Général Zantas
Well-known member
En als CNN je niet aanstaat qua bron, misschien De Tijd wel:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan zijn maar de adverteerders lijken terug te keren naar Twitter.Goed mogelijk dat dit op korte termijn zorgt voor een piek in de gebruikercijfers van Twitter. Echter op lange termijn lijkt het me een slecht idee. Twitter zal steeds meer een vuilbak worden van steeds radicalere trollen die het tegen elkaar opnemen. Op den duur zullen de gemiddelde gebruikers afhaken en zal de relevantie van Twitter in elkaar zakken. En voor hem zelf: zijn geloofwaardigheid als CEO gaat elke dag wat meer de dieperik in en veel bedrijven gaan niet meer met hem of zijn projecten willen geassocieerd worden.
Straffe uitspraak, je doet me denken aan die psychologen op CNN die een volledige analyse van Trump gaven zonder hem ooit te kunnen spreken.Ook wel opvallend hoeveel gelijkenissen er zijn met Trump. (Narcistisch, pathologische leugenaar, ...)
Ook grote overlap bij de fans.
Voortschrijdend inzicht zeker?Zelfs als we het niet hebben over "absolute" vrijheid van meningsuiting, die hij hiervoor al door het venster had gegooid, maar waarvan we niet écht mochten denken dat het absoluut was... Hoe kun je dit plaatsen binnen zijn zogenaamde strijd voor vrijheid van meningsuiting?

Straffe uitspraak, je doet me denken aan die psychologen op CNN die een volledige analyse van Trump gaven zonder hem ooit te kunnen spreken.
Ik hecht niet dezelfde waarde aan uitspraken van TV psychologen en de man in de straat/random online fora als aan mensen die de tijd genomen hebben om een deftige biografie te schrijven.Of alle biografieen en analyses over historische personen en gebeurtenissen mogen gelijk de vuilbak in, zeg je?
Wat voortschrijdend inzicht? Is je inzicht veranderd, bedoel je? Of dat van hem?Voortschrijdend inzicht zeker?
Kleine gok : Hij gaat nog 500x van gedacht veranderen en je gaat je daar nog 500x druk over kunnen maken (als je dat wil).
Neem je zijn uitspraken echt zo serieus als je laat blijken? Over de jaren heen blijkt het dat dat niet de beste optie is.![]()
)Ik had het op Musk zelf. Hij is duidelijk van gedacht veranderd en dat is zijn goed recht zeker?Wat voortschrijdend inzicht? Is je inzicht veranderd, bedoel je? Of dat van hem?
Want hier kan ik kop noch staart aan krijgen, hoor. Je zegt eerst dat hij wel voor vrijheid van meningsuiting is, en dat wat hij doet daar niet.
Ik heb nooit "onnozele geruchten" geschreven. Je mag stoppen met te pretenderen dat ik die woorden gebruikt heb en je mij quote.Je eerste post was er eentje dat we die "onnozele geruchten" niet mochten geloven over de blauwe vinkjes en het betaalsysteem, en over het grote aantal ontslagen. Je tweede claim was dat hij niet zomaar mensen zou schrappen, alleen als ze rechtstreeks ingingen tegen de TOS, en dat hij vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel droeg.
Ik denk dat beide claims duidelijk zo lek zijn als een zeef, en daar maak je je niet zomaar vanaf door te doen alsof "ik me druk maak", of bij mij op de man te spelen. Die zijn voor jouw rekening, niet de mijne.
@KnightOfCydonia en @Multiboxer
Dit is trouwens een fijn contrast met:
Zelfs als we het niet hebben over "absolute" vrijheid van meningsuiting, die hij hiervoor al door het venster had gegooid, maar waarvan we niet écht mochten denken dat het absoluut was... Hoe kun je dit plaatsen binnen zijn zogenaamde strijd voor vrijheid van meningsuiting?
Mag ik vragen waarom ik hier nog plots getagged wordt wanneer ik me bewust buiten deze discussie(s) hield?
Laatste post van mij in deze thread dateert van 11 november intussen, meer dan een maand geleden.
Wil je horen dat je gelijk hebt dat Musk hypocriet is met zijn huidig beleid ten opzichte van uitspraken over absolute free speech in het verleden? Prima, maar dat heb ik nooit ontkend. Dan denk en vrees ik dat ik in 2024 een sterke stootje van thread necromancy en taggen kan uithalen dan dit...
Denk dat ik toen ook aangaf, dat ik géén verdediger van Elon Musk wil zijn, die man is qua wetenschap van dubieus niveau (Tesla heeft hij uiteindelijk gewoon succesvol ingekocht, en zijn hyperloop slaat nergens op, zelfs zijn Tesla semi-truck zijn een voorbeeld van overpromise en stevige underdeliver...), qua management-ethiek wordt het meer en meer duidelijk dat het een onmens is (en ik zou gerust 60-70 per week willen werken in een topjob mits ondersteuning, maar dan nog nooit niet slapen onder m'n bureau), maar qua ondernemen kan je zijn succes niet ontkennen als één van de rijkste mensen ter wereld (intussen niet meer nr.1).
) later ineens niet meer mogen aangehaald worden om de simpele reden dat het maar een maand geleden is?Nee, ik heb gewoon al 3x geweigerd om in te gaan op die overtrokken vergelijking, nadat ik met een vraag duidelijk had laten zien dat ik er niks van geloof.Zoals ik toen ook zei: mijn grap van hoe de mening van de eigenaar of bestuurders van het platform bepalend is voor wat er wél of niet gepost mag worden, is toen en ongetwijfeld ook nu nog, over je hoofd gevlogen al ware het een blauw vogeltje... ironisch bijna.
We hadden het over die vrijheid van meningsuiting die Musk nastreefde, met onder andere jou, Zwarten en Multiboxer. Die vrijheid waar ondertussen niks meer van overblijft, en wie het nog probeert te verdedigen moet al afkomen met: het is zijn platform, dan mag hij doen wat hij wil.
Prima. Maar dat vonden diezelfde posters (jij daarom niet) niet in het geval van oa Trump. In tegendeel tot wat jij beweert, is mijn standpunt daarover niet veranderd afhankelijk van wie het "slachtoffer" is van de "censuur". Mijn standpunt is altijd geweest dat Twitter inderdaad mag doen wat het wil, want het is een privébedrijf. Maar dat ze verzaken aan hun maatschappelijke plicht, en als ze dat blijven doen, zouden staten daar veel harder op moeten ingrijpen.
Alleen is dat 100% het tegenovergestelde van wat Musk zei. Die wou het kopen omdat de vrijheid van meningsuiting in gevaar kwam. En noemde zich een free speech absolutist. Waarna jij dus kwam zeggen dat hij dat eigenlijk niet zo bedoelde, en gewoon bedoelde dat hij ver wou gaan voor vrije meningsuiting (alles binnen de wet moet kunnen).
Voorheen had je inderdaad geen "klassieke" eigenaar, maar relatief linkse CEO en aanverwanten, wiens censuur jij waarschijnlijk wel toejuichte.
Ik heb me bewust buiten deze discussie gehouden overigens, omdat er gewoonweg niet te winnen valt als je het semantisch gaat spelen.
Tuurlijk is Elon Musk niet voor absolute vrijheid om alles zomaar te zeggen of te doen, dat is niemand.
Ben het volledig met je eens hoor, hij had beter niet de term "absoluut" in de mond genomen, want niemand is uiteindelijk voor de absolute vrijheid om voor het even wat online te gooien. Er zijn goede redenen om hem enige hypocrisie te verwijten, maar parodie-accounts zijn dat niet.
Net als semantische spelletjes gaan spelen dat en "absoluut" extreem absoluut te gaan interpreteren, maar ja...
Voel me eigenlijk ook niet geroepen om Elon Musk te verdedigen, die man heeft al vaker wetenschappelijk dubieuze claims gemaakt, en is een manager waar ik niet graag voor zou werken, maar je kan ook moeilijk ontkennen dat het een immens succesvol zakenman/investeerder is natuurlijk, benieuwd wat dat gaat geven voor Twitter. Kan je van zo'n modderpoel ooit nog een deftig dorpsplein maken? Doubt it.
Aangezien zijn acties hier duidelijk laten zien dat dat ook niet meer het geval is, vraag ik me dan af wat je daar nu van denkt? Vind je het nog altijd "semantiek" van mij, of was er toch iets meer aan de hand?
Nee, ik heb gewoon al 3x geweigerd om in te gaan op die overtrokken vergelijking, nadat ik met een vraag duidelijk had laten zien dat ik er niks van geloof.
De 180 graden bocht is er langs beide kanten, mensen die het nu pas een probleem vinden dat Twitter een bias heeft in zijn moderatie zijn ook niet consequent, die vinden het gewoon een probleem dat twitter hun bias niet meer volgt, niet dat er een bias is.Wacht even, plots is random censuur van 1 losgeslagen republikeinse narcist ok.
Maar het democratisch gekleurde twitter moderatieteam van voorheen was een duidelijke inbreuk op de democratie en 'the de facto town square' dat twitter geworden was?
Wel nou, wie had die 180graden bocht zien aankomen?
(Hint: quasi iedereen)
Hij komt in het gesprek, krijgt wat tegenkanting waarop hij niet meer kan argumenteren, verdwijnt plots uit het gesprek.explanation chief twit...
Ik heb persoonlijk geen probleem met een rechtser getint sociaal netwerk, maar dit gaat toch wat verder dan 'een bias', vind je dat nu ook niet? Ik vind deze iteratie van 'Musk is the God emperor' Twitter toch een pak gekleurder en meer biased dan het lichtelijk linkse netwerk van ervoor.De 180 graden bocht is er langs beide kanten, mensen die het nu pas een probleem vinden dat Twitter een bias heeft in zijn moderatie zijn ook niet consequent, die vinden het gewoon een probleem dat twitter hun bias niet meer volgt, niet dat er een bias is.
Ik vind het niet eerlijk om hier te spreken van "langs beide kanten". De bocht die Janus bedoelt, gaat specifiek over Musk. Die persoon reageert heel tegenstrijdig. Wie is dan de andere kant? Daar is niet één persoon, maar een groep van mensen die zo divers is dat je allerhande meningen binnen die groep vindt.De 180 graden bocht is er langs beide kanten, mensen die het nu pas een probleem vinden dat Twitter een bias heeft in zijn moderatie zijn ook niet consequent, die vinden het gewoon een probleem dat twitter hun bias niet meer volgt, niet dat er een bias is.

En omdat nobody cares, zit zowat elke minister, parlementslid, staatshoofd, bedrijf, ceo, journalist, mediafiguur, expert in economie/virologie/finance/security/... op Twitter :-Dnobody cares buiten die journalisten.
Allemaal mensen die teveel tijd hebben en geen echt werk moeten doenEn omdat nobody cares, zit zowat elke minister, parlementslid, staatshoofd, bedrijf, ceo, journalist, mediafiguur, expert in economie/virologie/finance/security/... op Twitter :-D