Mijn volgende break/vakantie

Met mijn verjaardag in februari een midweekje naar de Noord-Franse kust. Qua budget kunnen we niet al te zot doen dus niet zo spectaculair als sommige andere reizen hier, maar 't is een gezellige studio met uitzicht op de duinen en vooral hondjes toegelaten (soms nogal een zoektocht om zo iets te vinden) dus ik kijk er helemaal naar uit. Genieten van 't zeetje, hondjes die eens volop kunnen rondcrossen en hopelijk komt het zonnetje ook mee 🌞
 
Zijn er hier users die suggesties kunnen doen voor hotels/b&b's om te overnachten in de Vogezen? 't Is voor met twee man, geen gezinneke.
 
Voor het zomerverlof zij we nog aan het twijfelen tussen:
  • Normandië + Bretagne
  • Jersey (met op de terugweg een stukje Normandië of opaalkust)
  • De Jurastreek (rond Champagnole?)
Iemand een voorkeur of aanraders voor deze streken?

Mijn vriendin wil de hond liever niet meenemen op het vliegtuig, dus zijn we genoodzaakt om de wagen te nemen en kunnen we niet te ver gaan. We hebben al redelijk wat gedaan in de omliggende landen (Zeeland, Friesland, Zuid-Fr, Dordogne, Champagne, Zwarte Woud, Luxemburg) dus de opties worden elk jaar beperkter :confused2:
 
- Februari 4 dagen Londen met de Eurostar.
- In juni een midweekje naar de Moezel.
- Kleine rondreis door een beetje Engeland/Wales in Oktober.

Ik ga in februari ook naar het Vakantiesalon om wat inspiratie op te doen voor volgend jaar. We zouden graag eens een grotere reis doen (ik ben nog buiten Europa geweest) en we raken er niet helemaal uit naar waar terwijl dit wel belangrijk is qua budget en periode.
 
Met mijn verjaardag in februari een midweekje naar de Noord-Franse kust. Qua budget kunnen we niet al te zot doen dus niet zo spectaculair als sommige andere reizen hier, maar 't is een gezellige studio met uitzicht op de duinen en vooral hondjes toegelaten (soms nogal een zoektocht om zo iets te vinden) dus ik kijk er helemaal naar uit. Genieten van 't zeetje, hondjes die eens volop kunnen rondcrossen en hopelijk komt het zonnetje ook mee 🌞
Welk stuk Noord-Franse kust juist?
Wij zijn een jaar of 2 geleden naar Équihen-Plage geweest en dat was zeer gezellig, in de buurt ook genoeg dorpjes met leuke brasseries waar je tov in België voor best weinig geld lekker kan gaan eten. Voor de honden zijn die stranden daar ideaal, als je geluk hebt zie je daar gewoon niemand.

- Februari 4 dagen Londen met de Eurostar.
- In juni een midweekje naar de Moezel.
- Kleine rondreis door een beetje Engeland/Wales in Oktober.

Ik ga in februari ook naar het Vakantiesalon om wat inspiratie op te doen voor volgend jaar. We zouden graag eens een grotere reis doen (ik ben nog buiten Europa geweest) en we raken er niet helemaal uit naar waar terwijl dit wel belangrijk is qua budget en periode.
Engeland/Wales, op welke plekken ga je stoppen?
 
Voor het zomerverlof zij we nog aan het twijfelen tussen:
  • Normandië + Bretagne
  • Jersey (met op de terugweg een stukje Normandië of opaalkust)
  • De Jurastreek (rond Champagnole?)
Iemand een voorkeur of aanraders voor deze streken?

Mijn vriendin wil de hond liever niet meenemen op het vliegtuig, dus zijn we genoodzaakt om de wagen te nemen en kunnen we niet te ver gaan. We hebben al redelijk wat gedaan in de omliggende landen (Zeeland, Friesland, Zuid-Fr, Dordogne, Champagne, Zwarte Woud, Luxemburg) dus de opties worden elk jaar beperkter :confused2:
Wrm niet naar uk?

Jersey is mooi maar klein, ga je zowiezo nog met iets moeten combineren.
Jura ken ik niet.
 
Ik wil 2 nachten weggaan, maar nog geen inspiratie waarheen.
2-4 februari
Auto of vliegen (als dat de moeite is)
Met de auto +-2uur vanuit Limburg

Iemand suggesties?
 
Met Pasen 3.5 dag Budapest, en deze week ook onze zomervakantie in een vaste plooi gelegd: week Denemarken (want familiale verplichtingen), en dan een week een zomerhuisje aan een meertje in Zweden, ver weg van alles. Alle cliche's zijn van toepassing!

cbe9bf30-1f3a-11eb-bea1-4bb9e607e165.jpeg
Zoiets in Zweden spreekt mij ook wel aan. Ben je er al geweest? Toevallig tips?
 
Welk stuk Noord-Franse kust juist?
Wij zijn een jaar of 2 geleden naar Équihen-Plage geweest en dat was zeer gezellig, in de buurt ook genoeg dorpjes met leuke brasseries waar je tov in België voor best weinig geld lekker kan gaan eten. Voor de honden zijn die stranden daar ideaal, als je geluk hebt zie je daar gewoon niemand.

Ietsje voorbij Sangatte. Ja, best wel tis vooral om de hondjes (en Toon) eens wat los te laten en genieten van t zeetje en gewoon eens een weekje chillen en niet stressen. No nonsense gewoon zitten, lezen, wandelen en eten :p
 
Wrm niet naar uk?

Jersey is mooi maar klein, ga je zowiezo nog met iets moeten combineren.
Jura ken ik niet.
UK ook al aan gedacht, maar hoe zit dat met de passport checks? Kan je er vlotjes door tegenwoordig?

Jersey zouden we idd dan combineren met nog een stuk Frankrijk. We zouden dan volgend schema aanhouden:
- Dag 1: rijden naar Saint-Malo + overnachting
- Dag 2: Ferry naar Jersey
- Dag 3- 6: verblijf op Jersey
- Dag 7: Ferry terug
- Dag 8 - 11: Normandië / opaalkust
- Dag 12: terug naar den Anvers
 
UK ook al aan gedacht, maar hoe zit dat met de passport checks? Kan je er vlotjes door tegenwoordig?

Jersey zouden we idd dan combineren met nog een stuk Frankrijk. We zouden dan volgend schema aanhouden:
- Dag 1: rijden naar Saint-Malo + overnachting
- Dag 2: Ferry naar Jersey
- Dag 3- 6: verblijf op Jersey
- Dag 7: Ferry terug
- Dag 8 - 11: Normandië / opaalkust
- Dag 12: terug naar den Anvers
Voor jersey lijkt me dat ok. Niet zo groot.

UK... Ben vorige zomer naar Wales geweest. Supervlot. 1x om 6u smorgens en retour in de middag. Had er ook schrik voor, maar viel goed mee.
 
Zoiets in Zweden spreekt mij ook wel aan. Ben je er al geweest? Toevallig tips?
Naar die specifiek nog niet, maar een kleine 10 jaar geleden ook last-minute iets geboekt in de buurt van Hjärnarp, was wel meer in een "dorp" (lees: "groep van huizen rond een kruispunt"). Vorig jaar wel zo iets gedaan op Bornholm, en dat is ons zo bevallen dat we het nu helemaal tegoei gaan doen als echte getaway, en diep in de natuur gaan zitten.

De truuk is gewoon om er echt op tijd bij te zijn, veel van die huisjes worden ieder jaar aan dezelfde mensen verhuurd, dus je moet eigenlijk al een jaar op voorhand boeken.
 
UK ook al aan gedacht, maar hoe zit dat met de passport checks? Kan je er vlotjes door tegenwoordig?

Jersey zouden we idd dan combineren met nog een stuk Frankrijk. We zouden dan volgend schema aanhouden:
- Dag 1: rijden naar Saint-Malo + overnachting
- Dag 2: Ferry naar Jersey
- Dag 3- 6: verblijf op Jersey
- Dag 7: Ferry terug
- Dag 8 - 11: Normandië / opaalkust
- Dag 12: terug naar den Anvers
Naar mijn ervaring de laatste jaren zijn de passport checks aan de Eurotunnel OK, aan de ferry in Calais elke keer al miserie gehad (lange wachttijden) en daardoor de laatste keer zelfs onze boot gemist (waren nochtans 2.30u op voorhand daar).
 
Ik wil weer in de zomer weg met een groepsreis, alleen twijfel ik over de bestemming.
Wat kiezen tussen Brazilië of Costa Rica (of soortgelijke)? In ieder geval een Latijns-Amerikaans land.
Wat ik wil: jungle/regenwoud, aangenaam weer, indiaanse cultuur, kleurrijke fauna en flora
 
Terug
Bovenaan