Mid-seasonwedstrijden 2022

Ok, dat zal wel meevallen inderdaad. Volgende week is iedereen dit vergeten. Zijn reputatie zal er amper onder lijden. Als hij zoiets meerdere keren flikt, dan zal hij wél die naam krijgen natuurlijk.
Alsof dit de eerste keer is. Vorig voorjaar duwden ze ook iemand de kant in toen voor hen de goeie renners weg waren, is nog in extra time koers geweest. Het is dus al minstens de 3e keer.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190717_04515904

In het geval van de tour gaat Haga natuurlijk als eerste in de fout door van het parcours af te rijden om op te schuiven. Als er geen plaats, moet je een andere weg zoeken op het parcours. Daarna moeten Bennett en co natuurlijk niet gaan versnellen om hem te beletten terug op de weg te komen. Reactie van Bol zegt het ook, deur dicht doen moet kunnen maar sprinten om iemand naast weg te houden is idd not done

Zulke dingen worden meegegeven in de bespreking en komen ook gewoon vanuit de wagen.
Ploegtactiek heet dat. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder degoutant.

@Obi Wan Kenobi: hoeft idd helemaal niet. Dat zeg ik toch ook. Wellens kan wel gewoon nog langs rechts weg daar ipv zelf terug te duwen.
Dus moet Wellens de buurt in het gootje rijden wachten op de volgende duw van Lampaert ?
Of remmen , dat Lampaert hem niet meer kan kloten.

Spijtig nog dat Wellens dan niet valt als sommige het niet willen inzien, tkot was te klein geweest en had Quick step en Lampaert een veel zwaardere sanctie aan hun broek, want UCI doet meestal maar iets serieus als er gevolgen zijn.

Nu we denken het zelfde Schmid wint dat spel hier sowieso. Wellens kon dit sowieso niet winnen, dat maakt het des te jammer dat ze zo een vuile trucjes gebruiken.

De allergemakkelijkste oplossing was voor mij direct om de tweede sprint nietig verklaren. Quickstep had daar een 1-2-3 mede door die actie van Lampaert. Ze mogen erop reclameren, maar ik denk dat niemand die geen zware Quickstepfan is of er baat bij heeft dat ze wonnen, daar enig probleem mee zou hebben.

WVA vond het er ook los over

Slotvraag: als het zondag een sprint wordt en Yves Lampaert doet bij jou wat hij afgelopen zondag in de Baloise Belgium Tour bij Tim Wellens deed. Hoe kwaad zou jij daarover zijn?

“Iets meer dan Wellens zelf, denk ik. Als je mijn mening daarover vraagt: ik vond het geen mooie actie. Ik heb de beelden gezien en ik schrik ervan hoe Yves daar probeerde om Tim te hinderen. Jammer genoeg heeft het sportieve daar niet geprimeerd.”

Precies toch wat wind voorspeld voor zondag tijdens het BK in Middelkerke. Kan dan toch nog een interessante passage door de Moeren worden. Ben benieuwd. Alpecin zal wel voor voor een massaspurt met Philipsen willen gaan, maar Philipsen kan ook gewoon een zware wedstrijd aan met zijn huidige vorm. Lotto heeft De Lie, maar ik betwijfel of ze erop vertrouwen dat die nu al een Philipsen kan kloppen. Een sprint met een grote groep ontlopen kan enkel als zo Alpecin met hun 25 man niet per se alles wilt samenhouden imo.

En Merlier dan? :unsure:
En De Bondt? Die was/is ook weer dan in vorm.

Alpecin gaat toch gewoon voor Philipsen gaan aangezien 1. Merlier nog altijd niet de goede vorm te pakken heeft en 2. Merlier vertrekt.
Alleszins Alpecin is toch het team met uitstek dat vol voor die massaspurt zal gaan.

Van Aert is voor mij nog steeds de favoriet bij een massasprint. Merlier in topvorm is misschien sneller maar die zit blijkbaar in een dipje.
Quick-Step zal wel oorlog maken. Misschien de laatste keer want de komende jaren kunnen ze ook voor de sprint gaan met Merlier.

Als het tot een massasprint aankomt dan vermoed ik ook dat WVA deze zal pakken.
Philipsen zal dicht zitten maar u geef het voordeel aan Wout.
De Lie is nog een maatje te licht denk ik. Maar als hij een goeie dag heeft kan hij wel verbazen denk ik.
Alles zal afhangen van hoe het koersverloop is en hoeveel helpers en in de finale nog fris en aanwezig zijn.

Op basis van wat wordt Van Aert zo hoog ingeschat als pure sprinter dit jaar? Werd een beetje belachelijk gemaakt in Parijs Nice en In Dauphiné won hij dan wel 2 sprints, maar daar was geen fatsoenlijke concurrentie hé. Ik zeg niet dat hij niet kan winnen in een spurt van Philipsen, tuurlijk wel, maar favoriet bij een zuivere massaspurt? Nee dat is voor mij te ver.

Op basis van wat wordt Van Aert zo hoog ingeschat als pure sprinter dit jaar? Werd een beetje belachelijk gemaakt in Parijs Nice en In Dauphiné won hij dan wel 2 sprints, maar daar was geen fatsoenlijke concurrentie hé. Ik zeg niet dat hij niet kan winnen in een spurt van Philipsen, tuurlijk wel, maar favoriet bij een zuivere massaspurt? Nee dat is voor mij te ver.
Vergeet niet dat Philipsen nog nooit Wout geklopt heeft in een sprint natuurlijk.
Wel al sneller over de meet gereden, maar nog nooit een sprint gewonnen waar Wout ook meesprinte.
Omgedraaid wel, Wout heeft al meerdere sprints gewonnen waar Philipsen meesprinte. En heeft al vele malen voor hem over de meet gereden in een sprint.

We gaan het meemaken natuurlijk. Maar ik blijf erbij dat veel van het koersverloop afhangt. Want er staan ook mannen aan de start die de wedstrijd niet zullen willen laten aflopen in een massasprint.

@Slackmans In het peloton van het BK hé, niet in de Tour.

Ja, maar je verkiest hem boven Philipsen, iemand die dit jaar heel wat topspurters achter zich heeft gelaten.

Vergeet niet dat Philipsen nog nooit Wout geklopt heeft in een sprint natuurlijk.
Wel al sneller over de meet gereden, maar nog nooit een sprint gewonnen waar Wout ook meesprinte.
Omgedraaid wel, Wout heeft al meerdere sprints gewonnen waar Philipsen meesprinte. En heeft al vele malen voor hem over de meet gereden in een sprint.

We gaan het meemaken natuurlijk. Maar ik blijf erbij dat veel van het koersverloop afhangt. Want er staan ook mannen aan de start die de wedstrijd niet zullen willen laten aflopen in een massasprint.

Ik heb het over dit jaar. Van Aert was opvallend traag in P-N en in de Dauphiné was het tegen Hayter, Page, Quinn and Meeus. Met alle respect voor die mannen, in pure massaspurts zullen ze er niet echt aan te pas komen. Op Meeus na dan, die is wel vrij snel als hij vrije baan heeft. Hayter is goed, maar die heeft ook die topwattages niet die nodig zijn in een vlakke sprint.

Philipsen daarentegen klopte dit en eind vorig jaar een hele reeks aan topspurters.

En klopt dat het natuurlijk van het wedstrijdverloop afhangt. Ik heb het ook enkel over als het een vrij makkelijke wedstrijd wordt die op een echte massaspurt eindigt. Een zware wedstrijd en Van Aert is voor mij wel topfavoriet. Ik vind het gewoon vreemd dat je na dit jaar Van Aert hoger plaatst als Philipsen als het om een gewone zuivere massaspurt gaat. Gewoon beiden topfavoriet voor mij. De Lie net eronder, maar niet ver. Als hij goed geplaatst zit, kan die ook winnen. En dan afwachten wat Merlier doet. Wie weet rijdt QS wel stiekem voor hem als het een spurt wordt :sop:

Wie weet rijdt QS wel stiekem voor hem als het een spurt wordt :sop:

Daar moet je volgens mij niet over nadenken maar dat staat volgens mij gewoon vast.
Wees maar zeker dat PatLef hem wel eens in aanloop zal gebeld hebben en dat de renners in case of massaspurt zeker Merlier niet moeten hinderen.

Hoe slecht dat er geen tussentijden (tussenverschillen) te zien zijn in beeld. In een ronde van Belgie kan het wel maar hier moet je maar zelf de tijden noteren en vergelijken of rekenen dat Jose het gaat doen.

Terug
Bovenaan