--->
To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we’ve applied the following temporary limits:- Verified accounts are limited to reading 6000 posts/day- Unverified accounts to 600 posts/day- New unverified accounts to 300/day

Is die mens echt gek geworden ofzo? Die wilt Twitter gewoon kapot precies :')
Ik volg pakweg 2.000 accounts waarvan zeker 500 accounts meer dan 5 posts per dag doen die dan op m'n TL terecht komen. Die zou ik dan dus allemaal al niet meer kunnen lezen tegen de middag ofzo :eek:
en zelfs al zou ik betalen, dan zou ik nog slechts een fractie kunnen lezen van wat er dagelijks verschijnt
 
Ervan uitgaande dat je gemiddeld 10 seconden per post besteedt, heb je als iemand zonder blauw vinkje vanaf heden nog maar ongeveer 1h40 Twitter per dag.

Zou wel een serieuze helper zijn voor mijn doomscrolling in te dijken, dank u Elon! :rofl:
 
Oke, even getest, na 45 minuten scrollen ben ik door mijn limiet. Ik ga serieus gebruik moeten gaan maken van de Lijsten om ervoor te zorgen dat ik de nuttige tweets te zien krijg.
 
Bij mij is het ook al van dat.
Hopelijk bedoelt hij met "temporary" een paar dagen, want dit suckt toch wel.

Wellicht gaan er nu een boel mensen betalen om verified te worden. Als deze limiet lange tijd aanhoudt, ga ik wellicht ook overstag.
 
Sommigen denken dat het te maken heeft dat Twitter zijn rekeningen voor deze maand niet wil/kan betalen:
Om dan bandbreedte te sparen krijgt iedereen limieten, de AI scraping lijkt me idd onwaarschijnlijk zo toevallig op 1 juli na het einde van de maand.
Adverteerders gaan ook niet echt blij zijn als niemand hun ads kan zien...

Ik denk overigens dat we "temporary" hier als een rekbaar begrip mogen zien, enkele weken of maanden.
 
Sorry, nu betalen voor blauw vinkje is gewoon negotiating with the terrorist toch.
Dat we er nu bijna toe worden gedwongen, voelt inderdaad wat zuur aan.
Anderzijds is die service mij sowieso een paar eur per maand (en zelfs meer) waard.
Leuk dat het lange tijd gratis was zonder limieten, maar tijden veranderen. Ik betaal per slot van rekening ook zonder morren voor Netflix, Spotify, Microsoft en Apple diensten, etc.
Twitter is ook maar een for-profit bedrijf.
 
Dat we er nu bijna toe worden gedwongen, voelt inderdaad wat zuur aan.
Anderzijds is die service mij sowieso een paar eur per maand (en zelfs meer) waard.
Leuk dat het lange tijd gratis was zonder limieten, maar tijden veranderen. Ik betaal per slot van rekening ook zonder morren voor Netflix, Spotify, Microsoft en Apple diensten, etc.
Twitter is ook maar een for-profit bedrijf.
Langs de andere kant is dit ook maar gewoon content die vrijwillig gratis op hun platform wordt gezet door posters.

Toch een hele andere vorm van content, waar ik niet voor zou betalen.
Netflix, spotify en consoorten daarentegen…
 
Langs de andere kant is dit ook maar gewoon content die vrijwillig gratis op hun platform wordt gezet door posters.

Toch een hele andere vorm van content, waar ik niet voor zou betalen.
Netflix, spotify en consoorten daarentegen…
Dan nog. Twitter's content is voor mij even entertainend -en vaak zelfs meer leerrijk- dan dat van andere diensten met professionele (lees: non user-generated) content.
Dat is het engie wat telt bij mijn beslissing om al dan niet te betalen voor een dienst.

Maar ik begrijp dat de meesten het gevoelsmatig moeilijk hebben met het concept van betalen voor een dienst die lange tijd gratis was. En zeker van het type "social media".
Ik maak daar geen punt van, het zijn nu eenmaal allemaal bedrijven met dynamische verdienmodellen.
 
Hij gaat binnenkort wel terug van gedacht veranderen zoals met al z'n andere domme beslissingen die hier vooraf gingen.
Ik was na 10 minuten al limited, nu kan ik niet meer op al die leuke ad's klikken :'(
 
Dan nog. Twitter's content is voor mij even entertainend -en vaak zelfs meer leerrijk- dan dat van andere diensten met professionele (lees: non user-generated) content.
Dat is het engie wat telt bij mijn beslissing om al dan niet te betalen voor een dienst.

Maar ik begrijp dat de meesten het gevoelsmatig moeilijk hebben met het concept van betalen voor een dienst die lange tijd gratis was. En zeker van het type "social media".
Ik maak daar geen punt van, het zijn nu eenmaal allemaal bedrijven met dynamische verdienmodellen.
Mijn mening : Elon komt voor mij nu gewoon belachelijk hypocriet over.
Ik kan veel van zijn beslissingen nog plaatsen. Dit niet.
 
Ik dacht ook eens om twitter te gebruiken vandaag om de gebeurtenissen in Frankrijk te volgen.
Normaal gebruik ik twitter amper.
Goeie reclame :unsure:
 
Mijn mening : Elon komt voor mij nu gewoon belachelijk hypocriet over.
Ik kan veel van zijn beslissingen nog plaatsen. Dit niet.
Ik ben akkoord hoor, het is een rare (en irritante) beslissing vanuit het perspectief van de gebruiker.
Z'n uitleg over het waarom lijkt op het eerste zicht best bizar.

Maar dat staat dus los van mijn bericht hierboven, dat ging over de bereidheid om te betalen voor een dienst als Twitter.
 
Vandaag geen problemen meer gekend. Elon heeft dat snel weer gefixt. Het was dus echt very temporary. :p 💪
 
Ik wil een account maken, maar op mobile moet je dan je geboorte datum ingeven via een pop-up waar ik dus maand per maand 30 jaar terug moet scrollen :sarcastic:
 
Terug
Bovenaan