Mid-seasonwedstrijden 2022

Van bovenaan zie je duidelijk dat Welsford uitwijkt en een beweging maakt. Bij het vooraanzicht lijkt het of de Lie een gaatje probeerd in te duiken die er niet is.

Terecht DQ.
 
Terechte DQ toch inderdaad? Elleboog + schouder zetten, nergens voor nodig. De Lie duikt misschien wel in een risicovol gat, maar da's geen reden om zo'n manoeuvre te maken Welsford zijnde.
 
Eerste onderzoeken tonen niet meteen breuken aan, wel een hersenschudding. Als dit later ook bevestigd wordt, komt hij al bij al goed weg want die klap moet toch echt gigantisch hard geweest zijn. Afhankelijk van hoe zwaar die hersenschudding is, is dat natuurlijk wel eventjes niet koersen, maar toch... een geruststelling lijkt me.
 
Te zien hoe je het bekijkt,
Van bovenaanzicht lijkt Welfsford helemaal in de fout.

Van Vooraanzicht is De Lie zelf in de fout.
Welfsord sprint altijd sowieso met brede ellebogen , de lie tikt hem lijk en welfsford verliest zijn evenwicht

* ik onthoud me in een oordeel , vind het een moeilijk geval ;)


Ik vind het een zéér moeilijk geval.

Op het vooraanzicht gaat De Lie zwaar in de fout door een gat te zoeken dat er niet is. Op het bovenaanzicht is de ruimte er klaarblijkelijk wel bij het moment van aanzet maar op het moment dat hij er half naast komt sluit de opening weer. Ik denk ook dat je in het bovenaanzicht onderschat hoe breed Welsford sprint.

Wie hier alweer stevig in de fout gaat is de organisatie imo... waarom ligt die streep niet 20m vroeger??? Een rechte lijn van 2-300m maar toch effe de streep leggen net op de plaats waar de baan links wegdraait... vaneigen dat Welsford lichtjes naar links komt, hij wil gewoon zo recht mogelijk naar de streep. Welsford doet imo toch echt zeer weinig verkeerd, die ellenboog is eerder een reflex voor balans denk ik. Ik zou eerder zeggen dat De Lie iets te optimistisch is, maar tis ne moeilijke.
 
Die elleboog is gewoon omdat hij iemand voelt komen.

Als we Groenewegen zo aanpakken dan mag je dit ook niet laten passeren imo
 
Ik zie ook echt niet wat er zo optimistisch is aan wat De Lie doet. Wanneer die aanzet is er echt wel een groot genoeg gat om in te duiken. Op dat moment is hij zelfs al sneller dan Welsford en McLay. Mij lijkt Welsford op een bepaald moment compleet op zijn limiet te zetten (hij gaat ook al vroeg zitten) waardoor hij de kortste weg naar de finish zoekt en dat is door die domme bocht schuin. Welsford sprint hier simpelweg niet reglementair en daardoor valt De Lie (als die aan zijn remmen komt wanneer hij er voor 75% langs zit, komt daar ook een grote valpartij van hoor). Al is de oorzaak van dat niet reglementair sprinten wel eerder die bocht in de laatste 50m dan moedwilligheid bij Welsford. In dat laatste geloof ik ook absoluut niet.
 
Langs voor ziet het er iets genuanceerder uit. Maar langs boven zie je wel dat hij zijn arm zet.

Niet te vergelijken met Groenewegen maar wel terecht een DQ.
 

Girmay heeft blijkbaar wat fans meegebracht (of wel wonen ze in Duitsland), maar van mij mogen ze naar Vlaanderen komen wanneer Girmay weer koersen hier rijdt.

Eritrea is nogal een dictatuur en heeft een totalitair regime.
Dit zijn geen fans die Bini zomaar meebrengt.
Frankfurt is natuurlijk een grootstad, maar vind het toch bizar dat daar ineens zo een hoop Eritreeërs bij elkaar staat.
Zou me niet verbazen dat ze vanuit het land mensen proberen mobiliseren om Eritrea toch iets meer op de kaart te zetten?
Of misschien allemaal te ver gezocht :) ...
 
Eufemisme van de dag :p

Ergens toch onbegrijpelijk dat er enerzijds (terecht) met lof wordt gegooid naar Tesfatsion en co maar er op geen enkel moment een kritische noot wordt bezongen over de wantoestanden in dat land.

Voor de users die het interesseren: https://www.economist.com/the-econo.../14/why-eritrea-is-called-africas-north-korea

Vraag aan 100 Belgen om Eritrea aan te duiden op een kaart hoeveel gaan het weten? En is het echt aan Karl en Jose om de wantoestanden in Eritrea aan te kaarten?
 
Eritrea is nogal een dictatuur en heeft een totalitair regime.
Dit zijn geen fans die Bini zomaar meebrengt.
Frankfurt is natuurlijk een grootstad, maar vind het toch bizar dat daar ineens zo een hoop Eritreeërs bij elkaar staat.
Zou me niet verbazen dat ze vanuit het land mensen proberen mobiliseren om Eritrea toch iets meer op de kaart te zetten?
Of misschien allemaal te ver gezocht
Hoeveel Eritreeërs zouden er in Brussel wonen denk je?
 
Eritrea is nogal een dictatuur en heeft een totalitair regime.
Dit zijn geen fans die Bini zomaar meebrengt.
Frankfurt is natuurlijk een grootstad, maar vind het toch bizar dat daar ineens zo een hoop Eritreeërs bij elkaar staat.
Zou me niet verbazen dat ze vanuit het land mensen proberen mobiliseren om Eritrea toch iets meer op de kaart te zetten?
Of misschien allemaal te ver gezocht :) ...
Nochtans was Nemesis ervan overtuigd dat ze meer kenden dan hun eigen sporters.
Dat mondiaal wielrennen daar gewoon vlot gekend was.

Het is gewoon schrijnend hoe het er in dat land aan toe gaat.
 
Hoeveel Eritreeërs zouden er in Brussel wonen denk je?
In 2017 kregen meer dan 29.000 Eritreeërs bescherming in EU27 + Noorwegen en Suisse.
In 2017 kwamen enkel in Italïe meer dan 20.000 Eritreeërs aan, waarvan in 2017 minder dan 10% zich had aangemeld en in het circuit zat voor een beslissing tot bescherming. Dus alvast in Europa is die gemeenschap groot genoeg om hier en daar eens op te duiken.
 
Prachtig, voor iemand als Phil met zijn palmares was het toch een beetje pijnlijk om hem nergens nog een rol van betekenis te zien spelen.
Dit is toch echt wel nog een minikersje op zijn carrièretaart ! :hug:
 
Mooi van Gilbert ,

Wel weer een vreemde plaats om een finish te leggen , weer een goeie kronkel op nog geen 50m van de streep
 
Prachtig, voor iemand als Phil met zijn palmares was het toch een beetje pijnlijk om hem nergens nog een rol van betekenis te zien spelen.
Dit is toch echt wel nog een minikersje op zijn carrièretaart ! :hug:
Bwoah, Gilbert rijdt af en toe nog eens een degelijke uitslag.

Je moet de resultaten van Froome eens bekijken! Sinds begin 2019 3 keer top10 gereden, allemaal in 2019, en dan nog in Colombia en de Tour of the Alps. In 156 koersdagen.
 
Bwoah, Gilbert rijdt af en toe nog eens een degelijke uitslag.
Da's wel heel rooskleurig hoor, de afgelopen drie jaar toch echt heel weinig punten bij elkaar gereden. Als je puur kijkt naar de UCI-punten hebben zelfs Oliver Naesen en Sep Vanmarcke in 2020 en 2021 meer punten verzameld, terwijl die toch het imago hebben van amper een platte prijs te rijden. Van Greg VA wordt ook vaak gezegd dat die de laatste jaren geen platte prijs meer rijdt, maar die haalt vlot meer dan het dubbel aantal punten van Gilbert de afgelopen drie jaar.

Leuk voor hem (en Lotto) dat hij wint, maar dit niveau stelt wel weinig voor he.
 
Terug
Bovenaan