Mid-seasonwedstrijden 2022

Daar stelt niemand zich vragen bij hoor. Het probleem zit hem in situaties zoals eer gisteren bv. Jumbo zit nog met 3 man mee VA en de 2e van vorige TDF en de 2e van de TDF ervoor. Wie rijd er dan op kop? Wat doe je met de bonis? Roglic kan een aankomst bergop ook winnen laat je die bonis dan schieten om VA de rit te proberen te laten winnen?

In de TDF heb je een roubaix rit. VDP versnelt Pogacar gaat mee, Roglic of Vingegaard moeten passen mag VA mee proberen te gaan of moet die wachten?

VA is Cav niet. Cav was totaal nutteloos voor Wiggins. Cav kan iemand niet uit te wind houden, Cav kan niemand over kasseien leiden, Cav kan niemand afzetten aan de voet van de slotklim in een lastige rit. Dat kan VA wel allemaal en dus gaan er keuzes moeten gemaakt worden. Alles op een mogelijk TDF zege of alles op ritten + groen. Er gaan momenten zijn waar beiden niet mogelijk zijn.
Ik zie niet in waarom ze niet en voor geel en voor groen zouden kunnen gaan.. Afhankelijk van het koersverloop natuurlijk, vorig jaar waren ze na 1 week den helft van hun ploeg al kwijt en dat is het natuurkijk keuuzes maken en puzzelen.
Roglic en Vingegaard gaan op een vlakke etape naturlijk niet rijden voor van Aert zoals gisteren. Maar als het een sprintersetappe is zullen de sprintersploegen dat wel doen om zo zelf proberen te winnen. En als de ontsnapping het haalt dan zijn de groene punten toch weg.
Als dan Benoot/Laporte knecht voor Van Aert in die etappes moet Wout gewoon een treintje kiezen, hij heeft al bewezen dat hij ook zonder hulp goed vooraan zit.
In de Roubaix rit zal Van Aert zowiezo mogen meegaan als VDP en Pogacar aanvallen. Daarom dat Benoot en/of Laporte zal meegaan, die kunnen ook op kasseien leiden. Dan moet Van Aert niet knechten op de kasseien of het vlakke. In de bergettappes meegaan in de ontsnapping om de groene punten onderweg te pakken en dan gewoon de groep volgen tot de klassementsmannen er aankomen en dan nog efkes werken tot de voet van de volgende berg.
Jumbo moet niet perse de koers dragen. UAE zal dat moeten doen en dan is het aan Bouwman, Kuss en Kruijswijk om Roglic en Vingegaard te beschermen.

een toerselectie heeft 11 renners.. ik denk dat ge dan wel meer als 1 doel kunt ambiëren.

Ik zie niet in waarom ze niet en voor geel en voor groen zouden kunnen gaan.. Afhankelijk van het koersverloop natuurlijk, vorig jaar waren ze na 1 week den helft van hun ploeg al kwijt en dat is het natuurkijk keuuzes maken en puzzelen.
Roglic en Vingegaard gaan op een vlakke etape naturlijk niet rijden voor van Aert zoals gisteren. Maar als het een sprintersetappe is zullen de sprintersploegen dat wel doen om zo zelf proberen te winnen. En als de ontsnapping het haalt dan zijn de groene punten toch weg.
Als dan Benoot/Laporte knecht voor Van Aert in die etappes moet Wout gewoon een treintje kiezen, hij heeft al bewezen dat hij ook zonder hulp goed vooraan zit.
In de Roubaix rit zal Van Aert zowiezo mogen meegaan als VDP en Pogacar aanvallen. Daarom dat Benoot en/of Laporte zal meegaan, die kunnen ook op kasseien leiden. Dan moet Van Aert niet knechten op de kasseien of het vlakke. In de bergettappes meegaan in de ontsnapping om de groene punten onderweg te pakken en dan gewoon de groep volgen tot de klassementsmannen er aankomen en dan nog efkes werken tot de voet van de volgende berg.
Jumbo moet niet perse de koers dragen. UAE zal dat moeten doen en dan is het aan Bouwman, Kuss en Kruijswijk om Roglic en Vingegaard te beschermen.

een toerselectie heeft 11 renners.. ik denk dat ge dan wel meer als 1 doel kunt ambiëren.
Eerder 8.

Ik volg het voor de rest wel grotendeels, al onderschat je de inspanningen om groen te halen mogelijks wel wat. Meegaan in de vlucht voor groene punten, om nadien de klassementsmannen terloops nog even bij te staan om de dag nadien hetzelfde te doen.. Er zijn al voldoende renners geweest die er aan kapot gingen zonder nog te moeten knechten.

Eerder 8.

Ik volg het voor de rest wel grotendeels, al onderschat je de inspanningen om groen te halen mogelijks wel wat. Meegaan in de vlucht voor groene punten, om nadien de klassementsmannen terloops nog even bij te staan om de dag nadien hetzelfde te doen.. Er zijn al voldoende renners geweest die er aan kapot gingen zonder nog te moeten knechten.
Jah 8 idd.. ma bon ik denk dat hij niet veel zal moeten knechten.

Ik had nu wel verwacht met die grote voorsprong van Van Aert dat er een paar ploegen vandaag al hard gingen proberen te maken. Niet dus.

EDIT: net nu ik het zeg, UNO X dan nog ook.

Bon voor wie er nog over twijfelde, Van Aert zal hem niet winnen.
0% kans geef/gaf ik VA hoor (zoals de meesten hier).

Wat niet wil zeggen dat VA deze rittenkoers niet zou kunnen willen als hij specifiek ervoor zou trainen (en ook wat gewicht zou afvallen).
Maar wat voor hem telt momenteel (dit seizoen alvast) is de groene trui in de ronde van Frankrijk. Hij maakt zeker kans daarvoor.

benieuwd of mijn voorspelling in de tour uitkomt dat Jonas beter blijkt bergop dan Roglic

edit: sterk wel van Jonas, wat liggen trekken voor roglic en dan gewoon op 12 seconden binnenkomen als 3de, is zeker in orde :crazy:

Laatst bewerkt:
Johannessen dikke prestatie! Niveau van de beloften ligt tegenwoordig toch echt wel vrij dicht bij dat van de profs. Hoe die mannen in hun neoprof jaar zo kunnen presteren in dit soort rondes. Sterk echt.

Jumbo wel weer eens zot dominant. OConnor bevestigt.

benieuwd of mijn voorspelling in de tour uitkomt dat Jonas beter blijkt bergop dan Roglic

edit: sterk wel van Jonas, wat liggen trekken voor roglic en dan gewoon op 12 seconden binnenkomen als 3de, is zeker in orde :crazy:

Ik vraag me echt af wat ze gaan doen met die 2. Vin lijkt duidelijk lager te staan in de hiërarchie dan Roglic. Moest in die rit die Gaudu won ook al vroeg aan de bak. Je zou denken na zijn 2e plek dat die toch een vrije rol krijgt.

Johannessen dikke prestatie! Niveau van de beloften ligt tegenwoordig toch echt wel vrij dicht bij dat van de profs. Hoe die mannen in hun neoprof jaar zo kunnen presteren in dit soort rondes. Sterk echt.

Jumbo wel weer eens zot dominant. OConnor bevestigt.

Johannessen is natuurlijk wel een echte belofte wordt dit jaar al 23, heeft niet zoals zovelen tegenwoordig meteen de stap van junioren naar de profs gezet. Deed in Noorwegen niet eens meer mee voor de jongeren trui omdat hij dit jaar al 23 wordt. Ayuso en Uijtdebroeks zijn bv nog maar 19.

Nu blijft sterk natuurlijk kan normaal ook nog eens redelijk sprinten dus kan een mooie toekomst tegemoet gaan.

Als ge ziet waar Johannessen eindigde ten opzichte van Remco in Norway en waar die hier eindigt in de Dauphiné, onnozele vrgl natuurlijk maar doet dromen voor Remco zondag. Zijn ambitie moet toch zijn om TdS te winnen lijkt me, kijk uit naar nieuwe battle met Vlasov :cool:

edit: ziet er qua parcours toch nog een tikkeltje zwaarder uit dan de dauphiné tbh in functie van lengte aankomsten bergop

Laatst bewerkt:
Als ge ziet waar Johannessen eindigde ten opzichte van van Remco in Norway en waar die hier eindigt in de Dauphiné, onnozele vrgl natuurlijk maar doet dromen voor Remco komende week. Zijn ambitie moet toch zijn om TdS te winnen lijkt me, kijk uit naar nieuwe battle met vlasov :cool:

Martinez ook niet vergeten die krijgt ook nog eens een hele sterke ploeg met zich mee. Bergen in zwitserland zijn normaal niet zo heel steil en meestal redelijk gelijklopend dus zou hem moeten liggen. Ben benieuwd, morgen begint het al.

Wat een zwakke bezetting deze Dauphiné, die nummers 5 en 6 van de rit werden in nota bene de Ronde van Noorwegen nog belachelijk gemaakt.

:unsure:

Sterk gereden van Vingegaard maar echt 100% zuiver in dienst was dat imo toch niet helemaal. Bij die eerste aanzet dat was echt demareren om er van weg te kunnen hé. Tis dat O'Connor uiteindelijk het gat dicht rijdt met Roglic aan het wiel en dan blijft hij gewoon op kop rijden, het is niet dat hij resoluut over nam toen FDJ weg viel en meteen begon te rijden ook.

Daarnaast ook niet vergeten dat Roglic pas een stuk in de laatste 2km gaat en dat er van die laatste 1200-1300m nog een behoorlijk stuk vlak tot serieus bergaf ging, dat is dus terrein waar niet alleen Vingegaard maar ook de rest relatief weinig terrein verliezen natuurlijk.
De aankomst van morgen zal de waardeverhoudingen echt bloot leggen. 11km aan 9.2%, daar kan je je niet meer weg steken.

Ongelooflijk trouwens hoe De Cauwer daarnet weeral over Roglic sprak... kweet nie waarom maar hij moet er niet van hebben... "ene keer gedemarreerd, ene keer!", "kweet niet of hij beter is dan Vingegaard". Er zijn trainingskampen en heel die zever ook hé, ge gaat mij niet wijs maken dat als Vingegaard op stage in Tignes Roglic het snot voor de ogen rijdt dat die nadien gewoon moet gaan knechten hé.

Johannessen is natuurlijk wel een echte belofte wordt dit jaar al 23, heeft niet zoals zovelen tegenwoordig meteen de stap van junioren naar de profs gezet. Deed in Noorwegen niet eens meer mee voor de jongeren trui omdat hij dit jaar al 23 wordt. Ayuso en Uijtdebroeks zijn bv nog maar 19.

Nu blijft sterk natuurlijk kan normaal ook nog eens redelijk sprinten dus kan een mooie toekomst tegemoet gaan.

Het gaat mij meer over dat vroeger (+5 jaar geleden) neoprofs (zeker klimmers) die overkwamen uit de beloften (na 1, 2, 3 of 4 jaar) er eigenlijk nooit meteen stonden. Nu lijkt de beloftencategorie je echt wel goed klaar te stomen. Het helpt natuurlijk dat velen beloften hier en daar al wat profkoersjes rijden vooraleer ze echt prof worden. Johannessen valt nu op, maar ik heb het dan ook over Ayuso, Foss, Mader, Vlasov, Champoussin, Vansevenant, Leemrijze, Zimmermann, Bernal, Lambrecht, etc. Allemaal mannen die als neoprof meteen mooie dingen laten/lieten zien. Gaudu was voor mij zowat de eerste waarvan ik schrok dat die na 3 maand prof al meteen zotte dingen liet zien. Ik heb het gevoel dat er vroeger veel meer beloften het niet waarmaakten zeg maar. Er werd wel eens lacherig gedaan over bepaalde beloftenresultaten. Nu kun je toch makkelijker zeggen dat de mannen die die grootste beloftenkoersen winnen er ook wel echt zullen komen.

De begeleiding vanaf jongsaf aan is nu ook gewoon verzorgd in het wielrennen, grote ploegen scouten renners al van heel jonge leeftijd. Dat was vroeger helemaal niet zo.

Is ind
Wat een zwakke bezetting deze Dauphiné, die nummers 5 en 6 van de rit werden in nota bene de Ronde van Noorwegen nog belachelijk gemaakt.

:unsure:
Of Remco was echt goed in Noorwegen en had Roglic vandaag kunnen volgen? :unsure:
Lees: Ik ben daar bijna zeker van. Dit is een rittenkoers van een week (géén 3 weken zoals in een grote ronde), en geen al te steile puisten, dit is echt iets voor Remco.

Terug
Bovenaan