Mijn volgende break/vakantie

Sinds gisteren terug van Nieuw-Zeeland en nu aan het uitkijken voor 2024. Krakau is al geboekt met het weekend van Pasen en de reis naar Noorwegen van Beyond Borders staat bijzonder hoog op het verlanglijstje. Voor anderen ben ik nog aan het rondkijken:

- Zelf twee weken backpacken in Sumatra of groepsreis naar Java en Bali gedurende twee weken? De enorm hoge vluchtprijzen maken de tweede optie wel erg aantrekkelijk.
- Ik was erg enthousiast over Ecuador als reis in het najaar, maar met de recente perikelen en de positieve ervaring met Nieuw-Zeeland klinkt Australië ook wel erg aantrekkelijk.
- Een trekking van een week zou ook leuk zijn als dat nog mogelijk is: GR20, Peaks of the Balkan, Toubkal zijn allemaal mogelijkheden.

Maar eerst afwachten of ik mijn contract verleng als freelancer voor ik iets boek :)
 
Dingen waar ik zeker eens moet langs gaan?
Gaan ook wel eens graag ‘culinaire’ eten.

Moet nog wat opzoekwerk doen
De Vleeshalle was wel lekker, maar duurde wel heel lang. Als je aan het kraampje zelf besteld, gaat het wel een pak sneller.

Lam'eau vonden wij wel echt top. Ligt dicht bij het hotel. Wel best reserveren.

Verder is brouwerij het Anker idd de moeite en het museum bij de Dossin kazerne. Het is wel een groot museum, dus ga zeker op tijd.
 
Lam eau en het anker zijn geboekt, Hoe bekijk ik het museum eigenlijk?
Wat is bv het verschil met die memorial?
Dat is een goede vraag. Ik denk dat wij alleen het museum hebben gedaan. Niet op voorhand geboekt, maar gewoon naar daar gegaan als ik het goed heb.
 
Dat is een goede vraag. Ik denk dat wij alleen het museum hebben gedaan. Niet op voorhand geboekt, maar gewoon naar daar gegaan als ik het goed heb.
Ja was mijn plan ook. Slapen, brouwerij en goed eten ligt vast. Rest zien we daar wel.
Vleeshalle en dossin staan ook op de eventuele to do lijst
De kathedraal had ik ook wel willen bezoeken. Maar die is gesloten tot 9/2
 
Na een de topic over groepsreizen te hebben nagelezen, heb ik mij een reis geboekt bij koning aap. 22-dagen Zuid-Afrika met een groep waarvan de gemiddelde leeftijd 53 is en het praktisch allemaal koppels zijn, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
't Is wel een andere beleving dan wat ik gewend ben. Voor de eerste keer in lange tijd zelf geen vluchten & pre-tour hotelletjes zoeken,... nooit echt met koppels op reis, dus er waren niet echt "groepjes",... 't is wel minder speciaal dan wat ik eerst wou doen, maar financieel is dit toch een betere deal.
 
Terug een week Roompot (Resort Arcen) geboekt (8 april tot 15 april). Zelfde park en zelfde huisje als vorig jaar. Nu iets slimmer gekozen qua periode en niet pal in de meivakantie.
Mooie streek, voor elk wat wils te bezoeken en huisje heeft eigen binnenzwembad.
 
Tripje naar Lanzarote gedaan, zaterdag terug,
In reisbureau hadden ze gezegd dat het niet al te warm ging zijn, echter alle dagen 25/26 graden gehad, alleen op di was het minder.
Niet gek veel volk nog, leuke rustige sfeer, goed weer.

Geslaagde trip.
 
Na een de topic over groepsreizen te hebben nagelezen, heb ik mij een reis geboekt bij koning aap. 22-dagen Zuid-Afrika met een groep waarvan de gemiddelde leeftijd 53 is en het praktisch allemaal koppels zijn, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
't Is wel een andere beleving dan wat ik gewend ben. Voor de eerste keer in lange tijd zelf geen vluchten & pre-tour hotelletjes zoeken,... nooit echt met koppels op reis, dus er waren niet echt "groepjes",... 't is wel minder speciaal dan wat ik eerst wou doen, maar financieel is dit toch een betere deal.
Groepsreizen kunnen meevallen, dat hangt af van de begeleiding en de mensen die aanwezig zijn. Grootste voordeel is dat je alle organisatie uit handen geeft en dus weinig zorgen hebt, maar voor sommige mensen is dat weer een nadeel omdat je dan geen ruimte en vrijheid hebt.
 
Dit weekend met de dochter. Zoon heeft weekend met de jeugdbeweging en het leek me leuk om eens met haar alleen ook een weekendje te doen. Ze mocht zelf kiezen wat en waar en het is een vakantiepark geworden met zondag Toverland erbij. Ben wel benieuwd of ik veel verschil merk met wanneer de grote broer er bij is. Ze kan er in elk geval al 2 weken niet meer over zwijgen 😅
 
Groepsreizen kunnen meevallen, dat hangt af van de begeleiding en de mensen die aanwezig zijn. Grootste voordeel is dat je alle organisatie uit handen geeft en dus weinig zorgen hebt, maar voor sommige mensen is dat weer een nadeel omdat je dan geen ruimte en vrijheid hebt.
Jah, kweet het. Mijn andere reizen zijn ook altijd in groep, maar vaak ben ik er bij de "ouderen" en ken ik de begeleiding wel goed om te weten wat ik kan verwachten. Nu ben ik op enkele na de jongste, dus ik hoop ik niet dat het 's avonds uitdraait op een "vroeg gaan slapen"-reis.

Ondertussen ook in augustus iets gepland. Een groepsreis 😉 die vertrekt in Gdansk en eindigt in Tallinn. Ben van plan om zelf nog de overzet te pakken naar Helsinki om een 6de nieuwe land aan te vinken. Daar zoek ik nog wat boeiende bezienswaardigheden voor.
 
qua uitstapjes/reizen dit jaar:

  • april 2024 : weekend naar Waterloo met enkele vrienden/vriendinnen
  • april 2024 : weekend naar Ellezelles met enkele vriendinnen
  • juni 2024 : met mijn beste vriendin naar Portugal om gedurende 5 dagen een stuk van de Camino af te wandelen (starten in Porto)
  • juli 2024 : met een andere goede vriendin een groepsreis van 11 dagen naar Ijsland, deze moeten we nog boeken want verlofaanvraag is nog pending voor haar.
 
Terug
Bovenaan