Mijn volgende break/vakantie

Er zullen hier mensen zijn die af en toe vliegen, bij ons is het 6j geleden.

Is 1500 voor heen en terugvlucht voor 3 personen in juli, 10 dagen duur / gemiddeld?
Lufthansa
1 juli - 10 juli
2 volwassene en 1 kind < 11 jaar

Heen
Vertrek Brussel 15:40 - Aankomst Split 22:10 - Economy Classic
Terug
Vertrek Split 17:05 - Aankomst Brussel 23:10 - Economy Classic

Geen rechtstreekse vlucht, steeds 3 uur voor de connectievlucht te halen.

Totale prijs 887.41 € (baggage all in)

OK mss niet de beste uren en vluchten. Maar je kan hiermee spelen. En het kan goed zijn dat morgen de prijzen weer anders zijn.
En ik heb alleen nog maar gekeken bij Lufthansa. Het kan via andere maatschappijen waarschijnlijk nog (veel) goedkoper.

Cry gezegd: 1500€ is toch een beetje veel. :)

Laatst bewerkt:
Net de zomervakantie vastgelegd, 6d kamperen in de Gorges du Tarn en dan 10d Spaanse Pyreneeën. Enige wat we nodig hebben, is goed weer 🤞.

begin augustus gaan we de streek rond Bergerac doen met nog 2 bevriende koppels.
Zoeken eigenlijk nog iets om nadien nog een dag of 3/4 door te brengen met enkel het gezin, meer langs de kust al.
Iemand tips voor een streek/stad?
Mag van La Rochelle tot L'orient zijn.

Iemand tips voor 3 personen (2 volwassenen en kind 9j) eind augustus?
Willen typische zon-zee-strand maar worden wat onwel van de prijzen richting 1000 euro per persoon voor nog geen volle week.

Portugal - Algarve is niet zo duur, anders Griekse eilanden. Wij zijn ook aan het kijken geweest voor reizen via TUI, maar dat lijkt me toch erg prijzig geworden tegenwoordig.

begin augustus gaan we de streek rond Bergerac doen met nog 2 bevriende koppels.
Zoeken eigenlijk nog iets om nadien nog een dag of 3/4 door te brengen met enkel het gezin, meer langs de kust al.
Iemand tips voor een streek/stad?
Mag van La Rochelle tot L'orient zijn.
Île de Ré? Het kan er wel druk zijn, maar schitterende stranden.

Iemand tips voor 3 personen (2 volwassenen en kind 9j) eind augustus?
Willen typische zon-zee-strand maar worden wat onwel van de prijzen richting 1000 euro per persoon voor nog geen volle week.
Auto pakken en Noord Frankrijk of Oost Friesland? Niet super typisch zon zee strand gedoe, maar toch leuke en goedkopere alternatieven. En veronderstel ook tikkeltje minder druk, al ben ik er nog niet in de zomer geweest. Allebei makkelijk een week gevuld.

Geld dat ge spaart met vlucht kunt ge enorm goed gaan eten en wat meer activiteiten gaan doen. Maar evengoed wat zonnebaden in de duinen en slenteren in naburende dorpjes.

Eind september hier richting zwarte woud voor een weeks en dan 10 dagen doortrekken naar Italië. Settlen waarschijnlijk tussen Bologna en Firenze. Al genoeg gepland, maar quirky unieke dingen altijd welkom. En routetips ook.

16-19 mei naar Malaga met beste maat, ga hem daar ook als peter vragen van mijn zoon :) .

Nu nog iets zoeken voor +- een week samen met de vriendin naar iets warm dat niet al te lang vliegen is (vriendin heeft het sowieso al niet enorm met vliegen en zeker in haar zwangere toestand ga ik haar niet te lang vliegen aandoen) ten laatste in juni met de vriendin, strand, zon, zee, en niet te lang vliegen, adults only hotel, voldoende luxe en eventueel nog wel wat om te verkennen met huurwagen in de buurt, als er iemand aanraders heeft, feel free to share... .

Griekenland en Canarische bij voorkeur niet, al genoeg geweest allebei (en Canarische is ook al wel iets of wat vliegen).
:p .
T zal dan toch de canarische worden. Vriendin zei van ja vliegen is ok qua lengte. En op zich altijd goeie reizen gehad. Nu nog snel kiezen het welk. Want zou toch voor begin juni a half juni ten laatste moeten worden dus zijn er vrij laat bij... .

Morgen een weekend naar Tirana, Albanië. Voor een vrijgezellen weekend. Als dat maar goedkomt🙈

Laatste tussenstop geboekt.

In juli dus naar Spanje (Roses) voor een week met een tussenstop van 1 nacht in Chartres en 1 nacht in Lascaux.
Op de terugweg 1 nacht in Cluny.

Iemand ervaring met vakantiebreak met een boot in de Benelux ? Nachtje overnachten op een boot of halve dag zeilen op Veerse Meer bvb

We gaan in augustus 10 dagen naar Kos.
Een reis dat we volgend jaar niet zullen doen omdat het veel geld kost.
2 volwassenen en 2 kids.

omdat we vroeg geboekt hebben, hebben we een appartement kunnen boeken. dit was even duur als 2 kamers.
geboekt via correndon.
Ik versta niet hoe die hotels volgeboekt (of bijna toch), want t is prijzig

Volgende week even naar Parijs voor disneyland.

Daarna naar Kroatië ( Split, Makarska, Korcula, Dubrovnik).
Vanuit Dubrovnik naar Montenegro om Kotor te bezoeken voor een paar dagen en dan terug naar Dubrovnik.

Dan jammer genoeg wel terugvliegen via Chaleroi en dan naar Dublin.

ik weet niet goed waar dit te posten,
maar is me wel al opgevallen dat er meer en meer shengen controle's zijn;
en dus niet alleen aan de grenzen met auto, maar nu dus ook bij aankomst in toulouse vanuit charleroi, iedereen paspoort controle.

Dus misschien toch die tijd ook extra incalculeren voor mensen die met overstappen zijn op hun volgende break.

We gaan in augustus 10 dagen naar Kos.
Een reis dat we volgend jaar niet zullen doen omdat het veel geld kost.
2 volwassenen en 2 kids.

omdat we vroeg geboekt hebben, hebben we een appartement kunnen boeken. dit was even duur als 2 kamers.
geboekt via correndon.
Ik versta niet hoe die hotels volgeboekt (of bijna toch), want t is prijzig
Ik ben hier nu in Kos, zalig weer. Maar ik denk voor mij persoonlijk te warm in Juli/Aug.

Als je vragen hebt, shoot! Aja het ganse eiland is deze zomer max. 50 km/u op de wegen. Door de vele ongevallen vorige zomer door te veel rally piloten

All in drinken en eten?
Ja een all-in. Maar op zich zijn wij niet het type mensen dat een hele dag in zo'n hotel rondzwerven. Dus als het beter uitkomt om 's middags even elders iets kleins te eten doen we dat ook wel. 't Is niet dat we 's middags persé terug naar hotel gaan om te lunchen (sowieso vaak ook al meer gegeten aan ontbijt dan je thuis zou doen). Het verschil met half pension is eigenlijk niet zo groot, dus vandaar is een all-in dan weer wel handig als je toch eens een namiddagje zwembad doet om dan niet telkens drank te hoeven betalen.

Als ze dan staken op Zaventem word'k zot.
Idem.
En reisannuleringsverzekeringen komen bovendien ook niet tussen bij stakingen.
Of heeft iemand bij een maatschappij hier toch een oplossing voor gevonden ooit?

Terug
Bovenaan