Metaaldraad

Ticketjes binnen voor Gojira in Tilburg. :woohoo:
Veel sterkte aan degenen die in Vorst gaan zien.
 
Ik ben zelf nog nooit in Vorst geweest, maar is dat echt zo een slechte zaal dan?
Dat is een betonnen bunker. Het geluid is véél te vaak een rommeltje in die zaal, met echo's overal en alles dat een beetje een brij wordt waarin de zang verdwijnt. Als er nu één band is waarbij je dat niet wilt meemaken... Het schijnt dat het de laatste jaren ietwat verbeterd is, maar ik wil het risico niet lopen.

En sowieso meer fan van kleinere zalen, het is toch een heel andere beleving hé. Voor dat uurtje extra rijden (en op een zondag ipv een dinsdag) heb ik niet getwijfeld.
 
De paar keren dat ik al in Vorst ben geweest (Judas Priest - Megadeth - Testament en Machine Head - Hatebreed voor zover ik me kan herinneren, beiden dus al enkele jaren geleden) was dat geluid telkens echt wel goed hoor...

Vorst is imo een fijne zaal op een kaklocatie. Je krijgt daar quasi nergens je auto kwijt, tenzij ergens op straat of op een louche, overpriced parkeerterrein dat denk ik niks met de zaal zelf te maken heeft.
Qua sfeer is het daar dan wel tof, hopen kleine zaakjes die met eten en drank buiten staan en elkaar proberen te overtreffen qua muziek :)
 
Tool ooit gezien in Vorst en voor mij was het reden genoeg om er nooit meer naartoe te gaan. Ik heb toch al een serieuze reeks zalen gedaan, maar erger dan Vorst heb ik nog niet meegemaakt.

Ik ben totaal vergeten om er op tijd bij te zijn voor 013 :(
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Veel Nederlandse zalen zijn pakken beter dan wat ge hier in België vind e. Ben tot nu nog nergens in Nederland geweest waar het geluid slecht was, zelfs op festivals niet, hier in België vaker wel dan niet dat het slecht geluid is.
 
De 013 is echt wel een top zaal imo.
Ja absoluut, toch zowat de beste zaal waar ik al geweest ben. Al is mijn mening waarschijnlijk nogal gekleurd door Roadburn. Het beste geluid dat ik in België al gehad heb was eigenlijk in de MOD. Dat was weliswaar The Ocean, die bijna nooit een zwak geluid hebben, maar toen was het echt af.
 
Zo jammer dat de juiste versie niet meer te vinden is op Youtube (laat staan dat je iets van de band kan vinden op Spotify), maar March to the Black Holocaust van Vlad Tepes is buitengewoon goed. Ik had die wel op cd, maar hedendaagse laptops hebben helaas geen cd-spelers meer dus ik heb mijn oude laptop opnieuw uit het dodenrijk tot leven gewekt om de geripte versie door te sturen. Heerlijk!
 
Voor het eerst in mijn leven een volledig Iron Maiden album beluisterd :')
Meteen wel quasi de hele discografie er door gejaagd. 't Is wel duidelijk, een Iron Maiden fan zal ik nooit worden. Ik blijf bij de nummers die ik daarvoor al goed vond (The Trooper, Aces High,...). Misschien kan ik wel een album vullen met nummers die ik goed vind, maar meer zit er niet in. Zitten echt wel zeer veel dingen tussen die mij irriteren, onnozel klinken, of gewoonweg te veel major key (major key en modulatie zijn mijn grootste ergernissen in muziek). Dingen als Number of the Beast, Run to the Hills,... Daar krullen mijn tenen van.

En ja, The Trooper in in G major :p er zijn dus uitzonderingen.


Oh, en dit is gewoon een van mijn favoriete Youtube video's:

 
Voor het eerst in mijn leven een volledig Iron Maiden album beluisterd :')
Meteen wel quasi de hele discografie er door gejaagd. 't Is wel duidelijk, een Iron Maiden fan zal ik nooit worden. Ik blijf bij de nummers die ik daarvoor al goed vond (The Trooper, Aces High,...). Misschien kan ik wel een album vullen met nummers die ik goed vind, maar meer zit er niet in. Zitten echt wel zeer veel dingen tussen die mij irriteren, onnozel klinken, of gewoonweg te veel major key (major key en modulatie zijn mijn grootste ergernissen in muziek). Dingen als Number of the Beast, Run to the Hills,... Daar krullen mijn tenen van.

En ja, The Trooper in in G major :p er zijn dus uitzonderingen.


Oh, en dit is gewoon een van mijn favoriete Youtube video's:

En de Paul Di'Anno-schijven Iron Maiden en Killers? Toch een heel andere stijl, vind ik.
 
En de Paul Di'Anno-schijven Iron Maiden en Killers? Toch een heel andere stijl, vind ik.
Self-titled viel relatief goed mee. Op Killers stonden een paar zeer irritante nummers :p Was wel een beetje verrast door hoe dat klonk, want is inderdaad niet echt waarmee ik Iron Maiden associeer.
 
Terug
Bovenaan