Twitter files part 6.

Wel een beetje toepasselijk op vorige posts aangezien de FBI en DHS blijkbaar wel ook de kleine garnalen viseerden.
De enigste reden dat ik dat bannen van die accounts op basis verstrekt door een overheidsinstelling nog kan begrijpen is als deze accounts russian of foreign actors zijn. Maar dan stel ik me de vraag hoe gemakkelijk het kan zijn om toch de publieke opinie te sturen onder het mom van foreign influence. Dienen ze daar bewijzen voor te leggen aan twitter of is het gewoon 'because we say so'

Als ik daar snel overlees, heeft Twitter nog altijd het laatste woord over het schorsen van accounts of verwijderen van tweets.
FBI gebruikt daar voortdurend termen van "may potentially constitute violations", "which we believe", ... in het kader van overtreden van de regels van Twitter zelf. Niet op basis van federale wetten. Dus waarom hoeft de FBI iets te bewijzen hierin?
 


lol

fReE sPeEcH
VRT laat inderdaad ook reclame toe voor Vier ja. Musk is een totale idioot maar sommigen kunnen toch echt niet verbergen hoe butthurt ze zijn door die overname wegens zijn rechtse sympathieën.

Worden dergelijk idiote reactie's niet bestraft hier?
 


lol

fReE sPeEcH
Waarom zou je dat toe laten? Onder het mom van free speech moet je toch je volledige business niet in de vuilbak kieperen? Doe eens niet zo butthurt.

Ik doe soms webinars en conferences met amazon aangezien we op het werk een samenwerking hebben tussen ons en amazon. Daar zijn ook langs beide kanten shitlisten. Bij ons staat ongeveer elke competitor erop, bij Amazon staat Microsoft azure, Google cloud, ... erop. Elke vraag die de shitlist aanraakt, wordt onmiddellijk in de vuilbak gezwierd.

Sommigen denken echt dat Twitter het puriteinse communicatie Walhalla moet zijn. Het is een bedrijf dat dollars moet verdienen. Musk zijn ego gedoe mag je debiel vinden, maar commerciele beslissingen zijn commerciele beslissingen...
 
VRT laat inderdaad ook reclame toe voor Vier ja. Musk is een totale idioot maar sommigen kunnen toch echt niet verbergen hoe butthurt ze zijn door die overname wegens zijn rechtse sympathieën.

Worden dergelijk idiote reactie's niet bestraft hier?
Waarom zou je dat toe laten? Onder het mom van free speech moet je toch je volledige business niet in de vuilbak kieperen? Doe eens niet zo butthurt.

Kunnen jullie me toelichten hoe deze actie strookt met eerdere uitspraken van Musk?



Of is het de zoveelste beslissing van Musk die vrijheid van meningsuiting ondergeschikt acht aan financiële belangen? Daar heb ik zelf geen probleem mee, maar werp jezelf dan ook niet op als de grote verdediger van vrijheid van meningsuiting.

Voor zover ik weet verbieden Meta, Mastodon of Instagram geen links naar Twitter. Dit lijkt me dus niet de normale gang van zaken te zijn, zoals jullie suggereren in jullie verdediging van Musk. Onder het voormalige Twitter beleid was dit trouwens wel toegestaan. Het is dus een fundamentele beleidsverandering met een significante negatieve impact op de vrijheid van meningsuiting.

Sommigen denken echt dat Twitter het puriteinse communicatie Walhalla moet zijn. Het is een bedrijf dat dollars moet verdienen. Musk zijn ego gedoe mag je debiel vinden, maar commerciele beslissingen zijn commerciele beslissingen...
Als uw commerciële beslissingen lijnrecht indruisen tegen uw initieel gecommuniceerde beleid, dan mag daar absoluut kritiek op komen. Wat voor een onzin is dat nu, zeg.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie me toelichten hoe deze actie strookt met eerdere uitspraken van Musk?



Of is het de zoveelste beslissing van Musk die vrijheid van meningsuiting ondergeschikt acht aan financiële belangen? Daar heb ik zelf geen probleem mee, maar werp jezelf dan ook niet op als de grote verdediger van vrijheid van meningsuiting.

Voor zover ik weet verbieden Meta, Mastodon of Instagram geen links naar Twitter. Dit lijkt me dus niet de normale gang van zaken te zijn, zoals jullie suggereren in jullie verdediging van Musk. Onder het voormalige Twitter beleid was dit trouwens wel toegestaan. Het is dus een fundamentele beleidsverandering met een significante negatieve impact op de vrijheid van meningsuiting.

Ik verdedig Musk niet.

Alle tweets above, interessant, maar niet relevant. Starlink != Musk != Twitter.

Zijn persoonlijke opinie is 1 iets (en van long time ago voor hij twitter bezat). De implementation in een bedrijf, waar hij toevallig in zit, is iets anders. Denk je dat je in Tesla moet rondlopen toeteren heel de dag dat je volkswagen leuker vindt? Je gaat daar ook niet lang rondlopen.

Overigens, wat is er fundamenteel fout met een bedrijf dat niet toe laat dat je reclame voor een ander maakt?

Ik zie op vrt ook niet veel reclame voor vtm en omgekeerd? Dat Facebook iets anders doet, goed voor hen, maar irrelevant.

Twitter is een commercieel bedrijf, die doen wat ze willen. Al beslissen ze dat tweets van exact 134 karakters niet mogen of tweets die met een t beginnen niet mogen. So be it. Pas je tweet aan en je kunt je punt nog altijd maken.

Twitter bashen en naar mastodont verwijzen mag niet. Jammer. Don't shit in your kitchen.
 
Kunnen jullie me toelichten hoe deze actie strookt met eerdere uitspraken van Musk?



Of is het de zoveelste beslissing van Musk die vrijheid van meningsuiting ondergeschikt acht aan financiële belangen? Daar heb ik zelf geen probleem mee, maar werp jezelf dan ook niet op als de grote verdediger van vrijheid van meningsuiting.

Voor zover ik weet verbieden Meta, Mastodon of Instagram geen links naar Twitter. Dit lijkt me dus niet de normale gang van zaken te zijn, zoals jullie suggereren in jullie verdediging van Musk. Onder het voormalige Twitter beleid was dit trouwens wel toegestaan. Het is dus een fundamentele beleidsverandering met een significante negatieve impact op de vrijheid van meningsuiting.


Als uw commerciële beslissingen lijnrecht indruisen tegen uw initieel gecommuniceerde beleid, dan mag daar absoluut kritiek op komen. Wat voor een onzin is dat nu, zeg.

En ik heb het vooral over het niveau van je post(s). Naast het feit dat je de bal nog steeds mis slaat natuurlijk.
 
@Pskonejott Dat is nochtans effectief nieuws en van een veel hoger niveau dan jou posts die niets toevoegen buiten wat beledigingen rond te strooien.

Ik denk trouwens dat hij dat gaat moeten terugschroeven want het lijkt me niet legaal en in te gaan tegen eerlijke concurrentie. Onlangs werden amazon en google al voor gelijkaardige feiten op de vingers getikt en daar hing een stevige boete aan vast. Twitter valt ook onder de nieuwe europese gatekeeper regeling dus eens die ingaat gaat dit sowieso niet meer mogen.
 
Zijn persoonlijke opinie is 1 iets (en van long time ago voor hij twitter bezat).
De tweets zijn geplaatst ongeveer een maand voor hij Twitter kocht. Lijkt me dus vrij recent te zijn dat hij een enorme U-bocht heeft gemaakt dan.

Ik zie op vrt ook niet veel reclame voor vtm en omgekeerd? Dat Facebook iets anders doet, goed voor hen, maar irrelevant.
Denk je dat je in Tesla moet rondlopen toeteren heel de dag dat je volkswagen leuker vindt? Je gaat daar ook niet lang rondlopen.
Waarom probeer je de discussie te verleggen van wat gelijkaardige bedrijven doen (i.e. social media) naar totaal irrelevante voorbeelden met een volledig andere invulling zoals een autoproducent of een televisiezender van de openbare overheid?

Twitter is een commercieel bedrijf, die doen wat ze willen. Al beslissen ze dat tweets van exact 134 karakters niet mogen of tweets die met een t beginnen niet mogen. So be it. Pas je tweet aan en je kunt je punt nog altijd maken.

Twitter bashen en naar mastodont verwijzen mag niet. Jammer. Don't shit in your kitchen.
Nergens in mijn post heb ik het over het legale aspect van deze beleidsverandering; daar heb ik onvoldoende kennis van. Ook niet relevant dus.

En ik heb het vooral over het niveau van je post(s). Naast het feit dat je de bal nog steeds mis slaat natuurlijk.
Als je problemen hebt met het niveau van mijn posts, raad ik u aan een moderator te contacteren. Anders zijn tegenargumenten welgekomen, persoonlijke beledigingen iets minder.
 
De tweets zijn geplaatst ongeveer een maand voor hij Twitter kocht. Lijkt me dus vrij recent te zijn dat hij een enorme U-bocht heeft gemaakt dan.

Hij is misschien CEO van Twitter maar hij heeft weldegelijk geld moeten lenen voor Twitter :p. Als Twitter te lang financieel bloedt, zal er niet veel overblijven van Musk "I am a free speech absolutionist" visie.
 
@Pskonejott Dat is nochtans effectief nieuws en van een veel hoger niveau dan jou posts die niets toevoegen buiten wat beledigingen rond te strooien.

Ik denk trouwens dat hij dat gaat moeten terugschroeven want het lijkt me niet legaal en in te gaan tegen eerlijke concurrentie. Onlangs werden amazon en google al voor gelijkaardige feiten op de vingers getikt en daar hing een stevige boete aan vast. Twitter valt ook onder de nieuwe europese gatekeeper regeling dus eens die ingaat gaat dit sowieso niet meer mogen.
Ja hoor. De kans dat ze hier voor teruggefkoten worden, schat ik op 0.000000. Even naar contador bellen.

De tweets zijn geplaatst ongeveer een maand voor hij Twitter kocht. Lijkt me dus vrij recent te zijn dat hij een enorme U-bocht heeft gemaakt dan.

Musk kan kakelen wat hij wil. Musk is toch niet hetzelfde als twitter?

Ik kan dus wel degelijk a vinden als persoon en in bedrijf tijdens implementation iets b of 1/a doen. Er is nu eenmaal realiteit, pragmatiek, andere mensen in het bedrijf, klanten ,...

Waarom probeer je de discussie te verleggen van wat gelijkaardige bedrijven doen (i.e. social media) naar totaal irrelevante voorbeelden met een volledig andere invulling zoals een autoproducent of een televisiezender van de openbare overheid?
Omdat dat ook gewoon bedrijven zijn. Jij kwam overigens met meta en instahram af, niet ik.

Nergens in mijn post heb ik het over het legale aspect van deze beleidsverandering; daar heb ik onvoldoende kennis van. Ook niet relevant dus.

Het legale aspect heb ik nergens gespecifieerd. Het zou er nog aan mankeren dat dat niet zou mogen. Maar dat is exact mijn punt. Wat is het probleem als het legaal mag? Niks. Als het je niet aanstaat, ga ergens anders. Er is dus meer in de wereld dan Twitter. Don't like it, ga ergens anders.
Als je problemen hebt met het niveau van mijn posts, raad ik u aan een moderator te contacteren. Anders zijn tegenargumenten welgekomen, persoonlijke beledigingen iets minder.
 
Musk kan kakelen wat hij wil. Musk is toch niet hetzelfde als twitter?
erhz... 😅 Ik denk dat de voorbije weken wel duidelijk gemaakt hebben dat musk naar niemand luistert en het helemaal zelf van de weg aan het rijden is.

En we zullen zien, ik ben er vrij zeker van dat ze dat wel gaan moeten terugdraaien. Zeker eens die gatekeeper regeling in werking treed. Die is praktisch gemaakt voor zaken zoals dit tegen te gaan.
 
erhz... 😅 Ik denk dat de voorbije weken wel duidelijk gemaakt hebben dat musk naar niemand luistert en het helemaal zelf van de weg aan het rijden is.

En we zullen zien, ik ben er vrij zeker van dat ze dat wel gaan moeten terugdraaien. Zeker eens die gatekeeper regeling in werking treed.

Musk is een mens dat ademt en kakt. Twitter is een bedrijf. Heeft iemand van jullie eigenlijk ooit al in een bedrijf gewerkt? :oink:

De soep wordt nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend.
 
Bizarre manier van argumenteren heb jij. Het ging over wat musk zei. Jij begint dan over dat hij niet twitter is en als wij er dan wijzen op dat zijn zeg wel degelijk is wat twitter stuurt dan kom je weer af met ze zijn niet hetzelfde. Dat Musk een mens is en geen blauw vogeltje, een bakstenen gebouw of een twitter server weten mensen hier ook wel.
 
Bizarre manier van argumenteren heb jij. Het ging over wat musk zei. Jij begint dan over dat hij niet twitter is en als wij er dan wijzen op dat zijn zeg wel degelijk is wat twitter stuurt dan kom je weer af met ze zijn niet hetzelfde. Dat Musk een mens is en geen blauw vogeltje, een bakstenen gebouw of een twitter server weten mensen hier ook wel.
Zijn argument slaat op het feit dat het niet is omdat musk veel geld geïnvesteerd heeft in Twitter. Dat hij daarom zomaar alles kan doen zonder rekening te houden met de business case dat Twitter geld moet verdienen.

En er zijn wel meer mensen dan ik denk Musk die hun overtuiging aan de kant zwieren wanneer hun dat geld kost.

Of dat argument correct is. Geen idee. En zullen wij ook niet weten. Of nog anders gezegd het is niet omdat je ergens een bom geld hebt in gekwakt dat je het daarom kan behandelen als een speeltje waarmee je kan doen wat je wilt.
Allez dat klopt niet, dat kan je wel doen. Maar dan moet je bereid zijn om er langs te zitten en daardoor ook veel geld te verliezen.
Musk lijkt mij niet een persoon die graag veel geld verliest. Of die na zo lang de rijkste mens op de aarde te zijn om ineens dat cijfertje kwijt te spelen.

Volgens mij is dat ook de reden waarom hij initieel terugkrabbelde om twitter te kopen. Maar ik ga er vanuit dat hij een risico analyse heeft laten uitvoeren en zag dat hij evengoed dat geld of een groot stuk ervan was kwijt gespeeld als hij zich had teruggetrokken (en dan die boete mogen betalen). En nu is hij in aan het zetten om zo snel mogelijk twitter winstgevend te maken.
Het hoe, wie en wat interesseeert hem nu iets minder. Wat hij gezegd heeft in het verleden, dat interesseert hem nu iets minder. Niet meer, niet minder.

Hoe relevant het dan ook is om door te bomen over wat hij in het verleden heeft gezegd. Meh.
 
Hoe relevant het dan ook is om door te bomen over wat hij in het verleden heeft gezegd. Meh.
Spijtig genoeg wordt er daar wel heel hard op gefocused.
Men blijft hier maar doordrammen op zaken waar hij op terug gekomen is.
Het is iedereen zijn goed recht om van mening te veranderen en daar naar toe te handelen.
Dat eindeloos "ja maar voordien zei hij..." steekt nogal tegen.
 
Het gaat niet alleen over 'reclame maken voor andere platformen'.

Het is nu ook verboden om te verwijzen naar gelijk welke content op andere sociale platformen. (Tiktok staat er niet bij. Iemand een idee waarom? Hint: Space Karen is bang voor China om 1 of andere reden. Hint: Tesla.)

Mag hij dat doen?
Theoretisch wel. (Alé, eigenlijk zelfs dat niet, want van de EU zal hij daarop moeten terug komen, ofwel europese burgers bannen)

Is dat free speech? Mijn gat.
 
Ik zie dat Jack Dorsey (oprichter van twitter) een paar dagen geleden geld gestoken heeft in Nostr.

Een sociale media platform waar niemand van gehoord heeft. Tot vandaag, omdat het bij de door Musk gebande platformen staat...

Kan nog interessant worden als mensen die er iets van kennen snel een goed alternatief beginnen opzetten omdat nu werkelijk iedereen ziet wat voor een leugenaar en amateur Musk is.

Ik heb deze avond ook alle Twitter accounts die ik volg, genoteerd en de alternatieven al op mastodon gezocht.
Want voor de eerste keer er 2 gehad die definitief vertrokken zijn van Twitter, en met de nieuwe 'bans' mag je niet meer linken naar externe accounts vanaf volgende week.

Musk zal gezien hebben dat de userbase aan het wegtrekken is, dus wordt wanhopig via censuur.
 
Met Musk aan het hoofd van Twitter is het een kwestie van tijd vooraleer dat platform doodgaat. En dat zou eens wel heel snel kunnen gaan want echt, die Musk, wat een absolute randdebiel is dat eigenlijk geworden zeg...
 
Terug
Bovenaan