Metaaldraad

Heel goed nieuws dat Lokerse Feesten dit jaar Amen Ra boekt. Het zat er eens aan te komen dus ik ben heel blij dat ze het doen in een jaar dat ik niet ga. Hardwerkende band, grote fanbase en noem maar op maar ik snap het niet...
Amenra voor de eerste keer zien op een festival zou jou ook niet overtuigen imo. De band geeft het live ook nodig van de stille momenten tijdens de opbouw van nummers. Op festivals met publiek die er is voor andere bands is het vaak niet mogelijk om volledig in die sfeer te geraken/blijven.
 
Amenra voor de eerste keer zien op een festival zou jou ook niet overtuigen imo. De band geeft het live ook nodig van de stille momenten tijdens de opbouw van nummers. Op festivals met publiek die er is voor andere bands is het vaak niet mogelijk om volledig in die sfeer te geraken/blijven.
Het is ook gewoon hoegenaamd mijn muziek niet hoor.
Bitter weinig sludge bands die mij kunnen raken en ik heb het ook niet voor heel de "kijk eens hoe depressief en donker wij hier op dat podium staan" attitude. Ik begrijp dat die bij de muziek past en dat er allemaal over nagedacht is maar ik vind het persoonlijk al even hilarisch dan de schmink van die jaren '90 black metal bands... Ik kan zo'n dingen gewoon echt niet serieus nemen en dan schiet er van de ervaring al helemaal niks over.
 
Het is ook gewoon hoegenaamd mijn muziek niet hoor.
Bitter weinig sludge bands die mij kunnen raken en ik heb het ook niet voor heel de "kijk eens hoe depressief en donker wij hier op dat podium staan" attitude. Ik begrijp dat die bij de muziek past en dat er allemaal over nagedacht is maar ik vind het persoonlijk al even hilarisch dan de schmink van die jaren '90 black metal bands... Ik kan zo'n dingen gewoon echt niet serieus nemen en dan schiet er van de ervaring al helemaal niks over.
Hoh, mijn liefde voor de band is er al sinds mijn tienerjaren dus mijn ervaring is wat gekleurd natuurlijk.

Maar Amenra is voor mij net geen emo band die wil aantonen hoe depri en donker ze zijn. Eerder omgaan met emotie door het een zware uppercut te geven. Ze hebben ook geen act. Doen hun ding op het podium ondersteund met visuals.

Maar ik snap dat niet iedereen fan is. De schreeuwende stem van Colin is ook niet voor iedereen even top bevonden.
 
Maar Amenra is voor mij net geen emo band die wil aantonen hoe depri en donker ze zijn. Eerder omgaan met emotie door het een zware uppercut te geven. Ze hebben ook geen act. Doen hun ding op het podium ondersteund met visuals.
Zie voila, dat bedoel ik dus :) Ik ben er zeker van dat er over nagedacht is en het allemaal klopt maar bij mij komt het gewoon echt fout over.
Maar ik snap dat niet iedereen fan is. De schreeuwende stem van Colin is ook niet voor iedereen even top bevonden.
Dat helpt idd ook niet. Mercyful Fate vind ik op zich even belachelijk qua act maar die muziek vind ik zo goed dat ik er helemaal mee mee ben.

Soit goesting is koop! En maar goed ook.
 
De bedoeling wordt om live projecties te gebruiken als we dit album integraal gaan spelen op speciale gelegenheden. Dat zal wel maar voor in het najaar zijn. In deze ene clip heb ik tussen de 150 en 200 uur gestoken, nog 4 clips te gaan nu 😅
Zal dat lukken op alcatraz ook?
 
Zie voila, dat bedoel ik dus :) Ik ben er zeker van dat er over nagedacht is en het allemaal klopt maar bij mij komt het gewoon echt fout over.

Dat helpt idd ook niet. Mercyful Fate vind ik op zich even belachelijk qua act maar die muziek vind ik zo goed dat ik er helemaal mee mee ben.

Soit goesting is koop! En maar goed ook.

Amenra heb ik nog niet live gezien, maar de zanger met wat vleeshaken in zijn rug rondloopt, hoeft voor mij ook niet.
Dan liever écht deprimerende, duistere muziek zonder show 😋
 
Zal dat lukken op alcatraz ook?
Nee, helaas. De tent waarin wij spelen is denk ik de enige zonder projecties, en de tijdsdruk zou ook iets te groot zijn. We willen op Alcatraz ook voor een set gaan van de stevigste nummers, dus het zal een diverse set worden wat albums betreft.
 
Merci maat! 😁 Heeft me bloed, zweet, en bijna een huwelijk gekost 🙈 enorm veel tijd in gekropen.
Heel het album zal op deze manier nog geanimeerd worden.

Klinkt goed! Vanavond eens beter beluisteren.
Er zit wel een riff in die me sterk doet denken aan het stuk "hear no evil, don't you see no evil, don't you lay no evil down on me" van Twisted Sister - Burn in Hell 😁
 
Nee, helaas. De tent waarin wij spelen is denk ik de enige zonder projecties, en de tijdsdruk zou ook iets te groot zijn. We willen op Alcatraz ook voor een set gaan van de stevigste nummers, dus het zal een diverse set worden wat albums betreft.
Net eens gekeken en jullie staan samen met Vomitory... das wel jammer want ik wou eens komen zien.
Clip is in elk geval heel cool! Die animaties zijn echt top en muzikaal staat het mij ook wel aan maar ik denk dat ik het een paar keer ga moeten horen eer het echt klikt.
 
1680186845242.png
 
Damn als da nu in Europa was. Ok Axl is niet zo goed bij stem meer maar Maiden is nog altijd on point. Ac/dc ben ik benieuwd naar jaren geleden dat ze optraden en met een beetje geluk kan Ozzy zich nog opladen voor 1 avond. En die laatste avond ja das de beste.
 
Terug
Bovenaan