Metaaldraad

Ik vermoed dat je 2004 bedoelt? Is van voor mijn tijd in elk geval. En ja, toen we een paar jaar geleden op Desertfest speelden was er wel een poging tot boycot, idioot gewoon. Moesten die mensen die de boycot tot stand probeerden brengen ons persoonlijk kennen, hadden ze beseft hoe idioot dat was.
In 2004 was de toenmalige line-up gewoon een bende pubers die content waren dat ze mochten optreden, zonder enig verder besef van de opzet of ideologie van andere betrokken bands. Vervelend dat ons dat 20 jaar later nog achtervolgt. En achteraf besefte men natuurlijk pas dat het een grandioze fout geweest was om dat optreden te doen, maar goed, alles komt neer op 1 ding: onschuldige onwetendheid.
De lineup opgezocht, in die tijd ging ik net richting Dimmu Borgir, en dat is inderdaad vervelend om daarmee geassocieerd te worden. Jammer dat sommige mensen dat jullie nog altijd proberen te verwijten. Alsof een jeugdzonde iets is waarvoor je je hele leven moet verantwoorden, al weet ik niet of het besef destijds helemaal afwezig was? Een aantal van die bands zijn/waren nogal full frontal NSBM.
 
Ik vermoed dat je 2004 bedoelt? Is van voor mijn tijd in elk geval. En ja, toen we een paar jaar geleden op Desertfest speelden was er wel een poging tot boycot, idioot gewoon. Moesten die mensen die de boycot tot stand probeerden brengen ons persoonlijk kennen, hadden ze beseft hoe idioot dat was.
In 2004 was de toenmalige line-up gewoon een bende pubers die content waren dat ze mochten optreden, zonder enig verder besef van de opzet of ideologie van andere betrokken bands. Vervelend dat ons dat 20 jaar later nog achtervolgt. En achteraf besefte men natuurlijk pas dat het een grandioze fout geweest was om dat optreden te doen, maar goed, alles komt neer op 1 ding: onschuldige onwetendheid.
Maar zijn jullie wel echt zo onschuldig?
Horla begint namelijk ook met een H.
Net als Hitler.

highresrollsafe.jpg
 
De lineup opgezocht, in die tijd ging ik net richting Dimmu Borgir, en dat is inderdaad vervelend om daarmee geassocieerd te worden. Jammer dat sommige mensen dat jullie nog altijd proberen te verwijten. Alsof een jeugdzonde iets is waarvoor je je hele leven moet verantwoorden, al weet ik niet of het besef destijds helemaal afwezig was? Een aantal van die bands zijn/waren nogal full frontal NSBM.

Maar al was het besef er nog, blijft het absurd (hehehe woordspeling) dat je een label krijgt op basis van met welke groepen je gaat optreden.
Steelfest is een schoolvoorbeeld. Als je into BM bent is dat zowat de heilige graal van festivals. Maar elk jaar staat er wel 1 aangebrande band op de affiche. 2017 heeft Enthroned het podium nog gedeeld met KPN. Als we daarop bands gaan beoordelen is heel de scene verbrand.
 
Maar al was het besef er nog, blijft het absurd (hehehe woordspeling) dat je een label krijgt op basis van met welke groepen je gaat optreden.
Steelfest is een schoolvoorbeeld. Als je into BM bent is dat zowat de heilige graal van festivals. Maar elk jaar staat er wel 1 aangebrande band op de affiche. 2017 heeft Enthroned het podium nog gedeeld met KPN. Als we daarop bands gaan beoordelen is heel de scene verbrand.
Steelfest lijkt me dan toch een ander geval dan Pesttanzfest waar 4 van de 5 bands uitgesproken NS zijn. Ik begrijp wel waar je heen wil: we moeten hier niet naar Amerikaanse toestanden gaan waar een foute uitspraak van ex-bandlid A., die 15 jaar geleden al uit de band gestapt is, betekent dat die band vandaag gecancelled moet worden.

Maar Steelfest staat ook wel op het lijstje om ooit eens heen te gaan, de affiche van 2024 begint vorm te krijgen.
 
Omdat ik wist dat de zanger er wel extreme ideologieën op nahield voor de zekerheid Dissection, mijn favoriete band in het BM-genre, eens gecheckt op metal-archives om te kijken onder welke themes ze gelabeld worden:



giphy.gif
Die labels deden me toch onmiddellijk aan Arckanum denken.


Verder recent Bethlehem ontdekt. Dat ik dat zo lang links heb laten liggen begot.
Bewijst ook dat Onielar zoveel meer noten op haar zang heeft naast DNS

 
Die labels deden me toch onmiddellijk aan Arckanum denken.


Verder recent Bethlehem ontdekt. Dat ik dat zo lang links heb laten liggen begot.
Bewijst ook dat Onielar zoveel meer noten op haar zang heeft naast DNS


Een aantal van de oudere Bethlehem albums & nummers zijn ook ten zeerste aan te raden, maar Onielar past inderdaad prima in dat rijtje van unieke stemmen :)
 
Ik vond die Asinhell eigenlijk redelijk saai en repetitief. Wist ook niet dat dit Poulsen zijn project was eigenlijk. Wel nog maar 1 luisterbeurt gegeven, misschien nog eens opzetten deze week.
CC is zoals elk ander album he... Dat beukt lekker maar halfweg ben je het wat beu gehoord.
Primordial heeft erg goeie nummers op hun nieuw album staan maar het volledige album blijft ook niet echt boeien vind ik.
 
Wie is Poulsen? :unsure:
Die Asinhell klinkt op zich niet slecht, maar wordt na een tijdje inderdaad wel een beetje repetitief precies.

Primordial is ook al wel een tijdje over hun piek heen, hun laatste albums zijn altijd nog wel eens leuk om te horen met hier en daar een leuk nummer, maar de echte hoogdagen zijn toch al even voorbij.
Ik heb nooit echt veel naar CC geluisterd, maar ik vermoed dat het daar een beetje hetzelfde is? :unsure: Als tiener vond ik nummers als hammer smashed face and I cum blood alvast hilarisch. Daarna eigenlijk nooit echt meer naar geluisterd :p
 
Ik heb nooit echt veel naar CC geluisterd, maar ik vermoed dat het daar een beetje hetzelfde is? :unsure: Als tiener vond ik nummers als hammer smashed face and I cum blood alvast hilarisch. Daarna eigenlijk nooit echt meer naar geluisterd :p
Een dikke 10 jaar geleden (denk ik, ik ben oud) is het niveau plots gestegen imo. Ik vind de latere albums in elk geval interessanter dan een Tomb of the Mutilated.
Maar het blijft brutal death metal dus het is natuurlijk wel nog altijd wat more of the same.
 
Zou de nieuwe Primordial eens moeten beluisteren. A Journey's End, Spirit the Earth Aflame en Storm Before Calm vind ik wel 3 ronduit geniale albums. Daarna konden ze mij niet meer blijven boeien, al had elk album nog wel enkele goeie nummers. Blijft ook een goeie live band.
 
Zou de nieuwe Primordial eens moeten beluisteren. A Journey's End, Spirit the Earth Aflame en Storm Before Calm vind ik wel 3 ronduit geniale albums. Daarna konden ze mij niet meer blijven boeien, al had elk album nog wel enkele goeie nummers. Blijft ook een goeie live band.
Ik verkies nog altijd The Gathering Wilderness, maar die 3 albums zijn ook zeer goed uiteraard :love:

Ik zie nu net dat ze morgen blijkbaar in de trix spelen, gaat er iemand heen? Ik zal er niet meer geraken, jammer want ze zijn wel een uitstekende live band inderdaad.
 
Ik verkies nog altijd The Gathering Wilderness, maar die 3 albums zijn ook zeer goed uiteraard :love:

Ik zie nu net dat ze morgen blijkbaar in de trix spelen, gaat er iemand heen? Ik zal er niet meer geraken, jammer want ze zijn wel een uitstekende live band inderdaad.
Whut, daar wist ik niks van :eek: eigenlijk wel zin om te gaan, maar weinig zin in de verplaatsing naar daar...
 
Ik verkies nog altijd The Gathering Wilderness, maar die 3 albums zijn ook zeer goed uiteraard :love:

Ik zie nu net dat ze morgen blijkbaar in de trix spelen, gaat er iemand heen? Ik zal er niet meer geraken, jammer want ze zijn wel een uitstekende live band inderdaad.
Ik wou gaan maar ik ga er nooit op tijd geraken vrees ik.
Moet me donderdag al in bochten wringen om op tijd in Trix te geraken voor Therapy?

Jammer want het is een sterke affiche daar morgen.
 
De lineup opgezocht, in die tijd ging ik net richting Dimmu Borgir, en dat is inderdaad vervelend om daarmee geassocieerd te worden. Jammer dat sommige mensen dat jullie nog altijd proberen te verwijten. Alsof een jeugdzonde iets is waarvoor je je hele leven moet verantwoorden, al weet ik niet of het besef destijds helemaal afwezig was? Een aantal van die bands zijn/waren nogal full frontal NSBM.

Wat de headliner van toen betreft, tegenwoordig is die naam best bekend maar 20 jaar geleden was hun 'faam' veel minder wijdverspreid. Waren toen ook net enkele jaren veel minder actief geweest.
Er zit trouwens nog maar één lid van Kludde van die line-up in de huidige line-up. En tis niet alsof de toenmalige line-up iets met de politiek had, de drummer zat meer in de Gentse krakerscene en de roots van de vriendin van de zanger spraken hem ook vrij van enig vooroordeel.
 
Terug
Bovenaan