Het gaat niet alleen over 'reclame maken voor andere platformen'.

Het is nu ook verboden om te verwijzen naar gelijk welke content op andere sociale platformen. (Tiktok staat er niet bij. Iemand een idee waarom? Hint: Space Karen is bang voor China om 1 of andere reden. Hint: Tesla.)

Mag hij dat doen?
Theoretisch wel. (Alé, eigenlijk zelfs dat niet, want van de EU zal hij daarop moeten terug komen, ofwel europese burgers bannen)

Is dat free speech? Mijn gat.
Ah, hij heeft de policy 5 uur later al aangepast.
Hij zag wss belangrijke users en masse vertrekken of suspended worden.
Dat kon werkelijk niemand voorspellen.

En nu zogezegd een 'vote of the people' of hij een andere ceo moet aanstellen. Alsof hij niet op voorhand weet dat het resultaat van die poll 'ja' zal zijn :)

Maar nu kan hij het misschien verkopen als een soort rechtstreekse democratie door hemzelf, ipv met pek en veren buitengekuist worden in faillissement door de obligatiehouders.

Anyway, good riddance (als hij effectief gevolg geeft aan zijn poll).
 
Laatst bewerkt:
De vraag is: wat moet Musk nu nog kopen? Ik stel voor dat hij de campagne van Trump overkoopt. Of Fox News.
 
De vraag is: wat moet Musk nu nog kopen? Ik stel voor dat hij de campagne van Trump overkoopt. Of Fox News.

Een eiland in de Stille Zuidzee zonder internet :laugh:

Spijtig genoeg wordt er daar wel heel hard op gefocused.
Men blijft hier maar doordrammen op zaken waar hij op terug gekomen is.
Het is iedereen zijn goed recht om van mening te veranderen en daar naar toe te handelen.
Dat eindeloos "ja maar voordien zei hij..." steekt nogal tegen.

Als je natuurlijk elke paar dagen/weken/maanden van gedacht verandert, sloop je natuurlijk je hele geloofwaardigheid.
En uiteraard is dat niet verboden maar dan zie ik ook geen enkel probleem dat daar kritiek op komt. Iemand met de publieke slagkracht als Musk zou er echt gebaat bij zijn om z'n woorden iets beter te wikken en te wegen.
 
Laatst bewerkt:
Ah, hij heeft de policy 5 uur later al aangepast.
Hij zag wss belangrijke users en masse vertrekken of suspended worden.
Dat kon werkelijk niemand voorspellen.

En nu zogezegd een 'vote of the people' of hij een andere ceo moet aanstellen. Alsof hij niet op voorhand weet dat het resultaat van die poll 'ja' zal zijn :)

Maar nu kan hij het misschien verkopen als een soort rechtstreekse democratie door hemzelf, ipv met pek en veren buitengekuist worden in faillissement door de obligatiehouders.

Anyway, good riddance (als hij effectief gevolg geeft aan zijn poll).
Zou me inderdaad niet verbazen moest hij onder hevige druk staan van investeerders om een stap opzij te zetten.
 
Ook weer typische Musk-BS want hij zei van in het begin al dat hij zelf niet lang CEO zou blijven.
Ja, ofwel was hij toch al van plan het snel aan iemand anders over te laten, ofwel komt nu de reactie "trolololol".
Maar los van alle andere dingen, wat een manier om een miljardenbedrijf te runnen... Het lijkt haast alsof Twitter gewoon failliet moet. Hij doet er ineens alles aan om het te torpederen, precies. Nu goed, er zal wel een strategie achter zitten. Of net niet, en dàt is de strategie. Maar hier is kop noch staart aan te krijgen.
 
Ja, ofwel was hij toch al van plan het snel aan iemand anders over te laten, ofwel komt nu de reactie "trolololol".
Maar los van alle andere dingen, wat een manier om een miljardenbedrijf te runnen... Het lijkt haast alsof Twitter gewoon failliet moet. Hij doet er ineens alles aan om het te torpederen, precies. Nu goed, er zal wel een strategie achter zitten. Of net niet, en dàt is de strategie. Maar hier is kop noch staart aan te krijgen.
Marketingstrategie van Musk is altijd al geweest om heel veel media-aandacht te genereren met onnozeliteiten. Zijn auto naar Mars sturen, de ruiten van zijn cybertruck inslaan, vlammenwerpers verkopen,...
Uitkomst van deze poll:
Ja -> Slechts nog enkele maanden aan de macht blijven tot een geschikte opvolger-CEO gevonden wordt.
Nee -> Toch zeker nog enkele maanden aan de macht blijven tot een geschikte opvolger-CEO gevonden wordt.
 
Maar los van alle andere dingen, wat een manier om een miljardenbedrijf te runnen... Het lijkt haast alsof Twitter gewoon failliet moet. Hij doet er ineens alles aan om het te torpederen, precies. Nu goed, er zal wel een strategie achter zitten. Of net niet, en dàt is de strategie. Maar hier is kop noch staart aan te krijgen.
Of...

Bedrijf zodanig naar beneden halen, dat de obligatiehouders hun verlies willen nemen en hij de 13B schuld zélf overneemt aan 3B of zo.

Dan krijgt hij wel een kudos van mij, want dan heeft hij die banken goed liggen gehad :)
 
Free speech, maar als je betaalt tel je toch nog iets meer. Enkel betalende leden mogen nog meestemmen met polls in de toekomst. Dus hij zal zich ook niet houden aan zijn poll om af te stappen.

Wat een grap. Zowel het platform als de man. Voornamelijk de man.
 
Laatst bewerkt:
Free speech, maar als je betaalt tel je toch nog iets meer. Enkel betalende leden mogen nog meestemmen met polls in de toekomst.
Het houdt wel steek, vind ik, om enkel betalende leden het beleid mee te laten bepalen. Anders krijgen botnet-eigenaars relatief veel macht.
En "Free speech" wil niet zeggen dat iedereen macht moet hebben.

Wel grappig dat die aanpassing er plots komt na een Poll die over Musk z'n eigen positie gaat.
Als dat inderdaad de trigger was.. precies een klein kind :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Het houdt wel steek, vind ik, om enkel betalende leden het beleid mee te laten bepalen. Anders krijgen botnet-eigenaars relatief veel macht.
"Free speech" wil niet zeggen dat iedereen macht moet hebben.
Ah, en waren het hier bots? Of gewoon meer ja-stemmers?
 
En hoe moet ik dat weten? :p 't is technisch waarschijnlijk onmogelijk met zekerheid te bepalen.
Vermoedelijk gewoon meer ja-stemmers, maar je weet nooit.
Dan is zijn reden om die zogenaamd heilige Free Speech in te perken mogelijk gewoon een verzonnen drogreden. Hoe kun je dan nog vinden dat het steek houdt? Dat snap ik niet goed...
 
Terug
Bovenaan