Metaaldraad

Op welke manier dan?
Tijdens de intro was het werkelijk pikdonker waardoor de andere gitarist een verkeerd akkoord aan het tokkelen was 🙈 ik moet daarover dan soleren... dat was effe een kleine ramp maar eens de lichten aan gingen was alles gelukkig snel in orde. Achteraf hoorde ik dat dat eigenlijk niet zo opviel, gelukkig maar.
 
Zwaarste lijst hier: Burzum, Mayhem en Immortal
Achteraf voel ik me nogal cheesy maar je hebt maar dat he :smile:

Mocht Burzum er door raken dan hoop ik dat ze toch heel dat nummer erdoor jagen.
 
Donderdag naar Dark Funeral + Cannibal Corpse.
Jààààààren geleden dat ik nog eens naar een metal-optreden ben geweest. Razend benieuwd of mijn nichtje van 16 daar de jongste gaat zijn en of op metal-optredens tegenwoordig ook iedereen met zijn smartphone in de lucht staat (hope not!).
 
Donderdag naar Dark Funeral + Cannibal Corpse.
Jààààààren geleden dat ik nog eens naar een metal-optreden ben geweest. Razend benieuwd of mijn nichtje van 16 daar de jongste gaat zijn en of op metal-optredens tegenwoordig ook iedereen met zijn smartphone in de lucht staat (hope not!).
Ik ben vooral fan van Stormruler 😍 (wel helaas zelf niet aanwezig).
Laat ff weten hoe ze waren 😉
 
Will do...als we op tijd zijn want zal wss nog ne krappe worden voor Dark Funeral aangezien onze chauffeur ons rechtstreeks van zijn werk komt oppikken...
Idem hier...
Stormruler ben ik sowieso kwijt en Ingested ga ik jammer genoeg wss ook (een deel) missen.
Enkel Cannibal en pintjes dus want Dark Funeral kan me hoegenaamd niet boeien. Keek wel uit naar Ingested eigenlijk, jammer dat het concert zo belachelijk vroeg begint voor een weekavond.
 
72 seasons listening party was best leuk, nog nooit een bende metalheads zo gefocust weten luisteren.

Album zelf: ik vind em goed, vooral live gaat em wel werken denk ik. Nummers aan begin en einde van het album zijn vrij snel in het midden is het wat trager maar het werkt. En met Inamorata (hun eerste nummer langer als 10 minuten) eindigen ze best integer. Ik verwacht niet dat ze het warm water gaan heruitvinden maar ze blijven goed in wat ze doen.
 
Uiteindelijk wel nog het grootste stuk van Ingested gehoord en dat was ineens ook het beste van de avond.
Dark Funeral ben ik na 2 nummers vertrokken, dat was nog slechter dan verwacht.
Cannibal Corpse blijft Cannibal Corpse he. Goed, zonder meer. wat veel mid tempo nummers in het midden maar toch al meer snellere dingen dan deze zomer op Alcatraz.

Album zelf: ik vind em goed, vooral live gaat em wel werken denk ik. Nummers aan begin en einde van het album zijn vrij snel in het midden is het wat trager maar het werkt. En met Inamorata (hun eerste nummer langer als 10 minuten) eindigen ze best integer. Ik verwacht niet dat ze het warm water gaan heruitvinden maar ze blijven goed in wat ze doen.
Eerste keer zit er bijna op hier en wat een snoozefest... Ik zat al niet uit te kijken naar nieuw materiaal van hen en ik ben hoegenaamd niet onder de indruk. Elk nummer is quasi hetzelfde tempo, met dezelfde opbouw, waardoor je gewoon naar een uur durende single aan het luisteren bent. Hier en daar zit er iets leuk tussen (een riff he, geen heel nummer) maar het totaal is toch echt ondermaats imo. En ik had eerlijk gezegd al geen verwachtingen...
 
Ik zie dat het weer zo een album van 1h17 is, dat is toch weer minstens een half uur te lang? Ik vond de singles al ongelofelijk saai, dus ik ga er niet aan beginnen denk ik :unsure:
 
Ik zie dat het weer zo een album van 1h17 is, dat is toch weer minstens een half uur te lang? Ik vond de singles al ongelofelijk saai, dus ik ga er niet aan beginnen denk ik :unsure:
Je hebt, op het laatste nummer na, toch alles al gehoord als je de singles eens hebt opgezet.
En die Inamorata is ook gewoon 7 minuten te lang.

Of tmoet zijn dat ik gewoon te oud geworden ben voor deze dingen, dat kan ook natuurlijk. Ik ga in elk geval eens zien wat er nog uitgekomen is vandaag, de lat ligt laag dus wie weet wat ontdek ik nog...
 
Uiteindelijk wel nog het grootste stuk van Ingested gehoord en dat was ineens ook het beste van de avond.
Dark Funeral ben ik na 2 nummers vertrokken, dat was nog slechter dan verwacht.
Cannibal Corpse blijft Cannibal Corpse he. Goed, zonder meer. wat veel mid tempo nummers in het midden maar toch al meer snellere dingen dan deze zomer op Alcatraz.

Wij arriveerden ook zo ergens halverwege Ingested.
Ik voel mijn nekspieren nu, wat altijd een goed teken is, maar het mooiste voor mij was dat mijn nichtje na afloop een grote smile op haar gezicht had.
 
Wij arriveerden ook zo ergens halverwege Ingested.
Ik voel mijn nekspieren nu, wat altijd een goed teken is, maar het mooiste voor mij was dat mijn nichtje na afloop een grote smile op haar gezicht had.
Daar doe je het voor he.
Vorig jaar de zoon van vrienden meegepakt naar Alcatraz en, hoewel hij heel verlegen begon aan het festival, is hij nu nog bezig over Life of Agony toen hij front row stond.
 
Drink the Poetry of the Celtic Disciple van het Franse Vlad Tepes moet allicht mijn favoriete black metal-nummer zijn. Vanaf 8:11. Rauw, rammelend en uitermate prachtig in al haar glorie. Drink ervan!

En eindelijk beschikbaar in de juiste versie!

 
Anthrax annuleert summer tour. Dus niet op Alcatraz. Forbidden komt in de plaats.

Vandaag nieuwe plaat uit van Electric Callboy, straks eens luisteren. Country-ish.
 
Fixed that for you ❤️
Als je dan Megadeth hoort met We’ll Be Back, dan denk ik, zo kan het ook nog.

Op zich vind ik 72 seasons niet slecht, maar alles lijkt zo op elkaar. Kirk Hammett zijn betere solowerk is ook al geleden van …and justice for all? En de lyrics zijn ook niet van topkwaliteit (temptation, dedication etc.)

Too far gone? Blijft wel hangen.

Voor mij lijkt het meer Hardwired B-sides. Deze 2 samen hadden wel een knalalbum kunnen vormen.
 
Als je dan Megadeth hoort met We’ll Be Back, dan denk ik, zo kan het ook nog.

Op zich vind ik 72 seasons niet slecht, maar alles lijkt zo op elkaar. Kirk Hammett zijn betere solowerk is ook al geleden van …and justice for all? En de lyrics zijn ook niet van topkwaliteit (temptation, dedication etc.)

Too far gone? Blijft wel hangen.

Voor mij lijkt het meer Hardwired B-sides. Deze 2 samen hadden wel een knalalbum kunnen vormen.
Megadeth vind ik tegenwoordig helaas even bagger. Alles lijkt op elkaar, er zitten geen catchy en snedige hooks meer in zoals vroeger. En inderdaad, de lyrics...
James was ten tijde van Puppets/Justice echt een poëet, nu doet het mij soms denken aan de infantiele Max Cavalera (die eveneens al lang zijn pluimen verloren is). Pas op, ik respecteer dat die mannen op zo'n leeftijd nog zo actief zijn he, maar dat maakt nog niet dat ik het goed vind.

Mijn persoonlijke ranking van Metallica albums momenteel:
1. ...And Justice for All
2. Master of Puppets
3. Ride the Lightning
4. Load
5. Kill 'em All
6. Metallica
7. Death Magnetic
8. Reload
9. Hardwired to Self Destruct
10. 72 Seasons
11. St Anger :angry::angry::angry:


Bij Megadeth ben ik de interesse compleet kwijtgeraakt, en ik denk dat ik alles wel gehoord heb, maar al die laatste albums lijken zo hard op elkaar dat ik ze niet kan onderscheiden. Poging doen voor de albums die ik me wel effectief herinner (en waarvan de top 3 wel legendarisch goed is). Ja, ik heb een enorm zwak voor Youthanasia :p En The System Has Failed vind ik het laatste goeie album.

1. Rust in Peace
2. Peace Sells But Who's Buying
3. Youthanasia
4. So Far So Good So What
5. The System Has Failed
6. Countdown to Extinction
7. Killing Is my Business and Business Is Good
8. United Abominations
9. Cryptic Writings
... Risk (compleet schijtalbum)
 
Terug
Bovenaan