Waarom van het padje af? Net hetzelfde gedaan met ene van 1 jaar en was een prachtige vakantie. Als je dat wil doen dan doe je dat toch gewoon.
Allemaal goed en wel tot dat je in de middle of nowhere... in Laos met een kleine zit die toch echt iets verkeerd binnenkrijgt, of koorts maakt door een beet of ... en ge een halve dag onderweg zijt om hopelijk een ziekenhuis te vinden dat iets of wat doorheeft wat er aan de hand is en waar je het hopelijk in het Engels min of meer krijgt uitgelegd ginder, en omgekeerd de mensen ginder ook aan jou.
Nah, ik ben zelf zot van reizen, en ik sluit niet uit dat er ooit nog verre reizen gaan gemaakt worden door mezelf, maar de zoon gaat niet mee tot hij zelf kan beslissen of hij pakweg x aantal weken mee doorheen het regenwoud wil, in de wetenschap dat dat niet per definitie veilig is en dat de medische wereld niet overal zo goed staat als hier. Als ik zelf sterf of zwaar ziek word in pakweg Laos als volwassen man, ja se, deel van t risico dat je neemt. Maar mijn baby/jong kind daar mee naartoe sleuren, nah, dat is, naar mijn mening, stevig van t padje af. Wat hééft dat kind daar ook aan de eerste jaren van zijn of haar leven? K zal zeggen wat ik denk: exact nul komma niks.
Mijn eerste reizen waren (weet ik van foto's) naar Spanje voornamelijk en is een enkele keer Griekenland, de eerste reis waar ik mij heel vaag nog dingen van herinner is Mallorca en toen was ik vijf (en mijn ouders gingen ook elk jaar met mij op reis met het vliegtuig dus toen had ik minstens vier vliegreizen achter de rug al). En wat ik mij daar nog van herinner is het volgende: Dat ik daar de kinderdisco ronduit geweldig vond. Dat ik pakweg de laatste 100m is naar een klein afgelegen strand mocht lopen van mijn ouders bij valavond en dat daar letterlijk één iemand was met een Duitse herder die losliep. En dat die herder met mij meeliep omdacht hij dacht spelen en mijn moeder razend was op die mens. Daar, that's it.
Nee, ik zie echt geen enkele reden om uw kind mee te nemen pakweg op zijn minst onder 6-7 jaar naar verre landen, geen enkele.
Soit, in se wijken we ook wel wat af van het originele punt, zou je met een baby überhaupt het vliegtuig nemen, ik niet in ieder geval behoudens dat het echt niet anders kan (ik snap sylverscythe bv nog wel, 25 mensen is veel om naar hier te laten vliegen, zeker als je het zelf moet betalen).