Metaaldraad

Het gaat niet te best met Trey Azagthoth v Morbid Angel...
Gisteren kon hij niet meer fatsoenlijk rechtstaan op podium en hebben ze hem moeten wegdragen en optreden stopzetten.
https://loudwire.com/morbid-angel-guitarist-trey-azagthoth-collapse-onstage/

Hij zou de laatste jaren een serieus alcohol probleem gekregen hebben.
https://www.metalsucks.net/2020/04/...for-dui-tells-cops-im-a-professional-drinker/


profldrinkeraff1-680x280.jpg
 
Anthrax annuleert summer tour. Dus niet op Alcatraz. Forbidden komt in de plaats.

Vandaag nieuwe plaat uit van Electric Callboy, straks eens luisteren. Country-ish.
Bwa, is niet echt van Electric Callboy he... Stemmetje lenen gewoon.
Vriendjes onder elkaar, BossHoss heeft eerder ook een cover van Hypa Hypa gedaan (check de Hypa Hypa EP).
 
Moesten we nog in den tijd van MTV Headbanger's Ball leven, ik denk dat deze band er ongetwijfeld ook veel in voor kwam.
Het is metal maar op de rand van 'mainstream' en rock maar toch, ik krijg er maar niet genoeg van, zeker een halfjaar bijna non-stop naar geluisterd. . Hun laatste album is één van de beste albums dat ik in jaren heb gehoord. En normaal luister ik naar veel 'hevigere' bands, vooral prog metal/death/technisch maar deze band brengt zoveel emoties teweeg in dat album, niet normaal. Elk nummer is precies een hit.
Hoewel er nummers zijn dat me toch doet denken aan een mix van The Weeknd en Bring Me The Horizon ofzo, zoals dit.

En voor de rest luister ik momenteel al weken Invent Animate en een paar singles van de nieuwe Veil of Maya dat over aan paar weken uitkomt, zeker totaal andere bands dan waar de meeste hiernaar luisteren zie ik :p
 
Drink the Poetry of the Celtic Disciple van het Franse Vlad Tepes moet allicht mijn favoriete black metal-nummer zijn. Vanaf 8:11. Rauw, rammelend en uitermate prachtig in al haar glorie. Drink ervan!

En eindelijk beschikbaar in de juiste versie!


En hier een prachtige akoestische cover!
 
Austere brengt na 14 jaar ook nog eens een album uit:


Ik mis de hysterische vocals van vroeger een beetje, maar klinkt verder niet slecht op eerste gehoor
 
Austere brengt na 14 jaar ook nog eens een album uit:


Ik mis de hysterische vocals van vroeger een beetje, maar klinkt verder niet slecht op eerste gehoor
Die zijn de zondag te zien op Thronefest, mocht je willen. Weliswaar niet de dag dat ik ga, te veel dsbm naar mijn goesting.
 
Beartooth, zijn die goed live?

Afgelopen weekend die band ontdekt en ik zag toevallig dat ze naar PKP komen. Yes!
 
Mooi staaltje IJslandse black metal met de leden van svartidaudi, misthyrming, nadra, etc...
Oorspronkelijk geschreven als commissioned piece voor Roadburn paar jaar terug, nu eindelijk beschikbaar op allerlei formaten

 
Mezelf nog wat aan het inwerken in death metal. Gezien ik anders enkel Trve Norwegian Black Metal luister :unsure:

Nieuwe plaat van Cattle Decapitation - Terrasite is uit en kan ik wel smaken, vooral muzikaal dan! Vocaal zegt het mij dan weer te weinig. Heb echt een afkeer tegen die hoge zang of growls.
Ben in dat opzicht geen gemakkelijke. Ofwel te veel hoge stukken zoals CD ofwel te gutteral zoals een Cannibal Corpse.
Gojira doet dat dan weer perfect imo. Al zijn er ook songs bij waarvan ik denk “beuk eens ne keer door zeg” :unsure: .

Blijven zoeken naar alternatieven zeker 😅
 
Mezelf nog wat aan het inwerken in death metal. Gezien ik anders enkel Trve Norwegian Black Metal luister :unsure:

Nieuwe plaat van Cattle Decapitation - Terrasite is uit en kan ik wel smaken, vooral muzikaal dan! Vocaal zegt het mij dan weer te weinig. Heb echt een afkeer tegen die hoge zang of growls.
Ben in dat opzicht geen gemakkelijke. Ofwel te veel hoge stukken zoals CD ofwel te gutteral zoals een Cannibal Corpse.
Gojira doet dat dan weer perfect imo. Al zijn er ook songs bij waarvan ik denk “beuk eens ne keer door zeg” :unsure: .

Blijven zoeken naar alternatieven zeker 😅

Mijn avatar, één van de beste EPs ever imo. Helaas is Fallujah een volledig andere band nu, alleen de originele gitarist blijft nog over, dit was hun hoogtepunt.

 
Wat voor death zoeken we, tech death, brutal death, deathgrind, black death, atmospheric death, osdm, melodic death, progressive death, death doom? :unsure:
 
Wat voor death zoeken we, tech death, brutal death, deathgrind, black death, atmospheric death, osdm, melodic death, progressive death, death doom? :unsure:
Mag een beetje vanalles zijn. Liefst niet te doom, progressive, grind/core of toestanden of te brutal :unsure: .

Misschien wat bands opsommen bij elk van bovenvermelde subgenres? 😛
 
Mezelf nog wat aan het inwerken in death metal. Gezien ik anders enkel Trve Norwegian Black Metal luister :unsure:

Nieuwe plaat van Cattle Decapitation - Terrasite is uit en kan ik wel smaken, vooral muzikaal dan! Vocaal zegt het mij dan weer te weinig. Heb echt een afkeer tegen die hoge zang of growls.
Ben in dat opzicht geen gemakkelijke. Ofwel te veel hoge stukken zoals CD ofwel te gutteral zoals een Cannibal Corpse.
Gojira doet dat dan weer perfect imo. Al zijn er ook songs bij waarvan ik denk “beuk eens ne keer door zeg” :unsure: .

Blijven zoeken naar alternatieven zeker 😅
Mijn voorkeur gaat ook uit naar BM maar deze vind ik wel leuk:

 
Mag een beetje vanalles zijn. Liefst niet te doom, progressive, grind/core of toestanden of te brutal :unsure: .

Misschien wat bands opsommen bij elk van bovenvermelde subgenres? 😛
Hypocrisy, Horrendous, Ulcerate, Black Curse, Grave Miasma, Teitanblood, Tomb Mold, Ascended Dead, Atrae Bilis, Ghastly, Incantation, Aborted, Benighted, Undeath, Frozen Soul, Bolt Thrower, Necrot, Triuvir Foul, Lunar Chamber, Hooded Menace, Ulthar, VoidCeremony, Qrixkuor, Gosudar, Malignant Altar, Perilaxe Occlusion, Asphyx.

Beetje vanalles wat random door elkaar :unsure:

Tech death en melo death ben ik niet zo in thuis.
 
Hypocrisy, Horrendous, Ulcerate, Black Curse, Grave Miasma, Teitanblood, Tomb Mold, Ascended Dead, Atrae Bilis, Ghastly, Incantation, Aborted, Benighted, Undeath, Frozen Soul, Bolt Thrower, Necrot, Triuvir Foul, Lunar Chamber, Hooded Menace, Ulthar, VoidCeremony, Qrixkuor, Gosudar, Malignant Altar, Perilaxe Occlusion, Asphyx.

Beetje vanalles wat random door elkaar :unsure:

Tech death en melo death ben ik niet zo in thuis.
Merci! We weten weeral wat doen! 😎
Horrendous, maar vooral Necrot - Mortal staat hier geregeld op!
 
Mooi lijstje hierboven.

Een topper langs mijn kant: Ad Nauseam (de Italianen) - Imperative Imperceptible Impulse behoort tot de beste DM platen ooit.
 
Terug
Bovenaan