Mid-seasonwedstrijden 2022

In Eritrea heeft Kudus gewonnen nadat Tesfatsion hem heeft laten winnen. Het zijn nochtans geen ploegmakkers. Iemand een idee waarom?

Wel heel weinig info van de mannekoers. Peloton dus in twee delen. Eerste deel heeft een groot stuk van de achterstand op de kopgroep weggewerkt dus daar moet hard gereden worden (QS blijkbaar?). Tweede deel van het peloton blijkbaar onder aanvoering van Wanty maar al anderhalve minuut achter op het eerste peloton.

Is dat ook bij de mannen dat het BK -23 jarigen wordt gereden? Want dat podium bij de vrouwen blijft duren. Blijkbaar -23, club en elite door elkaar.

Ik hoorde dat de Nijs meedeed vandaag dus daarom dat ik toch nog even checkte. Normaal genoeg belgische profs om een vol peloton bij een te krijgen.

Bij Alpecin doen ook al die beloften mee. Maar er is wel degelijk een apart BK voor de beloften. Alé ja, vorige jaren toch, ik neem aan dat dat niet veranderd is. Ik zie toch geen CLUB teams aan de start staan vandaag.

Eerste peloton is overigens maar 30 man ofzo. ik zie een 5tal Lotto's waaronder De Lie, Ook Philipsen met 2 ploegmaten. De 3 mannen van Israel, Jumbo met hun 3 mannen. QS met een 4tal (Lampaert er bij). Ik zie ook Van Gestel, Stuyven en veel mannen van Sport Vlaanderen.

Lotto daar aan het rijden. Is nog ontzettend lang natuurlijk.

Bij Alpecin doen ook al die beloften mee. Maar er is wel degelijk een apart BK voor de beloften. Alé ja, vorige jaren toch, ik neem aan dat dat niet veranderd is. Ik zie toch geen CLUB teams aan de start staan vandaag.

Ik weet dat het vroeger zo was maar met corona en zo kon het zijn dat het uitzonderlijk anders was.

Evenepoel niet mee. Gaat heel moeilijk worden om nog in koers terug te komen. Zonde was toch de man die de koers zou moeten torpederen.

Ja pff en mijn kleine teen zegt dat een Belg gaat winnen!
Haha .. in het wielrennen is dat niet zo, maar in kleinere sporten heb je soms dat op het BK er ook buitenlanders mee doen en dat dan de nummer 3 BK is, omdat de eerste 2 buitenlanders zijn ;)
(Of soms gewoon een internationale wedstrijd die ook meetelt als BK én de eerste Belg is dan de BK!)

Haha .. in het wielrennen is dat niet zo, maar in kleinere sporten heb je soms dat op het BK er ook buitenlanders mee doen en dat dan de nummer 3 BK is, omdat de eerste 2 buitenlanders zijn ;)
(Of soms gewoon een internationale wedstrijd die ook meetelt als BK)
Dan spreken we voor alle duidelijkheid over een nationaal kampioen en geen Belgisch kampioen of BK.

(Of soms gewoon een internationale wedstrijd die ook meetelt als BK én de eerste Belg is dan de BK!)

Tsjechie en Slovakije doen het samen zeker?

Letland, Estland en Litouwen ook. Ge denkt dan altijd als ge naar die resultaten kijkt van "wat een solo" want 5 of 6 minuten voorsprong, maar dat klopt dus heel vaak niet :biglaugh:

hehe die uitslagen bekijk ik niet echt ik weet dat van Slowakije door Sagan natuurlijk

En daar gaat Alpecin hun plan in een keer beide sprinters op de grond

De kansen voor Alpecin en Quick-step zijn al serieus geslinkt voor een overwinning in de sprint.

Terug
Bovenaan