Mijn volgende break/vakantie

Ok normaal gezien zouden we dit jaar niet op vakantie gaan maar uiteindelijk toch maar een camper geboekt voor eind augustus.

Wat kost zoiets ongeveer?

Ik zou dat ook wel eens willen doen
15 dagen VW California Ocean volledig kampeerklaar incl. fietsendrager en 250km/dag, 1800 euro.
Reken daar wel nog een pak brandstof bij en hier en daar camping

Toevallig, ik had ook gekeken voor in het herfst verlof een city trip naar NICE te doen. de vliegtickets zijn vrij goedkoop dan.
En monaco & cannes liggen telkens op een boogscheut daarvan. die gingen we dan ook combineren.

Al staan we nu toch wel wat in twijfel: de reden voor die goedkope tickets is wellicht omdat het dan grote kans op neerslag is, in zuid frankrijk.
En Monaco (en cannes) zijn toch vooral strand bestemmingen.
Dus misschien toch maar beter wachten tot volgend jaar met hemelvaart die trip te doen....

Zolang het niet keihard regent valt dat wel mee, maar het weer kan het natuurlijk niet op voorhand voorspellen. je zal natuurlijk niet liggen bakken op het strand normaal.
Maar er zijn veel leuke dorpjes in de buurt om te bezoeken.

En het openbaar vervoer is vrij goedkoop en je staat meestal met de trein sneller en goedkoper in Monaco dan met de auto.

Als je er vroeg bij bent is Nice altijd wel goedkoop om te vliegen.

15 dagen VW California Ocean volledig kampeerklaar incl. fietsendrager en 250km/dag, 1800 euro.
Reken daar wel nog een pak brandstof bij en hier en daar camping

Ahja dat is een pak meer dan ik dacht
Zeker als je met 2 bent is dat wel eens heel tof om te doen denk ik. In Noord Engeland (Lake District) toch een paar keer gezien dat mensen gewoon ergens stopten en daar hun kampeerplek opzetten.

Laatste weekend van november 3 weken nr Brazilië. 5 dagen Rio, 10 dagen familie vriendin in Belo Horizonte, 6 resort in Natal.

Zeker als je met 2 bent is dat wel eens heel tof om te doen denk ik. In Noord Engeland (Lake District) toch een paar keer gezien dat mensen gewoon ergens stopten en daar hun kampeerplek opzetten.
Klopt inderdaad.
Wij hebben zo 3 weken Zuid-West USA gedaan. De vrijheid die je dan hebt is zalig, niets op voorhand plannen maar gewoon dag per dag zien waar je geraakt.

Klopt inderdaad.
Wij hebben zo 3 weken Zuid-West USA gedaan. De vrijheid die je dan hebt is zalig, niets op voorhand plannen maar gewoon dag per dag zien waar je geraakt.
Lake District is trouwens een dikke aanrader om dat te doen, je mag daar ook gewoon wildkamperen.

Toevallig, ik had ook gekeken voor in het herfst verlof een city trip naar NICE te doen. de vliegtickets zijn vrij goedkoop dan.
En monaco & cannes liggen telkens op een boogscheut daarvan. die gingen we dan ook combineren.

Al staan we nu toch wel wat in twijfel: de reden voor die goedkope tickets is wellicht omdat het dan grote kans op neerslag is, in zuid frankrijk.
En Monaco (en cannes) zijn toch vooral strand bestemmingen.
Dus misschien toch maar beter wachten tot volgend jaar met hemelvaart die trip te doen....
of je hebt juist veel zon dan..

Terug van onze trip, geluk met het weer in Zwitserland-Frankrijk, de Tissot Peak walk kunnen doen, in Zermatt de Matterhorn in het zonnetje (drie dagen erna was het dorp plots ondergelopen), onze overnachtingen (airbnb in Saviese en Bulletig, met prachtig uitzicht over de vallei van Sion respectievelijk en over het meer van Geneve). Dan in Chamonix, prachtige wandeling in het zonnetje kunnen doen naar de Lac Blanc (dat nog volledig ondergesneeuwd was! De laatste kilometer in de sneeuw gewandeld. Vervolgens nog zes dagen op familiebezoek in La Ciotat en daar oa Cassis met wandeling naar Calanque-en-veau gedaan en dagtrip naar Monaco (paleis van binnen is zeker een aanrader), via Eze en Nice (niet gestopt) naar Cannes gereden. In Monaco ga je niet veel strand zien, in Nice kieselstrand.

Lac Blanc ;)

Laatst bewerkt:
Lake District is trouwens een dikke aanrader om dat te doen, je mag daar ook gewoon wildkamperen.
Ik moet mij echt over m'n fobie zetten van het links rijden denk ik. Zoveel mogelijkheden daar, oa. in Lake District idd.

Ik moet mij echt over m'n fobie zetten van het links rijden denk ik. Zoveel mogelijkheden daar, oa. in Lake District idd.
Mijn man vond dit ook eng en wij hebben op onze trip naar Schotland ginder een auto gehuurd (en ook een beetje omdat vliegen minder tijd kost).
We zijn begonnen met een korte rit en in het begin vond mijn man het wel pittig omdat je op veel moet letten zodat je niets verkeerd doet uit gewoonte maar de volgende dag ging het ineens heel vlot (ongeveer drie uur rijden in totaal) en voelde het heel natuurlijk aan.
Mijn man heeft ADHD en dat valt ook wel op als hij rijdt. Hij is echt super geconcentreerd op de baan (en is dus sneller vermoeid) maar heeft ook wel moeite om zo die bijna automatische reacties en bewegingen tijden het rijden aan te passen aan links rijden.
Dus voor iemand anders kan het misschien sneller heel vlot gaan ☺️

Wij hebben wel geen enkele keer autostrade gedaan omdat daar geen nood aan was.

Autostrade is het makkelijkst van al... just go with the flow. Ook de veel voorkomende ronde punten op secundaire wegen gaan heel makkelijk.
Enkele jaren terug een road trip gedaan van zo'n 1500 km daar, en eigenlijk vond ik links rijden helemaal geen probleem. Het grootste risico punt, is bv vanuit de parking van een hotel of winkel de baan weer oprijden. Als je dat doet zonder nadenken (wat we meestal doen), dan bestaat de kans dat je op het verkeerde vak gaat rijden. Een bijrijder mee hebben, die mee oplet, is in dat geval een plus.

Ook in Malta 2 dagen links gereden en dat ging vanzelf. Wel een automaat genomen, want met links schakelen leek me wel vreemd. De eerste rotonde terug in België was wel even wennen :unsure:

Goed punt @Wilcao... ik reed met mijn eigen wagen, en die is een automaat, maar bij autohuur is een automaat een gouden tip.
Wij hebben een automaat en een schakel thuis, maar zonder na te denken een automaat genomen. Toen ik in de auto zat, leek me dat wel de goede keuze. Ook de achteruitkijkspiegel was wel vreemd, maar voor de rest vond ik dat links rijden niet zo heel spannend eerlijk gezegd. Het is een kwestie van durven en kijken wat de auto's voor je doen.

Ik heb er eigenlijk geen enkele moeite mee, de allereerste keer was dat eventjes spannend maar je bent dat snel gewend en autosnelweg is nog het makkelijkste van allemaal. Het enige ambetante op kleine baantjes is dat je zelf links zit in je eigen wagen en dus minder overzicht hebt.

Efkes vloeken in de kerk: iemand aanraders qua regio / organisatie voor een all-in formule?
Er zijn via Tui wel wat goedkope 'lastminutes' in periode eind juli, begin augustus.
Normaal walg ik van het idee van zo'n all in , maar deze keer is het eventueel puur uit gemakzucht.

Juist terug van 3 dagen amsterdam

Huis van anne frank is en blijft aangrijpend. Geeft toch een raar gevoel, wetende dat ze daar ondergedoken waren.

Rijksmuseum: een wirwar van zaaltjes, niet echt overzichtelijk.
De toppers; Vermeer, Van Gogh, Rembrandt en Claude Monet.

Madame tussaud: wou het niet echt doen maar m'n vriendin wou dit doen.
Heb het me niet beklaagd, grappige en leuke foto's getrokken. Wel wat aan de dure kant

Een zeer lekker restaurant gevonden in Amsterdam. Was, op dezelfde dag wat zoekwerk via Google (kostte toch 65 euro voor 5 gangen) ) maar t was een fijne en gezellige etentje

Hotel bevond zich in Amsterdam zuid. 5 min van de metro's.

Geslaagde citytrip

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan