Graspop Metal Meeting 2026

Nog een paar opvallende dingen in de marge:

*heb maar ene crowdsurfer helpen vertrekken, geen enkel over mij heen gehad, niet dat ik daar rouwig om ben maar vond het opvallend.
*toch een paar mensen gezien met bloedneus, precies of de mosh en circlepits weer heviger aan't worden zijn of de mensen gewoonweg onvoorzichtig.
*podiumaanpassing is dus mogelijk,want zaterdag stond er een hele catwalk aan de southstage.
dus de theorie dat Metallica en AC/DC bvb omwille van een aangepast podium niet geboekt kunnen worden,mag de vuilbak in.
*de Marquee is in 2 gesplits tussen de PA en het podium,wat daar de reden achter is is voor mij onduidelijk en ik begrijp het eigenlijk ook niet.
de theorie ivm Metallica en AC/DC is gewoon 💰💰💰. Die mannen verdienen veel meer aan een eigen stadiontour dan aan een festivaloptreden

Inderdaad. Een Metallica op GMM zie ik enkel mogelijk in het scenario dat ze 3 zomers op rij de zomerfestivals doen. Dan zou het wss op jaar 1 een apart Werchter evenement worden, jaar 2 op de klassieke Werchter en jaar 3 zouden ze worden doorgeschoven naar een Graspop.

(Waardoor ik het nu bvb wel mogelijk zie dat Graspop volgend jaar een Linkin Park gaat krijgen als die blijven touren)

Eerste keer, een dagje GMM, vooral voor Limp Bizkit & The Offspring moet ik toegeven ...

Qua organisatie is dit wel gigantisch goed geregeld, of we hadden gewoon geluk, dat kan ook, maar géén enkel probleem om te parkeren, gewoon rijden, oprijden, klaar (rond 13u30 ofzo was dat), idem voor het wegrijden (al was het sowieso al goed gekuist door de regen natuurlijk). Als je dat vergelijkt met werchter waar we vorig jaar eerst een uur of langer moesten aanschuiven om op de parking te geraken, en dan nog eens 2u om op de autostrade te geraken in het terugkeren :sarcastic:

Bandje gaan halen vond ik vreemd, zo apart, maar het werkte wel gewoon goed en vlot, en dan ook direct vlot binnen - wel amper controle ondanks de metaaldetectors, maarja, veel zin heeft dat niet zeker als je sommige ziet lopen :laugh:
Wij zijn rond 12.00u aangekomen op de parking denk ik en konden direct oprijden en een plek redelijk dicht bij het festivalterrein (parking rood 3 denk ik).
De terugbetaling van ongebruikte Skullies kan vanaf vandaag worden aangevraagd.
We hebben alles opgedronken, dus no need :fingerguns:.

Toch weer wat nieuwe ontdekkingen gedaan, Ego Kill Talent en Sleep Theory waren beiden zeer goed vond ik.

Voor de rest SNOT (in die Marquee was het toen wel echt bloedheet), thrown, stukje van Bulls on Parade, stukje Grade 2 en Wind Rose, A Day to Remember, Megadeth (serieuze let down voor mij), Pennywise (eindelijk door mijn 14-jarige zelf afgevinkt), laatste stuk Within Temptation, Limp Bizkit (eerste keer, nummers OK, maar de show was echt slecht) en het eerste stukje van The Offspring, maar toen de sluizen opengingen zijn we maar vertrokken.

Al blij een heel goede editie, nieuwe bands leren kennen en liever te warm dan een hele dag regen!
De (kleine) kater de dag erna pakken we er graag bij.

de theorie ivm Metallica en AC/DC is gewoon 💰💰💰. Die mannen verdienen veel meer aan een eigen stadiontour dan aan een festivaloptreden

Begrijp ik, maar er zijn ook gewoonweg mensen die beweren dat ze (Metallica en AC/DC) niet geïnteresseerd zijn om te spelen op GMM vanwege dat ze hun snakepit niet kunnen plaatsen.
Dus als ze daadwerkelijk op GMM willen spelen dan denk ik dat de organisatie wel zal zorgen dat er een snakepit staat.
Verder denk ik persoonlijk wel dat GMM ondertussen wel de financiële middelen heeft om ze te boeken.
Mijn mening is gewoonweg dat ze niet willen, terwijl ze vrij recent nog (dacht net voor of na corona) nog op een pas opgericht festival (dat nog niet echt grote reputatie heeft) speelden.
2 Jaar geleden ofzo hadden ze een gat in hun kalender waar GMM zat maar dat was hun rustweekend.
Ofwel is het gewoonweg Livenation die zeggen,exclusief Werchter als ze festival tour doen.

BTW: ik heb die survey/ enquete ingevuld en daar kon je bij een van de vragen 10 artiesten selecteren die je zou willen zien op GMM.
niet dat het uitmaakt maar heb Metallica er toch maar tussen gezet, voor de rest niet echt big guns gekozen, enfin met Metallica erbij 3 "grote" namen.Nee ook geen AC/DC , SOAD,Foo Fighters of Linkin Park.
De rest allemaal bands die er nog niet gespeeld hebben.

Livenation heeft jammer genoeg veel macht, ook de reden waarom sommigen bands niet op Alcatraz staan. Dat is 1 van de voorwaarden als bands een contract tekenen bij Livenation, dan mogen ze niet op onafhankelijke festivals staan zoals Alcatraz

Ff een vraagje, hebben jullie al je het restsaldo van je skullies terugbetaald gekregen?
Ik heb wel mail gekregen dat het verwerkt is, maar vind er niks van terug op mijn rekening.

Ff een vraagje, hebben jullie al je het restsaldo van je skullies terugbetaald gekregen?
Ik heb wel mail gekregen dat het verwerkt is, maar vind er niks van terug op mijn rekening.
Deze ochtend stond het op mijn rekening. Ik heb de terugbetaling aangevraagd op de eerste dag dat het mogelijk was.

Terug
Bovenaan