Mid-seasonwedstrijden 2022

Werelduurrecordhouder. Twee voudige Europees kampioen tijdrijden, winnaar prestigieuze ITT in de TA. In het eerste seizoen van zijn metamorfose meteen winst in de Giro,...

Hij is zeker geen toprenner, maar doorsnee vind ik nu ook precies maar een onderschatting. Een doorsneerenner kan enkel dromen van zijn palmares.
Buiten de rit in de giro allemaal TT he ;)

Hopelijk beseft Campenaerts nu weer dat hij maar snel weer stopt met dat tijdrijden. Compleet weggereden hier.
Bwoah, een beetje onderhouden i.f.v. kleine rondjes in de Lage Laden en zo geregeld op een deftige plek te finishen is geen gemis.
Wordt er eigenlijk verwacht dat zijn broer, Leo Hayter, nog beter gaat zijn?
Als je L-B-L -23 kan winnen op net 20j + afgelopen baby-Giro en waarschijnlijk naar Ineos, dan komt dat zeker goed.

Zouden ze bij Bora, Uijtdebroeks hebben aangeraden om met een kleinere versnelling te rijden om dit ten goede te komen in de toekomst of zou hij het zelf gekozen hebben?
Wijze beslissing alvast en het zou leuk zijn mochten ze in de toekomst een stevig heuvelachtige TT op het NK voorzien, om anderen een kans te gunnen. Jammer dat we geen bergen hier hebben voor een klimtijdrit :love:.

Wijze beslissing alvast en het zou leuk zijn mochten ze in de toekomst een stevig heuvelachtige TT op het NK voorzien, om anderen een kans te gunnen. Jammer dat we geen bergen hier hebben voor een klimtijdrit :love:.
Rondje met 2x baraque michel (Eupen - baraque - malmedy - Jalhay - Baraque)
Zou wel eens cool zijn :)
Met enkele jaren erna dan het soortgelijk BK :)

Oei ja ik had niet door dat ik het over tijdrijders had toen ik sprak van ITT's en het werelduurrecord. Helemaal vergeten dat dat geen coureurs zijn!

Hayter is even oud en wint ook vlotjes de tijdrit trouwens. Bijna 3 minuten op Dowsett, wat is daar gebeurd :p

Dowsett ziek de afgelopen week.

Wordt er eigenlijk verwacht dat zijn broer, Leo Hayter, nog beter gaat zijn?

Leo is goed, maar ik geloof nooit dat hij een winnaar wordt zoals Ethan. Leo wordt nu ook wel overschat op basis van zijn prestaties bij de beloften. L-B-L won hij vorig jaar vanuit de vroege vlucht en in de Baby Giro was hij superdominant in die ene super zware etappe waar zowat elke andere belofte kraakte en hij niet op het vals plat naar de finish. Maar hij verloor in de laatste 3 ritten wel gewoon meer dan 4 minuten van zijn voorsprong t.o.v. Van Eetvelt. Niet te vergelijken met Ayuso's prestatie van vorig jaar bijvoorbeeld.

Bwoah, een beetje onderhouden i.f.v. kleine rondjes in de Lage Laden en zo geregeld op een deftige plek te finishen is geen gemis.

Onderhouden zeker akkoord mee, maar 6 weken lang enkel en alleen maar trainen op de tijdritfiets in aanloop naar een tijdrit die hij nooit kan winnen terwijl je ploeg je hard nodig heeft in andere koersen vind ik er wel wat over. Veel rondjes zijn er ook niet echt meer waar een goede tijdrit iemand als Campenaerts een goed klassement kan opleveren. De Ronde van België en de Benelux Tour. En in België had hij afgelopen week zijn top 5 vooral te danken aan zijn goede Ardennenetappe.

Ik moet ook wel toegeven dat die Ridley fietst heb (en alle Lotto renners) ook niet helpt natuurlijk. Die tijdritfiets is zo ontzettend gedateerd, denk dat Van Aert er zelfs geen tijdrit op zou kunnen winnen.

Heeft daar ondertussen wel serieus op gewerkt natuurlijk. Die zijn trainingswaarden in de winter waren echt wel héél goed qua w/kg. Een topcoureur is het niet, maar doorsnee gaat ook te ver.

Laatst bewerkt:
Zijn leeftijd doet weinig ter zake in deze. Het lijkt me geen geheim dat Remco heel goed kan tijdrijden, bij de beste van de wereld.
Dat hij hier dan wint zegt zelfs weinig over zijn vorm, want zelfs in minder vorm wint hij normaal tegen deze tegenstand.
Tof dat hij kan rijden in de driekleur komend jaar, verdiende en logische winnaar!

Hayter is even oud en wint ook vlotjes de tijdrit trouwens. Bijna 3 minuten op Dowsett, wat is daar gebeurd :p
Je begrijpt het niet.. Het gaat over het feit dat iedereen het maar normaal vindt als Remco altijd maar wint.. en dat gaat niet alleen over de tijdrit van gisteren. Dat is het probleem bij veel mensen.. het wordt teveel als normaal beschouwt. En als hij dan eens niet wint.. ho maar.. sleep de messen maar..

Die vergelijking met Hayter er nog bij is helemaal van de pot gerukt.. Totaal ander type renner en paar jaar ouder ook nog erbij..

Je begrijpt het niet.. Het gaat over het feit dat iedereen het maar normaal vindt als Remco altijd maar wint.. en dat gaat niet alleen over de tijdrit van gisteren. Dat is het probleem bij veel mensen.. het wordt teveel als normaal beschouwt. En als hij dan eens niet wint.. ho maar.. sleep de messen maar..

Die vergelijking met Hayter er nog bij is helemaal van de pot gerukt.. Totaal ander type renner en paar jaar ouder ook nog erbij..
Minder dan anderhalf jaar ;)

Als je toch die vergelijking wil aanhalen, Hayter is van '98 en Remco van '00. Dus nee, ze zijn niet even oud. Remco zijn palmares is trouwens al veel groter dan die van Ethan terwijl dat ook een uitzonderlijk talent is.
Ja ik weet dat Hayter ouder is hoor :p Een jaar en 4 maanden trouwens, maar ik wou maar bedoelen dat hij ook gewoon nog een jonge kerel is zoals Remco.
Maar ik maakte dan ook geen vergelijking tussen beide.
Het ging mij er vooral om dat hij ook wel een bangelijke tijdrit heeft gereden.

Ja maar hoort dat niet bij het feit dat je een goeie renner bent dat mensen terecht bepaalde verwachtingen hebben?
En is dat ook niet een beetje hetgeen logisch is? Als je het hoogste niveau al meermaals bewezen hebt bij de top te zijn dan lijkt een tegenstand zoals bij het BK niet echt een probleem als je zonder pech blijft en een andere topper niet aanwezig is. Winnen is dan een evidentie.

Laatst bewerkt:
De ploegen zijn zo groot dat er genoeg aanvallen zullen zijn, en het zal maar blijken wat er zal gebeuren als er een kopgroep is met (bijna) alle ploegen vertegenwoordigd. Renners zijn op een nationaal kampioenschap ook vaak egoïstischer ingesteld. Alle scenario's kunnen wel.

Als het op een sprint komt ben ik echt benieuwd of bvb een Van Lerberghe Merlier gaat helpen in de sprint 😛

Remco blaast gewoonweg alles en iedereen weg... en zoals José zei: "We vinden het een normale zaak blijkbaar als Remco wint" --> nog altijd maar 22 jaar

Nergens gemerkt dat hij last had van de warmte nochtans. Dat je na zo een inspanning moet afkoelen is de logica zelve denk ik. Tijdens zijn tijdrit gewoonweg vlammen.. die drinkbus jammere zaak.. kan hij niet aandoen dat die eruit springt. Gebeurt regelmatig bij wielrenners en al zeker op zo een hobbelige betonbanen met verkeersdrempels..
Nergens gemerkt dat hij last had van de warmte... Uiteraard kan jij dat niet zien als TV kijker. Een renner die 420W trapt in plaats van 450W daar zie je niks aan. De enige die dat merkt is de renner zelf op zijn power meter. Als het minder warm heeft rijdt hij er hier misschien een minuut van weg...

Terug
Bovenaan