Mentaal Welzijn

Welke diagnose heb jij?

  • Depressie

    Stemmen: 58 33,0%
  • Angst- en/of paniekstoornis

    Stemmen: 63 35,8%
  • AD(H)D

    Stemmen: 28 15,9%
  • Autisme

    Stemmen: 31 17,6%
  • OCD - obsessief compulsieve stoornis

    Stemmen: 11 6,3%
  • PTSS - posttraumatisch stresssyndroom

    Stemmen: 17 9,7%
  • Borderline

    Stemmen: 6 3,4%
  • Bipolair

    Stemmen: 6 3,4%
  • Schizofrenie

    Stemmen: 4 2,3%
  • Eetstoornis

    Stemmen: 18 10,2%
  • Verslaving

    Stemmen: 22 12,5%
  • Burn-out

    Stemmen: 29 16,5%
  • Ander

    Stemmen: 21 11,9%

  • Totaal aantal stemmers
    176
Damn 15 man gebeld en niemand wou wat doen vanavond.

Combineer dat met het feit dat de vrouw waar ik van hou 2000km verder zit met vrienden op een fuif.

En hoewel we pas officieel gaan daten als ze terug komt besluit mijn borderline dat een leuke avond is om getriggered te worden met de gedachten dat ze misschien wel iemand op de mond draait om middernacht omdat we toch nog niet samen zijn.

Heb me eigenlijk in 4 weken niet zo slecht gevoeld maar blijkbaar zijn er scenarios die zelfs een hoge dosis Efexor niet kan tegenhouden.
 
Veel goeie moed aan alle "lijders" hier! Het is doorgaans een kutperiode nu voor velen, maar weet dat je niet alleen bent!
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Topic is al een tijdje stil hier

Ik heb enkele zeer lastige maanden er op zitten. Heb het zeer moeilijk met het aanvaarden van mijn tinnitus dat terug is sinds november, dat gecombineerd met mijn angstgevoelens en paniekaanvallen zorgt echt voor een explosieve cocktail.

Ik kijk dagelijks met heimwee terug naar de periode voor 2018 (toen ik mijn allereerste paniekaanval ooit kreeg), sindsdien is alles zowel fysiek als mentaal er eigenlijk op achteruit gegaan. Er zijn zeker goeie momenten geweest ondertussen, maar de laatste maanden krijg ik het echt wel steeds moeilijker. Het geluid van de tinnitus en de angst worden me echt soms teveel, eerste keer in mijn leven dat ik soms oprecht kan zeggen dat ik me echt diep ongelukkig voel (terwijl ik een mooie job heb, goede vrienden en een pracht van een vriendin). Ik voel me mentaal en fysiek gewoon zo zwak.

Ik ga nu regelmatig bij een psycholoog, maar moet eerlijk zeggen dat het me tot op heden nog niet echt veel heeft geholpen.
Ik doe mijn uiterste best om positief te denken, sporten, gezond eten... maar soms overvalt de paniek en depressie gedachten me.

Ik vind het vooral heel spijtig dat er (zeker online dan) heel weinig groepen en mensen zijn waar ik kracht kan uithalen. In het begin ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten op sites zoals tinnitustalk, subreddits (insomnia, tinnitus, anxiety ...) benzobuddies... Maar dat zijn echt duistere plaatsen vol met horrorverhalen die me volledig in neerwaarste spiraal hebben gegooid. Ik ben echt nog meer getraumatiseerd door wat ik daar allemaal gelezen heb.

Ik zoek lotgenoten die me op een positieve manier kunnen helpen, niet alleen verder de dieperik in helpen.
 
Topic is al een tijdje stil hier

Ik heb enkele zeer lastige maanden er op zitten. Heb het zeer moeilijk met het aanvaarden van mijn tinnitus dat terug is sinds november, dat gecombineerd met mijn angstgevoelens en paniekaanvallen zorgt echt voor een explosieve cocktail.

Ik kijk dagelijks met heimwee terug naar de periode voor 2018 (toen ik mijn allereerste paniekaanval ooit kreeg), sindsdien is alles zowel fysiek als mentaal er eigenlijk op achteruit gegaan. Er zijn zeker goeie momenten geweest ondertussen, maar de laatste maanden krijg ik het echt wel steeds moeilijker. Het geluid van de tinnitus en de angst worden me echt soms teveel, eerste keer in mijn leven dat ik soms oprecht kan zeggen dat ik me echt diep ongelukkig voel (terwijl ik een mooie job heb, goede vrienden en een pracht van een vriendin). Ik voel me mentaal en fysiek gewoon zo zwak.

Ik ga nu regelmatig bij een psycholoog, maar moet eerlijk zeggen dat het me tot op heden nog niet echt veel heeft geholpen.
Ik doe mijn uiterste best om positief te denken, sporten, gezond eten... maar soms overvalt de paniek en depressie gedachten me.

Ik vind het vooral heel spijtig dat er (zeker online dan) heel weinig groepen en mensen zijn waar ik kracht kan uithalen. In het begin ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten op sites zoals tinnitustalk, subreddits (insomnia, tinnitus, anxiety ...) benzobuddies... Maar dat zijn echt duistere plaatsen vol met horrorverhalen die me volledig in neerwaarste spiraal hebben gegooid. Ik ben echt nog meer getraumatiseerd door wat ik daar allemaal gelezen heb.

Ik zoek lotgenoten die me op een positieve manier kunnen helpen, niet alleen verder de dieperik in helpen.
Misschien medicatie proberen? Via de dokter of psychiater, niet via psycholoog.
 
Ik neem nu iets van medicatie die de dokter heeft voorgeschreven, ik heb het gevoel dat het me een beetje gestabiliseerd heeft.
Maar ik wil hier gewoon graag zo snel mogelijk vanaf ook, ik heb net ook over die medicatie horrorverhalen gelezen van mensen die hun tinnitus nog vele malen erger gemaakt hebben... een soort kiezen tussen de cholera of de pest
 
Topic is al een tijdje stil hier

Ik heb enkele zeer lastige maanden er op zitten. Heb het zeer moeilijk met het aanvaarden van mijn tinnitus dat terug is sinds november, dat gecombineerd met mijn angstgevoelens en paniekaanvallen zorgt echt voor een explosieve cocktail.

Ik kijk dagelijks met heimwee terug naar de periode voor 2018 (toen ik mijn allereerste paniekaanval ooit kreeg), sindsdien is alles zowel fysiek als mentaal er eigenlijk op achteruit gegaan. Er zijn zeker goeie momenten geweest ondertussen, maar de laatste maanden krijg ik het echt wel steeds moeilijker. Het geluid van de tinnitus en de angst worden me echt soms teveel, eerste keer in mijn leven dat ik soms oprecht kan zeggen dat ik me echt diep ongelukkig voel (terwijl ik een mooie job heb, goede vrienden en een pracht van een vriendin). Ik voel me mentaal en fysiek gewoon zo zwak.

Ik ga nu regelmatig bij een psycholoog, maar moet eerlijk zeggen dat het me tot op heden nog niet echt veel heeft geholpen.
Ik doe mijn uiterste best om positief te denken, sporten, gezond eten... maar soms overvalt de paniek en depressie gedachten me.

Ik vind het vooral heel spijtig dat er (zeker online dan) heel weinig groepen en mensen zijn waar ik kracht kan uithalen. In het begin ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten op sites zoals tinnitustalk, subreddits (insomnia, tinnitus, anxiety ...) benzobuddies... Maar dat zijn echt duistere plaatsen vol met horrorverhalen die me volledig in neerwaarste spiraal hebben gegooid. Ik ben echt nog meer getraumatiseerd door wat ik daar allemaal gelezen heb.

Ik zoek lotgenoten die me op een positieve manier kunnen helpen, niet alleen verder de dieperik in helpen.
Je hebt gelijkt, net zoals je jouw lichaam moet voorzien met positieve zaken, je geest heeft dat ook nodig. Ik vind podcast, docus of boeken lezen over een thema zoals angst wel helpend. Vb. Podcast: Angst van klacht naar kracht, podcastpsycholoog, enz.
 
Ik heb enkele zeer lastige maanden er op zitten. Heb het zeer moeilijk met het aanvaarden van mijn tinnitus dat terug is sinds november, dat gecombineerd met mijn angstgevoelens en paniekaanvallen zorgt echt voor een explosieve cocktail.

Ben je al eens bij prof. Bart Vinck geweest?
Zo niet, doen!

Ik ben er destijds bij geweest toen hij nog gewoon in het UZ in Gent consultaties deed.
Zelden iemand ontmoet die zo gepassioneerd bezig is met zijn vak en die uitgebreid de tijd neemt om uitleg te geven. Althans toen was het toch zo (of heb ik gewoon geluk gehad?).

In ieder geval, dankzij dat gesprek heb ik er mee leren leven, ook al loert het altijd wel ergens om de hoek.

Ik zou hier ook kunnen schrijven wat hij mij toen allemaal gezegd heeft, maar het beste is dat je het in eerste lijn van hem zelf hoort.
 
Topic is al een tijdje stil hier

Ik heb enkele zeer lastige maanden er op zitten. Heb het zeer moeilijk met het aanvaarden van mijn tinnitus dat terug is sinds november, dat gecombineerd met mijn angstgevoelens en paniekaanvallen zorgt echt voor een explosieve cocktail.

Ik kijk dagelijks met heimwee terug naar de periode voor 2018 (toen ik mijn allereerste paniekaanval ooit kreeg), sindsdien is alles zowel fysiek als mentaal er eigenlijk op achteruit gegaan. Er zijn zeker goeie momenten geweest ondertussen, maar de laatste maanden krijg ik het echt wel steeds moeilijker. Het geluid van de tinnitus en de angst worden me echt soms teveel, eerste keer in mijn leven dat ik soms oprecht kan zeggen dat ik me echt diep ongelukkig voel (terwijl ik een mooie job heb, goede vrienden en een pracht van een vriendin). Ik voel me mentaal en fysiek gewoon zo zwak.

Ik ga nu regelmatig bij een psycholoog, maar moet eerlijk zeggen dat het me tot op heden nog niet echt veel heeft geholpen.
Ik doe mijn uiterste best om positief te denken, sporten, gezond eten... maar soms overvalt de paniek en depressie gedachten me.

Ik vind het vooral heel spijtig dat er (zeker online dan) heel weinig groepen en mensen zijn waar ik kracht kan uithalen. In het begin ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten op sites zoals tinnitustalk, subreddits (insomnia, tinnitus, anxiety ...) benzobuddies... Maar dat zijn echt duistere plaatsen vol met horrorverhalen die me volledig in neerwaarste spiraal hebben gegooid. Ik ben echt nog meer getraumatiseerd door wat ik daar allemaal gelezen heb.

Ik zoek lotgenoten die me op een positieve manier kunnen helpen, niet alleen verder de dieperik in helpen.
Heel herkenbaar, maar dan voor hyperacusis.
 
Topic is al een tijdje stil hier

Ik heb enkele zeer lastige maanden er op zitten. Heb het zeer moeilijk met het aanvaarden van mijn tinnitus dat terug is sinds november, dat gecombineerd met mijn angstgevoelens en paniekaanvallen zorgt echt voor een explosieve cocktail.

Ik kijk dagelijks met heimwee terug naar de periode voor 2018 (toen ik mijn allereerste paniekaanval ooit kreeg), sindsdien is alles zowel fysiek als mentaal er eigenlijk op achteruit gegaan. Er zijn zeker goeie momenten geweest ondertussen, maar de laatste maanden krijg ik het echt wel steeds moeilijker. Het geluid van de tinnitus en de angst worden me echt soms teveel, eerste keer in mijn leven dat ik soms oprecht kan zeggen dat ik me echt diep ongelukkig voel (terwijl ik een mooie job heb, goede vrienden en een pracht van een vriendin). Ik voel me mentaal en fysiek gewoon zo zwak.

Ik ga nu regelmatig bij een psycholoog, maar moet eerlijk zeggen dat het me tot op heden nog niet echt veel heeft geholpen.
Ik doe mijn uiterste best om positief te denken, sporten, gezond eten... maar soms overvalt de paniek en depressie gedachten me.

Ik vind het vooral heel spijtig dat er (zeker online dan) heel weinig groepen en mensen zijn waar ik kracht kan uithalen. In het begin ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten op sites zoals tinnitustalk, subreddits (insomnia, tinnitus, anxiety ...) benzobuddies... Maar dat zijn echt duistere plaatsen vol met horrorverhalen die me volledig in neerwaarste spiraal hebben gegooid. Ik ben echt nog meer getraumatiseerd door wat ik daar allemaal gelezen heb.

Ik zoek lotgenoten die me op een positieve manier kunnen helpen, niet alleen verder de dieperik in helpen.
Het ERGSTE dat je kan doen is forums of subreddits gaan bezoeken over tinnitus. Die horrorverhalen maken het gewoon nog veel erger dan het al is. Maar dat heb je ondertussen zelf ook ervaren. Dus stap 1, en moest je het nog niet gedaan hebben, doe het dan nu: ga NOOIT meer naar subreddits of online fora over tinnitus. Het maakt alles gewoon erger.

Toen ik tinnitus had, en ik heb het ook twee keer gehad en ik was daar toen ook mentaal gekraakt door, ben ik uiteindelijk naar Laperre gegaan voor TRT, tinnitus retraining therapy, en dat heeft sterk geholpen. Wat ze daar zeggen ga ik u ook zeggen, en dat is het volgende: het horen van oorsuizen is het gevolg van gehoorschade maar de piep zelf zit in het brein. Dat is geen fysiek lawaai in je oor, dat is je brein die dat signaal zo interpreteert. Hoe meer je er op gaat focussen, hoe luider het wordt, want dan ervaart je brein het geluid als een bedreiging en wordt het luider. Da's hetzelfde dat je 's nachts in een tent opeens het gekraak van een takje luidt hoort, da's hetzelfde bij het je ergeren aan burengeluid, da's hetzelfde dat je oerbrein focust op het horen van tijgers in het gras. Hoe meer je je eraan ergert, hoe meer je het ervaart als een dreiging, hoe meer je brein erop gaat focussen en hoe luider het wordt. Dus stap 2, en da's het verlengde van stap 1, is: NEGEER het geluid zo goed als je kan. Associeer er geen negatieve emoties mee. Je hoort het, maar dat is oké. Als je 's ochtends wakker wordt, let er niet op, luister er niet naar. "Hoor ik het nog? Is het luider geworden? Is het stiller?" STOP met die vragen, stop met er op te focussen want dat maakt het erger. Je moet een punt bereiken dat je er geen negatieve emoties meer aan koppelt en dan wordt het stiller want je brein ervaart het niet meer als een bedreiging. Uiteindelijk heb je er geen last meer van. Het brein is een enorm krachtige filter.

Ik ben zeker dat mensen die vroeger last hadden van oorsuizen door mijn tekstje te lezen zich er nu terug van bewust zijn dat er een piep is of was en ze het terug kunnen horen. Dat is omdat er nu weer de aandacht op gevestigd wordt. Da's eigenlijk het slechtste dat je kan doen.

Als het echt luid is kan Laperre je helpen met speciale oorapparaten waar een white noise gegenereerd wordt. Je hoort de piep nog, maar door het geruis op de achtergrond is het draaglijker. Dat helpt bij het disassociëren van negatieve emoties. Maar alstublieft, stop met fora over tinnitus te bezoeken. De oplossing is om het te negeren en er geen negatieve emoties mee te associëren en door zo'n dingen te doen bereik je exact het omgekeerde.
 
Ik ben zeker dat mensen die vroeger last hadden van oorsuizen door mijn tekstje te lezen zich er nu terug van bewust zijn dat er een piep is of was en ze het terug kunnen horen. Dat is omdat er nu weer de aandacht op gevestigd wordt. Da's eigenlijk het slechtste dat je kan doen.
De oplossing is inderdaad van die piep te negeren. Maar in hoeverre je hem daarmee wegkrijgt hangt ervan af hoe hard en storend hij is. Hier is het heel hard stress- en ziektegerelateerd. Dan ben ik nog niet eens bewust bezig met die piep maar bij stressmomenten is hij veel aanweziger. Verstopte luchtwegen helpen ook niet.
Ik heb een aantal zeer hoge tonen als piep. Voor mijzelf heb ik technieken verzonnen om toon per toon mentaal uit te schakelen (mentaal de volumeknop toon per toon dichtdraaien) maar de laatste krijg ik er nooit uit. Dan is het echt een kwestie van negeren. Nu, omdat ik die tinnitus al sinds mijn kindertijd heb heb ik ermee leren leven. Het als volwassene krijgen is een ander verhaal denk ik. Een paar jaar terug door medicatie een aantal maanden een vrij luide en storende toon erbij gekregen die gelukkig weer is weggegaan, dat was toch ferm beangstigend.
 
Zojuist mijn allereerste sessie ooit bij een psycholoog ingeboekt (wel pas in half April beschikbaar). Lang twijfelen, veel ups and downs, eigenlijk al jaren wel momenten gehad dat ik er aan zat te denken. Van mijn studies tot nu (+- 8 jaar). Nu eindelijk de stap gezet. Al veel leren/durven praten door mijn vriendin gelukkig en de laatste jaren ook met meer mensen in aanraking gekomen die er naartoe gaan. Daarnaast ook gewoon in mijn eigen familie.

Reden nu is dat het gewoon te veel is, ik geraak controle kwijt.
Laatste paar maanden is de stress op het werk ver-tienvoudigd. Hierdoor komen er sneller dingen naar boven die ik soms al voor had, maar nu steeds vaker voorkomen.
-Emotionele swings, van intens verdrietig en niet weten wat ik aan het doen ben en hoe het verder moet, tot super gelukkig en alles aankunnen en zonnig inzien. Maar echt binnen 1u van elkaar verschil.
-Willen huilen, maar niet kunnen. Een constante druk voelen en niet meer kunnen ontspannen.
-Alles perfect willen doen, maar niet in de hand kunnen hebben. Als ik dan iets 'fout' doe, het zware gevoel dat ik het altijd fout doe
-heel veel kijken naar het verleden en soms zo in een gat belanden. "Waarom heb ik toen die beslissing genomen?"
-Heel veel twijfelen, over alles en nog

Ik ben benieuwd, weet niet wat te verwachten
 

Weliswaar achter paywall, dus kan het zelf niet lezen...
Een audiologe die behandelingen voor tinnitus aanbiedt zal natuurlijk niet zeggen dat er een minderheid van patiënten is waarbij het niet helpt.

Dat gezegd heb ik al goede dingen over haar gehoord.

edit: draadje over hyperacusis en tinnitus gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Mij valt het op dat men u eigenlijk wat laat aanmodderen als je problemen hebt.
Ik ben begonnen op 37.5mg Efexor en zit nu op 300mg maar voor de rest is er niet veel gebeurd op bijna 3 maanden.

Psychologen en psychiaters zitten vol voor maanden en hoewel er geen enkele avond voorbij gaat zonder dat ik wil dood gaan krijg ik daar geen antwoord op buiten "bel nog eens naar de psycholoog en vraag of je niet eerder aan de beurt kan" van de huisarts.

Amaai ja, aan dat idee had ik zelf nog niet gedacht.
Maar ik zie zelf geen andere oplossing eigenlijk.
 
Mij valt het op dat men u eigenlijk wat laat aanmodderen als je problemen hebt.
Ik ben begonnen op 37.5mg Efexor en zit nu op 300mg maar voor de rest is er niet veel gebeurd op bijna 3 maanden.

Psychologen en psychiaters zitten vol voor maanden en hoewel er geen enkele avond voorbij gaat zonder dat ik wil dood gaan krijg ik daar geen antwoord op buiten "bel nog eens naar de psycholoog en vraag of je niet eerder aan de beurt kan" van de huisarts.

Amaai ja, aan dat idee had ik zelf nog niet gedacht.
Maar ik zie zelf geen andere oplossing eigenlijk.
Als het snel moet gaan, dan moet het via spoed... Dan nemen ze je wel op, al kan dat wel op totaal de verkeerde afdeling zijn tot er plaats is op de PAAZ. Maar het is natuurlijk aan jou om in te schatten of dat wel een optie is, of dat een opname dan weer net te drastisch is... 😓
Veel sterkte in elk geval!
 
Mij valt het op dat men u eigenlijk wat laat aanmodderen als je problemen hebt.
Ik ben begonnen op 37.5mg Efexor en zit nu op 300mg maar voor de rest is er niet veel gebeurd op bijna 3 maanden.

Psychologen en psychiaters zitten vol voor maanden en hoewel er geen enkele avond voorbij gaat zonder dat ik wil dood gaan krijg ik daar geen antwoord op buiten "bel nog eens naar de psycholoog en vraag of je niet eerder aan de beurt kan" van de huisarts.

Amaai ja, aan dat idee had ik zelf nog niet gedacht.
Maar ik zie zelf geen andere oplossing eigenlijk.

Ik weet natuurlijk niet wat je zelf al geprobeerd heb, maar ik wil graag volgende tips geven:

Heb je al contact gezocht met je netwerk geestelijke gezondheidszorg van je regio? De eerstelijnspsychologen vallen binnen hun werking en in sommige regio's is een opstart binnen de maand vaak mogelijk.
Dit is de verdeling van de netwerken. Hier vind je de websites van de verschillende netwerken. Op deze website kan je dan verder zoeken naar de info over eerstelijnspsychologen. Vaak vind je dan een contactlijst terug.

Vergroot de regio waarin je een privé psycholoog zoekt. Toen mijn nood erg hoog was heb ik een standaardmail naar tientallen psychologen gestuurd en heb ik uiteindelijk iemand gevonden waarbij ik binnen de week langs kon. Ik moest er wel 40 minuten voor rijden, maar je mentale gezondheid is dit waard. Dit hoeft op zich ook niet je definitieve psycholoog te worden als je nood hebt aan een langere begeleiding, maar kan je wel helpen om deze moeilijke periode even door te komen en te overbruggen naar je meer gewenste hulpverlener.
Ik ga ervan uit dat je www.vind-een-psycholoog.be en https://www.vindeentherapeut.be wel kent?

Zoek even op welk het psychiatrisch ziekenhuis in je omgeving is. In sommige ziekenhuis bestaat er zoiets als een vrije raadpleging waar je snel een eerste advies kan krijgen over je traject. Let op, dit is geen behandeling. Maar het kan je wel wat op weg helpen en duidelijk maken waar je nu nood aan hebt. Moest je in de ruime omgeving van UPC KULeuven wonen, kan ik je dit aanbevelen. Zij hebben zowel een adviesraadpleging als een crisisraadpleging.

Indien de nood erg hoog is, kan je (zoals Mulan al aangeeft) altijd terecht bij de spoeddiensten. Weet ook dat je 24/7 terecht kan bij de zelfmoordlijn via 1813. Via hun website kan je op bepaalde uren ook chatten.

In ieder geval veel sterkte! Ik hoop dat je snel de gepaste hulp kunt krijgen.
 
Ik weet natuurlijk niet wat je zelf al geprobeerd heb, maar ik wil graag volgende tips geven:

Heb je al contact gezocht met je netwerk geestelijke gezondheidszorg van je regio? De eerstelijnspsychologen vallen binnen hun werking en in sommige regio's is een opstart binnen de maand vaak mogelijk.
Dit is de verdeling van de netwerken. Hier vind je de websites van de verschillende netwerken. Op deze website kan je dan verder zoeken naar de info over eerstelijnspsychologen. Vaak vind je dan een contactlijst terug.

Vergroot de regio waarin je een privé psycholoog zoekt. Toen mijn nood erg hoog was heb ik een standaardmail naar tientallen psychologen gestuurd en heb ik uiteindelijk iemand gevonden waarbij ik binnen de week langs kon. Ik moest er wel 40 minuten voor rijden, maar je mentale gezondheid is dit waard. Dit hoeft op zich ook niet je definitieve psycholoog te worden als je nood hebt aan een langere begeleiding, maar kan je wel helpen om deze moeilijke periode even door te komen en te overbruggen naar je meer gewenste hulpverlener.
Ik ga ervan uit dat je www.vind-een-psycholoog.be en https://www.vindeentherapeut.be wel kent?

Zoek even op welk het psychiatrisch ziekenhuis in je omgeving is. In sommige ziekenhuis bestaat er zoiets als een vrije raadpleging waar je snel een eerste advies kan krijgen over je traject. Let op, dit is geen behandeling. Maar het kan je wel wat op weg helpen en duidelijk maken waar je nu nood aan hebt. Moest je in de ruime omgeving van UPC KULeuven wonen, kan ik je dit aanbevelen. Zij hebben zowel een adviesraadpleging als een crisisraadpleging.

Indien de nood erg hoog is, kan je (zoals Mulan al aangeeft) altijd terecht bij de spoeddiensten. Weet ook dat je 24/7 terecht kan bij de zelfmoordlijn via 1813. Via hun website kan je op bepaalde uren ook chatten.

In ieder geval veel sterkte! Ik hoop dat je snel de gepaste hulp kunt krijgen.

Knappe samenvatting en uitleg, @C11 !
Zoiets zou gerust onder deze vorm op een algemene portaalsite mogen verschijnen, terwijl het nu veelal een kluwen is voor velen die dringende hulp nodig hebben.
 
Knappe samenvatting en uitleg, @C11 !
Zoiets zou gerust onder deze vorm op een algemene portaalsite mogen verschijnen, terwijl het nu veelal een kluwen is voor velen die dringende hulp nodig hebben.

Bedankt. Het is inderdaad jammer genoeg een kluwen, waarin je ook vaak nog eens van het kastje naar de muur wordt gestuurd door de hulpverleners zelf. Je moet als cliënt vaak veel opzoeken en voldoende mondig zijn... laat dat nu net eens een moeilijkheid zijn als je in de put zit.
 
Bij mij hebben ze op m'n 28ste een vorm van autisme en een bipolaire stoornis vastgesteld.

Nog een geluk dat het de mensen nu lukt om met mij om te gaan. 🤡
 
Terug
Bovenaan