Dan is zijn reden om die zogenaamd heilige Free Speech in te perken mogelijk gewoon een verzonnen drogreden. Hoe kun je dan nog vinden dat het steek houdt? Dat snap ik niet goed...
Hoewel ik niet geloof dat free speech volledig mogelijk is of was op Twitter, oa. door wetgeving die overheden opleggen.
Op welke manier is free speech nu (verder) ingeperkt?
Free speech en inspraak in beleidswijzigingen staan los van elkaar, in mijn ogen. Je kan nog steeds je mening uiten in tweets zoals voorheen.
 
Hij heeft het ondertussen al terug gedraaid maar eventjes mocht je niets meer zeggen over andere social media en zelfs geen links meer posten. Verder is het nogal random en chaotisch maar er zijn al een hele hoop activisten, journalisten, ex werknemers, ... gebanned alsook een hele resem anderen zoals die privejet trackers. Kritiek uiten op Musk of zijn bedrijven is ook gevaarlijk. Allemaal dingen die vroeger wel konden op twitter.
 
Twitter files part 7

Twitter files part 8

Voor die laatste ga ik mezelf toch even moeten quoten :unsure:
Nee hoor. Wel leuk dat je zelfde tactieken toepast.. een conspiracy theory zowaar...
Twitter en facebook en consoorten worden defacto gewoon een propagandakanaal als ze enige userbase kunnen genereren. Elke zichzelf ietwat respecterende mogendheden zoals Rusland, Iran, USA doen er allemaal vlot aan mee hoor. Kzal mijn tinfoilhat nog even op mijn hoofd houden. :unsure:
 
Voor u misschien.
Toch wel fijn dat men dit weer in het oog laat springen via de Twitter files. Dit mag algemeen geweten zijn voor mijn part.
Maar het màg algemeen geweten zijn. Sterker nog: het is al algemeen geweten, of iedereen heeft toch al jaren toegang tot die informatie.
Dat wordt allemaal nu gebundeld, en da's prima. Maar wat is de relevantie? Want de enige relevantie tot nu toe is ook ineens toegeven dat die Twitter files evenzeer erg gekleurd zijn: het gaat om de Trumpban. Het is gewoon Trumppropaganda. En dan ben ik toch heel twijfelachtig om meteen erop te springen als "oef, eindelijk". Kunt toch best even kijken naar wat de achterliggende agenda is in dit geval ook.
 

De tentakels van de FBI en OGA (Other governement organisation is een nickname voor CIA blijkbaar) reiken toch wel heel diep als deze laatste twitter files correct lijken te zijn. Echt allemaal geweten of al jaren toegankelijke informatie is dat nu ook weer niet? Excellijsten met duizende users om te blocken. Buitenlandse politieke posts (pro maduro, pro cuba, anti oekraine) verbieden. Informatie delen en opzoeken met andere platformen zoals twitch, yahoo, linkedin, cloudflare etc.. Looks pretty distopian to me en echt free speech lijkt me dat nu ook weer niet te zijn.
Het is wel duidelijk dat er een paar niet blij zijn met de overname van Twitter door musk.
 
Laatst bewerkt:
Moeten we dan niet enig scepticisme aan de dag leggen?
Uiteraard. Ik heb in vorige posts de wikipedia pagina van de journalisten meegegeven. Sommige hebben rechtse bias, andere zijn links.
Shellenberger worked with left-wing groups in the San Francisco Bay Area in the 1990s, but has since renounced the Democratic Party. On Twitter, he frequently criticizes "wokeism" and critical race theory.[6]
According to The Washington Post, Weiss "portrays herself as a liberal uncomfortable with the excesses of left-wing culture"[70] and has sought to "position herself as a reasonable liberal concerned that far-left critiques stifled free speech."[71] Vanity Fair described Weiss as "a provocateur".[6] The Jewish Telegraphic Agency said that her writing "doesn't lend itself easily to labels."[72] Weiss has been described as conservative by Haaretz, The Times of Israel, The Daily Dot, and Business Insider.[73][74][75][76] In an interview with Joe Rogan, she described herself as a "left-leaning centrist".[77]
Dus gaat er bias zijn, hoogstwss wel. Maar dat wil niet zeggen dat er zulke inmengingen van overheidsinstellingen niet gebeurd zijn.
 

De tentakels van de FBI en OGA (Other governement organisation is een nickname voor CIA blijkbaar) reiken toch wel heel diep als deze laatste twitter files correct lijken te zijn. Echt allemaal geweten of al jaren toegankelijke informatie is dat nu ook weer niet? Excellijsten met duizende users om te blocken. Buitenlandse politieke posts (pro maduro, pro cuba, anti oekraine) verbieden. Informatie delen en opzoeken met andere platformen zoals twitch, yahoo, linkedin, cloudflare etc.. Looks pretty distopian to me en echt free speech lijkt me dat nu ook weer niet te zijn.
Het is wel duidelijk dat er een paar niet blij zijn met de overname van Twitter door musk.

Dat de tentakels van de GRU via botfarms over heel het internet, incl. twitter, verspreid zijn vind ie dan weer wel ok.
Botfarms zijn goed want een deel van freespeech, maar als een pol van Musk foutloopt telt ie niet want er hebben zeker en vast bots gestemd!
 
Man man, als je dan zijn voorbeelden bekijkt. Schrijnend hoe ze dit durven framen. Alsof het tegen gaan van paniek en redden van levens iets negatiefs is. Dat die zich journalist durft noemen... Zou beter een carriere als spindokter opnemen.

Hij doet precies alsof we antivaxers en dergelijke moeten aanmoedigen en hun boodschap zo breed mogelijk verspreiden om tegen het kwaadaardige vacccinatie beleid in te gaan.
 

Twitter files part wie mag het nog weten.
Lies, deceit, more lies....more deceit...
De russian bots op twitter waren toch niet zo invloedrijk.. Men zou zelfs kunnen zeggen onbestaande als we de twitter communcatie van toen mogen geloven....shocker....
Ik vind dat toch wel intrigerend hoe de politiek en de media in de US zo verwoven is en een hele groep mensen kan sturen in hun denkpatroon op een manier waar xi jingping nog van zou blozen....
 
Ik vind dat toch wel intrigerend hoe de politiek en de media in de US zo verwoven is en een hele groep mensen kan sturen in hun denkpatroon op een manier waar xi jingping nog van zou blozen....
Inderdaad intrigerend!

Zelfs mensen van in West-Europa, of zelfs BG, trappen er soms met open ogen in zonder dat ze het beseffen :unsure:
 
....shocker....
"Russiagate' noemt hij dat. En 'shocker'.

Voor de honderdste keer: kom uit uw echokamer, want de Russische inmenging in de verkiezingen van 2016 is een vaststaand feit, bevestigd door een Amerikaanse onderzoekscommissie van de senaat, geleid door Republikeinen.
 
Ik vind dat toch wel intrigerend hoe de politiek en de media in de US zo verwoven is en een hele groep mensen kan sturen in hun denkpatroon op een manier waar xi jingping nog van zou blozen....
Jij volgt Amerikaanse politiek toch ook al langer dan vandaag?
 
Terug
Bovenaan