Mijn volgende break/vakantie

Sinds vorige week terug van Miami. 70.000 Tons of Metal was vorig jaar een "once in a lifetime" dus zijn we dit jaar nog eens terug geweest.

Eind maart voor een dag of 5 naar Rome met ons moeder. Toen ik er 2 jaar geleden was liet ze vallen dat ze daar erg jaloers op was dus haar de reis cadeau gedaan voor haar verjaardag. Bleek dat haar vent geen zin had in een citytrip dus ga ik haar maar gidsen door de mooiste stad ter wereld.

In mei, 5 nachten naar Florence.
Als kind ben ik er een paar keer geweest maar k herinner me er niets meer van.
Ik kijk er nog eens uit om naar Italië te gaan 😀

Bij t boeken van t vliegtuig, is enkel de voornaam goed? Of moet je een 2, .. voornamen ook ingeven?

Onlangs een weekendje Oostenrijk gepland met de zoon in mei. Wij zijn beide erg fan van meerkampen en gaan voor de tweede keer een vader-zoontje doen in Oostenrijk, om daar de mooiste meerkampwedstrijd van de wereld te zien. Hopelijk met Nafi Thiam (doet wel weinig wedstrijden), Noor Vidts en Jente Hauttekeete. Vrijdag vertrekken om maandagochtend terug thuis toe te komen. Veel km's voor maar 2 dagen meerkamp, maar de reis zelf is met mijn zoon ook altijd leuk om te doen.

In juli/augustus gaan we naar de USA en Canada met het ganse gezin:
We vliegen op Seattle om de dag erna direct de auto te nemen richting Canada. Daar gaan we een weekje Vancouver Island (Victoria) doen en een week de rocky mountains. Daarna zakken we af naar Yellowstone en de "traditionele" national parcs (Zion, Bryce, Grand Canyon). Eindigen doen we in Las Vegas om dan te vliegen op Washington voor daar nog een tussenstop van enkele dagen.

In totaal 36 dagen onderweg, met dank aan ouderschapsverlof. Hebben deze reis al voor een stuk gedaan (grootste stuk van het amerikaanse), maar toen was er iets in de buik aan het kriebelen bij mijn vrouw waardoor we weinig gezien hebben van de reis behalve de wc-pot. Nu 15 jaar later mag de oorzaak van dat gekriebel mee op het vliegtuig, samen met de zoon.

Onlangs een weekendje Oostenrijk gepland met de zoon in mei. Wij zijn beide erg fan van meerkampen en gaan voor de tweede keer een vader-zoontje doen in Oostenrijk, om daar de mooiste meerkampwedstrijd van de wereld te zien. Hopelijk met Nafi Thiam (doet wel weinig wedstrijden), Noor Vidts en Jente Hauttekeete. Vrijdag vertrekken om maandagochtend terug thuis toe te komen. Veel km's voor maar 2 dagen meerkamp, maar de reis zelf is met mijn zoon ook altijd leuk om te doen.

In juli/augustus gaan we naar de USA en Canada met het ganse gezin:
We vliegen op Seattle om de dag erna direct de auto te nemen richting Canada. Daar gaan we een weekje Vancouver Island (Victoria) doen en een week de rocky mountains. Daarna zakken we af naar Yellowstone en de "traditionele" national parcs (Zion, Bryce, Grand Canyon). Eindigen doen we in Las Vegas om dan te vliegen op Washington voor daar nog een tussenstop van enkele dagen.

In totaal 36 dagen onderweg, met dank aan ouderschapsverlof. Hebben deze reis al voor een stuk gedaan (grootste stuk van het amerikaanse), maar toen was er iets in de buik aan het kriebelen bij mijn vrouw waardoor we weinig gezien hebben van de reis behalve de wc-pot. Nu 15 jaar later mag de oorzaak van dat gekriebel mee op het vliegtuig, samen met de zoon.
Zeer fijne vooruitzichten! Budgettair past dat bij ons nog niet in de planning, maar ik hoop dat we zo'n reizen in de toekomst ook kunnen gaan doen.

istanbul en cappadocië in de paasvakantie.

Sta wel in twijfel op zo'n luchtballon al te boeken. Hotel vraagt me 210 euro per persoon....
her en der lees ik op reddit en tripadvisor dat er ter plaatse vaak ene geregeld wordt voor net onder de 100 euro pp.

pasen is natuurlijk een drukke periode.....

Zeer fijne vooruitzichten! Budgettair past dat bij ons nog niet in de planning, maar ik hoop dat we zo'n reizen in de toekomst ook kunnen gaan doen.
We hebben 100 euro per maand gespaard sinds de geboorte va onze kinderen hiervoor. Maar is wel véél duurder dan verwacht: in 2009 hebben we een reis gemaakt van 35 dagen voor 5200 euro ALL in (eten, uitstappen, auto, zelfs helikoptervlucht ...).

Nu zitten we voorlopig aan 14000 euro enkel voor auto, vlucht en 23 overnachtingen (7 overnachtingen zijn gratis wegens huizenruil, 6 moeten we nog zoeken). En dan blijven we vaak met dezelfde kamers zoals vroeger (de standaard motelkamer met 2 dubbelbedden). Wel met 4 personen voor vlucht en grotere auto, maar het verschil zit hem in de dollarkoers, die in 2009 héél favorabel was voor ons.

De enige uitzondering die we maken, omdat de dochter zo'n tumblingfan is, is een overnachting hier: https://www.airbnb.be/rooms/3753857...36796158_P3qPDVcMpUxeb7xE&translate_ugc=false (turnzaal met slaapplek erbij). Toch iets speciaals voor hen, ze zullen al lang genoeg in de auto moeten zitten :)

We hebben 100 euro per maand gespaard sinds de geboorte va onze kinderen hiervoor. Maar is wel véél duurder dan verwacht: in 2009 hebben we een reis gemaakt van 35 dagen voor 5200 euro ALL in (eten, uitstappen, auto, zelfs helikoptervlucht ...).

Nu zitten we voorlopig aan 14000 euro enkel voor auto, vlucht en 23 overnachtingen (7 overnachtingen zijn gratis wegens huizenruil, 6 moeten we nog zoeken). En dan blijven we vaak met dezelfde kamers zoals vroeger (de standaard motelkamer met 2 dubbelbedden). Wel met 4 personen voor vlucht en grotere auto, maar het verschil zit hem in de dollarkoers, die in 2009 héél favorabel was voor ons.

De enige uitzondering die we maken, omdat de dochter zo'n tumblingfan is, is een overnachting hier: https://www.airbnb.be/rooms/3753857...36796158_P3qPDVcMpUxeb7xE&translate_ugc=false (turnzaal met slaapplek erbij). Toch iets speciaals voor hen, ze zullen al lang genoeg in de auto moeten zitten :)
De VS is zeker niet goedkoop. Mensen die er onlangs zijn geweest verschoten van wat het allemaal kost daar, zeker eten en drinken. Maar YOLO hé.

Damn, ik ben in 2018 naar de VS geweest met een maat, in totaal 23 dagen onderweg geweest, en heeft ons iets van een 3k gekost elk (auto, eten, verblijf etc), schrik wel wat van zo een prijzen nu.

Damn, ik ben in 2018 naar de VS geweest met een maat, in totaal 23 dagen onderweg geweest, en heeft ons iets van een 3k gekost elk (auto, eten, verblijf etc), schrik wel wat van zo een prijzen nu.

Dit zijn voorlopig de prijzen die we betalen, Las Vegas en Washington zullen we dit weekend boeken.
Quality Inn SeaTac Airport
€ 134,60​
1​
nacht(en)
Huizenruil in Victoria
gratis (160 euro lidmaatschap)​
7​
nacht(en)
Powder's Edge by LaTour Hotels and Resorts
€ 540,65​
2​
nacht(en)
Rodeway Inn/Best Value Inn Kamloops
€ 114,75​
1​
nacht(en)
Patricia Lake Bungalows
€ 1.238,07​
4​
nacht(en)
Sunset Resorts Canmore
€ 921,89​
3​
nacht(en)
Home2 Suites Helena
€ 142,06​
1​
nacht(en)
Teton Valley Getaway Fenced Yard, Grill
€ 823,96​
3​
nacht(en)
Huisje in Kanarraville
€ 893,02​
4​
nacht(en)
Ranch in Williams
€ 572,71​
2​
nacht(en)
ETA's
€ 81,09​
Vliegtuig en auto (Connections)
€ 7.949,83​

Vliegtuig en auto zijn een stuk duurder, omdat we 4 vluchten hebben (2 connecting: BRU-IAD, IAD-SEA en 2 aparte: LAS-IAD, IAD-BRU) en omdat we omwille van 2 kinderen en veel bagage voor een ruime auto kozen (Dodge Grand Caravan), maar ook omdat er een dropoff fee is voor Seattle->Las Vegas.

Los daarvan natuurlijk ook nog de verzekeringen, paspoorten, ... Niet dat we het nu niet willen doen, maar ik had toch een véél lager bedrag ingeschat, vooral in Canada.

Laatst bewerkt:
Dit zijn voorlopig de prijzen die we betalen, Las Vegas en Washington zullen we dit weekend boeken.
€ 134,60​
1​
nacht(en)
Huizenruil in Victoria
7​
nacht(en)
€ 540,65​
2​
nacht(en)
€ 114,75​
1​
nacht(en)
Patricia Lake Bungalows
€ 1.238,07​
4​
nacht(en)
Sunset Resorts Canmore
€ 921,89​
3​
nacht(en)
Home2 Suites Helena
€ 142,06​
1​
nacht(en)
€ 823,96​
3​
nacht(en)
Stay and play 5000sq. Feet
€ 356,36​
1​
nacht(en)
Huisje in Kanarraville
€ 893,02​
4​
nacht(en)
Ranch in Williams
€ 572,71​
2​
nacht(en)
ETA's
€ 81,09​
€ 7.949,83​

Vliegtuig en auto zijn een stuk duurder, omdat we 4 vluchten hebben (2 connecting: BRU-IAD, IAD-SEA en 2 aparte: LAS-IAD, IAD-BRU) en omdat we omwille van 2 kinderen en veel bagage voor een ruime auto kozen (Dodge Grand Caravan), maar ook omdat er een dropoff fee is voor Seattle->Las Vegas.

Los daarvan natuurlijk ook nog de verzekeringen, paspoorten, ... Niet dat we het nu niet willen doen, maar ik had toch een véél lager bedrag ingeschat, vooral in Canada.
Pittig, maar langs de andere kant, wel de max van een reis denk ik.

€ 134,60​
1​
nacht(en)
Huizenruil in Victoria
7​
nacht(en)
€ 540,65​
2​
nacht(en)
€ 114,75​
1​
nacht(en)
Patricia Lake Bungalows
€ 1.238,07​
4​
nacht(en)
Sunset Resorts Canmore
€ 921,89​
3​
nacht(en)
Home2 Suites Helena
€ 142,06​
1​
nacht(en)
€ 823,96​
3​
nacht(en)
Huisje in Kanarraville
€ 893,02​
4​
nacht(en)
Ranch in Williams
€ 572,71​
2​
nacht(en)
ETA's
€ 81,09​
€ 7.949,83​

Jasper is vermoedelijk ook een pak duurder geworden door de bosbranden ?
Huisje waar wij verbleven , is helaas in de vlammen opgegaan.

Laatste week van maart weekje Marrakech, 2 nachten in Aman en de rest in IZZA. Hyped.

Eind juni weekje Sifnos en weekje Milos, eind juli weekje Kreta. September wss ook wel nog eens te vinden op een of ander Grieks eiland, mss Serifos, yu

Eind maart 3 dagen naar Texel voor de vriendin haar verjaardag. Iemand tips voor uitstapjes met de hond?

Terug
Bovenaan