Het ADL is pure evil en intentionele misinformatie op zich.
Best goed dat Musk zich niet laat doen door die organisatie.

Pure evil nog wel. :crazy: Ze zijn nochtans lang niet de enige die dat zeggen, zowat iedereen die zich met onderzoek naar misinformatie en de verspreiding van haat op social media bezig houdt trekt dezelfde conclusie.
 
Het begint toch echt te gek voor woorden te worden.


The badge was the only symbol distinguishing the Times’ 55-million-follower account from impostors amid two major global conflicts in Israel and Ukraine. X has hosted and helped amplify a flood of false information related to the Israel-Gaza war, some of which Musk has personally endorsed.

Musk has repeatedly attacked the Times, saying in August that the news organization supports “calls for genocide” and that “if ever there was a time to cancel that publication, it is now.” Within days of that post, X had implemented a five-second delay for clicks to the Times’ website. After The Post reported on the delay, X removed it for the Times without explanation but kept it in place for other X competitors, including Facebook, Instagram, Substack and BlueSky, according to a technical analysis from the news outlet The Markup.

Even without the delay, traffic to the Times’ website from X links has plunged roughly 50 percent since August, according to a person familiar with the change.

The moves further extend Musk’s attempts to use the social media company he bought with claims of defending free speech to undercut news organizations he dislikes. It also suggests Musk has adopted the kinds of secretive social media tactics he and Twitter’s conservative critics once loudly denounced.
 
Twitter vervalt helemaal in propaganda modus zodat ze alleen in de meest autoritaire regimes voorkomen als China, Rusland of erger. Hopelijk maakt de EU er snel werk van om alle media met dat soort praktijken te verbieden. Goddank nog één organisatie die nog aan zijn bevolking denkt, en er dan stank voor dank voor oogst.
 
Zet het hier omdat X disinfo verspreidt over allerlei zaken en niet enkel over Gaza.


The researchers branded seven high-performing accounts on X as “new elites,” because they have exercised “disproportionate power and influence” over Israel and Hamas news. The “new elites” include: Visegrád 24, a news aggregator run by a right-wing Polish social media marketing agency; Mario Nawfal, a Twitter celebrity known for hosting live audio chats focused on cryptocurrency who was the focus of an NBC News investigation; @spectatorindex, an account self-described as “News, media and data from around the globe,” reportedly operated by an Australian-Muslim medical doctor; @CollinRugg, a co-founder of the conservative site Trending Politics; and @CensoredMen, a 10-month-old account that before pivoting to the Israel-Hamas war primarily posted in support of the misogynist internet influencer Andrew Tate.
 
Visegrad24, waarom verbaast me dat niks :D
Spectatorindex wel verrassend. Voor hun naamsverandering (enkele jaren geleden) was dat toch een betrouwbare bron als het over internationaal nieuws ging.
 
Weet niet of deze hier al gepasseerd was.


Musk is van het padje af. Zou zich beter gewoon terug focussen op auto's en raketten ofzo :unsure:
 
Spectatorindex wel verrassend. Voor hun naamsverandering (enkele jaren geleden) was dat toch een betrouwbare bron als het over internationaal nieuws ging.
Dat is spijtig genoeg een veelgebruikte tactiek.
Accounts of zelfs hele sites beginnen met normaal nieuws te brengen en bouwen zo een fanbase.
Om dan geleidelijk meer en meer fake nieuws, of zwaar gekleurde artikels, te posten en zo te proberen van hun lezers mee te trekken.
 
Ongelooflijk dat Visegrad zo populair is, na 2 weken in de Rusland-invasie van Oekraine had ik al door dat ze daar vooral focusten op spectaculaire headlines en minder op factchecked content. Voor zover ik destijds zag, gaf men nergens een bron voor en corrigeerden noch verwijderden ze foutieve tweets.
 
Ongelooflijk dat Visegrad zo populair is, na 2 weken in de Rusland-invasie van Oekraine had ik al door dat ze daar vooral focusten op spectaculaire headlines en minder op factchecked content. Voor zover ik destijds zag, gaf men nergens een bron voor en corrigeerden noch verwijderden ze foutieve tweets.
Theo Francken is hun grootste afnemer :oi22:
 
  • Leuk
Waarderingen: derp

Travis Brown, a software developer based in Berlin, alleges his account was first suspended on July 1 this year, several months after his data formed the basis of New York Times and CNN reports claiming that far-right influencers featured prominently among Twitter Blue subscribers, and how thousands of previously banned X accounts, including members of the far-right, were being reinstated on the site.

On Tuesday, Brown announced his decision to challenge his account’s suspension in court in Berlin. “This is a matter of principle,” he says. “I think it is important that platforms like Twitter are not allowed to shut down criticism arbitrarily.” X did not reply to repeated requests for comment.

Business as usual for Musk at this point. Zijn woorden als zogezegde voorvechter of "free speech" klinken nu zo hol dat de echo ervan de eeuwigheid gaat ingaan.
 
Slighty off-topic maar ook verwant: als ik iemand een plezier kan doen met een Bluesky code, ik heb er nog 2 1 over atm.
 
Laatst bewerkt:
EU heeft een onderzoek geopend naar twitter hun praktijken.


The proceedings will focus on the following areas:
  • The compliance with the DSA obligations related to countering the dissemination of illegal content in the EU, notably in relation to the risk assessment and mitigation measures adopted by X to counter the dissemination of illegal content in the EU, as well as the functioning of the notice and action mechanism for illegal content in the EU mandated by the DSA, including in light of X's content moderation resources.
  • The effectiveness of measures taken to combat information manipulation on the platform, notably the effectiveness of X's so-called ‘Community Notes' system in the EU and the effectiveness of related policies mitigating risks to civic discourse and electoral processes.
  • The measures taken by X to increase the transparency of its platform. The investigation concerns suspected shortcomings in giving researchers access to X's publicly accessible data as mandated by Article 40 of the DSA, as well as shortcomings in X's ads repository.
  • A suspected deceptive design of the user interface, notably in relation to checkmarks linked to certain subscription products, the so-called Blue checks.
 
De EU en al hun regeltjes.. het brengt veel goede dingen maar het gaat er met momenten toch over. Als mens kan ik ook nog beslissen of ik een platform wil gebruiken of niet.

Musk heeft Twitter niet beter gemaakt maar ik gebruik het nog met veel plezier. De Community Notes zijn wel een goede toevoeging en wil ik graag op elk platform.

Verder zie ik de MSM vaak schieten op Twitter (Elon maakt het stuk, het is een beerput, het heeft geen gebruikers meer). Maar ondertussen staan veel van hun artikels vol met Tweets omdat het een gigantische bron van informatie blijft.

Edit: en fuck de naam X. Moeilijk uit te spreken, leest niet goed en hoe the hell noem je tweets?
 
Laatst bewerkt:
De EU en al hun regeltjes.. het brengt veel goede dingen maar het gaat er met momenten toch over. Als mens kan ik ook nog beslissen of ik een platform wil gebruiken of niet.

Musk heeft Twitter niet beter gemaakt maar ik gebruik het nog met veel plezier. De Community Notes zijn wel een goede toevoeging en wil ik graag op elk platform.

Verder zie ik de MSM vaak schieten op Twitter (Elon maakt het stuk, het is een beerput, het heeft geen gebruikers meer). Maar ondertussen staan veel van hun artikels vol met Tweets omdat het een gigantische bron van informatie blijft.

Edit: en fuck de naam X. Moeilijk uit te spreken, leest niet goed en hoe the hell noem je tweets?
Gij moogt zoveel Twitter gebruiken als ge wilt van de EU. Maar niet om zaken als haat en racisme te verspreiden. Net zoals ge dat met ne luidspreker op de Grote Markt van Brussel ook niet moogt doen.

Waar het om gaat is dat de EU merkt dat er een hoop mensen met een luidspreker verboden zaken staan te roepen, en dat Twitter de andere kant op kijkt in plaats van er iets aan te doen. Als groot social media platform hebben ze de plicht om dat te modereren.
 
De EU en al hun regeltjes.. het brengt veel goede dingen maar het gaat er met momenten toch over. Als mens kan ik ook nog beslissen of ik een platform wil gebruiken of niet.

Musk heeft Twitter niet beter gemaakt maar ik gebruik het nog met veel plezier. De Community Notes zijn wel een goede toevoeging en wil ik graag op elk platform.

Verder zie ik de MSM vaak schieten op Twitter (Elon maakt het stuk, het is een beerput, het heeft geen gebruikers meer). Maar ondertussen staan veel van hun artikels vol met Tweets omdat het een gigantische bron van informatie blijft.

Edit: en fuck de naam X. Moeilijk uit te spreken, leest niet goed en hoe the hell noem je tweets?
Die community notes vind ik echt goed, zelfs Musk wordt soms "verbeterd" door die notes.
 
Gij moogt zoveel Twitter gebruiken als ge wilt van de EU. Maar niet om zaken als haat en racisme te verspreiden. Net zoals ge dat met ne luidspreker op de Grote Markt van Brussel ook niet moogt doen.

Waar het om gaat is dat de EU merkt dat er een hoop mensen met een luidspreker verboden zaken staan te roepen, en dat Twitter de andere kant op kijkt in plaats van er iets aan te doen. Als groot social media platform hebben ze de plicht om dat te modereren.
Facebook al eens bekeken? Of eender elk ander platform? Staan allemaal vol met racistische zever hoor.
 
Facebook al eens bekeken? Of eender elk ander platform? Staan allemaal vol met racistische zever hoor.
Maar die platformen proberen er effectief iets aan te doen. Musk ontslaat een hoop moderatoren, om nog een symbolische hoeveelheid over te houden, of hij verandert plots de betekenis van het blauwe vinkje door het betalend te maken in plaats van geverifieerd. De andere platformen steken effectief geld in moderatie, terwijl Twitter het als kostenpost ziet en er zoveel mogelijk op bespaart.
 
Maar die platformen proberen er effectief iets aan te doen. Musk ontslaat een hoop moderatoren, om nog een symbolische hoeveelheid over te houden, of hij verandert plots de betekenis van het blauwe vinkje door het betalend te maken in plaats van geverifieerd. De andere platformen steken effectief geld in moderatie, terwijl Twitter het als kostenpost ziet en er zoveel mogelijk op bespaart.
Uiteindelijk zie ik evenveel of meer racistische zever op Facebook dan Twitter.
Facebook doet misschien meer moeite op papier maar dat platform staat ook vol reclame scams en racisme.

Ik wil hiermee Twitter niet verdedigen he. Al die platformen zijn in het zelfde bedje ziek.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan