Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Momenteel staat er dat ze de 25e gaan staken in Zaventem. Ik vertrek gelukkig de 24e...Idem.
En reisannuleringsverzekeringen komen bovendien ook niet tussen bij stakingen.
Of heeft iemand bij een maatschappij hier toch een oplossing voor gevonden ooit?
![]()
‘Een annulatieverzekering kan je niet gebruiken bij een staking’: wat zijn je rechten als passagier?
Vervelend nieuws voor mensen die vandaag met het vliegtuig op vakantie willen vertrekken. Brussels Airport besloot om alle vertrekkende passagiersvluchten te annuleren door onder andere de staking onder securitypersoneel. Wat als je vlucht daardoor in het water valt? Kan je een schadevergoeding...www.demorgen.be
Idem.
En reisannuleringsverzekeringen komen bovendien ook niet tussen bij stakingen.
Of heeft iemand bij een maatschappij hier toch een oplossing voor gevonden ooit?
![]()
‘Een annulatieverzekering kan je niet gebruiken bij een staking’: wat zijn je rechten als passagier?
Vervelend nieuws voor mensen die vandaag met het vliegtuig op vakantie willen vertrekken. Brussels Airport besloot om alle vertrekkende passagiersvluchten te annuleren door onder andere de staking onder securitypersoneel. Wat als je vlucht daardoor in het water valt? Kan je een schadevergoeding...www.demorgen.be
Een afzonderlijke rechtsbijstand bij DAS heb ik hier lopen - zoals u schrijft zullen zij inderdaad wel ergens juridische bijstand kunnen verlenen, op voorwaarde dat je kan aantonen dat je inderdaad een 'recht' hebt op een compensatie of een tussenkomst bij een verzekeraar of vervoersmaatschappij.Ik zou vooral zorgen voor een goede rechtsbijstandverzekering (DAS, Euromex, ARAG) die juridische bijstand kan verlenen bij eventuele staking om zo het maximale proberen te recuperen.
Een afzonderlijke rechtsbijstand bij DAS heb ik hier lopen - zoals u schrijft zullen zij inderdaad wel ergens juridische bijstand kunnen verlenen, op voorwaarde dat je kan aantonen dat je inderdaad een 'recht' hebt op een compensatie of een tussenkomst bij een verzekeraar of vervoersmaatschappij.
En daar wringt inderdaad dan het schoentje vermits de meeste maatschappijen de aangekondigde stakingen expliciet uitsluiten in de polis, waardoor DAS uiteindelijk ook niks kan bekomen waarschijnlijk?
Wij de 25steMomenteel staat er dat ze de 25e gaan staken in Zaventem. Ik vertrek gelukkig de 24e...
Hadden ze hun staking maar gehouden op de 27ste zoals eerst voorzien...Oh no dat suckt wel.Wij de 25steHadden ze hun staking maar gehouden op de 27ste zoals eerst voorzien...
Inderdaad, een stiptheidsactie zou al veel minder erg zijn dan gewoon staken. De grote bazen en regering treffen ze er niet mee, ze kloten enkel de gewone mens die een heel jaar werkt om eens een weekje op vakantie te kunnen gaan...Ik blijf het toch frappant vinden dat dit kan blijven doorgaan die stakingen.
De mensen hebben zeker het recht om te staken, maar er moet toch een andere manier zijn om de "grote bazen te treffen"
Zolang de piloten niet staken , zou er toch altijd ook een minimumdienstverlening moeten zijn .
Ik denk dat Reizigers nog altijd liever 6-8 uur op voorhand in de luchthaven zijn om te kunnen vertrekken , dan helemaal niet.
Iedere stakingsdag treft toch enorm veel gewone mensen.
Waarvan een groot deel hun geld (of een stuk) niet meer gaan terugzien waar de meeste zo hard voor hebben gewerkt + al die miserie ernaast (hotels / vakantiedagen / werk /... )
Het is voor mij ook de reden dat ik altijd sneller via Parijs /Lille of Nederland een vliegtuigreis boek dan in België zelf.
Ze staken daar soms ook natuurlijk , maar een pak minder (normaal gezien) .
Inderdaad, een stiptheidsactie zou al veel minder erg zijn dan gewoon staken. De grote bazen en regering treffen ze er niet mee, ze kloten enkel de gewone mens die een heel jaar werkt om eens een weekje op vakantie te kunnen gaan...
Dit zal ook de laatste keer geweest zijn dat we vanuit Brussel vertrekken. Jammer dat Oostende niet zo'n uitgebreid aanbod bestemmingen heeft.
Wat voor nut heeft een minimum dienstverlening nu?Ik blijf het toch frappant vinden dat dit kan blijven doorgaan die stakingen.
De mensen hebben zeker het recht om te staken, maar er moet toch een andere manier zijn om de "grote bazen te treffen"
Zolang de piloten niet staken , zou er toch altijd ook een minimumdienstverlening moeten zijn .
Ik denk dat Reizigers nog altijd liever 6-8 uur op voorhand in de luchthaven zijn om te kunnen vertrekken , dan helemaal niet.

Met welke organisatie?Half september ga ik een maand naar China, Tibet, Nepal en India op groepsreis.
Met welke organisatie?
Dus dan ga je een ticket hebben met verminderde dienstverlening en zal de luchtvaartmaatschappij geen compensatie willen geven wegens niet voorzien in de wetgeving. Bovendien zit je nog met transit passagiers en ga je dan zelfs mensen moeten weigeren omdat er geen plaats meer is voor handbagage in de lockers.@Wallfish tuurlijk is het niet zo simpel anders was het al gebeurd.
Tuurlijk zullen niet alle vluchten kunnen doorgaan , maar je zou kunnen zeggen wel alle Europese vluchten zonder ruimbagage bvb.
Natuurlijk heel simpel uitgelegd en zal niet gemakkelijk zijn, maar nu is het gewoon niks en dan laat zich de dagen erna waarschijnlijk ook zeker nog voelen.
De stakingsdag isn midden mei aangekondigd, zo'n 6 weken op voorhand. Veel vroeger kan je toch moeilijk verwachten. Men heeft overigens woensdag ipv vrijdag genomen om de impact op vakantiegangers te verminderen.Maar er zijn nog andere dingen die het voor de normale mens zou dragelijker maken, stakingsdag ruim op voorhand aanvragen zonder af te wijken de week ervoor, zodoende mensen op voorhand naar alternatieven kunnen zoeken.
Het resultaat voor de overheid te straffen is hetzelfde...
Dus dan ga je een ticket hebben met verminderde dienstverlening en zal de luchtvaartmaatschappij geen compensatie willen geven wegens niet voorzien in de wetgeving. Bovendien zit je nog met transit passagiers en ga je dan zelfs mensen moeten weigeren omdat er geen plaats meer is voor handbagage in de lockers.
En wat als de bewaking of piloten willen staken, mogen zij dat niet dan? Of ga je vliegtuigen met maar 1 piloot laten vertrekken?
) Laat ons weten hoe dat meevalt van temperaturen.In eind juli een groepsreis van 22 dagen naar Japan geboekt.
Helaas niet exact op 6/9 in Hiroshima of 9/6 in Nagasaki, maar vermoedelijk zal er sowieso wel wat extra te doen zijn.