Metaaldraad

Metaldays had de eerste 500 gestrande Wacken gangers een gratis ticket aangeboden.
Ondertussen is daar de laatste festivaldag gecancelt en is er een deel van de camping letterlijk weg gespoeld...

Ik ben toch wel heel blij dat het weer gaat draaien tegen volgend weekend. Ik heb genoeg modderpoel festivals gehad in mijn leven dus ik zag zo'n Alcatraz in de regen toch ook niet zitten eerlijk gezegd.
 
Ik ben toch wel heel blij dat het weer gaat draaien tegen volgend weekend. Ik heb genoeg modderpoel festivals gehad in mijn leven dus ik zag zo'n Alcatraz in de regen toch ook niet zitten eerlijk gegezegd.
Amai nog nie. Tzal misschien aan de leeftijd liggen maar ik zie niks plezants meer aan een heel weekend int slijk dabben met kletsnatte haren en kleren die nooit echt droog geraken om na een nachtje in een klamme tent uw broek die nog stijf staat van de modder terug aan te worstelen....
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
rammstein gezien in brussel gisteren. Beste optreden ooit. wat.een.spektakel.

Persoonlijk vind ik ze zelf beter dan de shows van iron maiden en slipknot die ik al gezien heb.
Heb ze vrijdag ook gezien, wij zaten op de buitenste ring. Was voor mij de eerste maal Rammstein.
Beste show dat ik ooit meegemaakt heb? Zeker in de top 5 beste shows die ik heb meegemaakt (al da vuur, die rubberbootjes, kookpot bij Mein TEIL👨‍🍳, Deutschland! :coolbrows: ...). De andere in m'n top 5: Iron Maiden shows, Judas Priest, Cradle of Filth 2015, Alice Cooper in 2013,....
Slipknot niet zo'n fan van hun muziek maar heb ze in 2004 & 2005 gezien en dat was entertainment, dat kun je niet ontkennen... .

Vandaag Lokerse Feesten Megadeth, Biohazard en Within Temptation.
Bullet for my Valentine & Amen Ra eens bekijken op afstand.
Ga helaas alleen, hopelijk valt het wa mee qua weer enz.
 
Vandaag Lokerse Feesten Megadeth, Biohazard en Within Temptation.
Bullet for my Valentine & Amen Ra eens bekijken op afstand.
Ga helaas alleen, hopelijk valt het wa mee qua weer enz.
Ik loop hier ook "alleen".. (jaarlijkse gewoonte 😝 )

Stake al gecancelled door het weer. Wind blaast de regen recht op het podium blijkbaar.

Ze spreken wel vanaf 17u geen regen meer.



Nu even "Hammok" meepikken.

En dan een stuk Biohazard om door te gaan voor Doodseskader. Ze overlappen jammer genoeg een stuk.
 
Heb ze vrijdag ook gezien, wij zaten op de buitenste ring. Was voor mij de eerste maal Rammstein.
Beste show dat ik ooit meegemaakt heb? Zeker in de top 5 beste shows die ik heb meegemaakt (al da vuur, die rubberbootjes, kookpot bij Mein TEIL👨‍🍳, Deutschland! :coolbrows: ...). De andere in m'n top 5: Iron Maiden shows, Judas Priest, Cradle of Filth 2015, Alice Cooper in 2013,....
Slipknot niet zo'n fan van hun muziek maar heb ze in 2004 & 2005 gezien en dat was entertainment, dat kun je niet ontkennen... .

Vandaag Lokerse Feesten Megadeth, Biohazard en Within Temptation.
Bullet for my Valentine & Amen Ra eens bekijken op afstand.
Ga helaas alleen, hopelijk valt het wa mee qua weer enz.
Geef Psychonaut ook zeker een kans als je tijd hebt ;)
 
Ik loop hier ook "alleen".. (jaarlijkse gewoonte 😝 )

Stake al gecancelled door het weer. Wind blaast de regen recht op het podium blijkbaar.

Ze spreken wel vanaf 17u geen regen meer.



Nu even "Hammok" meepikken.

En dan een stuk Biohazard om door te gaan voor Doodseskader. Ze overlappen jammer genoeg een stuk.

Helaas Biohazard gemist, toegekomen toen BFMV bezig was met einde v hun set (was nog goed).
Geef Psychonaut ook zeker een kans als je tijd hebt ;)
Probeerde de clubstage te vinden maar was zeer slecht aangeduid. Dan maar blijven staan vr Megadeth. Die waren zeer, zeer sterk, (buiten wat geluidsprobleempjes). Dave Mustaine was bijzonder goed geluimd imho. Daarna na wat zoeken, toch de clubstage gevonden, blijkbaar moet je festival terug verlaten en dan de straat eindje wandelen en dan nr een donkere sporthal... okee.😓

Daar was Slift aan het spelen, boeide me nt echt en ondertussen wast al terug tijd vr WT dus daar nt lang gebleven. Within Temptation was ook zeer goed, zeer veel volk. Na het optreden ging de grootste massa nr huis. Terug nr die clubstage maar daar waren ze lang aant aanschuiven en plots portier hield de toegang dicht om dat er teveel volk nu binnen was, ...

Dan nr paar standjes bekeken, nr Amen Ra wat gekeken, maar da was nt echt m’n ding. Terug nr die clubstage, daar was de ingang nu volledig gesloten, men kon enkel nog nr buiten, dus Stake die verplaatst was nr daar nt kunnen zien.


De festival organisatie vond ik wat minder geslaagd imho:

minpunten:
Cashless systeem (sta nog wa in de kinderschoenen imho)
weinig info/aanduidingen, zowel opt het festival als op weg nr festival
geluid was bij sommige optredens nt helemaal in orde (paar geluidsprobleempjes)
vaak toch lange rijen (veel aanschuiven)

Maar bon, toch leuke avond :)
 
Laatst bewerkt:
Biohazard was goed. Niet meer, niet minder. Van hun (voor mij) beste plaat (Kill Or Be Killed) hebben ze niets gespeeld, maar aangezien deze ook niet op Spotify staat en ze wel wat line-up veranderingen hebben gehad vermoed ik dat dit wel iets met rechten of zo zal te maken hebben.

Doodseskader was de ontdekking van de dag voor mij. Wat een muur, dreun van geluid. Ik kende er 1nummer van en dat vond ik niet slecht, maar deze hebben er een fan bij.

Bullet For My Valentine vond ik slecht.

Megadeth was ok. Maar ik vond hun show hier enkele jaren geleden veel strakker. Toch genoten van de show.

Within Temptation was (eerlijk, tegen mijn verwachtingen) heel goed. Hun muziek is normaal minder mijn ding, maar hoe Sharon daar op dat podium stond, overduidelijk zelf zal het genieten, werkte aanstekelijk. Hun nieuwe nummers vond ik ook allesbehalve slecht.

Amenra was top. Het beste van de avond. Enkel enorm jammer van het publiek. Constant babbelen, tijdens de rustige stukken hoorde ik op momenten zelfs de muziek niet. Ook meermaals moeten aanhoren: "Bah, das toch niets voor mij ze". (Tip, ga dan godverdomme weg en verpest het niet voor diegene die het wel goed vinden). Ik heb me constant moeten verplaatsen om weg te geraken van zulke idioten. Amenra wil ik sowieso nog eens live zien, maar dan niet op een festival, en dus enkel met publiek dat echt voor hen komt, dat gaat de beleving intenser maken.


De rest van de bands heb ik niet gezien, enkel Psychonaut en Stake heb ik spijt van.

Dat vind ik het jammere, dat bands op mainstage en in de club telkens een stuk overlappen.

En dat systeem voor drank- en eet bonnetjes is verschrikkelijk.
 
En dat systeem voor drank- en eet bonnetjes is verschrikkelijk.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat was er zo slecht aan? Want tegenwoordig zie je bijna niets anders dan zo’n systemen (werchter, Rammstein). Kaartje kopen, geld opzetten, drinken en bijladen adhv QR code. Vond dat nog wel handig ipv telkens aan te moeten schuiven bij een bonnetjestent 😛
 
Puur uit nieuwsgierigheid, wat was er zo slecht aan? Want tegenwoordig zie je bijna niets anders dan zo’n systemen (werchter, Rammstein). Kaartje kopen, geld opzetten, drinken en bijladen adhv QR code. Vond dat nog wel handig ipv telkens aan te moeten schuiven bij een bonnetjestent 😛
Vooral het gezever met die 0.5 bonnetje voor uw beker. Zo kunt ge op het einde nooit op 0 uitkomen.
Ge moet ook altijd ofwel de app openen of het aan de toog vragen wat uw saldo is, met gewone bonnetjes voelt ge eens in uw broekzak en weet ge het.

Ik had op het einde nog 4 bonnetjes over, dus wou me er 2 blikjes red-bull mee kopen voor op de fiets naar huis op te drinken, maar dat ging niet, want ik moest 2x 0,5 bijbetalen als waarborg voor die blikjes. Dus ik moest 5 bonnetjes hebben.
Dus moest ik me 1 blikje red-bull bestellen, dat daar leegdrinken en dan met dat blikje (+ een ondertussen gevonden beker vanop de grond) kon ik me dan die 2e red-bull kopen. Die ik dan ook daar moest opdrinken om daar nog 0,5 bonnetje van te krijgen.
En nu zit ik hier met zo een kaart met 0,5 bonnetje op waar ik niets mee kan doen.

Ok, ik kon die laatste meegenomen hebben en op de fiets uitgedronken hebben, maar dan was ik die 0,5 bon ook kwijt.
 
Vooral het gezever met die 0.5 bonnetje voor uw beker. Zo kunt ge op het einde nooit op 0 uitkomen.
Ge moet ook altijd ofwel de app openen of het aan de toog vragen wat uw saldo is, met gewone bonnetjes voelt ge eens in uw broekzak en weet ge het.

Ik had op het einde nog 4 bonnetjes over, dus wou me er 2 blikjes red-bull mee kopen voor op de fiets naar huis op te drinken, maar dat ging niet, want ik moest 2x 0,5 bijbetalen als waarborg voor die blikjes. Dus ik moest 5 bonnetjes hebben.
Dus moest ik me 1 blikje red-bull bestellen, dat daar leegdrinken en dan met dat blikje (+ een ondertussen gevonden beker vanop de grond) kon ik me dan die 2e red-bull kopen. Die ik dan ook daar moest opdrinken om daar nog 0,5 bonnetje van te krijgen.
En nu zit ik hier met zo een kaart met 0,5 bonnetje op waar ik niets mee kan doen.

Ok, ik kon die laatste meegenomen hebben en op de fiets uitgedronken hebben, maar dan was ik die 0,5 bon ook kwijt.
Is dat geen overgangssysteem? Vanaf volgend jaar moeten het toch allemaal herbruikbare bekers zijn dacht ik
 
Ik heb afgelopen weekend een aantal optredens meeepikt op Beyond the Gates in Bergen (niet Mons).

Gorgoroth: Was oké, Hoest is wel vrij expressief op het podium. Moshpit van begin tot einde.
Marduk: Steengoed. Ze hadden er een stuk meer zin in dan (de 2e avond) op Thronefest.
Perturbator: Nummer of 2 gebleven, niet mijn ding.

Alcest: Vrij gelijkaardige setlist als op Thronefest. Ik kon deze zittend meepikken en voor een band als deze is dat vrij aangenaam.
Kreator: Over het algemeen ben ik grote fan van Kreator maar de setlist kon me minder boeien. Ook net iets teveel dirigeren van het publiek (nu gaan we moshen, nu een circle pit, nu moet iedereen crowdsurfen,…).

Aeternus: Niet echt mijn ding. Death metal komt bij mij zelden goed over live.
Taake: Expressieve Hoest was terug, ditmaal met zijn eigen band. Ze speelden enkel nummers opgenomen in Grieghallen, zeer van genoten.
Enslaved: ”Eld” van begin tot einde gespeeld. Zéér strak, goede show en het publiek was ook goed mee.
Dimmu Borgir: Een vrij old school set met oa Over bleknede blåner til dommedag en Stormblast. Als Dimmu fan was dit wel genieten.
 
Ik heb afgelopen weekend een aantal optredens meeepikt op Beyond the Gates in Bergen (niet Mons).

Gorgoroth: Was oké, Hoest is wel vrij expressief op het podium. Moshpit van begin tot einde.
Marduk: Steengoed. Ze hadden er een stuk meer zin in dan (de 2e avond) op Thronefest.
Perturbator: Nummer of 2 gebleven, niet mijn ding.

Alcest: Vrij gelijkaardige setlist als op Thronefest. Ik kon deze zittend meepikken en voor een band als deze is dat vrij aangenaam.
Kreator: Over het algemeen ben ik grote fan van Kreator maar de setlist kon me minder boeien. Ook net iets teveel dirigeren van het publiek (nu gaan we moshen, nu een circle pit, nu moet iedereen crowdsurfen,…).

Aeternus: Niet echt mijn ding. Death metal komt bij mij zelden goed over live.
Taake: Expressieve Hoest was terug, ditmaal met zijn eigen band. Ze speelden enkel nummers opgenomen in Grieghallen, zeer van genoten.
Enslaved: ”Eld” van begin tot einde gespeeld. Zéér strak, goede show en het publiek was ook goed mee.
Dimmu Borgir: Een vrij old school set met oa Over bleknede blåner til dommedag en Stormblast. Als Dimmu fan was dit wel genieten.
Dat van Dimmu heb ik wel zien passeren op Instagram, wel cool dat ze dat nog spelen. De oude Dimmu is veel meer mijn ding dan de nieuwe.
 
Eindelijk eens een nieuw album van Endstille. Ik had gehoopt op een terugkeer naar de oude sound nu ze bij Van zitten.
Ik pre-order die zoiezo en kom het wel gewend :)

 
Terug
Bovenaan