Metaaldraad

Ah, de Lugburz-tijden :biglaugh:
Vorig jaar op GMM nog een shirt van gedragen en toch paar keer op aangesproken geweest!

Iemand hier ooit 't Swaert der Duysternis gekend?
Ik heb de Doppelkültplatte hier nog ergens liggen. Dat is toch in het leven geroepen door onder andere die kerels van W&D zeker? Grimgäert was daar toch bij betrokken?

Die laatste had ook nog dit projectje, maar daar is niets meer mee gebeurd denk ik:

 
Nice! Coole artstyle en animatie ook.

Heb jullie eerlijk gezegd niet meer gehoord sinds Van Scheld- En Denderland, wel een andere koers gaan varen?
Thanks!

LS&D is dan ook al 22 jaar oud ;) onze muziek is vooral geëvolueerd in de zin dat we ons niet meer beperken tot black metal. Dat zal altijd de hoofdfocus blijven, maar we laten alle invloeden van andere genres waarin we geïnteresseerd zijn gewoon binnensijpelen.
Dit nummer is sowieso wel een buitenbeentje in de zin dat het een muzikaal intermezzo vormt tussen 2 iets klassiekere black metal tracks op het album. De clips worden gaandeweg losgelaten in volgorde van het album omdat het om een chronologisch totaalconcept gaat. Wat de volgende clips worden is dus geen groot geheim ;)
 
Thanks!

LS&D is dan ook al 22 jaar oud ;) onze muziek is vooral geëvolueerd in de zin dat we ons niet meer beperken tot black metal. Dat zal altijd de hoofdfocus blijven, maar we laten alle invloeden van andere genres waarin we geïnteresseerd zijn gewoon binnensijpelen.
Dit nummer is sowieso wel een buitenbeentje in de zin dat het een muzikaal intermezzo vormt tussen 2 iets klassiekere black metal tracks op het album. De clips worden gaandeweg losgelaten in volgorde van het album omdat het om een chronologisch totaalconcept gaat. Wat de volgende clips worden is dus geen groot geheim ;)

Uiteraard, en daar is ook niks mis mee!
Herinner mij die demo vooral omdat jullie hier toen een heel lokale band waren (Likert/Roosdaal), vandaar. Ik laat mij verrassen alleszins :coolbrows:
 
Thanks!

LS&D is dan ook al 22 jaar oud ;) onze muziek is vooral geëvolueerd in de zin dat we ons niet meer beperken tot black metal. Dat zal altijd de hoofdfocus blijven, maar we laten alle invloeden van andere genres waarin we geïnteresseerd zijn gewoon binnensijpelen.
Dit nummer is sowieso wel een buitenbeentje in de zin dat het een muzikaal intermezzo vormt tussen 2 iets klassiekere black metal tracks op het album. De clips worden gaandeweg losgelaten in volgorde van het album omdat het om een chronologisch totaalconcept gaat. Wat de volgende clips worden is dus geen groot geheim ;)
Ik heb Slet van LS&D nog gebruikt als een voorbeeld van Nederlandstalige muziek in de les Nederlands van een leerkracht die op zijn minst gezegd een stok in zijn gat had. Interesting times ... :unsure:
 
Ah, de Lugburz-tijden :biglaugh:
Vorig jaar op GMM nog een shirt van gedragen en toch paar keer op aangesproken geweest!

Iemand hier ooit 't Swaert der Duysternis gekend?
Onlangs nog Skeletor tegengekomen en toch ook ff over 't Swaert gehad :)
Ik zou die site zo graag nog eens terug zien. De nostalgie
 
Ah, de Lugburz-tijden :biglaugh:
Vorig jaar op GMM nog een shirt van gedragen en toch paar keer op aangesproken geweest!

Iemand hier ooit 't Swaert der Duysternis gekend?
Lugburz en Deathmetal.be wel wat tijd op doorgebracht.
't Swaert der Duysternis zegt me ook wel iets maar kan het niet meer plaatsen.

Met enkele vrienden een webzine gerund en een drietal keren een metal en HC fest georganiseerd in het plaatselijke JH.
Veel Limburgse bands: Exterminator, Natan, Ill Fares The Land, Solipsist, Viggen, Troublelovesus, The Quiescent,... Maar ook Welkin en Panchrysia herinner ik me. De eerste keer stond er een kerel in volledig harnas aan de inkom.

Voor de zine ooit een interview kunnen doen met Daniel Cavanagh van Anathema. Het hoogtepunt in mijn journalistencarriere :D
 
Laatst bewerkt:
Lugburz en Deathmetal.be wel wat tijd op doorgebracht.

Ah Deathmetal.be :love:
Die hun t-shirt ook gedragen tot het echt van m'n lijf viel :D

Ook wel grappig: via wa maten uit een naburig dorp ne kerel leren die nen band had: Vettige Kanarie. Kerel daar een paar keer in't lokale jeugdhuis zien optreden. Best wel grappig. Op een gegeven moment organiseert die een festival/fuif voor zijn verjaardag. Massaal veel reactie en buzz op het Deathmetal.be forum. Blijkbaar is/was die een pak bekender dan ik dacht.
 
Qua Russische BM heeft er niets mij meer kunnen overtuigen dan zo goed als alle oude Blazebirth Hall stuff.
Zo wordt het helaas niet meer gemaakt. Ijskoude atmosfeer.
Jammer dat ze op het einde naar RAC wilden overstappen.

 
Soms vergeten mensen dat ik hier modereer, dus bij deze:

Ik heb gisteren afgetoetst met de forumleiding hoe we omgaan met de NSBM die hier worden gepost. We hebben beslist dat bands die ideologiëen nastreven die door België worden beschouwd als extremistisch hier niet thuis horen. Het laatste dat we willen is dat het forum gelinkt wordt met bepaalde groeperingen want deze online plaats is tegen elke vorm van haatspraak. Dat is iets waar @BlackOccult en ikzelf persoonlijk ook sterk achter staan.

Daarom is het ook niet meer toegelaten om bands die dergelijke ideologiëen nastreven te delen in dit topic, maar ook andere topics (ik denk bv. aan de elektronische hardcorescene die ook een extreme tak heeft).

Ik besef dat niet iedereen hier blij mee zal zijn, muziek is een expressieve kunstvorm en in dit topic wordt ook niet dieper ingegaan op de betekenis van de teksten of enige vorm van extremisme gepromoot. Ik denk ook niet dat er hier iemand tussen zit die achter de teksten staat. Desalniettemin moeten we ergens een lijn trekken en zullen we (proberen) te bewaken dat dergelijke bands hier niet gedeeld worden. We gaan af op wikipedia en metalarchives en bij twijfel gaan we ten rade bij een expert.
 
Terug
Bovenaan