Mijn volgende break/vakantie

Er zullen hier mensen zijn die af en toe vliegen, bij ons is het 6j geleden.

Is 1500 voor heen en terugvlucht voor 3 personen in juli, 10 dagen duur / gemiddeld?

Oeps vergeten bij te zetten. Kroatië, split.
Wij hebben toevallig ook gekeken voor Split en dat was inderdaad behoorlijk duur. Daardoor een andere bestemming gekozen. Voor Split (qua afstand) is €1500 wel behoorlijk veel voor 3 personen.

in 2023 voor 162 EURO retour en inclusief koffer voor 2 personen naar daar gevlogen in juni, dat was zelfs met Brussels airlines. Dat was wel geboekt tijdens black friday actie (baggage inclusief gewone prijs)

en om het helemaal af te maken, op terugvlucht, vliegtuig plots een probleem, vlucht afgelast, dag later teruggevlogen en dan nog eens 250 EUR de man schadevergoeding ontvangen.

€1500 voor een vlucht voor 3 personen naar Kroatië lijkt mij gewoon erg duur voor wat het is.
Is ondertussen al een kleine 10 jaar geleden maar wij zijn destijds in juni voor minder dan €150/persoon op Pula gevlogen met retour in juli vanaf Zadar. Toen ook 2 weken met een spiksplinternieuwe huurauto gereden (stonden 3km op de teller) aan op en al €5/dag :rofl:

Die glorietijd is al weer even voorbij, maar is nu ook niet dat de prijzen plots x5 zijn gegaan.

Zoals gezegd, Kroatië, alleszins het noorden met Istrië, is op zich best doenbaar met de wagen op 1 dag. Hebben dat 2 zomers geleden zelf nog gedaan (alé was Portoroz Slovenië maar scheelt niet veel in tijd en afstand). Maar begrijpelijk dat je dat met een jong kind en voor slechts 10 dagen niet ziet zitten.

Eventueel de moeite om te vliegen op Pula, Zadar of Zagreb en van daar met een huurwagen verder? Vermoed dat je toch enkele highlights als Plitvice en Dubrovnik wil zien dus die wagen komt toch van pas.

1500 enkel voor de vlucht is toch vrij veel ?
Ik denk dat je met ryanair maar met zelf die family of plus optie nog altijd vrij makkelijk 500 euro er af kunt doen in totaal.

16-19 mei naar Malaga met beste maat, ga hem daar ook als peter vragen van mijn zoon :) .

Nu nog iets zoeken voor +- een week samen met de vriendin naar iets warm dat niet al te lang vliegen is (vriendin heeft het sowieso al niet enorm met vliegen en zeker in haar zwangere toestand ga ik haar niet te lang vliegen aandoen) ten laatste in juni met de vriendin, strand, zon, zee, en niet te lang vliegen, adults only hotel, voldoende luxe en eventueel nog wel wat om te verkennen met huurwagen in de buurt, als er iemand aanraders heeft, feel free to share... .

Griekenland en Canarische bij voorkeur niet, al genoeg geweest allebei (en Canarische is ook al wel iets of wat vliegen).
:p .

16-19 mei naar Malaga met beste maat, ga hem daar ook als peter vragen van mijn zoon :) .

Nu nog iets zoeken voor +- een week samen met de vriendin naar iets warm dat niet al te lang vliegen is (vriendin heeft het sowieso al niet enorm met vliegen en zeker in haar zwangere toestand ga ik haar niet te lang vliegen aandoen) ten laatste in juni met de vriendin, strand, zon, zee, en niet te lang vliegen, adults only hotel, voldoende luxe en eventueel nog wel wat om te verkennen met huurwagen in de buurt, als er iemand aanraders heeft, feel free to share... .

Griekenland en Canarische bij voorkeur niet, al genoeg geweest allebei (en Canarische is ook al wel iets of wat vliegen).
:p .
Wij hebben als babymoon of hoe ge het ook wilt noemen puerto banus gedaan. Klinkt als ideaal voor wat je zoekt?

Eind mei gaan we naar montenegro.
Auto huren, hebben enkel de eerste twee nachten geboekt en de rest zien we als we daar zijn wel.
Nog mensen geweest?

Eind mei gaan we naar montenegro.
Auto huren, hebben enkel de eerste twee nachten geboekt en de rest zien we als we daar zijn wel.
Nog mensen geweest?
Ja, ondertussen wel al lang geleden (2012?) baai van Kotor natuurlijk, schitterend zeker ook bij zonsondergang. Kotor zelf en de burcht. Dan Lovcen national park viewpoint (prachtig 360 viewpoint), Durmitor national park is ook mooi en kan je ook wandelingen doen. Mocht je met de auto de grens over, dan kan je bijvoorbeeld ook stukje van Albanie doen (Shkoder lake, castle) of aan de andere kant Bosnie (Trebinje, ook mooie uitzichten).

Hebben paar jaar geleden iets gelijkaardig gedaan als Zubrowka. Enkel het zuiden wel, niet het berachtige noorden.
Baai van Kotor was onze uitvalbasis, genoeg gezellige dorpjes daar om eens een roadtripje rond de baai te doen.
Lovcen National park dan nog gedaan, verder ook een lake Skadar boottochtje en ook eens een dagje strand dichtbij Sveti Stefani (waar je dat hotel hebt dat zo op een schiereiland ligt, bekend van wat films dacht ik

Ik ben van plan om op donderdag 22 mei de vlieger te pakken vanuit Charleroi.

Toevallig hoorde ik enkele weken geleden op de radio dat er op die dag enkele stakingen gepland staan. Online vind ik hier voorlopig niet zo veel van terug, enkel op dit artikel wordt die datum benoemd: https://www.bruzz.be/actua/samenlev...fit-organiseren-betoging-op-22-mei-2025-04-01

Enig idee of onze vluchten op die dag in gevaar komen? Of zou een effectieve staking op 22 mei intussen al breder gecommuniceerd zijn?

Thx alvast!

Ik ben van plan om op donderdag 22 mei de vlieger te pakken vanuit Charleroi.

Toevallig hoorde ik enkele weken geleden op de radio dat er op die dag enkele stakingen gepland staan. Online vind ik hier voorlopig niet zo veel van terug, enkel op dit artikel wordt die datum benoemd: https://www.bruzz.be/actua/samenlev...fit-organiseren-betoging-op-22-mei-2025-04-01

Enig idee of onze vluchten op die dag in gevaar komen? Of zou een effectieve staking op 22 mei intussen al breder gecommuniceerd zijn?

Thx alvast!
Ik vermoed het niet, non profit zijn normaal enkel bedrijven zonder winstoogmerk (ziekenhuis, rusthuizen, museums , ...).
Maar in België weet je nooit ;)

Terug
Bovenaan