Jij schiet in een rant door niet te kunnen verdragen dat ik gezegd heb dat Musk extreem rechtse figuren 10 000en euros heeft betaald. Dat is een feit. Je leest dan eerst tussen de regels wat ik niet zeg en begint dan een verdediging van extreem rechtse uitbetalingen door te zeggen, zie je wel, die paar normalere mensen zijn ook betaald, en dat het merendeel gekenden rechts tot extreem rechts is veeg je onder de mat door erop te rekenen dat het niet representatief is uit buikgevoel. Je lijkt wel een voorliefde te hebben voor te willen praten over dat wat je niet weet om dat dan in je voordeel trachten om te buigen (zie reddit discussie).

Het ging mij er zelfs eerder om dat het financieel gewoon absurd is aangezien het bedrijf in zo'n slechte papieren zit dat hij nu aan zulke moreel en platform verziekende figuren geld gaat weggeven. Misschien daarop inpikken ipv er het zoveelste calimero verhaal van proberen te maken waarin de arme racisten onterecht door de media geviseerd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Nee, jij probeert het te verbloemen. 🤷‍♂️

The first beneficiaries appear to be high-profile far-right influencers who tweeted before the announcement how much they’ve earned as part of the program. Ian Miles Cheong, Benny Johnson and Ashley St. Clair all touted their earnings.

“Wow. Elon Musk wasn’t kidding. Content monetization is real,” tweeted an anonymous account called End Wokeness, with 1.4 million followers, accompanied by a screenshot showing earnings of over $10,400.

Andrew Tate heeft meer dan 20k gekregen
Best wel grappig dat het betaalproces nogal willekeurig en weinig transparant verloopt en Andrew Tate zelfs dan nog bij de eerste golf gelukkigen zit :laugh: De volgende generatie mensensmokkelaars en verkrachters moet geïnspireerd worden, zal Elon denken.
 
Jij schiet in een rant door niet te kunnen verdragen dat ik gezegd heb dat Musk extreem rechtse figuren 10 000en euros heeft betaald. Dat is een feit. Je leest dan eerst tussen de regels wat ik niet zeg en begint dan een verdediging van extreem rechtse uitbetalingen door te zeggen, zie je wel, die paar normalere mensen zijn ook betaald, en dat het merendeel gekenden rechts tot extreem rechts is veeg je onder de mat door erop te rekenen dat het niet representatief is uit buikgevoel. Je lijkt wel een voorliefde te hebben voor te willen praten over dat wat je niet weet om dat dan in je voordeel trachten om te buigen (zie reddit discussie).

Het ging mij er zelfs eerder om dat het financieel gewoon absurd is aangezien het bedrijf in zo'n slechte papieren zit dat hij nu aan zulke moreel en platform verziekende figuren geld gaat weggeven. Misschien daarop inpikken ipv er het zoveelste calimero verhaal van proberen te maken waarin de arme racisten onterecht door de media geviseerd worden.
Wat was dat over buikgevoel? Jij vindt dit platform verziekend figuren, blijkbaar brengen ze wel genoeg geld binnen dat er een deel van de inkomsten aan hun terug gestort kan worden... (En trouwens, ik ga ook niet akkoord met wat velen van hun zeggen, maar ze hebben het recht hun mening te geven op een vrij platform en blijkbaar trekt het veel volk)
Waar zet ik het calimero hoedje op? In mijn eerste post zeg ik zelf dat ze er ook bijzitten... Het lijkt mij eerder het calimero-hoedje te zijn van "zie eens hoeveel geld hij aan racisten geeft" terwijl het een economische en bedrijfskundige beslissing kan zijn en geen politieke.

Het lijkt mij eerder een beslissing om het business model van andere platformen te volgen, dat werkt. Zie naar Youtube/Twitch/... Content creators maken content dat voor inkomsten voor het bedrijf zorgt door middel van advertenties. Het bedrijf geeft een deel van die inkomsten aan de content creators als incentive om meer/betere content te creëren om zo in de cyclus te komen van meer inkomsten door advertenties; zowel voor de content creator als het bedrijf die het platform aanbiedt.

Het is duidelijk dat veel van die extreem rechtse influencers op Twitter genoeg geld binnenbrengen zodat ze ook zelf genoeg geld krijgen van Twitter. Ligt het dan aan Twitter of Musk als ze hun grootste verdieners ook vergoeden, of ligt het aan hun volgers? Want uiteindelijk geef je de influencers die geld binnenbrengen (ongeacht hun politieke voorkeuren of content die ze maken) zo een grotere aansporing om voor zichzelf (en dus ook twitter) meer geld op te brengen.
 
Of dat nu een economische of bedrijfskundige beslissing is. Het is een slechte beslissing voor het discours op het platform en racisten betalen voor hun gedachtegoed te verspreiden is gewoon een slechte evolutie voor onze maatschappij in het algemeen.

Bovendien is het een "bedrijfskundige" beslissing waarvan ik het nut ook op financieel vlak in twijfel trek. Musk graaft met deze beslissing de put waar twitter reeds in zit enkel dieper. Hij klaagde net nog dat adverteerders gaan lopen waardoor twit nu met negative cashflow zit. Door extremisme nog meer aan te moedigen zullen er nog meer adverteerders en gewone mensen het platform de rug toe keren.

Musk heeft nu reeds al spartelend zoveel beslingen genomen waar hij enkele dagen later op moest terugkomen. Het zou me dus absoluut niet verbazen dat ook deze op korte termijn weer wordt afgevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Het is gewoon in mijn ogen raar dat hier zoveel tamtam over gemaakt wordt, zeker rekening houdend met het volgende:
  • Die influencers gebruiken ook andere social media kanalen, waar hun content ook verzilverd wordt op 1 of andere manier
  • Het zijn niet enkel zij die deel uitmaken van het twitter programma en nu een deel van de inkomsten krijgen
  • Er zijn duizenden andere influencers over meerdere platformen die geen nuttige bijdrage tot de maatschappij leveren en is al jarenlang een slechte evolutie voor onze maatschappij in mijn ogen
Maar nu het opeens Twitter is die hetzelfde systeem toepast en een deel van de influencers een bepaalde politieke boodschap verspreid, is het voor sommigen groot nieuws en nu pas een slechte evolutie?

En ja, het kan een slechte beslissing zijn van Twitter. Maar alles wat je zegt is ook eerder buikgevoel dan iets anders. Ik zie niet in wat dit specifiek programma van impact gaat hebben op advertenties, hiervoor werden de advertenties (van de adverteerders die wel nog advertenties plaatsten) ook al getoond bij die content. Nu wordt enkel (een deel) van de inkomsten naar de personen zelf doorgestort. Moreel gezien is daar weinig verschil lijkt mij zo, de advertenties blijven aan dezelfde content gelinked...

Als je ziet wat de impact van eerdere beslissingen was, lijkt het mij niet onlogisch dat Twitter de grootste opbrengers een incentive wilt geven om meer content te pushen; op korte termijn lijkt dit verlieslatend maar op lange termijn kan het opbrengen. Maar dat zullen we dan pas zien.
 
Dat racisten platform verziekende figuren zijn is buikgevoel, dat alsmaar meer gebruikers en adverteerders twitter de rug toekeren omdat ze niet geassocieerd willen worden met zo'n content is buikgevoel, ... Is logica, cijfers en realiteit buikgevoel? Je omschrijft het zelf als een slechte evolutie, waarom voel je dan de noodzaak het te verdedigen?

Musk neemt alsmaar meer het discour van extremisten over en velen van die extremisten die voor zijn komst gebanned waren zullen nu geld beginnen verdienen met hun haat. Je noemt daar twitch en Youtube maar die platformen zijn veel neutraler dan koning Musk en treden ook veel harder op tegen racisme en haat. Bovendien is "anderen doen het ook" maar een bizarre manier om iets slechts goed te praten. Ik vermoed dat Musk wel zal bijdraaien want als je creators die content produceren die adverteerders richting exit doet rennen extra gaat aanmoedigen door ze te betalen maak je gewoon 2x verlies en het feit dat ze adverteerders wegjagen niet enkel op hun eigen content maar ook van normale mensen op twitter in het algemeen doet dat 2e verlies wel heel zwaar doorwegen.

When Musk bought twitter in 2022 revenue decreased 11% from 2021 figures and revenue is expected to be worse in 2023 due to a loss of advertising revenue. Deze is van midden juni; https://www.nytimes.com/2023/06/05/technology/twitter-ad-sales-musk.html
Twitter’s U.S. Ad Sales Plunge 59% as Woes Continue. In internal forecasts, the company projected that ad sales would keep declining, handing a tough challenge to its new chief executive. Yaccarino zou het schip denk ik nog wel kunnen rechten maar dan gaat Musk toch echt wel moeten stoppen met tegenwerken en zich een beetje volwassener beginnen gedragen. Threads heeft onlangs aangekondigd dat ze niet gaan inzetten op nieuws dus zo'n dreiging gaan die voor twitter echt niet vormen. Ik vermoed zelfs dat die hun gebruikersaantallen een heel vertekend beeld geven en dat als ze niet snel deftige features toevoegen dat ze daar nog geen fractie van als actieve gebruikers gaan kunnen weerhouden.
 
Blablabla. Wat ben je met revenue die verlieslatend is?

Al daalt de revenue met 50%. Als de kosten met 80% zakken, goeie move.

1y geleden spoot de cash alle richtingen uit bij twitter. Dat lijkt me een weinig interessante positie te zijn. Drastische veranderingen zijn nodig om dat te keren. Links en rechts wat prielen, zal het verschil niet maken...
 
Dat is voornamelijk natuurlijk wel Musk's eigen schuld. Niet in het minst door de schuldenberg die hij creeerde en zijn eigen beleid. Twitter was winstgevend voor hij het kocht en is er alsmaar verder op achteruitgegaan sinds. Zelfs met al zijn cost cutting and backscaling is de omzet enorm gedaald en wordt er zelfs geen winst meer gemaakt. Musk tweete onlangs nog dat de cashflow nu zelfs negatief is en dus zelfs met alle kostenbesparing nu verlieslatend is.
 
Err, Twitter was notoriously verlieslatend voor de overname, sucky cashflow en had schulden voor de overname. Informeer je eens voor je gelul komt spuien. Waarom denk je dat ze boel verpatst hebben, niet omdat het een winsmachine was, e.
 
Musk wil rendabiliteit zo snel mogelijk hoger krijgen omdat hij zo snel mogelijk van Twitter vanaf wil maar zonder 20 miljard dollar te verliezen :p

Hij heeft serieus overbetaald, hij beseft daar maar zelf al te goed en daarmee dat hij voortdurend iedereen zit af te dreigen (leveranciers, advocaten, zijn eigen werknemers, de verhuurders,...) :p


Het is alle hens aan dek bij hem dus hij gaat er alles aan doen om de boel winstgevend te maken en hij gaat zich voor niks schamen.
 
Err, Twitter was notoriously verlieslatend voor de overname, sucky cashflow en had schulden voor de overname. Informeer je eens voor je gelul komt spuien. Waarom denk je dat ze boel verpatst hebben, niet omdat het een winsmachine was, e.

Informer jezelf dan maar, in 2018 en 19 wist twitter winst te realizeren op een veel hogere omzet, met veel meer personeel en betere service en daarbijhorende kostenberg. Ondanks een sterk afgeslankt twitter onder Musk slaagt het daar niet meer in en is het zelfs verlieslatend. En zelfs met al zijn besparingsrondes voorspellen ze intern en ook externe analysten dat revenue nog verder zal dalen en ze dus nog meer gaan moeten krimpen en besparen.
 
Informer jezelf dan maar, in 2018 en 19 wist twitter winst te realizeren op een veel hogere omzet, met veel meer personeel en betere service en daarbijhorende kostenberg. Ondanks een sterk afgeslankt twitter onder Musk slaagt het daar niet meer in en is het zelfs verlieslatend. En zelfs met al zijn besparingsrondes voorspellen ze intern en ook externe analysten dat revenue nog verder zal dalen en ze dus nog meer gaan moeten krimpen en besparen.
Maar dan heeft Musk het niet gekocht hé... Mooi dat je er net de 2 winstgevende jaren sinds launch uitpikt, maar dat schept niet het totale beeld. En al zeker niet het correcte beeld op het ogenblik van de overname.

In 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2020, 2021 & 2022 draaide het verlies:
 

:rofl:

Het is toch enkel en alleen zijn intentie om dat platform kapot te maken? Nuja, niet dat ik het ga missen. Twitter, nuja "X", is echt alles wat er mis is met het internet.
 
Damn dat nieuwe logo is lelijk

Screenshot-2023-07-24-113015.png


:unsure:
 
Hij wil dat niemand meer weet dat hij Twitter gekocht heeft zeker? Hij heeft gewoon "ieks" gekocht.
 
Terug
Bovenaan