Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad!Msschn off topic, maar ben je een nieuwe mod @exCite ?
Voor de wegrit van zondag verwacht Evenepoel een bizarre koers. “Ze voorspellen weinig tot geen wind. We zullen moeten koersen zoals in Gullegem zeker, dat is onze enige troef. Het is jammer dat Fabio honderd kilometer te hoog is geboren, anders konden we de koers controleren en hem naar de finish brengen”, lachte Evenepoel.
“Het is ook een korte koers en de lokale rondes zijn verre van technisch, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden”, blikte hij vooruit. “Voor mij is het belangrijkste donderdag, zondag zien we wel. Het is een beetje zoals vorig jaar, we gaan aanvallen en we zien wel wat er gebeurt. Maar mannen als een Van Aert, Merlier en Weemaes die gaan er natuurlijk alles aan doen om de boel te kunnen controleren voor een massasprint.”
![]()
Remco Evenepoel na tijdritoverwinning in Zwitserland: “Leuk om een lastige week op deze manier af te sluiten”
Remco Evenepoel sluit een bewogen Ronde van Zwitserland af met een tijdritoverwinning. Hij versloeg Geraint Thomas en Stefan Küng in de Zwitserse hitte. “De grootste tegenstander was uiteindelijk nog de warmte.”www.nieuwsblad.be
Kwatongen zouden durven beweren op maat gemaakt voor een bepaalde renner!National Championships Belgium ME - Road Race 2022 One day race results
National Championships Belgium ME - Road Race 2022 was won by Tim Merlier before Jordi Meeus and Jasper Philipsen.www.procyclingstats.com
WTF? Een BK is toch normaal de afstand van een klassieker (+250km) nu doen ze een vlak parkoers met maar 200km wat een sof wordt dat.
Een man zonder inhoud? Tim Merlier!Kwatongen zouden durven beweren op maat gemaakt voor een bepaalde renner!
De Lie bedoel je dan?Kwatongen zouden durven beweren op maat gemaakt voor een bepaalde renner!
Het is een goed jaar om sprinter te zijn tijdens de nationals.National Championships Belgium ME - Road Race 2022 One day race results
National Championships Belgium ME - Road Race 2022 was won by Tim Merlier before Jordi Meeus and Jasper Philipsen.www.procyclingstats.com
WTF? Een BK is toch normaal de afstand van een klassieker (+250km) nu doen ze een vlak parkoers met maar 200km wat een sof wordt dat.
Ik weet niet of Philipsen sneller is, De Lie is gewoon kopman voor als het een sprint wordt maar hem als enige uitspelen zou ik idd niet doenIk zou De Lie niet als de kopman gebruiken, wetende dat zowel Van Aert, Merlier en Philipsen sneller zijn. Ik zou eerder proberen de koers hard en open te maken met De Lie als backup.

Zoiets ga je alleen maar kunnen oplossen als je het ganse team bestraft.Yveske DQ maarja ben je vet mee als Wellens zijnde
Ik vind dit insluiten anders dan ingesloten geraken in een sprint. Het is gewoon moedwillig iemand in de sandwich houden. Ik vind dat het wat wringt met het fair play principe. Het is niet iets wat vaak gebeurt in de koers dus echt part of the game kan je het niet noemen. Lead outs die in de weg rijden tot daar aan toe, maar dit...Ben ik nu de enige die vindt dat er hier overdreven wordt gereageerd? Lampaert gaat er mssn net over, maar rijdt niemand van de weg of doet niemand vallen. Zijn elleboogjes zijn er mssn net over maar Wellens laat zich gewoon domweg insluiten en zit dan zelf ook te duwen met zijn schouder. Dit gebeurd iedere keer in een massasprint waar 2 sprinters "vechten" voor het wiel voor hen. Blijkbaar gebeurde dit ook door de Lotto-mannen net voor de 1ste sprint (geen idee of er daar beelden van zijn). Tactisch sterk van QS en niet zo slim van Lotto waar ze toch hun kopman moeten beschermen.
maar komt op hetzelfde neer toch, nl je zit vast door toedoen van iemand anders (en in de sprint is dit ook vaak moedwillig). Maar ik snap je punt wel, daarom dat het er mssn net over is. En denk dat je niet wilt weten wat er soms allemaal gebeurd in het peleton van rekeningetjes die openstaan. Kan mij nu ook inbeelden dat Lampaert de volgende periode geviseerd zal worden door de Lotto mannen.Ik vind dit insluiten anders dan ingesloten geraken in een sprint. Het is gewoon moedwillig iemand in de sandwich houden. Ik vind dat het wat wringt met het fair play principe. Het is niet iets wat vaak gebeurt in de koers dus echt part of the game kan je het niet noemen. Lead outs die in de weg rijden tot daar aan toe, maar dit...
Ben ik nu de enige die vindt dat er hier overdreven wordt gereageerd? Lampaert gaat er mssn net over, maar rijdt niemand van de weg of doet niemand vallen. Zijn elleboogjes zijn er mssn net over maar Wellens laat zich gewoon domweg insluiten en zit dan zelf ook te duwen met zijn schouder. Dit gebeurd iedere keer in een massasprint waar 2 sprinters "vechten" voor het wiel voor hen. Blijkbaar gebeurde dit ook door de Lotto-mannen net voor de 1ste sprint (geen idee of er daar beelden van zijn). Tactisch sterk van QS en niet zo slim van Lotto waar ze toch hun kopman moeten beschermen.
De reactie van Wellens na de finish zegt genoeg.maar komt op hetzelfde neer toch, nl je zit vast door toedoen van iemand anders (en in de sprint is dit ook vaak moedwillig). Maar ik snap je punt wel, daarom dat het er mssn net over is. En denk dat je niet wilt weten wat er soms allemaal gebeurd in het peleton van rekeningetjes die openstaan. Kan mij nu ook inbeelden dat Lampaert de volgende periode geviseerd zal worden door de Lotto mannen.
Dit valt niet te vergelijken met een sprint(voorbereiding).Ben ik nu de enige die vindt dat er hier overdreven wordt gereageerd? Lampaert gaat er mssn net over, maar rijdt niemand van de weg of doet niemand vallen. Zijn elleboogjes zijn er mssn net over maar Wellens laat zich gewoon domweg insluiten en zit dan zelf ook te duwen met zijn schouder. Dit gebeurd iedere keer in een massasprint waar 2 sprinters "vechten" voor het wiel voor hen. Blijkbaar gebeurde dit ook door de Lotto-mannen net voor de 1ste sprint (geen idee of er daar beelden van zijn). Tactisch sterk van QS en niet zo slim van Lotto waar ze toch hun kopman moeten beschermen.
Dat laatste is nu toch echt geen argument in deze discussie hé. Wellens is daar om te beginnen destijds terecht voor gestraft. Ik zou dan alle sprinters de raad geven om Groenewegen telkens in de dranghekken te rijden als dat argument meespeelt...Dit dus. In een sprint voorbereiding zie je niet anders dan dit soort zaken. Er zijn constant renners die elkaar de loef proberen af te steken om in het "perfecte" wiel te geraken. Dit valt gewoon hard op door die gouden kilometer en doordat het maar 2 ploegen zijn en geen gans peloton.
DQ vind ik verdedigbaar maar om hier nu meer van te maken.
En nu ook niet doen alsof Wellens een engel is hé remember Brabantse Pijl.
Iemand moedwillig van de baan rijden, kan je toch niet vergelijk met dit hier?Dit valt niet te vergelijken met een sprint(voorbereiding).
Het was idd niet supererg, maar gewoon vuil spel van Lampaert en QS.
Vooral na die eerste sprint stoorde me het enorm !
Wellens wint die sprint , laat zich wat inlopen en dan komt lampaert doodweg wat chargeren.
De baan was vrij , geen wiel om in te kruipen.
Nu er zal wel toch eens naar de regels moeten worden gekeken als het zo duidelijk is als nu.
Wat als een renner met opzet Pogacar straks van de baan rijdt en zo zijn ploeggenoot de tour kan winnen.