Verder zie ik de MSM vaak schieten op Twitter (Elon maakt het stuk, het is een beerput, het heeft geen gebruikers meer). Maar ondertussen staan veel van hun artikels vol met Tweets omdat het een gigantische bron van informatie blijft.

Dus omdat je een platform gebruikt, mag je er niet meer kritisch over wezen? Beetje vreemde stelling. Jij geeft dus ook nooit kritische commentaar over eender welk product of service dat je vrijwillige of noodgedwongen dient te gebruiken?
 
Dus omdat je een platform gebruikt, mag je er niet meer kritisch over wezen? Beetje vreemde stelling. Jij geeft dus ook nooit kritische commentaar over eender welk product of service dat je vrijwillige of noodgedwongen dient te gebruiken?
De media schetst vaak een heel negatief beeld over Twitter. Extreems rechts, desinformatie, gebruikers die in masse vertrekken,...
Ondertussen gebruikt diezelfde media heel vaak Tweets bij artikels als bron van nieuws. Dat komt omdat Twitter nog steeds een goed platform is waar veel goede informatie voorbij komt.
Het beeld dat ze schetsen komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid.

Ons hele medialandschap is praktisch in handen van 2 bedrijven en zien Twitter als een concurrent dus zullen er niets goed over zeggen.
 
De media schetst vaak een heel negatief beeld over Twitter. Extreems rechts, desinformatie, gebruikers die in masse vertrekken,...
Ondertussen gebruikt diezelfde media heel vaak Tweets bij artikels als bron van nieuws. Dat komt omdat Twitter nog steeds een goed platform is waar veel goede informatie voorbij komt.
Het beeld dat ze schetsen komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid.

Ons hele medialandschap is praktisch in handen van 2 bedrijven en zien Twitter als een concurrent dus zullen er niets goed over zeggen.

Niks van wat je zegt, spreekt elkaar tegen.
Extreem-rechts en desinformatie is gestegen op het platform.
Musk verspreidt zelf desinformatie.
Musk heeft gigantisch bespaard op moderatie.
Desondanks is er nog altijd heel veel goede informatie te vinden, maar je moet wel door veel meer shit waden om het te vinden, als je de posters ervan niet op je volglijst had.

Dat is overigens niet enkel de teneur in ons medialandschap, maar in het hele Westerse medialandschap en ook in verscheidene onafhankelijke onderzoeken aangetoond, waar hier reeds eerder over gepost werd.
 
Niks van wat je zegt, spreekt elkaar tegen.
Extreem-rechts en desinformatie is gestegen op het platform.
Musk verspreidt zelf desinformatie.
Musk heeft gigantisch bespaard op moderatie.
Desondanks is er nog altijd heel veel goede informatie te vinden, maar je moet wel door veel meer shit waden om het te vinden, als je de posters ervan niet op je volglijst had.

Dat is overigens niet enkel de teneur in ons medialandschap, maar in het hele Westerse medialandschap en ook in verscheidene onafhankelijke onderzoeken aangetoond, waar hier reeds eerder over gepost werd.
So what dat je nu meer linkse of rechste propaganda kan vinden op Twitter? Zolang er niets strafbaars gebeurt maakt dat 0,0 uit. Moedertje staat hoeft niet iedereen zijn handje vast te houden. Twitter heeft nergens een monopolie en ontevreden gebruikers zijn vrij om te vertrekken.

Er zal wel zwaar bespaard zijn op moderatie maar persoonlijk merk ik weinig verschil. Facebook en andere platformen geven misschien de illusie wel te modereren maar daar merk je weinig van. Facebook staat vol crypto scams en je moet de commentaren eens lezen bij krantenartikels of 'ge zijt van'-groepen. Gigantisch veel racistische zever.

(En Musk is een dikke lul)
 
Interessant stuk over Elon Musk door John Oliver:


Beetje gesensationaliseerd zoals we John kennen, maar haalt uiteindelijk wel een aantal terechte, kritische punten aan wat betreft de invloed van Musk en zijn impact.
 
twitter is voor mij het equivalent van een riool.
Ongelooflijk hoeveel gefrustreerde haatdragende mensen er rondlopen die anoniem op internet willen lopen roeptoeteren en schelden.

de enige manier om dat platform overeind te houden is anonieme accounts te verbieden.
 
Heeft Musk de stekker er eindelijk uitgetrokken voor gratis users? Ik check de app/website vanochtend en heb niets meer in men feed staan. :p
 
twitter is voor mij het equivalent van een riool.
Ongelooflijk hoeveel gefrustreerde haatdragende mensen er rondlopen die anoniem op internet willen lopen roeptoeteren en schelden.

de enige manier om dat platform overeind te houden is anonieme accounts te verbieden.
Al eens op Facebook gezeten of de commentsectie van een krant?

Als je anonieme accounts zou verbieden dan verdwijnt er heel wat interessante content. Veel mensen willen wel zaken delen over hun kennisdomein maar niet onder eigen naam.
 
Al eens op Facebook gezeten of de commentsectie van een krant?

Als je anonieme accounts zou verbieden dan verdwijnt er heel wat interessante content. Veel mensen willen wel zaken delen over hun kennisdomein maar niet onder eigen naam.
Pro anonimiteit.
Maar echt super contra als het aankomt op walgelijke klap.
 
Heb Threads eens geïnstalleerd

Na 1 minuut scrollen
  • Trans haat
  • Racist stuff
  • Onlyfans content
  • Seks accounts die enkel maar borstvoeding delen
Ranzig. Twitter is er niets tegen.
 
Heb Threads eens geïnstalleerd

Na 1 minuut scrollen
  • Trans haat
  • Racist stuff
  • Onlyfans content
  • Seks accounts die enkel maar borstvoeding delen
Ranzig. Twitter is er niets tegen.

Hoe doe je dat dan?

Ik ben net naar threads.net gesurfd, heb gekozen om zonder account door threads te scrollen en ben nu al 5 minuten aan het scrollen zonder ook maar 1 negatief bericht te lezen. Vooral veel sport, veel films, veel foto's van mensen met kleding aan, foto's van honden, mensen die grappig proberen zijn, etc.

Heb je eerst naar speciale dingen gezocht? Heb je het over specifieke comments die je vindt onder de posts? Moet ik reacties gaan lezen of zou ik het ook moeten vinden door gewoon te scrollen in de main feed?
 
Hoe doe je dat dan?

Ik ben net naar threads.net gesurfd, heb gekozen om zonder account door threads te scrollen en ben nu al 5 minuten aan het scrollen zonder ook maar 1 negatief bericht te lezen. Vooral veel sport, veel films, veel foto's van mensen met kleding aan, foto's van honden, mensen die grappig proberen zijn, etc.

Heb je eerst naar speciale dingen gezocht? Heb je het over specifieke comments die je vindt onder de posts? Moet ik reacties gaan lezen of zou ik het ook moeten vinden door gewoon te scrollen in de main feed?
Ik heb het zelf nog niet geinstalleerd of opgezocht, maar op mijn Instagram-feed krijg ik er reclame voor in de vorm van verscheidene posts op Threads waar je door kan swipen.

Het is mij ook opgevallen dat die voorbeeldposts bijna allemaal absurd ranzige praat is met transhaat, racisme, misogynie, ...
Either way, zeker geen goede poging om me te overtuigen de app eens te proberen :crazy:
 
Als ik surf naar threads.net zonder account dan zie ik min of meer hetzelfde als Général Zantas. Op Instagram verschijnen er af en toe Threads berichten die gerelateerd zijn aan de content die ik daar voorgeschoteld krijg. Uit benieuwdheid eens proberen inloggen op threads.net met mijn Instagram account maar dat lukt niet, blijft fouten geven zelfs na een SMS 2FA code te krijgen.
 
Terug
Bovenaan