter has learned over and over again".
"Musk has a history of ignoring court orders and getting away with it."

Wat hij wil is overduidelijk: gewoon een lagere prijs (bv. Snap is 30% gedaald in de afgelopen maand).
Of er onderuit geraken. (Tesla is ook 30%+ naar beneden)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan