Metaaldraad

Blijkbaar heeft Clandestine kort geleden ook een nieuwe uitgebracht.
Klinkt beter dan het laatste album van CB.

 
Trip down memory lane. Ik sta daar ergens te koekeloeren in de rechterhoek onder een zeer dikke laag pixels. Zeer vet optreden en jammer dat Garmenhord niet lang na dit optreden is gestopt. Dat waren tijden dat ik zeer regelmatig naar metaloptredens ging. Van meerdere keren per maand is dat nu helaas een keer per jaar.
 
Trip down memory lane. Ik sta daar ergens te koekeloeren in de rechterhoek onder een zeer dikke laag pixels. Zeer vet optreden en jammer dat Garmenhord niet lang na dit optreden is gestopt. Dat waren tijden dat ik zeer regelmatig naar metaloptredens ging. Van meerdere keren per maand is dat nu helaas een keer per jaar.
Waar is de tijd. Heb ik nog ergens die split cd met Wapenspraak & Drinkgelag van liggen.

Mogelijk was ik daar ook aanwezig want ik herinner me nog een optreden van Kampfar in Lokeren.

Ik dacht ook even dat ik de kleine mee had op mijn muziek maar het slaat toch niet aan. Hopelijk kan ik die bumbafase skippen want ik kom echt onpasselijk van die muziekjes.
Hij verkiest nu accordeonmuziek en het gezang van mama. Het kon stukken slechter.
 
Waar is de tijd. Heb ik nog ergens die split cd met Wapenspraak & Drinkgelag van liggen.

Mogelijk was ik daar ook aanwezig want ik herinner me nog een optreden van Kampfar in Lokeren.

Ik dacht ook even dat ik de kleine mee had op mijn muziek maar het slaat toch niet aan. Hopelijk kan ik die bumbafase skippen want ik kom echt onpasselijk van die muziekjes.
Hij verkiest nu accordeonmuziek en het gezang van mama. Het kon stukken slechter.

Idem: "De Strijdlust van het Zwijn". Zelfs nog t-shirt die ik nog regelmatig draag "als den dranck is in den roover, komt het mes uit zijn pullover" :biglaugh:
Moet wel zeggen dat ik nu, 20 jaar later, toch anders kijk naar zo'n gigs. :unsure:
 
Idem: "De Strijdlust van het Zwijn". Zelfs nog t-shirt die ik nog regelmatig draag "als den dranck is in den roover, komt het mes uit zijn pullover" :biglaugh:
Moet wel zeggen dat ik nu, 20 jaar later, toch anders kijk naar zo'n gigs. :unsure:
Nooit mijn ding geweest maar ze toch ook allemaal -tig keer gezien want je kon toen geen zaal binnenstappen of 1 van die bands was ook geboekt. Idem met Suhrim... Buiten hun afscheid nooit bewust voor die band naar een concert gegaan maar ik denk dat de Jolle nog altijd de man is die ik het vaakst op een podium heb zien staan 😅
Ik herinner me ook altijd een hoop dronken mensen die met een Vlaamse vlag stonden te wapperen tijdens die optredens. Geen idee bij welke bands, buiten Ancient Rites, het precies allemaal was.

Leuke tijden wel. Elke week was er wel een jeugdhuis/café dat een hoop Belgische bands boekte met dan af en toe iets groter als headliner. Afgezien van de lokale jeugd ook elk weekend dezelfde gezichten die je tegenkwam.
 
Nooit mijn ding geweest maar ze toch ook allemaal -tig keer gezien want je kon toen geen zaal binnenstappen of 1 van die bands was ook geboekt. Idem met Suhrim... Buiten hun afscheid nooit bewust voor die band naar een concert gegaan maar ik denk dat de Jolle nog altijd de man is die ik het vaakst op een podium heb zien staan 😅
Ik herinner me ook altijd een hoop dronken mensen die met een Vlaamse vlag stonden te wapperen tijdens die optredens. Geen idee bij welke bands, buiten Ancient Rites, het precies allemaal was.

Leuke tijden wel. Elke week was er wel een jeugdhuis/café dat een hoop Belgische bands boekte met dan af en toe iets groter als headliner. Afgezien van de lokale jeugd ook elk weekend dezelfde gezichten die je tegenkwam.
Ha, ik herinner me nu een Ancient Rites optreden in Kuurne.
Daar werd in het publiek 'BHV gesplitst' gescandeerd indertijd.

Eigenlijk waren het wel mooie tijden toen. Club 62 in Hekelgem blijft me ook wel bij, alhoewel daar de elite meer samentroepte.
 
Nooit mijn ding geweest maar ze toch ook allemaal -tig keer gezien want je kon toen geen zaal binnenstappen of 1 van die bands was ook geboekt. Idem met Suhrim... Buiten hun afscheid nooit bewust voor die band naar een concert gegaan maar ik denk dat de Jolle nog altijd de man is die ik het vaakst op een podium heb zien staan 😅
Ik herinner me ook altijd een hoop dronken mensen die met een Vlaamse vlag stonden te wapperen tijdens die optredens. Geen idee bij welke bands, buiten Ancient Rites, het precies allemaal was.

Leuke tijden wel. Elke week was er wel een jeugdhuis/café dat een hoop Belgische bands boekte met dan af en toe iets groter als headliner. Afgezien van de lokale jeugd ook elk weekend dezelfde gezichten die je tegenkwam.

Yup, herkenbaar. Wel heel coole periode met goeie Belgische bands die vaak terugkwamen. Herinner mij ook nog Herfst, Ill Fares The Land, Demonizer, Axamenta, Leng Tch'e, Aborted (al waren die altijd wat groter), Lemuria, In-Quest, ...
Persoonlijk ook altijd Crusader een warm hart toegedragen, al is 't maar omdat ik de zanger ken (die trouwens ook verbonden is/was aan Larian Studios). Van Lemuria zat hier ook nog iemand op het forum in de tijd van games.telenet.be.

Van trip down memory lane gesproken.

Ook van de buurt van Hekelgem @JDB ? Hier in de mate van het mogelijke toch veel meegepikt op de treinas Aalst-Brussel. Ken de namen van de jeugdhuizen/café's niet meer, behalve de Negasonic in Aalst. Ook CD-winkel op de stationsstraat in Aalst bezocht ik toen vaak. En "het paars winkelke" in Brussel als iemand dat heeft gekend? :biglaugh:

edit: https://www.bruzz.be/videoreeks/de-...gendarische-hard-rock-market-sluit-na-42-jaar
 
Laatst bewerkt:
Yup, herkenbaar. Wel heel coole periode met goeie Belgische bands die vaak terugkwamen. Herinner mij ook nog Herfst, Ill Fares The Land, Demonizer, Axamenta, Leng Tch'e, Aborted (al waren die altijd wat groter), Lemuria, In-Quest, ...
Persoonlijk ook altijd Crusader een warm hart toegedragen, al is 't maar omdat ik de zanger ken (die trouwens ook verbonden is/was aan Larian Studios). Van Lemuria zat hier ook nog iemand op het forum in de tijd van games.telenet.be.

Van trip down memory lane gesproken.

Ook van de buurt van Hekelgem @JDB ? Hier in de mate van het mogelijke toch veel meegepikt op de treinas Aalst-Brussel. Ken de namen van de jeugdhuizen/café's niet meer, behalve de Negasonic in Aalst. Ook CD-winkel op de stationsstraat in Aalst bezocht ik toen vaak. En "het paars winkelke" in Brussel als iemand dat heeft gekend? :biglaugh:
Nee, Ik woonde in Kortrijk.
Ik pendelde meest rond naar Ieper (Vort'n vis) en terug met dat ik toen wat optrok met iemand van Huldrefolk.

Ik kwam West-Vlaanderen enkel uit voor de grotere optredens, nog veel naar Hof ter Lo geweest. Die X-mas festivals waren leuk toen.
 
Yup, herkenbaar. Wel heel coole periode met goeie Belgische bands die vaak terugkwamen. Herinner mij ook nog Herfst, Ill Fares The Land, Demonizer, Axamenta, Leng Tch'e, Aborted (al waren die altijd wat groter), Lemuria, In-Quest, ...
Allemaal gezien! En Welkin, Double Diamond, Lemuria,...
Ze hebben die ooit eens allemaal samen gegooid op 1 festival, Kleudde backyard fest ofzoiets.
De laatste zanger van Herfst, Matthieu, is een kennis van me. Ik heb die nog leren tappen in ons jeugdhuis :) Die woont nu al enkele jaren in Australië (en zingt daar nu in Golgothan Remains)
Persoonlijk ook altijd Crusader een warm hart toegedragen, al is 't maar omdat ik de zanger ken (die trouwens ook verbonden is/was aan Larian Studios). Van Lemuria zat hier ook nog iemand op het forum in de tijd van games.telenet.be.
Jàren lang met die gasten en hun roadies opgetrokken! Heel België mee afgereisd, zowel voor optredens van hen als van andere bands. 1 van de roadies woonde enkele straten van me en pikte mij op toen ik nog geen rijbewijs had. Af en toe kom ik ze nog eens tegen en de zanger zijn "nieuwe" band, Hunter, stond op Alcatraz. Hij kan het nog in elk geval.
 
Het was trouwens de 162 in Hekelgem ;)
Ik ben op nog geen kilometer van daar opgegroeid. Beste herinnering aan de 162: met Kludde het voorprogramma van Shining doen. Niklas had de oude albums nodig om hier en daar een intro live te gebruiken, maar kon ze niet vinden. Ik heb hem toen uit de nood geholpen door even naar huis te wandelen en die cd's te gaan halen 🙈
Dat is eigenlijk een kot dat ik met plezier zou overkopen moest dat te koop staan...

Die cd winkel in de Stationstraat van Aalst was de Feedback. Honderden cd's gekocht, en tot de laatste dag als een stuk stront behandeld door die lul van een Kristof 🥲
 
Ik denk dat ik maar 1 keer eens naar een optreden ben geweest in de 162, maar dat was ook wel een beetje speciaal :unsure:
Dat was Nuit Noire en Hypothermia.
Nuit Noire was met een frontman die in onderbroek en cape op het podium stond zaken als 'i am a fairy' te zingen enzo :unsure:
Daarna Hypothermia ook al in onderbroek op het podium, maar deze keer was het om hun littekens te kunnen laten zien en ook nog wat krasjes bij te kunnen zetten tijdens het optreden :unsure:

Zoals LTJ al zei, als je 20 jaar later terugkijkt naar die optredens dan denk je toch een beetje wtf eigenlijk.

Oh en ik was ook wel eens aan het twijfelen om naar een optreden van Ad Hominem te gaan in de 162. Maar achteraf gehoord dat er daar kapoenen van Antifa opnames hebben zitten maken en dat kwam dan in het nieuws enzo, dus toch blij dat ik niet geweest ben :laugh: Ik zou mij daar toch niet echt comfortabel gevoeld hebben denk ik :unsure:

Maar zo die tijd vroeger als ik op kot zat in Gent, met de Frontline 1 straat verder, toen heb ik toch redelijk wat optredens gedaan. Veel van de bands gezien die hierboven al opgesomd zijn geweest, goeie tijden.
 
Nice! Coole artstyle en animatie ook.

Heb jullie eerlijk gezegd niet meer gehoord sinds Van Scheld- En Denderland, wel een andere koers gaan varen?
 
Allemaal gezien! En Welkin, Double Diamond, Lemuria,...
Ze hebben die ooit eens allemaal samen gegooid op 1 festival, Kleudde backyard fest ofzoiets.
De laatste zanger van Herfst, Matthieu, is een kennis van me. Ik heb die nog leren tappen in ons jeugdhuis :) Die woont nu al enkele jaren in Australië (en zingt daar nu in Golgothan Remains)

Jàren lang met die gasten en hun roadies opgetrokken! Heel België mee afgereisd, zowel voor optredens van hen als van andere bands. 1 van de roadies woonde enkele straten van me en pikte mij op toen ik nog geen rijbewijs had. Af en toe kom ik ze nog eens tegen en de zanger zijn "nieuwe" band, Hunter, stond op Alcatraz. Hij kan het nog in elk geval.
Kleudde Backyard Metalfest heb ik maar twee keer gedaan, maar het had wel bakken charme.

Ancient Rites was toen de band die me, samen met Dimmu Borgir, richting extreme metal trok en die hebben nog altijd wel een speciale plek in mijn hart. In die periode ook zéér vaak de snuiters van Wapenspraak & Drinkgelag gezien, die zichzelf later Waelcyrge zijn gaan noemen. Nog bands die wel te vermelden waard zijn: Aguynguerran en Dark Ages. En de kuren van Verderf van Verloren, ook een band die wel de moeite was om live te zien. Paragon Impure ... jarenlang vervloekt dat die niet meer optraden tot ze die ene keer in 2018 opdoken in JH Paddestoel in Groot-Bijgaarden. Gewéldig.
 
Ah, de Lugburz-tijden :biglaugh:
Vorig jaar op GMM nog een shirt van gedragen en toch paar keer op aangesproken geweest!

Iemand hier ooit 't Swaert der Duysternis gekend?
 
Terug
Bovenaan