Metaaldraad

Vraag me echt wel af waarom Metallica op Hellfest speelt maar niet op GMM.
Live Nation.
En bovenal wie gaat 4de headliner zijn in Dessel?
Faith No More,Scorpions,Parkway Drive,Volbeat,Sabaton,Korn,A7X,Megadeth,Guns 'N' Roses,AC/DC,Slipknot,Tool,System of a Down,Deep Purple,....
Ik gok op Volbeat. Tenzij Slipknot nog tourt, die hun tienbeurtenkaart is nog iets voller.

Gojira mag ook afkomen,maar mogen beter plaats op affiche krijgen in plaats van ergens de vroege namiddag.
Verder hoop ik nog op Blind Guardian,5FDP,Shinedown,Kreator,Lacuna Coil,Avatar als ik snel door de affiche scroll.
Ik hoop ook hard op Blind Guardian. Ik had geen idee dat ze terug gingen touren dus das wel echt mooi meegenomen!
Van die affiche hoop ik gewoon op de volledige Altar Stage van de eerste vrijdag en de 2e zondag :) Aangevuld met namen van diezelfde stage van de overige 5 dagen. Daar mogen ze gewoon 4 dagen lang die marquee mee vullen, ga ik weeral geen zonnecreme moeten meenemen naar Dessel.
De jupiler stage en metaldome mogen ze vullen met wat van die hardcore en stoner/doom bands. En Mercyful Fate uiteraard.

Die main stage gaat, op NiN en Metallica na, toch gewoon grotendeels gekopieerd worden denk ik.
 
Heb het al gezegd ma blijf het herhalen: Sabaton lijkt het over oorlog te hebben maar brengt dat op de manier dat e kind dat speelt op de speelplaats.
3qtaie99zvm31.jpg
 
Vraag me echt wel af waarom Metallica op Hellfest speelt maar niet op GMM.
Graspop heeft ondertussen toch ook grotere internationale bekendheid dacht ik en meer financiële middelen dan x aantal jaren terug.
Vind het gewoonweg jammer dat ze altijd voor RW kiezen.

Jaarrekeningen van Graspop zijn online te bekijken op de site van de Nationale bank. 19 miljoen euro in kas en ongeveer 3 miljoen euro per jaar winst (na belastingen). Strak businessmodel natuurlijk waarbij heel veel werk wordt gedaan door vrijwilligers en waarbij de aandeelhouders op een berg geld mogen zitten.
Werchter maakt +- 7 miljoen euro per jaar winst met 115 miljoen euro in kas.
En de moederholding daarboven heeft nog eens 35 miljoen euro staan.
Om de echte financiele stromen te doorgronden moet je nog veel meer documenten hebben maar bon, de grootorde is wel duidelijk.


De reden waarom Metallica op Werchter wordt geboekt is ook al die aandeelhouders. Voor Graspop en Werchter is dat namelijk voor een groot deel hetzelfde bedrijf namelijk Live nation. En door een wat zwaardere headliner op Werchter te zetten, en enkele zachtere bands op Graspop, zorg je dat mensen tickets kopen voor beiden in plaats van voor één van de festivals.
 
Verdorie, daar staan wel pareltjes tussen? Blood Moon van Converge is mij altijd bijgebleven van op Roadburn, en dan nog bands als Mercyful Fate, Martyrdöd, Heilung, Les Chants de Nihil, Okkultokrati, Kadavar, Year of No Light, bakken degelijk doom/stoner/black/thrash/death... :drool:
 
Live Nation.

Ik gok op Volbeat. Tenzij Slipknot nog tourt, die hun tienbeurtenkaart is nog iets voller.



Ik hoop ook hard op Blind Guardian. Ik had geen idee dat ze terug gingen touren dus das wel echt mooi meegenomen!
Van die affiche hoop ik gewoon op de volledige Altar Stage van de eerste vrijdag en de 2e zondag :) Aangevuld met namen van diezelfde stage van de overige 5 dagen. Daar mogen ze gewoon 4 dagen lang die marquee mee vullen, ga ik weeral geen zonnecreme moeten meenemen naar Dessel.
De jupiler stage en metaldome mogen ze vullen met wat van die hardcore en stoner/doom bands. En Mercyful Fate uiteraard.

Die main stage gaat, op NiN en Metallica na, toch gewoon grotendeels gekopieerd worden denk ik.

Ik denk Faith No More,waren normaal gezien headliner bij editie in 2020 en 2021 en zie ze ook op affiche van Hellfest staan,dus.......
Die willen hun status van headliner niet kwijt spelen volgens mij.
Alleen ik vind het opvallend dat het vrij lang duurt om de 4de topnaam bekend te maken,zou het dan toch grote verrassing kunnen zijn?


BTW:Op bruut vallen ze toch ook regelmatig in herhaling,hoeveel keer al SOAD - Toxicity (live) en Limp Bizkit - My Generation (live) :sarcastic:
Geen slechte songs,maar moet ze geen zeventig keer per dag horen.
 
als daar een deel namen ook van op graspop gaan staan zou ik het nog wel durven overwegen om toch nog eens graspop te doen. Camping sowieso niet, dan kunt ge me afvoeren met de lijkwagen.
 
als daar een deel namen ook van op graspop gaan staan zou ik het nog wel durven overwegen om toch nog eens graspop te doen. Camping sowieso niet, dan kunt ge me afvoeren met de lijkwagen.
Miserie is dat Graspop meestal wel de headliners en andere mainstage acts mooi kopieert maar de rest vd stages heel wat minder.
 
Bonuspunten! Tenminste iémand die ons op de hoogte houdt van alle versies.

On another note, gingen jullie geen werk maken van een BG Zwaarste Lijst met presentatie? @Obi-Jan @Kid_C
 
Terug
Bovenaan