Voor Evenepoel van dit jaar was het van 2019 geleden dat iemand San Sebastian won zonder Tour. Dat was toen ook Evenepoel. Daarvoor was het van 2007 geleden dat de winnaar niet uit de Tour kwam met Bertagnolli. Enige probleem is dat die later geschorst en geschrapt werd. In 2006 won Florencio en die reed ook de Tour niet ervoor.
Maar goed ik snap het wel dat sommige weer de prestatie van Evenepoel moeten kunnen minimalisern.
Ja no shit in de Tour zitten normaal gezien de beste renners.
Vandaag kwamen slechts 6 renners uit de top 35 uit de Tour, dat wilt heus wel wat zeggen hoor. De meesten zijn gewoon op en anderen zijn minder gemotiveerd. Hier en daar zit er dan eentje tussen die heel goed uit de Tour komt en hier nog heel gemotiveerd aan de start verschijnt (zoals een Mollema).
Het is San Sebastian, maak er geen monument van waar elke topper een doel van gemaakt heeft. De manier waarop maakt het een topprestatie, maar komt niet eens de buurt van zijn zotte prestatie in L-B-L. Geen verrassing dit gewoon. 't Is een monster in dit soort eendagskoersen.
Het is anders even typisch dat er telkens personen zoals u flauw moeten doen over bepaalde posts die een prestatie van God Remco wat in perspectief plaatsen.
Laatst bewerkt:
mij goed hoor als je niet wilt snappen dat ik met die top 10 bedoelde dat er niemand in de buurt kwam. Laatste Belgische tour winnaar is van 76'. Dus wat probeer je dan te bewijzen met die 4 renners? Dat verklaard toch niet waarom Belgie al bijna 50 jaar niet meer meedoet voor geel?