Goh ... hangt v/d carwash vanaf. Was vroeger, met die wasstraten met hardere borstels, veel meer het geval dan tegenwoordig in een moderne carwash.
Ik kan thuis het niet doen & doe het dus al sinds forever via de wasstraat en 't is niet dat de wagen na 5j (bv. de 3 reeks is 5j regelmatig door de straat geweest) echt om zeep is ze.
Is het beter als je er 2u heel voorzichtig, met speciale doeken, etc. mee bezig bent op uwen hof? Sure, zal over 't algemeen altijd wel zo zijn.
Maar den tijd dat uwe lak volledig om zeep was na 5j carwash is wel al effe gepasseerd.
Nuja ... die kleine micro-krasjes die je dan na wat tijd terug vind onder bepaalde lichtinval ... technisch gezien kunt ge dat met manueel wassen ook voor hebben hoor, maar zal sneller het geval blijven met de wasstraat. De straat zal nooit 100% perfect zijn zoals je 't manueel kunt doen.
Maar de wagen is sowieso een gebruiksvoorwerp. Je kan dat niet perfect houden.
Gewoon al door het rond rijden krijg je steenslag te verwerken op de voorkant & de voorruit etc. Dus jah ... een wagen waar kms op staan kan je vrijwel nooit 'perfect' houden zonder de coating toer op te gaan (of gelijkaardige protection layers).
Ik hou em zo mooi mogelijk, zorg er voor dat ik mijn velgen niet bekras door tegen een of andere borduur te zitten etc.
De binnenkant is vrijwel altijd volledig clean, buiten de reklamebladen die regelmatig eens op de achterzetel terecht komen (vervoer ook niet veel volk, dus weinig kans om passagiersplaatsen vuil te krijgen
).
Maar de wasstraat ... jah ... die is onmisbaar als ik em toch enigzins blinkend wil krijgen/houden.