Monteren verlichting en brievenbus op crepie/isolatie buitenmuur?

Thin Liz

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoi,

De titel zegt het zelf. Iemand ervaring met het monteren van brievenbussen en buitenverlichting op een muur waarop isolatieplaten zitten met een crepie bovenlaag?

Merci alvast!
 
amai, dit draagt maar 3k. Pak nu dat je geluk hebt dat er 4 zo'n schroeven zijn, dan is de maximale belasting 12kg. kan toch al nipt zijn.

Bestaat er eigenlijk geen systeem waarbij je veilig (vocht/koude./...) nog dieper kan boren en zo toch ergens in de muur kan verankeren?
 
amai, dit draagt maar 3k. Pak nu dat je geluk hebt dat er 4 zo'n schroeven zijn, dan is de maximale belasting 12kg. kan toch al nipt zijn.

Bestaat er eigenlijk geen systeem waarbij je veilig (vocht/koude./...) nog dieper kan boren en zo toch ergens in de muur kan verankeren?
Middelzwaar

Zwaar (luifels, zonweringen, ...):

maar ideaal is het bevestigen van zware dingen al vooraf voorzien. Dan wordt er een stevige (isolerende) blok rechtstreeks op de snelbouwsteen bevestigd, met stevige bouten, waarop je dingen kan vastschroeven.

En als je het vooraf voorziet: die helia apparaathouders (waar je ook een kabel door kan voeren) kunnen tot 12kg ondersteunen dus voor gevellampen doorgaans in orde.
Voor alles op mijn gevel (deurbel, terraslicht en temperatuurvoeler voor de warmtepomp) heb ik zo'n apparaathouder (op de juiste dikte) met kabel vooraf op de gevel geschroefd en de isolatie wordt daar dan gewoon rondom aangebracht en overgepleisterd.
 
  • Geweldig
Waarderingen: JPV
Hier is over de volledige breedte van de overkapping zo'n stevige blok gestoken, wel niet goedkoop.
Ik heb de overschotjes op strategische plaatsen laten steken (waar ooit een nieuw tuinscherm komt, waar ik een buitenkraan wil steken, ...).
 
Terug
Bovenaan